Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
Autor Wiadomość
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 09:11   [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?

Witam serdecznie tuningowców :) . Ostatnio chodzi mi po głowie wymiana silnika na coś większego. Aktualnie jeżdżę na dieslu, 2 literkach. Mocy ma całkiem niemało ale jednak chciałbym czegoś więcej. Zastanawia mnie kilka opcji. Jako, że za 3 miesiące wracam do kraju na 3 tygodniowe wakacje, chciałbym dokonać kilku przeróbek.

1. Zregenerować silnik do stanu fabrycznego + niewielkie zwiększenie mocy.
2. Wymienić silnik na mocniejszy.

O ile pierwsza opcja wydaje mi się tańsza nie jestem pewny czy osiągnę pożądany efekt nie narażając zbytnio silnika. Naczytałem się trochę i z tego co twierdzicie można osiągnąć dość ciekawy efekt. Niestety nikt nie pokusił się o hamownię a, że mam umysł ścisły to taki wykresik pomógłby mi w decyzji. Generalnie byłbym zadowolony gdyby przyśpieszenie z 4 osobami na pokładzie było na obecnym poziomie takim jaki jest tylko ze mną . Idąc dalej, przyśpieszenie z 2 osobami proporcjonalnie większe. Czy tak na chłopski rozum, te 120 parę koni jakie uzyskuje się po tuningu wystarczy?

Podpunkt nr 2 to już droższa inwestycja jednak jestem w stanie wydać te parę K aby zapewnić sobie większą frajdę z jazdy. Pytanie tylko na co wymienić? Raczej wciąż chciałbym diesla i jeśli już wymieniać to dla tych 140-150km minimum. Czy musi być to silnik od Rovera? Audi a3 ma całkiem ciekawy silniczek, 2 litry 170km i 350nm... to już musi być coś z tym, że jego cena przekracza wartość tego samochodu. Co można by zrobić w tym kierunku, powiedzmy żeby zamknąć się z robocizną w 5-8 tysiącach?

Z góry sorry za nieład w mojej wypowiedzi ale dopiero co wstałem :roll:
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 09:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 01:37   

co do 1 punktu. Na forum w tym dziale jest wątek jak zchipować SDi za 7zł tak jak byś kupił ,,Allegro pover hip" za 70zł...
Lub tez jest opcja zrobić tego chipa za 7zł z potencjometrem :) BRT coś o tym wie ;)
Lub jechać do VTG... oni Ci schamują autko zrobią mapę paliwa i będziesz miał 140km. i 280Nm :)

Ja 2 opcje bym pominął, lepiej założyć turbinkę od Saaba gdzie tu czytałem że pasują, bo jeśli ma być grubo to większy inter + strojenie + lepsze turbo. I masz oryginalny prawie samochód i te 150km. Bo bo swapie na Audi nigdy top nie bedzie to co było. Bo kolega kiedyś robił tylko że do Corrado to przekładał:
immo z kompem
Stacyjke
Silnik + osprzęt
elekrtyke
zegary
pedała

I jakos to śmigało ;) ale i tak miewało fochy :P
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 08:52   

Zastanawiam się czy te 140km to nie za dużo jak na tego roverka :) . Z tego co czytałem skrzynia może nie wytrzymać takiego momentu. Ila taka przyjemność kosztuje i jak się wtedy samochód zachowa ( mając te 280nm )?

Generalnie to jeśli taki zabieg byłby bezpieczny to jestem w stanie się zdecydować. Chciałbym po drodze nieco zregenerować/wymienić kilka elementów jak turbinkę, generalnie osprzęt. Chcę mieć pewność, że najpierw odzyskam fabryczną moc a potem dopiero się go podkręci. Jaki byłby mniej więcej koszt takiej regeneracji + tjuningu w VTG ( co to jest tak na marginesie? ) ?

Czyli rozumiem, że opcja druga jest wykonalna z tym, że im więcej zapłacę tym lepiej będzie to wyglądało. Może podejść do tematu inaczej. Powiedzmy, że mam na wydanie do 8 no może 10.000zł. Chcę mieć jak najlepsze osiągi, przy rozsądnym spalaniu. W grę wchodzi każdy silnik jaki tylko idzie do niego wepchać. Co można by zrobić w tym kierunku?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:37   

Ja widzę dwa rozwiazania:

1. porządny chiptuning obecnego silnika z nastawieniem nie na max wartość momentu, ale na uzyskanie płaskiej charakterystyki od mozliwie niskich obrotów i np. max 260Nm.
2. Swap na 2.0T od Tomcata/620Ti/820Ti - frajda gwarantowana, niestety spalanie niedieslowskie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:41   

Brt, ale kolega chciał swapa na diesla :)

Botanix, prosze to ze strony VTG... taki mały cennik :


Przykładowe ceny chiptuningu:

Grupa VAG 1.8T - 1600zł
Grupa VAG 1.9TDI - 1600zł
Grupa VAG 2.7biturbo - 1800zł
Grupa VAG 2.0TDI - 1800zł

Chiptuning w pozostałych markach ( gdzie jest taka możiwość ) - 2000zł
Moduły w zależności od marki 2000-2200zł

W cenę każdej modyfikacji wliczone jest zhamowanie samochodu przed oraz po modyfikacji.

Wszystkie podane ceny są cenami netto


Ale według mnie zanim zaczniesz przywracanie do serii to zmierz rowerka na hamowni bo a nóż widelec Będziesz miał zadbany silnik który trzyma serie ;)

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 10:45 ]
A co do wytrzymałości skrzyni itp. to myśle że VTG jest na tyle mądre że da sobie radę ;) jeśli masz tyle funduszy :)
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:56   

z takim funduszem ładował bym 2.0 T :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:03   

Cytat:
z takim funduszem ładował bym 2.0 T

ja tez .... a pozostałą kase zostawił na paliwo :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:07   

Botanix napisał/a:
Raczej wciąż chciałbym diesla


i się nie dziwię :P bo albo zrób mega projekt i wrzuć V6 albo KV6 ;) ale to nie wykonalne :)
Ja bardziej obcował bym za zabiegiem w VTG lub w innej porządniej firmie z doświadczeniem i hamownią :)
Na Twoim miejscu zregenerowałbym Turbo (może nawet lekko ja ulepszył), Powymieniał wszystkie rzeczy eksploatacyjne pojechał na hamownię, zobaczył jak silnik się trzyma i jeśli moc była by minimum 100km. to skierowałbym się do firmy Tuningowej :) Zrobić mapę paliwa i cieszyć się swoim szybkim kopciuszkiem :P
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:13   

Brt napisał/a:
Cytat:
z takim funduszem ładował bym 2.0 T

ja tez .... a pozostałą kase zostawił na paliwo :mrg:


Z takim funduszem można śmiało szukać Tomcata w UK, a tego zostawić jak jest ;)
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:47   

Cytat:
i się nie dziwię :P bo albo zrób mega projekt i wrzuć V6 albo KV6 ;) ale to nie wykonalne :)


Dlaczego? Szczerze mówiąc zastanawiałem się na 2.5-3 litrowym dieslem ale zdaje się mówisz o benzynce:D tym bardziej że ceny samych silników bywają raczej podobne. Tylko co oprócz takiego silnika trzeba wymienić, tu już musiałbym bardziej poszperać. Obawiam się jednak że zamontowanie takiego silnika byłoby bardzo kłopotliwe. Z drugiej strony zastanawia mnie coraz mocniej ten tuning VTG. 2000zł to raczej sporo mniej niż chciałem wydać ale może już być sporawa różnica. 140km w dieslu to już chyba nawet, nawet. Jak to się sprawuje w porównaniu do 2.0T? Spalanie to również czynnik, który biorę pod uwagę gdyż całkiem niemało km robię na miesiąc. Diesla chciałbym jednak nie tylko ze względu na spalanie. Tata mój zazwyczaj miał diesla... i jakoś tak zamiłowanie na mnie przeszło :) . Poza tym urzeka mnie warkocić.
Cytat:

Cytat:
z takim funduszem ładował bym 2.0 T

ja tez .... a pozostałą kase zostawił na paliwo :mrg:


Tak orientacyjnie ile by jej zostało? Co do paliwka to w UK benzyna jest o 10% tańsza od diesla więc o tyle więcej mógłby palić abym różnicy nie zauważył wcale. Do tego ubezpieczenie jakieś 20% tańsze - czyli około 800funtów rocznie zamiast 1000. To też jakaś różnica. Trzeba by to przekalkulować. Ile taki 2.0T potrafi spalić? Głównie po mieście śmigam z obecnym spalaniem około 6L/100km.

Kurcze no nie wiem na co się decydować co prawda mam jeszcze trochę czasu ale wolałbym mieć już decyzję podjętą :) . 2000zł i + 40km to całkiem kusząca propozycja. Dodatkową kaskę mógłbym dorzucić na lekki tuning wizualny głównie nowe felgi bo resztę aktualizuję na bieżąco. Co do silnika to jestem zdania, że jak już szaleć to szaleć. Czy w tym przedziale cenowym 2.0T to wszystko co można by zrobić? Czy można by zaaplikować jakiegoś diesla z podobną mocą?

Cytat:
Z takim funduszem można śmiało szukać Tomcata w UK, a tego zostawić jak jest ;)


Problem w tym, że polubiłem tego rupcia i nie chcę go oddawać przez co najmniej 2 najbliższe lata :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 12:55   

no niestety spalanie w 2.0 T po mieście to tak od optymisycznego 10 do zimowego dynamicznego 14 ;) w trasie 7-8
Botanix napisał/a:
Diesla chciałbym jednak nie tylko ze względu na spalanie. Tata mój zazwyczaj miał diesla... i jakoś tak zamiłowanie na mnie przeszło . Poza tym urzeka mnie warkocić.

hehe .... pozostaje tuning swojego w takim razie ;) Przekładka na diesla VAG to spoooro rzeźby będzie :/
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:03   

Botanix, Ktoś na forum robił swap do R200 2.0 T i oferował nawet że może zrobić to za $$ :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:12   

Cytat:
no niestety spalanie w 2.0 T po mieście to tak od optymisycznego 10 do zimowego dynamicznego 14 ;) w trasie 7-8


Łoj, sporawo :)


Cytat:
hehe .... pozostaje tuning swojego w takim razie ;) Przekładka na diesla VAG to spoooro rzeźby będzie :/


Kurcze no bardzo szkoda bo marzy mi się ponad 300nm...

Radzisz więc pozostać przy tuningu? Znalazłem jedną firmę tym się zajmującą na miejscu. Koszt w zasadzie podobny około 400 funtów. Hamują przed i po, deklarują zwiększenie mocy do około 135km i momentu do 260. Niby różnica w porównaniu do fabrycznego jest warta uwagi ale z drugiej strony, masz zdaje się dieselka tuningowanego samemu. Sporo to taniej wyszło jakby nie patrzeć. Szkoda, że nikt nie hamował byłoby porównanie ;) . Warto dopłacić te 1800zł ( odliczyłem na wskaźnik turbo ) i pojechać do RS tuning?

I jeszcze inna sprawa. Co gdyby tak wstawić diesla z r75 lub r45 , z tego co widzę są mocniejsze i po tuningu można osiągnąć wartość 330nm oraz 305nm. Różnią się czymś specjalnie?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 13:13 ]
Cytat:
Botanix, Ktoś na forum robił swap do R200 2.0 T i oferował nawet że może zrobić to za $$ :)


Kto i za ile :grin: ?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:16   

Botanix napisał/a:
Co gdyby tak wstawić diesla z r75 lub r45
Botanix napisał/a:
Różnią się czymś specjalnie?
Nawet znacznie ;) . R45 to seria L, taka jak Twoja, tyle, że z nowszą pompą i inną mapą, a R75 to diesel z BMW na listwie common rail.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:20   

Botanix, moim zdaniem 260-280 Nm i 135-140 kM Bardzo cię zadowoli przy nie wielkiej masie autka te dodatkowe Koniki bardzo dadzą się odczuć :))
Ps Sorka za pytanie z innej beczki panowie ale w waszych R SDI kiedy turbinka daje o sobie znać?? tzn kiedy ją słychac chodzi mi o zakres obrotów...?? :)
Pozdrawiam firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:21   

Cytat:
Nawet znacznie ;) . R45 to seria L, taka jak Twoja, tyle, że z nowszą pompą i inną mapą, a R75 to diesel z BMW na listwie common rail.


Idąc dalej, nowa pompa + strojenie i mam prawie r45 :) ?

To, to zaczyna mi się podobać. W sumie jeśli można dorzucić parę bajerów do obecnego silnika, po zabiegu stuningować i osiągnąć jeszcze więcej koników :) . Cena pewnie będzie mniejsza od nowego engina.

Tak jak kolega Adrian355 wspominał:
Cytat:

Ja 2 opcje bym pominął, lepiej założyć turbinkę od Saaba gdzie tu czytałem że pasują, bo jeśli ma być grubo to większy inter + strojenie + lepsze turbo. I masz oryginalny prawie samochód i te 150km.


Super sprawa, stary silnik nowa dusza :) . Mógłbym dowiedzieć się coś więcej na ten temat?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 13:22 ]
Cytat:
tzn kiedy ją słychac chodzi mi o zakres obrotów...??


Ja jej w ogóle nie słyszę, czuć zaczyna być od około 1800-1900 może 2000 nie jestem pewien. :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:25   

Botanix napisał/a:
Idąc dalej, nowa pompa + strojenie i mam prawie r45 ?
A zadowoli Cię 101KM i 240Nm? ;) Jest jeszcze wersja z 25ki i ZRa 113 KM i 260 Nm ale to i tak Cię chyba nie uszczęśliwi ;) .
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:28   

Botanix Napisał,
Cytat:
Ja jej w ogóle nie słyszę,

yy poważnie mówisz??
są jeszcze takie przypadki??
Botanix, w ile twój R ciagnie do 100km/h??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:29   

Cytat:
A zadowoli Cię 101KM i 240Nm? ;)


Jeśli idzie o km to trochę ich mniej będzie za to poziom nm o 30 wyższy a po tuningu 305 już całkiem ładnie... na szczęście na max speed mi nie zależy :) . Czy taka operacja niesie ze sobą jakieś inne plusy poza zwiększeniem momentu?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 13:31 ]
Firq

Przyznam szczerze, że do 100 to chyba trzeba umieć dobrze przyśpieszyć. Raz mi wychodzi raz nie :) . Raz udało mi się około 11sek ale z dodatkową osobą na pokładzie + skrzynią o masie około 30kg. Wydaje mi się, że lepiej sprawdzać ile wychodzi od 50 do 120.

PS. Wie ktoś może co za program na komórkę mierzy przyśpieszenie? Słyszałem o takim na symbiana ale nie pamiętam nazwy. Chętnie bym się sprawdził sam i bez skrzyni.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:41   

czesto nawigacje samochodowe maja takie programy mierzące przyśpieszenie od 0-100km/h

Pytanie o ta turbinke zadałem dlatego bo u mnie turbinka troche inaczej się zachowuje niz w innych r z moich porównan tak wynika... mianowicie mam paru znajomych w r220sdi i u nich turbinke sluchac od ok 1700 obr/min czasem 1900 a mój r jak stoi za zapalonym silniku to nawet na biegu jałowym słychać gwizd... a jak juz rusze nawet powoli to juz rarytas... :) od poczatku jak go kupiłem tak było i tak mnie to urzekło ze przed kupnem nawet sie nim nie przejechałem tylko posłuchałem silnika wypłaciłem pieniążki i pojechałem do domu 400km :)
Ps Kopa mój r zaczyna mieć juz od 1500 obr/min :))
Przed latem tego roku czeka go Chiptuning Wiekszy Cooler jakieś wentyle na przód troszke wieksze cisnienie i jeszcze pare drobiazgów :))
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 12:59
Konix
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Swap silnika na B16Z6?
kris_1987 Tuning mechaniczny 3 Sob Lis 14, 2009 21:28
bebechu.
Brak nowych postów Swap silnika z 220 turbo do 216gti
PabloWRC Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 28, 2008 08:12
stanley200



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink