Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:56
[R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
Autor Wiadomość
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



  Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:14   [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
Serdecznie z góry dziękuje za sugestie.

Pozdrawiam
Tomi_114
R416SI
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 12:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PabloFKP 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:16   

Ja w 220 SD mam 195/50R15 :) i wydaje mi się że są odpowiednie
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:21   Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?

tReal napisał/a:
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
Serdecznie z góry dziękuje za sugestie.

Pozdrawiam
Tomi_114
R416SI

Optymalny rozmiar: 195/50/15
Dużo tańszy niż 185//55/15

najlepiej to włożyć na felgę o szerokości 7 cali (efekt wizualny lepszy)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:21   Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?

tReal napisał/a:
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?


A jaką masz szerokość tych felg?? Jeśli są to standardowe 5,5J to nie załozysz szerszych jak 195. Obecnie jeżdze, na 195/55 R15 i są OK, ale jak będę kupował nowe to chyba się zdecyduję na Klebery Hydraxer, tyle, że nie ma rozmiaru 195/55 tylko jest 195/50. ale wygrały test w AMiS i kosztują w tym rozmiarze ponizej 200PLN, no i mają rant ochronny ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:34   Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?

Cytat:

Optymalny rozmiar: 195/50/15
Dużo tańszy niż 185//55/15

najlepiej to włożyć na felgę o szerokości 7 cali (efekt wizualny lepszy)

[/quote]

Narazie wole serie bo udało się ze najładniejszy wzór z 15 sie trafił :D
Może kiedyś zmienie na szersze. Ale szersze oznaczają nieRoveroskie :P
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:38   

tReal napisał/a:
Narazie wole serie bo udało się ze najładniejszy wzór z 15 sie trafił :D
Może kiedyś zmienie na szersze. Ale szersze oznaczają nieRoveroskie

Całkowicie Cie rozumiem.
Ja do R600 też kupiłem ROVERkowe felgi o szerokości 6 cali...
...ale i tak założę 195/60/15 w miejsce standardowych 185/65/15
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:30   

Szersze opony = lepsza trakcja, gorsze przyśpieszenie
Wąskie opony = odwrotnie

Przy tych rozmiarach (195 a 185) różnica nie będzie aż tak odczuwalna. Pomiędzy np. 205 16'' a 185 14'' byłaby już znaczna przy tej mocy auta.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:05   

Cytat:
Szersze opony = lepsza trakcja, gorsze przyśpieszenie
Wąskie opony = odwrotnie

Dodam:
Szersze opony = gorsza przyczepnośc na mokrej nawierzchni
Węższe opony = odwrotnie
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 23:24   

Gorsze przyspieszenie? A to dlaczego?
 
 
Intruz 



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 23:40   

z powodu wiekszych oporów toczenia...
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 08:53   

Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

pozdro
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 12:07   

Cytat:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

Ciekawa teoria... Nie skorzystam :mrgreen:
Szersza opona oznacza zawsze większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie i większe zużycie paliwa. Fizyki nie zmienisz.
Co do trakcji, to rzeczywiście przy ruszaniu na szerszej oponie może być mniejszy uślizg kół, ale ze startu rolowanego ten na węższych kółkach wciągnie Cie bez problemu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 23:35   

Jeżdże 416 Si -silnik111KM , a opony 205/50 na alufelgach 15.Sprawdzałem przyspieszenie i jest 11 sek do setki - a więc zbliżone do tego co podaje instrukcja parametrów tego silnika.Predkoś maks. 190 km ale nie próbowałem :lol:

pozdrawiam

P.S.Pogoda była bezwietrzna nawierzchnia sucha i płaska

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 9:58 am ]
...dodaje plik z instrukcji obsługi z rozmiarami opon...
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 14:54   

tolik napisał/a:
Jeżdże 416 Si -silnik111KM , a opony 205/50 na alufelgach 15.Sprawdzałem przyspieszenie i jest 11 sek do setki - a więc zbliżone do tego co podaje instrukcja parametrów tego silnika.Predkoś maks. 190 km ale nie próbowałem :lol:


W danych technicznych jest 9,9 do setki. Różnica 1,1 sek to przepaść!

Aha. Jeszcze zależy czym sprawdzałeś? Bo jak stoperem, to taki pomiar można sobie wsadzić... Pomiar Geetechem byłby bardziej wiarygodny.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 23:26   

kqba napisał/a:
W danych technicznych jest 9,9 do setki. Różnica 1,1 sek to przepaść!

Aha. Jeszcze zależy czym sprawdzałeś? Bo jak stoperem, to taki pomiar można sobie wsadzić... Pomiar Geetechem byłby bardziej wiarygodny.


Nie sądzę, żeby czymś innym jak stoperem ;) A poza tym różnica sekundy od danych fabrycznych wg. mnie to norma a nie przepaść. 5 sek to przepaść i wtedy można sie martwić. Dane fabryczne są mierzone w idealnych warunkach i autem jeżdżą profesjonalni kierowcy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 23:58   

piter34 napisał/a:
Cytat:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

Ciekawa teoria... Nie skorzystam :mrgreen:
Szersza opona oznacza zawsze większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie i większe zużycie paliwa. Fizyki nie zmienisz.
Co do trakcji, to rzeczywiście przy ruszaniu na szerszej oponie może być mniejszy uślizg kół, ale ze startu rolowanego ten na węższych kółkach wciągnie Cie bez problemu.

przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania :smile: niektóre auta mają problemy z trakcją nawet na 3,4 biegu... :wink:
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 12:46   

Sachar napisał/a:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

pozdro


Tak dokaładnie ale ja dobieram opony do R400 1.6 16v i mam dylemat czy 195/50 czy 195/55 bo powiem szzerze, że w R114 mialem 195/45 R 15 i tylko o jeden profil wyżej w 400 to dla mnie troche dziwne.

Druga sprawa jakie opony polecacie? Obecnie jestem nastawiony na kupno Uniroyal RainSport 1 lub Fulda Carat Progresso.

Pozrawiam
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 17:29   

zwykle założenie szerszych kapci to bardziej namacalnie odczucwa się w zużyciu portfela niż w przysp. 0-100 km/h. :roll:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 17:38   

Valander_wwa napisał/a:
zwykle założenie szerszych kapci to bardziej namacalnie odczucwa się w zużyciu portfela niż w przysp. 0-100 km/h. :roll:


zwykłe czyli mam rozumieć fabryczne - 185/55 więc przeliczając zamieninik to 195/50. Jednak bardziej skłaniam sie ku 195/55 głownie ze względu na nasze drogi. A pomiędzy 185/55 a 195/55 nie ma chyba znacznej różnicy.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Przemek_Docent 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 20:49   

Brt napisał/a:
A poza tym różnica sekundy od danych fabrycznych wg. mnie to norma a nie przepaść. 5 sek to przepaść i wtedy można sie martwić. Dane fabryczne są mierzone w idealnych warunkach i autem jeżdżą profesjonalni kierowcy.

Pocieszyłeś mnie Bartek :-)
Mój najlepszy amatorsko mierzony czas był wyższy o ponad 0.3 s. od fabryki, a większość oscylowała wokół +0.5 s.
To już się nie martwię :-)
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Opony na zimę. Jakie?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Paź 31, 2008 10:03
oprawca_1978
Brak nowych postów [mg zs] opony 17 cali letnie 205/50 podejdą do zs?
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Kwi 13, 2018 18:35
podki
Brak nowych postów [R400] Jakie "największe" opony na lato?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Kwi 11, 2009 13:08
xtek
Brak nowych postów [416, 96r. LPG ] Jakie opony i łożysko??
grisza23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 28, 2010 10:56
grisza23
Brak nowych postów [R45] Jakie dobrać opony?
Aktualizacja: jakie ma być ET felgi?
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sie 14, 2009 22:40
PopaY



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink