Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:56
[R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
Autor Wiadomość
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 21:11   

normy przyspieszeń dla aut osobowych (norma DIN-owska czy jakoś tak) mówią że granica normy dla przyspieszeń i elastyczności ma być proporcjonalna z granicą błędu wynoszącą mniej lub równe max. 8 koma coś co do zmierzonych i zatwierdzonych danych fabrycznych modelu mierzonych w TYCH SAMYCH WARUNKACH co normy fabryczne :D <- i tu jest hund gebraten :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 21:14   

Żebym ja Cię jeszcze understand to byłoby git :D Możesz jakoś po ludzku, bo polibuda w tym wypadku nie pomogła :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 00:00   

Brt napisał/a:
Żebym ja Cię jeszcze understand to byłoby git :D Możesz jakoś po ludzku, bo polibuda w tym wypadku nie pomogła :D


w prostych słowach mówiąc: producent podaje okreslona wartosc przyspieszenia 0-100 km/h. Norma zaklada ze odchylenia od tej wartosci nie moga przekroczyc tych zaookrąglonych 9 koma (~8,5%). Tyle że wszyscy mierzą to w warunkach (ciepło, długa prosta, pusto) a norma mówi że takie odhcylenie sprawdza się w tych samych warunkach, w jakich było testowane auto i ustalana norma (czyli czort wie). Kiesy kumpel z simr-u mówił że granica praktyczna mają w .... ie normy to 10% - maniak podobno jest wstanie wyczuć, natomiast potencjalny użytkownik - wystarczy mocna tutka i już usmiech na twarzy :)

Chyba coś w tym jest :roll: :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 00:03   

Nooo teraz kumam :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 00:11   

a Ty brt jakie masz kapcie w swoim?? bo na zlocie chyba miałeś org. roverkowskie felgi ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 00:15   

Początkowo miałem założone 195/50 R15 a teraz mam 195/55 Na jednych i drugich jest OK :) Z racji ceny chyba wrócę do 195/50, chociaż na obecnych jest przyzwoity komfort (jak na to auto ;))
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 00:23   

195/55 - a jak to się ma co do nadkoli?? luz blus?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 07:37   

No dobra pogadaliście już o wielkościach, stratach przyśpieszeń i pieniędzy, ale jak narazie nie zauważyłem aby ktoś dokładniej polecał jakieś oponki :mrgreen:

Na jakie opony się warto zdecydować :?: myślałem nad Uniroyal RainSport 1 tak samo jak tReal. Opinie o nich są bardzo dobre, są ładne z wyglądu i podobno to najlepsze opony na deszcz. Co możecie powiedzieć o nich :?: I co możecie powiedzieć o innych markach :?:

Róznież zamierzam kupić oponki i chyba zakupie właśnie w rozmiarze 195/50 R15 (aluski Roverowskie) ze względu na ich cenę, są dużo tańsze niż 195/55 R15. :roll: A komfort jazdy zapewne będzie bardzo podobny, patrząc na wysokość oponki 185/55 wynoszącej 101,75mm, a oponki 195/50 wynoszącej 97,5mm da się bez problemu zauważyć, że różnica jest 4 mm :razz:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 08:55   

Ja chciałem dodać, że ja także mam 195/50/R15 na roverkowych aluskach. Niestety mam po francuzie założone sportowe opony (włoskie noname'y) i niestety są strasznie głośne. Na razie nie zamierzam ich wymieniać, bo najpierw muszę wymieić rozrząd.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 09:09   

Cytat:
195/55 - a jak to się ma co do nadkoli?? luz blus?

Nadkola w R200 są duże, więc bez problemów :)

Moloch napisał/a:
No dobra pogadaliście już o wielkościach, stratach przyśpieszeń i pieniędzy, ale jak narazie nie zauważyłem aby ktoś dokładniej polecał jakieś oponki

Na jakie opony się warto zdecydować myślałem nad Uniroyal RainSport 1 tak samo jak tReal. Opinie o nich są bardzo dobre, są ładne z wyglądu i podobno to najlepsze opony na deszcz. Co możecie powiedzieć o nich I co możecie powiedzieć o innych markach


Pisałem o Kleberach Hydraxerach. Wygrały test w AMiS i są osiągalne w rozmiarze 195/50 R15 w cenie ponizej 200PLN/szt. W archiwum wypisałem całą kolejnosć z ww. testu :)
Moloch napisał/a:
Róznież zamierzam kupić oponki i chyba zakupie właśnie w rozmiarze 195/50 R15 (aluski Roverowskie) ze względu na ich cenę, są dużo tańsze niż 195/55 R15. A komfort jazdy zapewne będzie bardzo podobny, patrząc na wysokość oponki 185/55 wynoszącej 101,75mm, a oponki 195/50 wynoszącej 97,5mm da się bez problemu zauważyć, że różnica jest 4 mm

Jest bardziej twardo, ale różnica jest niewielka ;) no i jest rzeczywiście dużo taniej :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 11:18   

sliwka napisał/a:
przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania

Fabryczny rozmiar jest tak dobrany, aby wspomnianych kłębów dymu nie zostawiać w nadmiarze.
Wiem z doświadczenia, że po założeniu szerszych opon na starcie wyjeżdżasz do przodu, ale potem tracisz na oporach toczenia (udowodnione na przykładzie Suzuki Swift 1.3 85KM z oponami 155/70R13 vs to samo na oponach 185/55R14)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 11:55   

Jezeli chodzi o oponki to polecam BF Goodrich G-Force Profiler. Piknie sie prezentuja i w rozmiarze 195/50/15 kosztowaly mnie 198zl/szt.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 11:59   

piter34 napisał/a:

Szersze opony = gorsza przyczepnośc na mokrej nawierzchni
Węższe opony = odwrotnie

Dlaczego w tym samym modelu auta przy słabszych silnikach montowane są fabrycznie opony węższe a przy mocniejszych motorkach szersze?
Wniosek z tego, że to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność , jeśli tak to dlaczego nie są montowane do wszystkich silnikow w danym modelu opony o optymalnym rozmiarze?
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:04   

Panowie wszystko zalezy tez od masy auta. Ciezszy samochod na szerszych oponach bedzie wytwarzal taki sam nacisk na jednostke powierzchni jak lzejszy na wezszych.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:09   

Piotrass napisał/a:
Dlaczego w tym samym modelu auta przy słabszych silnikach montowane są fabrycznie opony węższe a przy mocniejszych motorkach szersze?

Gdyż szersze opony zapewniają lepszą trakcję (np. przy ruszaniu) i lepszą przyczepność na suchym.

Piotrass napisał/a:
Wniosek z tego, że to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność

Nie bardzo wiem z czego ten wniosek wyciągnąłeś... :D

Cytat:
jeśli tak to dlaczego nie są montowane do wszystkich silnikow w danym modelu opony o optymalnym rozmiarze?

Przeważnie tak jest, że opony są takie same (np. seria R200 okrągła lub R400, a nawet R600), jeśli rozpiętość mocy/momentu nie jest za duża.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:22   

piter34 napisał/a:
Piotrass napisał/a:
Wniosek z tego, że to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność

Nie bardzo wiem z czego ten wniosek wyciągnąłeś...

Chodziło mi o mokrą nawierzchnię :P
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:27   

Piotrass napisał/a:
Chodziło mi o mokrą nawierzchnię :P

Aha.
A zatem przyznaję częściowo rację.
"to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność"
Zmieniłbym na "powinno mieć", bo ten mocniejszy silnik jest cieższy, auto z mocniejszym silnikiem ma często zmodyfikowane zawieszenie, jest utwardzone, czyli ogólnie "usportowione".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:44   

Ok, teraz już wszystko rozumiem. Dzięki :)
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 13:59   

piter34 napisał/a:
sliwka napisał/a:
przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania

Fabryczny rozmiar jest tak dobrany, aby wspomnianych kłębów dymu nie zostawiać w nadmiarze.
Wiem z doświadczenia, że po założeniu szerszych opon na starcie wyjeżdżasz do przodu, ale potem tracisz na oporach toczenia (udowodnione na przykładzie Suzuki Swift 1.3 85KM z oponami 155/70R13 vs to samo na oponach 185/55R14)

no tak zgadzam się ale chodzi mi raczej o auta po tuningu, FWD moce ponad 200KM z turbospręzarką, jak suszarka zacznie pompować to ogumienie nima lekko nawet na 3 biegu :smile: to tak gwoli ścisłości. No ale takie uroki FWD przy mocnym silniku nawet szerokimi oponami się tego nie przeskoczy.
_________________
działać, działać!!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 14:02   

sliwka napisał/a:
no tak zgadzam się ale chodzi mi raczej o auta po tuningu, FWD moce ponad 200KM z turbospręzarką, jak suszarka zacznie pompować to ogumienie nima lekko nawet na 3 biegu :smile: to tak gwoli ścisłości.

Dobrym przykładem może posłużyć R220 Coupe Turbo.

Ja nie namawiam nikogo, aby do aut tego typu zakładać wąskie opony i startować na 1/4 mili. Nadal jednak twierdzę, że na węższych oponach trudniej wpaść w poślizg na mokrych, niż na szerszych.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Opony na zimę. Jakie?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Paź 31, 2008 10:03
oprawca_1978
Brak nowych postów [mg zs] opony 17 cali letnie 205/50 podejdą do zs?
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Kwi 13, 2018 18:35
podki
Brak nowych postów [R400] Jakie "największe" opony na lato?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Kwi 11, 2009 13:08
xtek
Brak nowych postów [R45] Jakie dobrać opony?
Aktualizacja: jakie ma być ET felgi?
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sie 14, 2009 22:40
PopaY
Brak nowych postów [416, 96r. LPG ] Jakie opony i łożysko??
grisza23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 28, 2010 10:56
grisza23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink