Co do kata wtrysku po wymianie rozrządu to dzisiaj rozmawiałem z Gawinem-z Wrocławia, forumowicze wiedza co to za gość. Powiedział, że gdy wymiana będzie zrobiona porządnie, tzn. mechanik zrobi to na znakach, to wtedy ustawianie kąta wtrysku nie jest konieczne.
Uczciwy mechanik=zaoszczędzona kasa po wymianie o czasie nie wspomnę.
Pozdro.
_________________ "Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 18, 2007 19:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 08:43
No mój mechanik lekko mi przyspieszył (tak powiedział) kąt wtrysku, przez co auto jest jakby zrywniejsze. Powiedział, że może mi wzrosnąć spalanie - ale coś kosztem czegoś
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sorka, że odkopuję taki stary temat, ale może innym też się przyda. Moje laickie pytanie brzmi:
Przy wymianie rozrządu mam zamiar zlecić wymianę uszczelniaczy wałów. Jeśli uszczelniacze będą wymieniane to nie da się zblokować koła - mam rację? I trzeba już potem podłączyć kompa w celu regulacji kąta wtrysku???
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 22:15
Chris83 napisał/a:
Jeśli uszczelniacze będą wymieniane to nie da się zblokować koła
Jeśli chodzi o koło od strony pompy to blokuje je pazurkami i odkręca centralną śrubę a nie 4 które są na około centralnej (reguluje się nimi kąt wtrysku).
Jeśli chodzi o koło od strony rozrządu to procedura wygląda tak samo.
Koła mają chyba nacięcie na klin...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Wołów
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 12:34
U mnie w 2.0 sdi w R 600 kolo od pompy wtryskowej ma nacięcie na klin, a klina nie ma, bo trzyma na stozek, jak zmieniałem rozrząd to musiałem wlasnie to kolo minimalnie przestawic i auto nie palilo...znajomy mechanik mi przyspieszyl minimalnie doslownie przestawil nie wiem o 2 milimetry i autko pali jak zloto i jedzie....pozdro!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 20:23
Mam pytanie co do wymiany uszczelniaczy.
Czy dobrze mi sie wydaje, ze do wymiany sa dwa uszczelniacze walka rozrzadu? Jesli tak, to kupuje sie jednakowe?
W przypadku uszczelniacza walu korbowego mam jeszcze wiekszy metlik w glowie. Ile sztuk powinienem wymienic. Z tego co widze w tomateam, to wystepuje tylny dosc drogi metalowy lub plastikowy i jeszcze przedni.
to wbrew pozorom całkiem proste z
masz dwa wałki rozrządu i oczywiście jeden korbowy... jak już zrzucisz pasek, to za nim znajdują się dwa uszczelniacze walków rozrządu (na obu wałkach) i jeden na wale korbowym (ten mały) i są to tak zwane przednie uszczelniacze. Z przeciwnej strony silnika (tam są drugie końce wałków i wału korbowego) masz taki sam zestaw, ale nazywa się te uszczelniacze tylnymi. o ile wymiana tylnych uszczelniaczy wałków rozrządu to pikuś i nie wymaga dużo rozkręcania, to do wymiany tylnego uszczelniacza wału korbowego trzeba zrzucić koło zamachowe, a więc odkręcić skrzynię biegów i sprzęgło... To jest ten duży uszczelniacz z blaszanym grzbietem i rzadko cieknie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD, ale to chyba o dieselku mowa więc masz jeden wałek rozrządu i na jego obu końcach masz po jednym uszczelniaczu ... kupujesz takie same i warto wymienić przy okazji robienia rozrządu .... wymień jeszcze uszczelniacz wału korbowego ten od strony paska rozrządu (tego od strony koła zamachowego nie ruszaj) Reasumując ... wymieniasz jeden od korbowego (przedni) i dwa od wałka rozrządu. Do tego 2 paski i 3 rolki i masz spokój na jakieś ~80kkm
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon Mar 01, 2010 12:42
Dokładnie o dieselku ale to już brałem poprawkę na to:)
Właśnie sporo osób pisze, ze lepiej wymienić bo jak zaczną przeciekać to i zerwanie paska wchodzi w grę. Wole być przezorny, a za dużego doświadczenia w tej kwestii nie mam.
Jeszcze pozostała wątpliwość jaka mam rolkę paska pompy, ale to dziś sprawdzę organoleptycznie
sprzedawca poprosił mnie o nr VIN, w sprawdzajce wychodzi na to że rok modelowy mojego R to 2000, na co sprzedający się wystraszył i mowi mi że jest problem bo on ma zestaw do rocznika 06.1999. ale to chyba do mojego pasuje?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 22:50
no jakbym chciał to kupować u Tomiego każde z osobna to wychodzi ponad 100zl drożej, też tanio mi się to wydaje ale taki zestaw najdroższy na allegro co przeglądałem z grubsza to widzialem jeszcze za chyba 430zl, wiec 30zl róznicy.
Gościu ma niby same pozytywne komentarze i tylko jeden neutralny....ale wiadomo ze bywa różnie.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:24
teoretycznie pasuje. zawsze mozna bedzie złożyć reklamacje. też przymierzałem się do kupna rozrządu na allegro ale jak popytałem się w sklepach to za taki sam wyszło mi 30 zł. drożej. wolałem nie ryzykować przez allegro bo w razie gdyby coś się stało lub nie pasował by to tego samego dnia w sklepie miał bym wymieniony. a tak musiał bym czekać tydzień na drugi. wiec co kto woli.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Wto Cze 22, 2010 00:40
chyba masz ten sam silnik co ja więc podam kilka info. które niedawno podał mi kolega na forum. podobno są dwa rodzaje rolek. 28mm i 32mm. szerokości. do mojego pasowała ta 32mm szerokości a średnica zewnętrzna 60mm. co do paska rozrządu to:
ilość zębów: 112,
długość (mm.): 1067,
szerokość (mm.): 28,
Ja ostatecznie mam zestaw z tomateam. Nie mogłem sobie pozwolić na oczekiwanie , odsyłanie nie pasujących części. A tu byłem pewien. Jeździłem po sklepach i wychodziło podobnie, z tym że sprzedawcy nie byli pewni co do szerokości pasków i rolek, i czy samonapinające czy nie....
Spokój na ≈5 lat
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Cze 22, 2010 08:40
zimek-1985 napisał/a:
dwa rodzaje rolek. 28mm i 32mm. szerokości. do mojego pasowała ta 32mm szerokości a średnica zewnętrzna 60mm. co do paska rozrządu to:
ilość zębów: 112,
długość (mm.): 1067,
szerokość (mm.): 28,
ale pozostaje jeszcze pasek pomy wtryskowej i dwie rolki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum