Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 SDI '99] Wymiana rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:24
[R420 SDI '99] Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 19:53   

Co do kata wtrysku po wymianie rozrządu to dzisiaj rozmawiałem z Gawinem-z Wrocławia, forumowicze wiedza co to za gość. Powiedział, że gdy wymiana będzie zrobiona porządnie, tzn. mechanik zrobi to na znakach, to wtedy ustawianie kąta wtrysku nie jest konieczne.
Uczciwy mechanik=zaoszczędzona kasa po wymianie o czasie nie wspomnę.
Pozdro.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 18, 2007 19:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 19:57   

Stan W. J. napisał/a:
Powiedział, że gdy wymiana będzie zrobiona porządnie, tzn. mechanik zrobi to na znakach, to wtedy ustawianie kąta wtrysku nie jest konieczne.

Zgadzam się :) Ale niestety sporo mechaników robi rozrząd "na mazak" i wtedy "róznie bywa" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 19, 2007 08:43   

No mój mechanik lekko mi przyspieszył (tak powiedział) kąt wtrysku, przez co auto jest jakby zrywniejsze. Powiedział, że może mi wzrosnąć spalanie - ale coś kosztem czegoś :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 22:17   

Sorka, że odkopuję taki stary temat, ale może innym też się przyda. Moje laickie pytanie brzmi:
Przy wymianie rozrządu mam zamiar zlecić wymianę uszczelniaczy wałów. Jeśli uszczelniacze będą wymieniane to nie da się zblokować koła - mam rację? I trzeba już potem podłączyć kompa w celu regulacji kąta wtrysku???
_________________
Pozdrawiam!
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 22:15   

Chris83 napisał/a:
Jeśli uszczelniacze będą wymieniane to nie da się zblokować koła


Jeśli chodzi o koło od strony pompy to blokuje je pazurkami i odkręca centralną śrubę a nie 4 które są na około centralnej (reguluje się nimi kąt wtrysku).
Jeśli chodzi o koło od strony rozrządu to procedura wygląda tak samo.
Koła mają chyba nacięcie na klin...
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:34   

Ok dzięki! Na wiosnę muszę wymienić i szukam części na własną rękę, ale na wymianę chyba jednak podjadę do PHJOVI.
PS. trzymam kciuki za Twojego R!
_________________
Pozdrawiam!
 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 12:34   

U mnie w 2.0 sdi w R 600 kolo od pompy wtryskowej ma nacięcie na klin, a klina nie ma, bo trzyma na stozek, jak zmieniałem rozrząd to musiałem wlasnie to kolo minimalnie przestawic i auto nie palilo...znajomy mechanik mi przyspieszyl minimalnie doslownie przestawil nie wiem o 2 milimetry i autko pali jak zloto i jedzie....pozdro!
 
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 20:23   

Mam pytanie co do wymiany uszczelniaczy.

Czy dobrze mi sie wydaje, ze do wymiany sa dwa uszczelniacze walka rozrzadu? Jesli tak, to kupuje sie jednakowe?

W przypadku uszczelniacza walu korbowego mam jeszcze wiekszy metlik w glowie. Ile sztuk powinienem wymienic. Z tego co widze w tomateam, to wystepuje tylny dosc drogi metalowy lub plastikowy i jeszcze przedni.

Pozdrawiam
Artur
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Nie Lut 28, 2010 20:29   

to wbrew pozorom całkiem proste :cool: z
masz dwa wałki rozrządu i oczywiście jeden korbowy... jak już zrzucisz pasek, to za nim znajdują się dwa uszczelniacze walków rozrządu (na obu wałkach) i jeden na wale korbowym (ten mały) i są to tak zwane przednie uszczelniacze. Z przeciwnej strony silnika (tam są drugie końce wałków i wału korbowego) masz taki sam zestaw, ale nazywa się te uszczelniacze tylnymi. o ile wymiana tylnych uszczelniaczy wałków rozrządu to pikuś i nie wymaga dużo rozkręcania, to do wymiany tylnego uszczelniacza wału korbowego trzeba zrzucić koło zamachowe, a więc odkręcić skrzynię biegów i sprzęgło... To jest ten duży uszczelniacz z blaszanym grzbietem i rzadko cieknie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 11:40   

sTERYD, ale to chyba o dieselku mowa ;) więc masz jeden wałek rozrządu i na jego obu końcach masz po jednym uszczelniaczu ... kupujesz takie same i warto wymienić przy okazji robienia rozrządu .... wymień jeszcze uszczelniacz wału korbowego ten od strony paska rozrządu (tego od strony koła zamachowego nie ruszaj) Reasumując ... wymieniasz jeden od korbowego (przedni) i dwa od wałka rozrządu. Do tego 2 paski i 3 rolki i masz spokój na jakieś ~80kkm :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 12:42   

Dokładnie o dieselku ale to już brałem poprawkę na to:)
Właśnie sporo osób pisze, ze lepiej wymienić bo jak zaczną przeciekać to i zerwanie paska wchodzi w grę. Wole być przezorny, a za dużego doświadczenia w tej kwestii nie mam.

Jeszcze pozostała wątpliwość jaka mam rolkę paska pompy, ale to dziś sprawdzę organoleptycznie ;)

Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 22:15   

jestem właśnie przy wymianie również rozrządu i znalazłem takie zestawik na allegro i jestem juz nawet po rozmowie ze sprzedawcą

http://moto.allegro.pl/it...civic_2_0d.html

paski GATES'a i rolki z INA to dobry zestaw?

sprzedawca poprosił mnie o nr VIN, w sprawdzajce wychodzi na to że rok modelowy mojego R to 2000, na co sprzedający się wystraszył i mowi mi że jest problem bo on ma zestaw do rocznika 06.1999. ale to chyba do mojego pasuje? :?:

do tego chce wziąć dwa uszczelniacze wałka rozrządu:
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=285
i jeden wału korbowego:
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1267

czy dobrze wszystko wybrałem?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 21, 2010 22:40   

wroblikns, Cos mi się wieżyc w cenne nie chce ze tak tanio on to ma :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 22:50   

no jakbym chciał to kupować u Tomiego każde z osobna to wychodzi ponad 100zl drożej, też tanio mi się to wydaje ale taki zestaw najdroższy na allegro co przeglądałem z grubsza to widzialem jeszcze za chyba 430zl, wiec 30zl róznicy.
Gościu ma niby same pozytywne komentarze i tylko jeden neutralny....ale wiadomo ze bywa różnie.

Ale zestaw się zgadza teoretycznie? :?:
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:24   

teoretycznie pasuje. zawsze mozna bedzie złożyć reklamacje. też przymierzałem się do kupna rozrządu na allegro ale jak popytałem się w sklepach to za taki sam wyszło mi 30 zł. drożej. wolałem nie ryzykować przez allegro bo w razie gdyby coś się stało lub nie pasował by to tego samego dnia w sklepie miał bym wymieniony. a tak musiał bym czekać tydzień na drugi. wiec co kto woli.
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:31   

no wlasnie ale tu wychodzi taniej o jakies 140zl więc już nie tak mało, zobacze jutro jeszcze w sklepie czy mi dopasują części i za jaką cene :)
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 00:40   

chyba masz ten sam silnik co ja więc podam kilka info. które niedawno podał mi kolega na forum. podobno są dwa rodzaje rolek. 28mm i 32mm. szerokości. do mojego pasowała ta 32mm szerokości a średnica zewnętrzna 60mm. co do paska rozrządu to:
ilość zębów: 112,
długość (mm.): 1067,
szerokość (mm.): 28,
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 07:30   

Ja ostatecznie mam zestaw z tomateam. Nie mogłem sobie pozwolić na oczekiwanie , odsyłanie nie pasujących części. A tu byłem pewien. Jeździłem po sklepach i wychodziło podobnie, z tym że sprzedawcy nie byli pewni co do szerokości pasków i rolek, i czy samonapinające czy nie....
Spokój na ≈5 lat
_________________
Pozdrawiam!
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 08:40   

zimek-1985 napisał/a:
dwa rodzaje rolek. 28mm i 32mm. szerokości. do mojego pasowała ta 32mm szerokości a średnica zewnętrzna 60mm. co do paska rozrządu to:
ilość zębów: 112,
długość (mm.): 1067,
szerokość (mm.): 28,

ale pozostaje jeszcze pasek pomy wtryskowej i dwie rolki :?:
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 09:11   

Cytat:
ale pozostaje jeszcze pasek pomy wtryskowej i dwie rolki

ilość zębów: 78,
długość (mm.): 743,
szerokość (mm.): 22,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Samodzielna wymiana rozrządu
Rover 420 D 97
Pyzdra Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Sro Paź 26, 2011 11:07
mlodyjp
Brak nowych postów [R420] Zbliżająca się wymiana rozrządu
silesius Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Paź 21, 2012 13:16
szoso
Brak nowych postów [R420] Jak wymienić pasek rozrządu?
Poszukuję polskiej instrukcji wymiany paska rozrządu
energy7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Maj 08, 2009 12:55
Brt
Brak nowych postów [R420] Ceny wymiany rozrządu!
rangers Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Paź 20, 2007 15:49
String
Brak nowych postów [R420] Części do Rozrządu, jakie?
Upgreydd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sty 28, 2008 18:49
String



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink