Forum Klubu ROVERki.pl :: LPG-temat długi...,ale czy waszym zdaniem to się opłaca ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 20:58
LPG-temat długi...,ale czy waszym zdaniem to się opłaca ?
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 17:34   

piter34 napisał/a:
W III i IV gen. (i wyższych) nie występują w ogóle strzały powrotne, bo tam się nie ma co zapalić w kolektorze ssącym.


Hmmm... No muszę to przetrawić....
Jedyny raz, kiedy strzeliła mi instalacja I gen. (FSO 125p z silnikiem Poldolota) był wtedy, kiedy pękł izolator świecy i było zero iskry.
Byłem przekonany, że mieszanka cofnęła się wtedy do kolektora i strzeliła...
Zawsze myślałem, że w identycznej sytuacji nie ma znaczenia, którą się ma generację - jeśli nie ma iskry, nie spalona mieszanka cofnie się do kolektora i podgrzana w całym procesie wybuchnie...
To ja już nic nie rozumiem, ale to może dlatego, że moje instalacje z zasady nie strzelają i nigdy nie musiałem rozważać takich problemów. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 17:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 17:56   

maciej napisał/a:
Byłem przekonany, że mieszanka cofnęła się wtedy do kolektora i strzeliła...

Taki link znalazłem na ten temat.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
BARCIECH 



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 2



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 22:56   

Gaz to jeden wielki syf i tyle , nie raz przerabiałem temat z badziejstwem , totalna porażka :roll:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 09:29   

BARCIECH napisał/a:
Gaz to jeden wielki syf i tyle , nie raz przerabiałem temat z badziejstwem , totalna porażka :roll:


Może napiszesz coś konkretnego o swoich przygodach dla przestrogi, bo nie wiele można się z Twojego posta dowiedzieć - ja go rozumiem tak, że prawdopodobnie trafiłeś na kiepskich monterów lub sam podjąłeś decyzję o założeniu wersji "oszczędnościowej", bo przecież "gaz jest po to, żeby było tanio, więc na instalacji też trzeba oszczędzić" - to jest podejście stosuje przynajmniej połowa ludzi montujących gaz i stąd większość problemów.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 09:35   

BARCIECH napisał/a:
Gaz to jeden wielki syf i tyle , nie raz przerabiałem temat z badziejstwem , totalna porażka :roll:

Tak sobie tylko wpadłeś potoczyć pianę, czy może jakichś argumentów użyjesz...? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
BARCIECH 



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 2



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 09:44   

Ja tak poprostu uważam , nic dobrego z gazu nie wynika , niby sie taniej jeździ ale coś co chwile sie psuje , jak auto zostało skonstruowane na benzyne to niech tak zostanie :wink:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 09:45   

piter34 napisał/a:
Taki link znalazłem na ten temat.


Ten artykuł nie wiele wnosi do naszej dyskusji - "powodem jest iskra, która występuje w niewłaściwym momencie" - to jest prawie oczywiste, bo od czegoś ten zapłon musi nastąpić ;) , ale nigdzie nie ma nic o różnicy między generacjami, czy wytłumaczenia jak ta iskra w niewłaściwym momencie przeskakuje z cylindra, przez zamknięty zawór do kolektora itp.
W mojej opinii piszą bzdurę na temat iskry "w niewłaściwym momencie"
Moim zdaniem problemem jest samozapłon w kolektorze mieszanki nie spalonej w komorze spalania wynikający z temperatury, cisnienia i innych warunków fizycznych w kolektorze.

Moim zdaniem, to, że w 4 gen. strzałów praktycznie nie ma wynika głównie z dokładności czasowej i objętościowej wtryskiwania gazu, ale w przypadku np. uszkodzenia świecy taki strzał i tak może nastąpić.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 09:51   

maciej napisał/a:
le on nic nie wnosi "powodem jest iskra, która występuje w niewłaściwym momencie" - to jest oczywiste, ale nigdzie nie ma nic o różnicy między generacjami itp.

Moim zdaniem, to, że w 4 gen. strzałów praktycznie nie ma wynika głównie z dokładności czasowej i objętościowej wtryskiwania gazu, ale w przypadku np. uszkodzenia świecy taki strzał i tak może nastąpić.

Hmm.
Gdzie nie wejdę, to jest napisane, że w przypadku wtrysku gazu strzały nie występują...

Tak samo piszą tam:
Jedynym skutecznym sposobem uchronienia się przed "strzałem" jest zamontowanie instalacji wtryskiem gazu.

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć wytłumaczenia (takiego łopatologicznego) dlaczego w IV gen. gaz się ma nie cofać.

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 9:54 am ]
BARCIECH napisał/a:
Ja tak poprostu uważam

Wiesz... Ja uważam, że zielony to fajny kolor, ale to nie znaczy, że to jest jakiś dogmat.

BARCIECH napisał/a:
niby sie taniej jeździ ale coś co chwile sie psuje

Nie uogólniaj. To, że Tobie się coś popsuło nie znaczy, że dzieje się tak każdemu...
W aucie to ogólnie co jakiś czas coś się psuje lub zużywa.

BARCIECH napisał/a:
jak auto zostało skonstruowane na benzyne to niech tak zostanie

Skoro potrafi na LPG poprawnie jeździć to nie widzę przeciwwskazań.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 14:00   

http://www.eko-car.com/autogaz/
W tej firmie montaż instalacji IV gen do 216Si kosztuje 2750 zł.
Zaleta firmy jest fachowość (słyszałem, wyczytałem, widziałem) i to że instalację konfigurują na hamowni, co jest podobno niezbędne dla poprawnej regulacji.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 14:05   

piter34 napisał/a:
Gdzie nie wejdę, to jest napisane, że w przypadku wtrysku gazu strzały nie występują...

Tak samo piszą tam:
Jedynym skutecznym sposobem uchronienia się przed "strzałem" jest zamontowanie instalacji wtryskiem gazu.

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć wytłumaczenia (takiego łopatologicznego) dlaczego w IV gen. gaz się ma nie cofać.


No właśnie - też nie mogę nic znaleźć na ten temat...
Ciekawe...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 14:58   

kqba napisał/a:
instalację konfigurują na hamowni, co jest podobno niezbędne dla poprawnej regulacj

Święta prawda.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 15:06   

piter34 napisał/a:
kqba napisał/a:
instalację konfigurują na hamowni, co jest podobno niezbędne dla poprawnej regulacj

Święta prawda.

Hmm... Tego nie wiedziałem. Ja miałem ustawianego bez hamowni, ale nie narzekam. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 15:22   

maciej napisał/a:
Hmm... Tego nie wiedziałem. Ja miałem ustawianego bez hamowni, ale nie narzekam. :)

Prawda jest taka, że porządnie instalki wtrysku gazu bez hamowni albo długich i żmudnych prób drogowych nie ustawisz...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 15:29   

piter34 napisał/a:
Prawda jest taka, że porządnie instalki wtrysku gazu bez hamowni albo długich i żmudnych prób drogowych nie ustawisz...


Zastanawia mnie taka konieczność, bo ztcw to sterownik wtrysku modyfikuje jedynie czasy wtrysku w porównaniu z czasami wtrysku benzyny ze względu na różnice w wydajności wtrysków i kaloryczności gazu, a te parametry są z góry znane, więc dość łatwo to ustawić.
Więc po co hamownia?
Masz jakieś święte źródła tej "świętej prawdy"? ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 15:48   

maciej napisał/a:
Zastanawia mnie taka konieczność, bo ztcw to sterownik wtrysku modyfikuje jedynie czasy wtrysku w porównaniu z czasami wtrysku benzyny ze względu na różnice w wydajności wtrysków i kaloryczności gazu, a te parametry są z góry znane, więc dość łatwo to ustawić.

Niestety nie jest to takie proste.
W każdym sterowniku wtrysku gazu istnieje konieczność utworzenia tzw. mapy korekt czasu wtrysku gazu dla różnych obciążeń i różnych prędkości obrotowych.
W przypadku regulacji instalacji na postoju (obroty wolne i podwyższone) mapa korekt nigdy nie będzie dobra (będzie dobra dla postoju).

Przerabiałem temat dość dokładnie jak miałem LPG w R200.
Sterownik LPG nie może tak po prostu w ciemno podążać za korektą czasu wtrysku benzyny i dla każdego punktu pracy stosować liniową aproksymację.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 17:19   

no musze i ja cos napisac o naszych doswiadczeniach z gazem

Rover ma obecnie 225 tys. km gaz zalozony przy 94 ogolny przebieg samochodu nie jest wiarygodny, bo samochod mial przezd nami 2 wlascicieli

instalacja to ElpiGaz II generacji na parowniku EMMA do rovera zalozona nie jako nowa, tylko przelozona z poldorovera w ktorym zrobila ok 30 tys.
wiec laczny jej przebieg to ok 160 tys. przez ten okres wymienione
moze z 5 filterkow gazu
ok pol roku temu parownik na BRC
przekaznik w centralce tej z przelacznikiem w kabinie, centralka byla peknieta, bo instalacja byla z samochodu po wypadku, samochod sam przelaczal sie z gazu na benzyne

instalacja sprawuje sie bez najmniejszego problemu NIGDY nie strzelila
czasami jak zdlawi sie samochod na skrzyzowaniu to tak kichnie

co do wad to w kolektorze ssacym sa bezpieczniki, niestety jeden z nich z czasem stal sie nie zabardzo szczelny, przez co silnik lapie lewe powietrze zubazajac w ten sposob skad mieszanki dla dwoch pierwszych cylindrow,
najprawdopodbniej dlatego swieca na pierwszym cylindrze nie wyglada najlepiej i ciezko sie wykreca

przez okres jej uzytkowania za oszczednosci z instalacji moge sobie kupic z 10 takich silnikow i kilka samochodow

srednie spalanie to ok 10 l/100km
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Golab33 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 127
Skąd: Zbójno



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 18:55   

Najlepiej założ 4 generacje ja mialem taka w moim poprzednim autku i byla naprawde spoko zadnych problemow.
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 21:27   

A na mojej instalacji LPG w 416 -ce pali w mieście 10,5l/100 na teasie 9,15l/100 w mrozy 12-13l/100. Niewiem której jest to generacji ale wiem że ma: parownik NGK sterownik LOGO i mam założone magnetyzery, gazu fazy lotnej i powietrza.
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 22:08   

etimark napisał/a:
A na mojej instalacji LPG w 416 -ce pali w mieście 10,5l/100 na teasie 9,15l/100 w mrozy 12-13l/100. Niewiem której jest to generacji ale wiem że ma: parownik NGK sterownik LOGO i mam założone magnetyzery, gazu fazy lotnej i powietrza.

te magnetyzery szczególnie na mnie podziałały, z magnetyzerami az tyle pali? pewnie kupiłeś nieoryginalne :wink:
_________________
działać, działać!!
 
 
 
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 22:20   

Dzis w TV slyszalem ze gaz ma zdrozec o 30, 40 gr na litrze
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R wszystkie] Pierścień centrujący. Za długi stożek.
Czy tylko u mnie piasta wystaje tylko 4mm nad tarcza ?
secio Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Maj 06, 2008 17:16
secio
Brak nowych postów [R ALL] - FAQ na temat nie działającego wentylatora na 1 i 2
luki_pj Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Mar 15, 2011 23:07
zdenek
Brak nowych postów [KV6] Sonda na temat awaryjnosci
Zukowaty Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Kwi 02, 2009 14:32
fisha
Brak nowych postów [R all]Ogólnie Temat Katalizator
Dziwne zjawisko
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Wrz 13, 2007 13:57
piter34
Brak nowych postów [All R] Opinie na temat firm LBP i ABTex?
miuzziker Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Lis 17, 2010 13:28
miuzziker



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink