Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Filtr kabinowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Filtr kabinowy
Autor Wiadomość
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 15:57   

Widzę, że staniały:
http://www.allegro.pl/ite...lowy_italy.html

Pozdrawiam!

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 4:02 pm ]
Nie orginalny oznacza, że innej firmy niż montowany fabrycznie, ale rozmiar jest ten sam. Orginalny miał jeszcze lepszą konstrukcję ramki - plastikową, a w podanym filtrze jest tektura. Poza tym orginał miał jakiś zatrzask, albo śrubkę mocującą (nie pamiętam), a we wspomnianym tego brak. Mimo wszystko pasuje OK.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 16:02   

Marian_K napisał/a:
Widzę, że staniały:
http://www.allegro.pl/ite...lowy_italy.html

Pozdrawiam!


dzieki za czas reakcji!

coraz bardziej
mi sie podoba ten serwis o roverach
i spoleznosc ktora sie wokol nego tworzy
PD
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
markwiatek 



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 80
Skąd: Londyn



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 19:07   

soulz napisał/a:
sprawna klima i wentylator w R75 powinny działać tak:
przy włączeniu klimy np. dzisiaj temp. ok 15stC wiatrak się nie włącza od razu, ale gdy włączymy nawiew na maksa lub właśnie odszranianie szyby (także nawiew na max) wentylator nawet na zimnym silniku powinien włączyć się na bieg 1. w przypadku wzrostu temperatury kolejne biegi.


Tak na wszelki wypadek sie upewnie, wentylator od chlodnicy, ten widoczny z przodu auta przed chlodnica, jest ten sam co do klimatyzacji? . Jezeli tak , to mi nie dziala nawet przy wlaczonym odparowywaniu szyb :sad:
 
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 19:12   

tak jest jedem wiatrak
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
markwiatek 



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 80
Skąd: Londyn



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 23:22   

Pozostaje mi wiec naprawa lub wymiana wentylatora. Sprawdzilem na allegro, czy to mozliwe ze sam silniczek kosztuje 1800zl? Moze da sie go jakos naprawic lub zregenerowac?
 
 
 
benio_bicos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 112
Skąd: Erbil /Wa-wa



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 23:29   

W moim R420 są dwa wiatraki i wlasnie padł ten od klimy.
Jak odpaliłem klimę (z tym uszkodzonym wiatrakiem) caly silnik drgał
i waliło niemiłosiernie.Po zdemontowaniu zderzaka okazalo się że
wiatrak jest wyrobiony i lata jak chce.
Zamowilem już nowy oczywiscie używany,koszt 150 zł
_________________
Były RoVerki ,Saab 9-3, Bertona Cabrio
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 00:43   

nixon75 napisał/a:
w 75 nie zawsze w zależności od temperatury na zewnątrz i w środku ustawionej. jedynie przy osuszaniu zawsze


Zgadza sie, jest to zalezne od ustawienia klimatyzacji wewnatrz kabiny.
Bo jak sie ustawi temperature na 25 stopni, a w kabinie jest 20 stopni to kompresor sie nie wlaczy, tak samo wiatrak. Ale jak ustawimy temperature np. na 10 stopni C, to powinien sie zalaczyc i caly czas chlodzic

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 12:46 am ]
matmario napisał/a:
A znacie odpowiędż na takie pytanie: Miałem popsutą klimę nic nie śmierdziało teraz klima działą i jest ok nic nie śmierdzi i jest cacy, ale jak włącze wiatrak bez klimy to strasznie wali !? i co jest grane?!


To znak, ze musisz przeczyscic/zdezynfekowac uklad nawiewu, z wymiana filtra pylkowego wlacznie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 09:57   

markwiatek napisał/a:
Pozostaje mi wiec naprawa lub wymiana wentylatora. Sprawdzilem na allegro, czy to mozliwe ze sam silniczek kosztuje 1800zl? Moze da sie go jakos naprawic lub zregenerowac?

Niestety ceny są kosmiczne. Jeśli chodzi o naprawę/regenerację to właśnie jestem na tym etapie - mam już wykręcony silnik i teraz muszę go rozebrać. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli możliwości rozbiórki - brak tu jakichkolwiek śrub - tylko blachy ponacinane i zaklepane :cry: - wiadomo jednak - Polak porafi :mrgreen: .
Miałem wszystko zakończyć w sobotę, ale - jak zwykle - coś mi wypadło i musiałem złożyć auto, tak więc teraz jeżdżę bez wentylatora :smile: .
Dziś wieczorem, może jutro planuję rozebrać ten silnik i dam znać co i jak.

Pozdrawiam!
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 12:05   

Cytat:
Niestety ceny są kosmiczne.


ta usterka juz obrosla wrecz legenda;
jak to dokladnie jest? tzn jaki sie ceny ksztaltuja?
[cos slyszalem o 1200zl!!]
i co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?
smiglo wiatraka, silnik wiatra i moze cos jeszcze?
pozdr
PD
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 13:47   

PD napisał/a:
co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?
smiglo wiatraka, silnik wiatra i moze cos jeszcze?

silnik wiartaka podobno mozna zregenerować "wymienić szczotki"
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 13:53   

Cytat:
jak to dokladnie jest? tzn jaki sie ceny ksztaltuja?
[cos slyszalem o 1200zl!!]

Za 700 - 1200 zł można kupić silnik używany ze sterownikiem (sterownik jest inny dla każdej wersji silnikowej).
Za 1800 - 2200 zł silnik nowy ze sterownikiem.
Za 200 - 400 zł śmigło nowe.
Ceny z Allegro.

PD napisał/a:
co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?

Najczęściej trzeba wymienić sam silnik lub go zregenerować. RAVE zaleca również wymianę śmigła na nowe po każdym jego zdjęciu z silnika.

Pozdrawiam!

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 12:41 am ]
Marian_K napisał/a:
Dziś wieczorem, może jutro planuję rozebrać ten silnik i dam znać co i jak.

Właśnie wróciłem z garażu. Konstruktora silnika to powiesiłbym na pierwszej napotkanej gałęzi (suchej :wink: , bo jestem pokojowo nastawiony do świata). Co się człowiek musi nakombinować, aby rozebrać ten silnik - uff - i pomyśleć, że zrobił to solidny Siemens!
Wracając do sedna sprawy - oczywiście okazało się, że brak jednej szczotki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , tej do której doprowadzona jest masa. Już nie miałem ochoty dłużej przy tym dłubać, więc jutro ją wylutuje i będę szukał czegoś podobnego.
Pozdrawiam!
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 12:14   

Cytat:
Za 700 - 1200 zł można kupić silnik używany ze sterownikiem (sterownik jest inny dla każdej wersji silnikowej).
Za 1800 - 2200 zł silnik nowy ze sterownikiem.
Za 200 - 400 zł śmigło nowe.


teraz pozostaje wierzyc zeby mi nie padl
ale wlasciwie ten wiatrak potrzebny jest tylko
do chlodzenia klimy tak?
tzn. jesli by sie zepsul to mozna jezdzic normalnie
tylko ze z wylaczona klima
[wiem wiem,ale co to za jazda w lecie Roverem 75;]
pozdr.
PD
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 12:39   

może jak już masz to na wierzchu to wstaw sobie twardsze szczotki typu do rozruszników (takie miedzienoczerwone) żeby mieć przez dłuższy czas spokój...
można kupić calkiem spore za nieduże pieniądze np. do rozruszników ciągników ursus :wink: , tam sa bycze szczotki takie że pewnie z jednej się zrobi dwie (zwlaszcza że są z dwoma przewodami) a taka sztuka kosztuje chyba 5 złych
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 14:35   

PD napisał/a:
teraz pozostaje wierzyc zeby mi nie padl
ale wlasciwie ten wiatrak potrzebny jest tylko
do chlodzenia klimy tak?

Silnik jest jeden od chłodzenia silnika i od klimy ale padają najczęściej szczotki od biegu odpowiedzialnego za klimę

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 2:39 pm ]
Marian_K napisał/a:
Właśnie wróciłem z garażu. Konstruktora silnika to powiesiłbym na pierwszej napotkanej gałęzi (suchej , bo jestem pokojowo nastawiony do świata). Co się człowiek musi nakombinować, aby rozebrać ten silnik - uff - i pomyśleć, że zrobił to solidny Siemens!

Wiem co czujesz ja to przerabiałem w tamtym roku. zrobione jak by mniało nigdy się nie zepsuć
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 16:34   

sTERYD napisał/a:
może jak już masz to na wierzchu to wstaw sobie twardsze szczotki typu do rozruszników (takie miedzienoczerwone) żeby mieć przez dłuższy czas spokój...
Właśnie takie są orginalne - ale dzięki za sugestię!

Pozdrawiam!
 
 
Jani 



Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Kwidzyn



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 21:50   

Witam Koledzy.
Piszę w imieniu mojego Ojca, który nabył ostatnio Rovera 75 2.0 diesel.
Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Po nr VIN otrzymałem następujące informacje:
Model MG Rover, Rover 75 and MG ZT
Aspiration Turbosilnik turbodoładowany
Body Style Tourer
Class (Trim) Class 3.1klasa wyposażenia
Drive LHDkierownica po lewej stronie
Engine CC 2000 ccpojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Fuel Type Dieselolej napędowy
Series Engine BMW
Transmission Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speedpięć biegów
Valves per engine 16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year 2002rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 226980


W dowodzie rejestracyjnym jest napisane, że to silnik 2.0 CTDi 96 KW (130 KM). Rok produkcji 2002. Szukając do niego filtra powietrza okazało się, że te 130 konne były produkowane od 2003 ( dane filtron) Czy to może byc prawda?? Juz zgłupiałem jaki to silnik i jak mocny. Dodam, że nie jest demonem prędkości a raczej mułowaty. Nie wiem również czy ma pasek czy łańcuch rozrządu?

2. Webasto ma wersję uproszczoną, której zasadę już poznałem. Pytanie jak długo dziala webasto po włączeniu silnika i jaki ma wpływ na zuzycie paliwa??

3. Climatronic:
Po odpaleniu auta, pomimo ustawienia poprzednio opcji Econ załącza się funkcja Auto na wyświetlaczu. Po 2 krotnym naciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego dopiero wraca do pozycji Econ. W jaki sposób można to ustawić na dłuższy czas?

4: Jakiś czas temu pojawiło się ciche wycie w okolicy lewego przedniego koła. pojawia się w okolicach 2 tys obrotów. Po wysprzęgleniu natychmiast ucicha i po zwiększeniu obrotów również. Na zewnątrz jest raczej niesłyszalne. Czy może mieć to jakiś związek z turbiną?? Zaznaczam ze jak na 130 konny silnik wedlug papierów jest naprawdę mułowaty.

Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 23:17   

Wiele ci nie pomoge , ale......

Jani napisał/a:
Jakiś czas temu pojawiło się ciche wycie w okolicy lewego przedniego koła. pojawia się w okolicach 2 tys obrotów. Po wysprzęgleniu natychmiast ucicha


Wyglada mi to na lozysko oporowe

Jani napisał/a:
Zaznaczam ze jak na 130 konny silnik wedlug papierów jest naprawdę mułowaty


To jest naprawde pojecie wzgledne....... wez pod uwage wage samochodu 130 km na 1485 kg to nie jest wiele.......

Jani napisał/a:
Szukając do niego filtra powietrza okazało się, że te 130 konne były produkowane od 2003 ( dane filtron)


Nie kieruj sie filtronem i nie kupuj tego....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jani 



Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Kwidzyn



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 16:12   

Dzięki za info.
jaki filtr powietrza zetem proponujesz?? Man czy cos innego??

W sprawie niepokojącego odgłosu dodam, że jest niesłyszalne przy zwiększaniu obrotów na luzie a jedynie podczas jazdy. Odgłosy znikaja powyżej 80 km i na 5 biegu.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 17:49   

Jani jeżeli słychać podczas jazdy, a po wysprzęgleniu ucicha to niestety łożyska w skrzyni. Sprawdź na początek olej.
Co do webasto to poszukaj na forum. Było opisywane dokładnie. W skrócie, bedzie pracować do momentu osiągnięcia temp. ok 90C przez układ chłodzenia. Jak temp. spadnie to włączy się ponownie. Ile pali jest na forum.
Climatronic. Przytrzymaj przycisk obiegu wewnętrznego do momentu kiedy nie usłyszysz dźwięku (piśnięcie).

Co do wersji wyposażenia 3.1. Wersja prosta. Chyba: welurowe fotele, tempomat albo roleta tylnej szyby, szyby raczej wszystkie elektryczne. Europejczyk. . Elektrycznie podgrzewane lusterka - standard.
Moc silnika powinna być już chyba 131km.
Łańcuszek rozrządu - teoretycznie dożywotnio.

Moc: może być wina przepływomierza - odepnij i zobacz jaki efekty.
 
 
Jani 



Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Kwidzyn



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 21:00   

Dzięki panowie za pomoc.
W sprawie webasto wszystko juz wiem co potrzeba.

Apples czy możesz podpowiedzieć co daje przytrzymanie przycisku obiegu wewnętrznego? Domyślam się, że włączeniu lub wyłączenie jakiejś opcji tylko jakiej??

Podgrzewane lusterka załączają się jak w innych autach wraz z włączeniem ogrzewania tylnej szyby?? Nie ma żadnego osobnego przycisku.

Co do mocy czy w waszych autach jest odczuwalny jakiś moment wzrostu mocy przy osiągnięciu większych obrotów?? Generalnie od 2 do 4 tys nic konkretnego się nie dzieje. W służbowej Skodzie jest konkretny moment gdy turbina zaciąga i daje kopa. Czy podpięcie do kompa wykaże problemy np z przepływomierzem itp??

Jeżeli jest problem z łożyskiem w skrzyni to czy jest możliwe aby przy większej prędkości odgłosy ustawały?? Przy wysprzęgleniu odgłos nie ustaje natychmiast lecz po krótkiej chwili tak jakby coś przestawało się np kręcić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Filtr kabinowy przeciwpyłkowy....
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 22, 2007 23:16
Jolcia
Brak nowych postów [R75] Dlaczego warto wymienić filtr kabinowy
slawx12 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 20, 2010 22:39
apples
Brak nowych postów [R75] Gdzie znajduje się filtr kabinowy i jak go wymienić
naps Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Wrz 28, 2017 19:18
MD
Brak nowych postów [R75] Filtr odpowietrzenia korbowodu (filtr odmy)
Orint Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Maj 19, 2012 09:43
Orint
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Rover 75 ]Filtry - Oleju, powietrza, kabinowy
karpikwer Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sie 02, 2013 09:56
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink