[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 4:02 pm ]
Nie orginalny oznacza, że innej firmy niż montowany fabrycznie, ale rozmiar jest ten sam. Orginalny miał jeszcze lepszą konstrukcję ramki - plastikową, a w podanym filtrze jest tektura. Poza tym orginał miał jakiś zatrzask, albo śrubkę mocującą (nie pamiętam), a we wspomnianym tego brak. Mimo wszystko pasuje OK.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 15:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawna klima i wentylator w R75 powinny działać tak:
przy włączeniu klimy np. dzisiaj temp. ok 15stC wiatrak się nie włącza od razu, ale gdy włączymy nawiew na maksa lub właśnie odszranianie szyby (także nawiew na max) wentylator nawet na zimnym silniku powinien włączyć się na bieg 1. w przypadku wzrostu temperatury kolejne biegi.
Tak na wszelki wypadek sie upewnie, wentylator od chlodnicy, ten widoczny z przodu auta przed chlodnica, jest ten sam co do klimatyzacji? . Jezeli tak , to mi nie dziala nawet przy wlaczonym odparowywaniu szyb
Pozostaje mi wiec naprawa lub wymiana wentylatora. Sprawdzilem na allegro, czy to mozliwe ze sam silniczek kosztuje 1800zl? Moze da sie go jakos naprawic lub zregenerowac?
W moim R420 są dwa wiatraki i wlasnie padł ten od klimy.
Jak odpaliłem klimę (z tym uszkodzonym wiatrakiem) caly silnik drgał
i waliło niemiłosiernie.Po zdemontowaniu zderzaka okazalo się że
wiatrak jest wyrobiony i lata jak chce.
Zamowilem już nowy oczywiscie używany,koszt 150 zł
_________________ Były RoVerki ,Saab 9-3, Bertona Cabrio
w 75 nie zawsze w zależności od temperatury na zewnątrz i w środku ustawionej. jedynie przy osuszaniu zawsze
Zgadza sie, jest to zalezne od ustawienia klimatyzacji wewnatrz kabiny.
Bo jak sie ustawi temperature na 25 stopni, a w kabinie jest 20 stopni to kompresor sie nie wlaczy, tak samo wiatrak. Ale jak ustawimy temperature np. na 10 stopni C, to powinien sie zalaczyc i caly czas chlodzic
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 12:46 am ]
matmario napisał/a:
A znacie odpowiędż na takie pytanie: Miałem popsutą klimę nic nie śmierdziało teraz klima działą i jest ok nic nie śmierdzi i jest cacy, ale jak włącze wiatrak bez klimy to strasznie wali !? i co jest grane?!
To znak, ze musisz przeczyscic/zdezynfekowac uklad nawiewu, z wymiana filtra pylkowego wlacznie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pozostaje mi wiec naprawa lub wymiana wentylatora. Sprawdzilem na allegro, czy to mozliwe ze sam silniczek kosztuje 1800zl? Moze da sie go jakos naprawic lub zregenerowac?
Niestety ceny są kosmiczne. Jeśli chodzi o naprawę/regenerację to właśnie jestem na tym etapie - mam już wykręcony silnik i teraz muszę go rozebrać. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli możliwości rozbiórki - brak tu jakichkolwiek śrub - tylko blachy ponacinane i zaklepane - wiadomo jednak - Polak porafi .
Miałem wszystko zakończyć w sobotę, ale - jak zwykle - coś mi wypadło i musiałem złożyć auto, tak więc teraz jeżdżę bez wentylatora .
Dziś wieczorem, może jutro planuję rozebrać ten silnik i dam znać co i jak.
ta usterka juz obrosla wrecz legenda;
jak to dokladnie jest? tzn jaki sie ceny ksztaltuja?
[cos slyszalem o 1200zl!!]
i co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?
smiglo wiatraka, silnik wiatra i moze cos jeszcze?
pozdr
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
jak to dokladnie jest? tzn jaki sie ceny ksztaltuja?
[cos slyszalem o 1200zl!!]
Za 700 - 1200 zł można kupić silnik używany ze sterownikiem (sterownik jest inny dla każdej wersji silnikowej).
Za 1800 - 2200 zł silnik nowy ze sterownikiem.
Za 200 - 400 zł śmigło nowe.
Ceny z Allegro.
PD napisał/a:
co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?
Najczęściej trzeba wymienić sam silnik lub go zregenerować. RAVE zaleca również wymianę śmigła na nowe po każdym jego zdjęciu z silnika.
Pozdrawiam!
[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 12:41 am ]
Marian_K napisał/a:
Dziś wieczorem, może jutro planuję rozebrać ten silnik i dam znać co i jak.
Właśnie wróciłem z garażu. Konstruktora silnika to powiesiłbym na pierwszej napotkanej gałęzi (suchej , bo jestem pokojowo nastawiony do świata). Co się człowiek musi nakombinować, aby rozebrać ten silnik - uff - i pomyśleć, że zrobił to solidny Siemens!
Wracając do sedna sprawy - oczywiście okazało się, że brak jednej szczotki , tej do której doprowadzona jest masa. Już nie miałem ochoty dłużej przy tym dłubać, więc jutro ją wylutuje i będę szukał czegoś podobnego.
Pozdrawiam!
Za 700 - 1200 zł można kupić silnik używany ze sterownikiem (sterownik jest inny dla każdej wersji silnikowej).
Za 1800 - 2200 zł silnik nowy ze sterownikiem.
Za 200 - 400 zł śmigło nowe.
teraz pozostaje wierzyc zeby mi nie padl
ale wlasciwie ten wiatrak potrzebny jest tylko
do chlodzenia klimy tak?
tzn. jesli by sie zepsul to mozna jezdzic normalnie
tylko ze z wylaczona klima
[wiem wiem,ale co to za jazda w lecie Roverem 75;]
pozdr.
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
może jak już masz to na wierzchu to wstaw sobie twardsze szczotki typu do rozruszników (takie miedzienoczerwone) żeby mieć przez dłuższy czas spokój...
można kupić calkiem spore za nieduże pieniądze np. do rozruszników ciągników ursus , tam sa bycze szczotki takie że pewnie z jednej się zrobi dwie (zwlaszcza że są z dwoma przewodami) a taka sztuka kosztuje chyba 5 złych
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
teraz pozostaje wierzyc zeby mi nie padl
ale wlasciwie ten wiatrak potrzebny jest tylko
do chlodzenia klimy tak?
Silnik jest jeden od chłodzenia silnika i od klimy ale padają najczęściej szczotki od biegu odpowiedzialnego za klimę
[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 2:39 pm ]
Marian_K napisał/a:
Właśnie wróciłem z garażu. Konstruktora silnika to powiesiłbym na pierwszej napotkanej gałęzi (suchej , bo jestem pokojowo nastawiony do świata). Co się człowiek musi nakombinować, aby rozebrać ten silnik - uff - i pomyśleć, że zrobił to solidny Siemens!
Wiem co czujesz ja to przerabiałem w tamtym roku. zrobione jak by mniało nigdy się nie zepsuć
może jak już masz to na wierzchu to wstaw sobie twardsze szczotki typu do rozruszników (takie miedzienoczerwone) żeby mieć przez dłuższy czas spokój...
Właśnie takie są orginalne - ale dzięki za sugestię!
Witam Koledzy.
Piszę w imieniu mojego Ojca, który nabył ostatnio Rovera 75 2.0 diesel.
Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Po nr VIN otrzymałem następujące informacje:
Model MG Rover, Rover 75 and MG ZT
Aspiration Turbosilnik turbodoładowany
Body Style Tourer
Class (Trim) Class 3.1klasa wyposażenia
Drive LHDkierownica po lewej stronie
Engine CC 2000 ccpojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Fuel Type Dieselolej napędowy
Series Engine BMW
Transmission Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speedpięć biegów
Valves per engine 16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year 2002rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 226980
W dowodzie rejestracyjnym jest napisane, że to silnik 2.0 CTDi 96 KW (130 KM). Rok produkcji 2002. Szukając do niego filtra powietrza okazało się, że te 130 konne były produkowane od 2003 ( dane filtron) Czy to może byc prawda?? Juz zgłupiałem jaki to silnik i jak mocny. Dodam, że nie jest demonem prędkości a raczej mułowaty. Nie wiem również czy ma pasek czy łańcuch rozrządu?
2. Webasto ma wersję uproszczoną, której zasadę już poznałem. Pytanie jak długo dziala webasto po włączeniu silnika i jaki ma wpływ na zuzycie paliwa??
3. Climatronic:
Po odpaleniu auta, pomimo ustawienia poprzednio opcji Econ załącza się funkcja Auto na wyświetlaczu. Po 2 krotnym naciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego dopiero wraca do pozycji Econ. W jaki sposób można to ustawić na dłuższy czas?
4: Jakiś czas temu pojawiło się ciche wycie w okolicy lewego przedniego koła. pojawia się w okolicach 2 tys obrotów. Po wysprzęgleniu natychmiast ucicha i po zwiększeniu obrotów również. Na zewnątrz jest raczej niesłyszalne. Czy może mieć to jakiś związek z turbiną?? Zaznaczam ze jak na 130 konny silnik wedlug papierów jest naprawdę mułowaty.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za info.
jaki filtr powietrza zetem proponujesz?? Man czy cos innego??
W sprawie niepokojącego odgłosu dodam, że jest niesłyszalne przy zwiększaniu obrotów na luzie a jedynie podczas jazdy. Odgłosy znikaja powyżej 80 km i na 5 biegu.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 17:49
Jani jeżeli słychać podczas jazdy, a po wysprzęgleniu ucicha to niestety łożyska w skrzyni. Sprawdź na początek olej.
Co do webasto to poszukaj na forum. Było opisywane dokładnie. W skrócie, bedzie pracować do momentu osiągnięcia temp. ok 90C przez układ chłodzenia. Jak temp. spadnie to włączy się ponownie. Ile pali jest na forum.
Climatronic. Przytrzymaj przycisk obiegu wewnętrznego do momentu kiedy nie usłyszysz dźwięku (piśnięcie).
Co do wersji wyposażenia 3.1. Wersja prosta. Chyba: welurowe fotele, tempomat albo roleta tylnej szyby, szyby raczej wszystkie elektryczne. Europejczyk. . Elektrycznie podgrzewane lusterka - standard.
Moc silnika powinna być już chyba 131km.
Łańcuszek rozrządu - teoretycznie dożywotnio.
Moc: może być wina przepływomierza - odepnij i zobacz jaki efekty.
Dzięki panowie za pomoc.
W sprawie webasto wszystko juz wiem co potrzeba.
Apples czy możesz podpowiedzieć co daje przytrzymanie przycisku obiegu wewnętrznego? Domyślam się, że włączeniu lub wyłączenie jakiejś opcji tylko jakiej??
Podgrzewane lusterka załączają się jak w innych autach wraz z włączeniem ogrzewania tylnej szyby?? Nie ma żadnego osobnego przycisku.
Co do mocy czy w waszych autach jest odczuwalny jakiś moment wzrostu mocy przy osiągnięciu większych obrotów?? Generalnie od 2 do 4 tys nic konkretnego się nie dzieje. W służbowej Skodzie jest konkretny moment gdy turbina zaciąga i daje kopa. Czy podpięcie do kompa wykaże problemy np z przepływomierzem itp??
Jeżeli jest problem z łożyskiem w skrzyni to czy jest możliwe aby przy większej prędkości odgłosy ustawały?? Przy wysprzęgleniu odgłos nie ustaje natychmiast lecz po krótkiej chwili tak jakby coś przestawało się np kręcić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum