Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200 1.4 8V] Montaż gazu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:50
[R 200 1.4 8V] Montaż gazu?

Gaz za i przeciw
Autor Wiadomość
Azazel 



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Milejów



  Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 18:57   [R 200 1.4 8V] Montaż gazu?

Witam wszystkich.
Jestem tu pierwszy raz, może się przedstawię.
Jestem Robert, mam kochanego Roverka 200 1.4 8V i niestety nie wiem co robić.
Ostatnio wiele się przemieszczam i .... kochana cena paliwa mnie zabija.
Mam Roverka z przebiegiem 130 tyś z 98`
Mam jedno pytanie do użytkowników Roverów z serii 200 którzy maja zalożony gaz.
Pytanie konkretne:
-- jaki macie założony gaz
-- czy warto (pytanei do użytkowników praktyków)
-- co nie działa, z czym są problemy, na co zwrócic uwagę
-- czy nie zarżnę swojego Roverka bo bym sobie nie darował

Dzięki za pomoc
--
Robert

piter34: czytaj zasady kącika. zmieniłem temat wątku (bo mam dobry humor :mrgreen: )
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Kwi 19, 2007 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 18:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 19:08   

Azazel napisał/a:
Witam wszystkich.

a to ja tez witam :wink:

przejrzyj sobie posty z ostatnich 2-3 tygodni temat gazu był dość wnikliwie drążony

i poczytaj zasady forum bo zaraz będą krzyki :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:19   

witam

a bylo o tym, bylo ................... ;-)

zasadniczo naprzeciw jest to ze dzieki plastikowemu kolektorowi musi byc instalacja gazowa IV generacji, czyli za dobra to koszt okolo 3000pln

nie stwierdzono zadnych zgonow pogazowych z tego co widze na forum, sa tacy co maja problemy z gazem co zastali gdy auto kupili

jesli Ci sie amortyzuje finansowo solidna instalka i silnik nie jest w proszku to mozesz o tym pomyslec i chwycic za kalkulator :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 22:03   

witaj Azazel,

ja mam w modelu 214i zainstalowaną instalację gazową drugiej generacji - jest OK :)

sporo zależy od właściwej instalacji i prawidłowego wyregulowania.


do paff:

kolega pisał o modelu 214i z motorem 8 zaworowym, ma metalowy kolektor dolotowy ( poniżej przykładowe foto )

http://img384.imageshack....8vohcmpibz0.jpg
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 23:06   

faktycznie metal:) zatem II gen i nizsze koszty:) i oplacalnosc wieksza:) ehh szkoda ze 16V tak nie ma, to juz bym sie na LPG skusil dawno;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 08:01   

Ja mam w swoim Roverku 16v instalację gazową BRC - oryginalną założoną we Włoszech, skąd kiedyś tam auto było ściągnięte - no i jest taki bajer że jest założona instalacja 2 generacji na plastikowym kolektorze - w Polsce nikt tego by tak nie założył, ale jak widać Włosi z BRC uznali że to będzie działało i działa.
 
 
 
fenster




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 41
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 10:00   

Teraz powiem wam co ja widzialem ostatnio za bajer.A wiec Honda Civic coupe 1.5 95r oczywiscie wtrysk i załozona instalacja pierwszej generacji i BLOS(mikser) który zastepuje komputer.

jakie plusy??

- róznice ceny miedzy instalacja pierwszej generacji a druga lub trzecia a nawet czwarta generacja
-bardzo dobre osiągi poprzez samodzielna regulacje blosa
-mniejsze zuzycie paliwa
-stabilnosc na wolnych obraotach,zero przerywania gasniecia na skrzyzowaniach itp
-w instrukci blos-a mowia o braku wybuchów czyli domyslnie mozna ja zakladac na plastykowe kolektory

teraz minusy

-nikt legalnie nie załozy nam do samochodu z wtryskiem instalacji pierwszej generacji nie mowiac juz o blosie
-przegląd równiez nie bedzie wyglądał za różowo
-cena BLOS-u od 300 do 350

tu macie adres z aukcja dotyczącą blosa http://moto.allegro.pl/it...najtaniej_.html

w moim opisie moga byc niejasnosci poniewaz nie jestem za dobrym znawca co do instalacji gazowych ale pisze co widzialem :)
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 18:11   

http://porady.autocentrum.pl/?FF=148
Czy warto odpowiedz sobie sam. Za pomoca tego kalkulatora obliczysz czy Ci sie oplaca zakladac instalacje gazowa :) Milej zabawy :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 20:56   

Do Azazel,

mój e-mail jest widoczny na forum

wystarczy kliknąć na e-mail pod moim postem - arturky@gmail.com

już wysłałem Ci wiadomość, w razie wątpliwości - Pisz Śmiało ;)

pozdr :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 20:45   

Witam.
Pozwolicie że sie podepne czy ktoś mógłby podać jakiś model lub cos w tym stylu (chodzi o to o jaka instalacje pytac) jak ma ktos sprawdzoną zakładaną w polsce ?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 21, 2007 12:44   

Azazel, poczytaj techniczny FAQ. Jest tam punkt dot. gazu.

paff napisał/a:
zasadniczo naprzeciw jest to ze dzieki plastikowemu kolektorowi musi byc instalacja gazowa IV generacji, czyli za dobra to koszt okolo 3000pln

jak już zwrócono uwagę 1.4 8V ma kolektor metalowy, a ja jeszcze nadmienię, że ceny sekwencji zaczynają się od ok. 2000PLN (zaleznie od regionu). Ja zamontowałem za 2400PLN w Krakowie. Moim zdaniem warto dopłacić te kilkaset PLN.

sandal napisał/a:
Ja mam w swoim Roverku 16v instalację gazową BRC - oryginalną założoną we Włoszech, skąd kiedyś tam auto było ściągnięte - no i jest taki bajer że jest założona instalacja 2 generacji na plastikowym kolektorze - w Polsce nikt tego by tak nie założył, ale jak widać Włosi z BRC uznali że to będzie działało i działa.

Założenie II gen. na plastikowym kolektorze nie jest żadnym wyczynem i każdy zakład monterski w Polsce tak może zrobić. Wcześniej mogą Ci jednak dać papierek do podpisania, że nie odpowiadają za straty spowodowane strzałami w kolektor.

fenster napisał/a:
Teraz powiem wam co ja widzialem ostatnio za bajer.A wiec Honda Civic coupe 1.5 95r oczywiscie wtrysk i załozona instalacja pierwszej generacji i BLOS(mikser) który zastepuje komputer.

jakie plusy??

- róznice ceny miedzy instalacja pierwszej generacji a druga lub trzecia a nawet czwarta generacja

Różnicy w cenie I gen. > II gen.
nie ma, bo blos też nieco kosztuje...

fenster napisał/a:
-mniejsze zuzycie paliwa

A to niby skąd?

fenster napisał/a:
-w instrukci blos-a mowia o braku wybuchów czyli domyslnie mozna ja zakladac na plastykowe kolektory

Tego też nie rozumiem. Co ma blos do wybuchów w kolektorze?

Aby była jasność to ja nie jestem przeciwnikiem Blosa jako takiego, ale w ogóle wszystkich LPG poniżej IV generacji...

piotr8 napisał/a:
Pozwolicie że sie podepne czy ktoś mógłby podać jakiś model lub cos w tym stylu (chodzi o to o jaka instalacje pytac) jak ma ktos sprawdzoną zakładaną w polsce ?

Jeżeli chcesz mieć II gen., to pytaj o BRC Just, ew. Stag 100/150. Jeżeli sekwencja to Stag 300 lub BRC Sequent24.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 14:42   

Ja będę zakładał 1 generacje BLOSa, ale dopiero za jakieś 3 miesiące jak wyjdę na prostą finansową.

Natomiast już zebrałem wszystkie potrzebne informacje na temat samej instalacji, moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda, więc to dodatkowo upraszcza i potania instalacje.

Właśnie przewaga BLOSa nad sekwencjami to że jest zero elektroniki i nie jest uzależniony od kompa silnika ani od różnych czujników i sensorów, i nie trzeba wiercić w kolektorach (wiadomo wióry).
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 21, 2007 14:48   

blue827 napisał/a:
moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda,

Niby dlaczego? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 15:15   

piter34 napisał/a:
blue827 napisał/a:
moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda,

Niby dlaczego? :roll:

Bo wiem który kabelek przeciąć aby wyłączyć wtryskiwacze, więc nie potrzeba żadnych emulatorów, wystarczy zwykły przekaźnik.
A odnośnie sond to silniki Hondy V6 (lub inne sterowane przez MEMS) nie wymagają emulatorów lambda.

Więc wystarczy: elektrozawór, reduktor i BLOS. I oczywiście przełącznik manualny benzyna - lpg.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 21, 2007 15:47   

blue827 napisał/a:
Bo wiem który kabelek przeciąć aby wyłączyć wtryskiwacze, więc nie potrzeba żadnych emulatorów, wystarczy zwykły przekaźnik.

No OK, ale jak przetniesz kabelek, to komp od benzyny zgłosi anomalię, bo dla niego to nie jest do pomyślenia, że wtryski nie działają.

blue827 napisał/a:
A odnośnie sond to silniki Hondy V6 (lub inne sterowane przez MEMS) nie wymagają emulatorów lambda.

Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić?
Poza tym napisałeś tak, jakby Twoje V6 miało układ wtryskowy MEMS, podczas gdy ma PGM-Fi.
Jeżeli podczas jazdy na LPG lambda wykryje np. zbyt bogatą mieszankę to przekaże dane do ECU benzyny, a ten zrobi sobie korektę czasu wtrysku (i zapisze korektę w pamięci adaptacyjnej). Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Emulatory lambdy stosuje się w celu uniknięcia takich właśnie sytuacji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 16:02   

piter34 napisał/a:

Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić?
Poza tym napisałeś tak, jakby Twoje V6 miało układ wtryskowy MEMS, podczas gdy ma PGM-Fi.
Jeżeli podczas jazdy na LPG lambda wykryje np. zbyt bogatą mieszankę to przekaże dane do ECU benzyny, a ten zrobi sobie korektę czasu wtrysku (i zapisze korektę w pamięci adaptacyjnej). Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Emulatory lambdy stosuje się w celu uniknięcia takich właśnie sytuacji.


Tak mi ktoś odpisał co przerabiał właśnie ten sam silnik że emulatory nie są wymagane w V6 Hondy. Rzeczewiście ja mam PGM-Fi, ale możliwe że tak samo się zachowują te obydwa układy Hondy. Jak będę zakładał tą instalację to zapodam na forum, ale to jeszcze za ok 3 miesiące niestety, narazie rachunki za benzyne wzrosły mi 2x:(
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 21, 2007 16:09   

blue827 napisał/a:
Tak mi ktoś odpisał co przerabiał właśnie ten sam silnik. Ale tak naprawde nie mam pewności.

:cool:

blue827 napisał/a:
Rzeczewiście ja mam PGM-Fi, ale możliwe że tak samo się zachowują te obydwa układy Hondy.

MEMS nie jest Hondy.

Moja rada. Jeżeli zamierzasz jeździć tylko na gazie, to emulatorów nie montuj i wyjmij sobie lampkę od checka. W przeciwnym wypadku zainwestuj w emulatory.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:27   

piter34 napisał/a:
Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Święta racja np. obroty same wskakują na 6000 ale po paru sek. wraca wszystko do normy.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 07:02   

KRYS napisał/a:
piter34 napisał/a:
Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Święta racja np. obroty same wskakują na 6000 ale po paru sek. wraca wszystko do normy.

Niekoniecznie to miałem na myśli.
Nieprawidłowe działanie instalacji LPG może doprowadzić do tzw. "rozjechania" map benzynowych.
W II gen. może to być spowodowane przez brak emulacji sondy lambda lub jej złe ustawienia.
W IV gen. może to być spowodowane źle ustawioną mapą wtrysków benzyny podczas pracy na LPG (w każdym punkcie pracy czas wtrysku benzyny na benzynie musi być równy czasowi wtrysku benzyny podczas pracy na gazie).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:19   

Witam
Podepnę się tutaj. :mrgreen:
Zacznę od odszczekania tego co pisałem w którymś temacie na forum odnośnie gazu - "nie upośledziłbym samochodu gazem" - a więc odszczekuje.
No więc tak: założyliśmy z faderem do berlingo II 1.4 (75KM) gaz - sekwencje - koszt 2900zł. I jak dla mnie szok, samochód jak miał dziurę do 3000obr tak teraz w całym zakresie obrotów ciągnie idealnie, tak samo, bez dziury. Nie wiem czy osiągi się poprawiły ale samochód duuużo płynniej chodzi, i pali do 1 L gazu wiecej od paliwa, czyli 8,5 -9L.
Gazownik założył drugi komputer który nie emuluje wtrysków tylko bierze czasy wtrysków z kompa benzynowego, czyli ma być wszystko ok.

Tak więc moje pytanie czy w roverku 200 (99r) w silniku 1.4 16V z sekwencją są jakieś problemy?
Jak mi napiszecie, że nie to jade to gazownika jutro.
Nadmieniam, iż nie zamierzam "żydzić" na instalacje gazową, żeby taniej. Powiem tak jak mój fader: "TAK ŻEBY BARDZO DOBRZE CHODZIŁO I NIE BYŁO PROBLEMÓW".
Gość wstępnie powiedział mi 2800zł.

Dzięki za wyrażone opinie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Montaż gazu
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sty 23, 2019 07:10
seraph
Brak nowych postów [R214 1.4Si 96r] montaż gazu i przepustnica proszę o poradę.
pawciok11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 14, 2010 16:54
oprawca_1978
Brak nowych postów [MG ZR/R25] AIR BAG montaż ? ?
nexxus_2005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Nie Lut 10, 2013 20:17
Bashful
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r] Montaż LPG
mozecie kogos polecic?
SizeeR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Czw Cze 28, 2007 00:58
koni
Brak nowych postów [MG ZR 160] Montaż mechanizmów VVC
zmieniających fazy wałków rozrządu
kris0424 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Wto Lut 18, 2014 11:28
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink