Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z klimą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z klimą
Autor Wiadomość
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:21   

drooid napisał/a:
Włączam i leciutko (na grubość wskazówki może) dygają w górę obroty, zaraz potem jakby się stabilizują.
tak ma właśnie być
drooid napisał/a:
Rurki bez zmian temperatury.
tak ma nie być
drooid napisał/a:
Zaproponował testy na kompie, co zrobię dopiero w poniedziałek, ale czy komp ma coś wspólnego z klimatyzacją??
komputer prawie nie ma nic do klimy
proponuję Ci od razu udać się do Grapowa na ul. Śląską ... nie ma w Łodzi lepszego fachowca od układu klimatyzacji
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:26   

drooid, Doszukałem się w Rave , że klimę może odłączać czujnik temp silnika (przy np przegrzaniu) ale skoro wentylator rusza tzn, ze układ się załącza.
Co w nim siedzi można się przekonać dopiero do podłączeniu manometrów, bo tak sobie możemy gdybać dłuuuugo.....
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:29   

Cytat:
komputer nie ma nic do klimy

ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy ;) przez kompa przechodzą sygnały z czujnika ciśnienia o ile dobrze pamietam ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:30   

Brt napisał/a:
ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy...
się poprawiłem :oops:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:33   

wer1232 napisał/a:
Cienkie rurki i skraplacz nie robią się ciepłe, ale te grube robią się bardzo zimne.

To dosyć dziwne ale zasadniczo zmienia postać rzeczy, bo równie dobrze może wskazywać na niedobór czynnika w układzie. A wtedy walka z presostatem nie ma sensu. Pisałeś, że po zimie klima padła i była napełniana czynnikiem- rozumię że fachowcy stwierdzili jego brak lub niedobór, a dziurę znaleźli ?? ?
Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak się tam wrócić!!!!

Na pracę układu chłodniczego ma wpływ tak wiele czynników, ze zdiagnozowanie go przez internet bez "pomacania", podłączenia manometrów jest bardzo trudne i opiera się całkowicie na domysłach.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 10:41 pm ]
Brt napisał/a:
ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy ;) przez kompa przechodzą sygnały z czujnika ciśnienia o ile dobrze pamietam

Do tego jeszcze komp wyłączy klimę przy wzroście temp cieczy chłodzącej pow. 120 st C
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
drooid 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:47   

mmaniek napisał/a:

Pod odpowiednim ciśnieniem tzn. że podłączał się po układ manometrami tak?
Sprężarka pracuje?

Sczerze mówiąc nie widziałem co magik sprawdzał pod maską :oops:
A czy skok obrotów nie jest skutkiem załączenia sprężarki??
_________________
Pozdrawiam
Drooid
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:58   

drooid napisał/a:
A czy skok obrotów nie jest skutkiem załączenia sprężarki??

Jest, ale ni wiemy czy załącza się i zaraz wyłącza(bo np jest za mało czynnika , czy np załącza się i pracuje bez wydajności( sprężarka martwa :neutral: ) takie rzeczy można sprawdzić podłączając się pod układ.

wer1232, w twoim Roverku presostat jest wkręcony w filtr-osuszcz ( to taka "aluminiowa puszka" ) na cińszej rurce idącej od skraplacza do wnętrza czyli do parownika.

UWAGA-PRESOSTAT TO ZABEZPIECZENIE wszelkie zabawy typu mostkowanie powinny być stosowane tylko na chwilę, zeby przekonać się czy tu tkwi problem. Bez podłączenia pod układ nie wiemy czy presostat go wyłączył bo sam w sobie jest uszkodzony czy dlatego coś się dzieje złego w układzie
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
wer1232 



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 7
Skąd: Jedwabne



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 01:16   

"Fachowcy" stwierdzili że nie ma czynnika chłodzącego ale po nabiciu okazało się że to wentylator nie działał. presostat jest podłączony kostką w której jest 4 przewody tak? które mam zmostkować?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 09:39   

wer1232 napisał/a:
presostat jest podłączony kostką w której jest 4 przewody tak? które mam zmostkować?

Tak to to. Schemat w łapki i do dzieła. Schemat znajdziesz w RAVE a link doRave w technicznym FAQ ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 11:32   

a co z wentylatorem? czy powinien wlaczac sie od razu po wcisnieciu guziczka?? ja mam w swoim [R216 '96] niefabryczną klimę i tylko 1 wentylator, który dodatkowo nie wlacza sie nawet przy wysokiej temperaturze silnika :P .....Klima mrozi i to bardzo, nie próbowałem jeszcze na postoju, ale podczas jazdy "piździ strasznie" wentylator jednak chyba sie nie wlancza :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 11:57   

oba powinny się włączać od razu po naciśnięciu guziczka
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wer1232 



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 7
Skąd: Jedwabne



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:56   

Dziś dojrzałem się że ci "fachowcy" u których byłem złączyli tylko dwa kabelki (niebieski i siwy) i powiedzieli mi że już będzie dobrze oto zdjęcie:

a to w przybliżeniu

po rozłączeniu tego w ogóle nie mam klimy.
mmaniek tak jak pisałeś zmostkowałem przewody w kostce tak jak na zdjeciu

i wiatrak działał
wiecie co to może być?
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 18:38   

Bosszz... co za partacze, nawet im się tak prostej sprawy porządnie nie chciało zrobić. Ja bym tego nawet "łączeniem" nie nazwał :(
Niestety to standard w wielu polskich warsztatach. Partacze, partacze i jeszcze raz partacze :mad:
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 20:05   

Co to k......a jest ?? ?? :roll:
Kolego po tym co pokazałeś na zdjęciu, to ja się poddaje :???:
Domyślam się że sytuacja może wyglądać następująco:
Klima nie działała ze względu na zadziałanie któregoś z zabezpieczeń, na wszelki wypadek (wg
"starej") dopier.....lili gazu " to może pójdzie. Poszła ale na chwilę bo zadziałało znów zabezpieczenie, tym może tym razem ze względu na przeładowanie czynnikiem, znaleźli jedno z zabezpieczenie i je zmostkowali ale inne ciągle jest rozłączone i komp "myśli, że klima nie działa-więc nie włącza wentylatorów.
TO JEST TYLKO TO CO MI PRZYCHODZI DO GŁOWY PO ZOBACZENIU TYCH ZDJĘĆ
Być może mylę się całkowicie, ale powinieneś zażądać zwrotu pieniędzy i przywrócenia stanu z przed tej "naprawy"

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 8:12 pm ]
dawmax,
Wentylator powinien się włączać, jeśli ciśnienie skraplania osiągnie odpowiednią wartość.
Najprościej, to po prosty podnieś maskę, włącz klimę i na postoju powinien się włączyć od razu lub po kilkunastu sekundach, w zależności od zastosowanego rozwiązania.
Jeśli się nie włączy a klima będzie zdrowo chuchać to po jakimś czasie skraplacz zrobi się bardzo gorący i zabezpieczenie powinno odłączyć klimę.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
wer1232 



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 7
Skąd: Jedwabne



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 21:16   

Dzięki mmaniek, pojadę do nich jeszcze i zażądam aby robili to jak należy albo jak nie umieją niech zwracają pieniądze i niech kitu nie wciskają, a sam to tego nie zrobię nawet ze schematem w ręku
 
 
mapa8 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Malbork



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 09:33   

Witam po raz pierwszy na forum.Jeszcze nie znalazłem swojego Roverka-nadal szukam.Wracając do tematu-wczoraj znajomy oddał do naprawy klimatyzacji swojego 420D. Objawy-instalacja napełniona , kompresor nie załącza się. Fachowiec stwierdził,że cewka elektromagnesu - zero oporności.Zasugerował poszukać podobnej lub kupić nową. Cały kompresor przywiózł mi-potwierdziłem brak przejścia cewki. Zacząłem demontaż aby się dostać do cewki. Na początku odkręciłem nakrętkę na wałku sprzęgła -bez problemu. kłopotliwe za to było zdjęcie sprzęgiełka-jest sprężyste a zarazem delikatnie zrobione. Z powodu braku odpowiedniego ściągacza-na trzy śruby 6 zastosowałem same śruby wkręcając równomiernie po obwodzie. Sprzęgiełko zeszło z wałka,którego obudowa jest z aluminium. Wkrecane przeze mnie śruby /długości co najmniej 5 cm/ uszkodziły lekko wymienioną obudowę,dlatego najlepiej postarać się o odpowiedni ściągacz.Następnie należy zdjąć pierścień zabezpieczający i można zdjąć koło pasowe spręzarki-w moim przypadku musiałem wyrównać uszkodzoną obudowę .Przed zdjęciem cewki zaznacz położenie cewki. Następnie należy zdjąć kolejny większy pierścień i mam w końcu cewkę. Okazało się,że przerwany jest początek uzwojenia z masą-bardzo/ niechlujne/połączenie tym bardziej,że drut cewki jest z aluminium. Problemem jest połączenie alu z miedzią .Ja wykorzystałem podwójnydrut 0,5 mm miedż ,całość oczyściłem i skręciłem ze sobą na około 3 cm.Całość posmarowałem smarem miedziowym,a następnie całość pokryłem silikonem aby styk zabezpieczyć od drgań -oryginalnie nic takiego tam nie było.Oczywiście przy składaniu należy zwrócić szczególną uwagę aby pierścienie dokładnie weszły w swoje miejsca oraz aby nie uszkodzić łożyska koła pasowego. Oporność cewki wynosi 4omy. Producentem tej sprężarki była włoska firma.Przepraszam za styl pisowni-i ew błędy.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 13:45   

Pięknie opisane. Myślę, że warto za zgodą autora wrzucić to gdzieś na stronę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 20:28   

mapa8, Bardzo przydatny opis, dobrze by było, żeby nie "przepadł" w archiwum :wink:
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:36   

Brt napisał/a:
Pięknie opisane. Myślę, że warto za zgodą autora wrzucić to gdzieś na stronę ;)

Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).

Tutaj mamy podane rozwiązanie dotyczące jednego z elementów. Jest ich więcej

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 11:41 am ]
mmaniek napisał/a:
mapa8, Bardzo przydatny opis, dobrze by było, żeby nie "przepadł" w archiwum :wink:

Dodałem do FAQ.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 21:20   

Cytat:
Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).

piter34, Spróbowałem zebrać to do kupy-poszło na priv
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z klimą!!!
matrix27k Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Lip 17, 2010 17:17
Tomek1212
Brak nowych postów [R620] Klima
Gość Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Lip 18, 2010 20:32
darek_wp
Brak nowych postów [r620] Klima a sprzegiełko
jackas5 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Lip 08, 2012 23:14
jackas5
Brak nowych postów [R620] O co chodzi z klimą?
pabag Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Maj 30, 2007 09:49
Brt
Brak nowych postów [R620] Klima siadła :(
michalk Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Kwi 18, 2007 22:22
hugier



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink