Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 06, 2007 17:05   

bolasek napisał/a:
Gdzie znajduje się ta cewka o której piszecie i jak sprawdzić czy jest dobra.

Znajduje się ona w aparacie zapłonowym.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2007 17:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:03   

piter34 napisał/a:
bolasek napisał/a:
Gdzie znajduje się ta cewka o której piszecie i jak sprawdzić czy jest dobra.

Znajduje się ona w aparacie zapłonowym.



tak ale które to jest bo właśnie go rozebrałem (z wielkim tródem) i jak stwierdzić, że jest uszkodzona ? Czy to ten element co ma + i - na obudowie ?
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:05   

Jezeli ten Roverek jest podobny z budowy do Hondy Civic to Ja stawiam na moduł który jest w rozdzielaczu a ma za zadanie z czytywać stany dla kompa do ustalenia kolejnosci przeskoku iskry na swiecach ,Jak to małe badziewie padnie to iskry nie bedzie
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:16   

Wiem, że na pewno podobny jest do accord a ciężko powiedzieć czy civic miał te same silniki. Przydało by się dowiedzieć jak powinna reagować cewka żeby ją wykluczyć lub sprawdzić. Czy m jakiś opór ustalony stały czy co ? Nie wiem nie znam się za dobrze. A czy gdyby moduł siadł nie zaświeciła by się kontrolka komputera jakaś na desce ? Nie wiem pomysły mi się kończą. Pieprzona elektronika w samochodach. Po 4 miesiącach zrobił mi taką niespodziankę. Może jest na forum jakiś elektryk który zna parametry dobrze działającej cewki. Jak się to stało było czuć po chwili zapach czegoś spalonego ale delikatnie i przez chwilę. Już sam nie wiem za co się brać a nie oddam go w ręce jakiegoś kolesia co mnie skroi za podłączenie jakiegoś przewodu :) Chyba, że ktoś chętny do rozgryzienia problemu zapraszam do Poznania.

Jeszcze jedno czy warto szukać właśnie cewki od accorda czy cały aparat jest taki sam co w hondach ?
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:28   

Cewka ma 2 uzwojenia
1 jest na napiecie 12V i opornosc 2-4 omów
2 jest od wysokiego i ma opornosc 3000-5000 omów
są to usrednione parametry
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:36   

ENU a wiesz może co można zmierzyć aby sprawdzić czy nie jest spalona i ją wykluczyć? Mam do dyspozycji multimetr. Jakąś oporność czy coś. Przykładając elektrody miernika ? Bo już wydałem 70 zł na kopułkę jak wydam następne 100 na cewkę nie będaąc pewnym a okaże się że dalej lipa to mnie szlak trafi. :)

P.S. sprzedam rovera 620 si hehe (żartowałem)


Jak sprawdzam jej opór to między elektrodami + lub - a wyjściem ( tam gdzie jest sprężynka) jest 21500 omów a między + a - nie ma w ogóle oporu i jest przejście. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może ktoś coś z tego wyqma.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:46   

bolasek napisał/a:
ENU a wiesz może co można zmierzyć aby sprawdzić czy nie jest spalona i ją wykluczyć?

przecież Ci napisał piętro wyżej
Cytat:
Jak sprawdzam jej opór to między elektrodami + lub - a wyjściem ( tam gdzie jest sprężynka) jest 21500 omów a między + a - nie ma w ogóle oporu i jest przejście. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może ktoś coś z tego wyqma.

to właśnie między + a - masz tą 12Voltową cewkę, która powinna mieć
ENU napisał/a:
opornosc 2-4 omów

skoro nie ma tam zadnej oporości to może oznaczać zwarcie między zwojami, a może też oznaczać że masz za duży zakres ustawiony na multimetrze ;)
spróbuj zmierzyć na jak najmniejszym zakresie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:54   

Faktycznie zakres ale ma 1,3 oma czyli nie jak wyżej
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 18:58   

bolasek napisał/a:
Faktycznie zakres ale ma 1,3 oma czyli nie jak wyżej

no to najlepiej byłoby znaleźć kogoś z takim samym silnikiem i podmienić, żeby mieć pewność, chyba że Ci w sklepie dadzą na spróbowanie i w razie w przyjmą spowrotem... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 19:36   

Tak to by było dobre rozwiązanie. Więc jeśli jest jakiś życzliwy posiadacz rovera 620 si i mógłby mi pomóc to bardzo proszę. Zaznaczm tu iż autko mam na warsztacie i do ewentualnych nażędzi jest pełen dostęp.
 
 
Liso 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Maj 2005
Posty: 49
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 22:08   

u mnie mechanik jak wymieniał cewkę to pokazywał mi jak iskrzy (stara - zepsuta nie iskrzyła) ale gdzie podłączył wtedy zasilacz to nie mam pojęcia.
_________________
pozdrawiam
Michał L.
 
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 22:45   

sądze że na zasilanie podał i było przebicie ale czy u mnie będzie to samo to nie wiadomo. Może być trafiona a może na zewnątrz nie iskrzyć. Ale czy ktoś możę podsumować jak wymienie cewkę i bedzie dalej lipa to co to jeszcze możę być ?

Tak właśnie wygląda moja także. Widziałem tą fotkę na allegro do accorda. Właśnie myśle nad zakupem. Ale czy ona przypasuje.
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 05:56   

sprawdz moze jeszcze to w EPC

600(RH) >> Rover 600 Series >> Electrical and Instruments.. >> Ignition & Engine Electrics >> Ignition Components-Distributor-1800/2000/2300cc Petrol-Except Turbo


pozycja nr.6 Heatsink engine-electric control unit - Detail of Assembly
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 12:09   

Ale to w RAVE bo nie bardzo rozumiem. Jak tak to musze się przyznać, że nie posiadam tego dokumentu. Jeśli by był ktoś miły i przesłał by mi to bardzo proszę admin@luftar.com.
pozdrawiam i dzięki wszystkim "pomagierom"
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 12:14   

Linki i do RAVE i do EPC są w Technicznym FAQ na stronie klubowej. ;) Przesłać na pocztęcieżko, bo są dość "ciężkie" (ok. 600MB)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 12:32   

ok dzieki brt już ssam :P zobacze co z tamtąd wyqmam. pozdro

[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 2:24 pm ]
Udało się to była jednak cewka. Koszt 85 zł w Poznaniu. Jak by ktoś kiedyś potrzebował pasuje od accorda jak większość części. Sklep japamoto na ul. Dolna Wilda polecam. Dla warsztatów mają od ręki 20% rabatu.
 
 
Liso 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Maj 2005
Posty: 49
Skąd: Zamość



  Wysłany: Sob Cze 09, 2007 16:45   

bolasek napisał/a:
ok dzieki brt już ssam :P zobacze co z tamtąd wyqmam. pozdro

[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 2:24 pm ]
Udało się to była jednak cewka. Koszt 85 zł w Poznaniu. Jak by ktoś kiedyś potrzebował pasuje od accorda jak większość części. Sklep japamoto na ul. Dolna Wilda polecam. Dla warsztatów mają od ręki 20% rabatu.


I pomyśleć, że ja jakiś rok temu za podróbkę zapłaciłem 250zł :twisted: Mówią, że części drogie do roverków - a tu tak ceny lecą... ;-)
_________________
pozdrawiam
Michał L.
 
 
 
Robert620 




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Sz-n



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 17:47   

Witam :)
Jestem tu nowy, ale trafiłem tu szukając odpowiedzi na dokładnie to samo pytanie :) Od wczoraj znam odpowiedź :D :D :D
Nie wiem, może ktoś o tym wspomniał w postach wyżej, ale kopułkę wymienia się razem z palcem rozdzielacza (koszt - 16pln), wydaje się to nieprawdopodobne, ale rozwiązało wszelkie moje problemy z zapłonem.
Zanim osiągnąłem sukces wymieniłem świece i kable. Kopułkę udało mi się kupić za 56pln - nową :) Wcześniej bawiłem się w usuwanie nagaru na elementach aparatu, ale stwierdzam, że szkoda zachodu - koszt cząści niewielki, a wymienić można w 3 minuty :) (ja zrobiłem to pod sklepem w którym kupiłem graty, bo nie mogłem znieść konieczności chechłania przy próbie odpalenia).
W razie czego mogę podpowiedzieć jak to szybko zrobić, ale chyba wszystko jest w RAVE - nie wiem, nie miałem okazji się jeszcze zagłębić...

Aha... Odradzam kupowanie jakichkolwiek części elektryki z odzysku. Oszczędność niewielka (jeśli w ogóle jakaś), a ciężko to nawet nazwać półśrodkiem.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 17:54   

Robert620 napisał/a:
Aha... Odradzam kupowanie jakichkolwiek części elektryki z odzysku. Oszczędność niewielka (jeśli w ogóle jakaś), a ciężko to nawet nazwać półśrodkiem.

trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem ;) ... popieram zdecydowanie :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 11, 2007 11:57   

Robert620 napisał/a:
kopułkę wymienia się razem z palcem rozdzielacza (koszt - 16pln), wydaje się to nieprawdopodobne, ale rozwiązało wszelkie moje problemy z zapłonem.
Zanim osiągnąłem sukces wymieniłem świece i kable. Kopułkę udało mi się kupić za 56pln - nową

Jakiej marki to części i gdzie je dostałeś tak tanio?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem.
neon_4u Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Gru 21, 2010 18:43
tronsek
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Lut 17, 2010 11:05
seyfer
Brak nowych postów [R620] PROBLEM Z ODPALANIEM
leomat12 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Paź 09, 2010 22:13
leomat12
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
mazda11 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lis 20, 2011 22:03
empe
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 0 Wto Lut 15, 2011 15:43
Delta3131



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink