Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214si] Skoki temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 17:08
[R214si] Skoki temperatury
Autor Wiadomość
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:31   [R214si] Skoki temperatury
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,

Problem pojawił się kilka dni temu...
Wskażnik temperatury podskakuje mi pod czerwoną kreske.
Dzieje się to głównie w jeżdzie po miescie - korki/światła.

A że zaczeło mi to wariować na trasie 130km/h na autobanie, mała gureczka i temperatura do góry! :( Ale jakoś dałem rade przy włączonym nadmuchu temperatura - wskaźnik puł leciutko poniżej połowy... Ale co to może być?

Termostat/Wentylator/Zapowietrzoa chłodnica?!!!
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 11:40   

Wentylator się włącza?
Płyn chłodniczy masz?
Czy górny wąż od chłodnicy robi się ciepły jak jest tak wysoka temperatura?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 12:36   

Płyn jest max!
Wentylator podepne dziś na krótko to będe wiedział czy działa!
Górny to znaczy który ten mały cze ten GRÓBY (Duży)
Maly normalnie ciepłym, duży gorąsy w cholere!
Termostat był sprawdzony wcześniej działał - może tez trafiło go coś!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 13:18   

Sprwadź, czy wentylator załącza się na krótko, a potem, czy załacza się, gdy temperatura rośnie zbyt wysoko.
Normalne położenie wskaźnika temperatury to ok. 40-45% skali.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 10:09   

No ja miałem bardzo podobnie, wszystko było ładnie pięknie, ale potrafił się momentami zagotowywać, w ciągu kilku sekund dochodził do czerwonej kreski.

Rozwiązanie okazało się banalne - zapowietrzony układ.
Spuściłem cały płyn, odkręciłem śrubę od odpowietrzania i zacząłem zalewać.
Jak już zaczęło cieknąć przy odpowietrzeniu to dokręciłem śrubę.
Zalałem do maksa, odpaliłem silnik i obserwowałem czy do zbiornika wyrównawczego wpada płyn z tego cienkiego przewodu odprowadzającego nadmiar.
Jako że raz leciało, raz nie to zacząłem naciskać rurę doprowadzającą płyn do chłodnicy, naciskałem do momentu aż do zb. wyrównawczego nie zaczął wpływać płyn bez przerw.

Przy okazji wyczaiłem gdzie się zbiera powietrze w przewodzie doprowadzającym płyn do chłodnicy.
A mianowicie przy najmniej u mnie jest w prawym górnym rogu chłodnicy zamontowany uchwyt do trzymania przewodu i moim zdaniem jest za wysoko, bo tam się zaczynał układ zapowietrzać.
Więc puściłem przewód luźno i mam do dzisiaj spokój.
Robiłem to jakieś 2 tygodnie temu, od tego czasu nie ubyło mi praktycznie nic płynu i auto się maksymalnie nagrzewa to słynnego stanu 2mm poniżej połowy skali, nawet w czasie stania w ogromnych wrocławskich korkach. Na trasie natomiast zawsze mam poniżej 0 :-)
 
 
 
wolarz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Włocławek



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 20:04   

Witam
sandal napisał/a:
Na trasie natomiast zawsze mam poniżej 0 :-)

:shock: no to chyba cos nie tak :?:

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 9:55 pm ]
ja mam prawie w połowie przez cały czas, nieważne czy w mieście czy na trasie.
Oczywiście jak się już nagrzeje :razz:
_________________
Pozdrawiam :)
wolarz
 
 
 
Tigernp 



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 72



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:09   

Mozesz sprawdzic jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzacego. Jeżeli jest uszkodzony nie załacza się wiatrak. Możesz również sprawdzic czy dobra masz mase. Czy tam gdzie przychodzi sie nie grzeje. Mialem tak kiedys i to byl problem masy. Grzal mi sie silnik ale po zrobieniu masy czujnik zalaczal wiatrak!!
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 18:25   

Zrob tak jak koledzy radza, a jesli to nie poskutkuje, to sprawdz przepustowosc chlodnicy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Dziwne skoki temperatury silnika
buakaw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Lip 16, 2018 21:14
robsson78
Brak nowych postów [R214Si 97r] skoki obrotów ?
china22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 07, 2010 10:44
leszczu
Brak nowych postów [R214Si 97r] Szalejący wskaźnik temperatury?
o co chodzi :(??
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Wto Kwi 01, 2008 11:44
luqar
Brak nowych postów [R214si] Wskaźnik temperatury nie działa
torn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 27, 2008 17:00
Gość
Brak nowych postów [R214Si] Wskaźnik temperatury, położenie
greg-si Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Wrz 20, 2011 08:25
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink