Forum Klubu ROVERki.pl :: [R111] Gdzie jest termostat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R111] Gdzie jest termostat
Autor Wiadomość
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 17:52   [R111] Gdzie jest termostat
Typ: GSi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: wszystkie

Witam, mam jednego roverka 111 Metro, no i jets tak ze jak odpale to sie szybko grzeje i w ogole woda nie krazy, znaczy zimna jest chodnica, mysle ze termostat nie puszcza, tylko nie wiem gdzie on jest, bede wymianial dzis rure, bo mam peknieta tu fotki:
tu fotki


moze akurat gdzies tam jest ten termostat

jedno pytanko, czy jak wyrzuce termostat to moge pojezdzic troche, do czasu az kupie, znajde nowy ?? ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 18, 2007 17:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 21:58   Re: [R111 METRO] gdzie jest termostat

cozy napisał/a:
jedno pytanko, czy jak wyrzuce termostat to moge pojezdzic troche, do czasu az kupie, znajde nowy ?? ?


Ostatnio przerabiałem temat termostatu (w tym topicu), i wiem że napewno nie można jeździć bez termostatu bo w każdej swojej fazie pełni dwie funkcje naraz. Otwiera obieg zewnętrzny, ale jednocześnie musi zamknąć obieg wewnętrzny.

Układ chłodzenia składa się z dwóch obiegów:

1. wewnętrzny (płyn krąży tylko w bloku silnika i ewentualnie nagrzewnicy)
2. zewnętrzny (płyn wydostaje się poza blok i przepływa przez chłodnice, i wraca do bloku)

Ad.1
termostat zamyka wyjście płynu z bloku silnika: gruba rura idąca z bloku do chłodnicy (na górę chłodnicy).

Ad.2
termostat otwiera wyjście z bloku silnika, ale jednocześnie zamyka (!) kanał do obiegu wewnętrznego. Gdyby tego nie zrobił (np w przypadku braku termostatu) to płyn by nadal krążył wewnątrz bloku bo tak by mu było lżej, niż wypływać z bloku i przepychać się przez cienkie rurki w chłodnicy. Oczywiście w praktyce pewnie troche by się mieszał z zimnym płynem z chłodnicy ale może to być nie wystarczające.

Kup jakiś dobry termostat, polecam japoński HKT, w zestawie jest uszczelka i jest on identyczny z fabrycznym termostatem, ma dokładnie te same wymiary, więc jest gwarancja że jak się otworzy , to jednocześnie zablokuje obieg wewnętrzny. Gdyby był zakrótki to może wtedy tego nie zrobić, albo tylko częściowo zablokować obieg wewnętrzny, czyli będzie mniej wydajne chłodzenie.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 22:09   Re: [R111 METRO] gdzie jest termostat

cozy napisał/a:
moze akurat gdzies tam jest ten termostat

jedno pytanko, czy jak wyrzuce termostat to moge pojezdzic troche, do czasu az kupie, znajde nowy ?? ?


Termostat jest za silnikiem pod kolektorem. Stojąc przed samochodem dokładnie po lewej stronie obok obudowy rozrządu. Rura, kóra idzie za silnikiem od chłodnicy wchodzi dokladnie do obudowy termostatu. Troszke zabawy z wyciąganiem ale da rade:)
A co do kupna nowego - www.tomateam.pl
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=311

Lepiej kupić i od razu wymienić bo szkoda zabawy 2 razy z termostatem.
pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 00:12   

no dzieki chlopaki za porady, poszukam gdzie tu u mnie na wiosce w jakims sklepiku u "ciapasa" i kupie nowke.
A dzis wlasnie kupilem drugiego METRO 111 GSi 1996, mial byc na czesci ale widze ze jezdzi, nie dzialaja tylko silowniki w paru drzwiach ni i w klapie ;(
Mozna jakos klape otworzyc jak nie dziala silownik, kluczykiem nie moge, tylko sie wciska, ale nie moge go przekrecic. Aha a jak troche lewa strona jest za nisko, mozna podpompowac samemu pompka do kol ?? :)

Jeszcze raz dzieki

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 12:22 am ]
jest tak: troche nim pojezdzilem, bo myslalem ze jak bedzie w ruchu to chlodnica zchlodzi, ale tak nie jest. Rury sa gorace do auta znaczy do nagrzewnicy, i ta goran rura do chlodnicy. Chlodnica zimna i ta dolna rura zimna, wiec nie wiem czy to termostat czy moze chlodnica zatkana !! ??

Pomocy !! !
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:11   

cozy napisał/a:
no dzieki chlopaki za porady

Jezeli ktoś Ci pomógł, to kliknij przycisk "Pomógł" obok posta.

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 11:12 am ]
cozy napisał/a:
wiec nie wiem czy to termostat czy moze chlodnica zatkana !! ??

Jeśli dolny wąż chłodnicy jest zimny (nie jest nawet letni), to obstawiam jakiś problem z chłodnicą...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:23   

nie wiem, nie moge znalezc tej ikonki POMOGL,


a jesli chlodnica, to jest jakas opcja na przepchanie czy raczej sie nie robi i znalezc "nowa" dobra !! !??


OK, juz kliknalem na POMOGL.

Duzo roboty jest z wymiana ?? bo tam dostep jest niebardzo :(
Ostatnio zmieniony przez cozy Pon Maj 21, 2007 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:25   

cozy napisał/a:
nie wiem, nie moge znalezc tej ikonki POMOGL,

Jest pod postem, obok ikonek "profil", "email", "gg", "pw"

cozy napisał/a:
a jesli chlodnica, to jest jakas opcja na przepchanie czy raczej sie nie robi i znalezc "nowa" dobra !! !??

Lepiej nową, dobrą.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:04   

a co jest jak juz sie nagrzeje, to jak odkrece korek od zbiornicza, to woda wylatuje z niego ??
Korek zapchany czy co ?? !!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:07   

cozy napisał/a:
Korek zapchany czy co ?? !!

Jak korek może być zapchany? :roll:
Możesz mi to wytłumaczyć?

edit: już chyba rozumiem. Chodzi Ci pewnie o zapchanie się zaworka.

Jeżeli woda wylatuje, to w układzie jest zbyt duże ciśnienie.
Czy ta dolna rura od chłodnicy nadal jest zimna?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:30   

no chodzi mi o zapchany korek, a chlodnica i dolna rura zimna.
Zrobilem tak:
przejechalem jakis 1km i postal z 8-10 minut na "chodzie", no i zaczela sie chyba woda gotowac, odkrecilem korek i woda sie przelala, a pozniej wessalo reszte wody i zbiorniczek zrobil sie pusty.
Rury gorace to ta cieniuyka co idzie od zbiorniczka do chlodnicy, ta gtuba co idzie od chlosnicy, tez ciepla, ta gorna co wchodzi do nagrzewnicy - goraca, chlodnica i dolna jej rura zimne. Jak tak pojezdzilem i postal "odpalony" to na wskzniku temperatury, wskazania poszly na ponad polowe, widzialem jak rosnie w oczach, wiec wylaczylem silnik.

Wiec to bedzie chyba chlodniaca tak ?? czy moze termostat ??
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:37   

cozy napisał/a:
Wiec to bedzie chyba chlodniaca tak ?? czy moze termostat ??

Jeżeli górna rura chłodnicy (ta od silnika) jest gorąca, to termostat OK, bo puszcza obieg na chłodnicę.
Jeżeli chłodnica jest zimna to na pewno problem jest jakiś "w" niej, bo przecież płyn powinien przez nią przepłynąć i wypłynąć dolną rurą. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 23:56   

Wiec tak: chlodnica byla zdemontowana i "przepchana", znaczy sie sprawdziem ja, podlaczylem pod wode z cisnieniem i na bank jest OK, woda przeplywa z gory na do juz teraz bez zadnego cisnenia.

Odpalilem go, zalalem woda i nic, wody nie chcail zassac do obiegu. Temperatura szybko wzrosla na wskazniku i sie zagotowala w gornej czesci silnmika, az buzowalu w zbironiczku. Wylaczylem silnik, wessalo wode, dolalem i odpalilem silnik znowu. Temperatura spadla do mniej niz polowa na wskazniku (przedtem byla na ponad pol, jak sie gotowalo). Pochodzil z dobre 5 minut z naga na lekkim gazie, utrzymywalo sie caly czas mniej niz polowa na wskaniku, przycikalem rury te grube od chlodnicy, zeby tam poruszac, odpowietrzyc. Woda goraca w zbiorniczku, prawie sie opazylem, a dol chlodnicy dlaej zimny.

Wiec pytanie: czy to termostat czy moze pompa wodna ?? ?!! bo na 10000% chlodnica jest drozna i na bank jest "SPRAWNA"

pozdrowionka
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 08:32   

spróbuj zdjąć węże od chłodnicy i inne i przepłukać kanaly chłodzące w bloku.
Najlepiej byłoby puścić wodę w przeciwną stronę do normalnego obiegu cieczy. może poprostu masz jakiś śmieć w układzie, który blokuje, a przynajmniej będziesz wiedział gdzie jest zatkane.

cozy napisał/a:
Wiec pytanie: czy to termostat czy moze pompa wodna ?? ?

Pompę czy termostat żeby sprawdzić to musisz wyjąć i zbadać organoleptycznie, tak na odległość to Ci nie powiemy :sad: tacy jesteśmy :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 09:57   

Czyli co podlaczyc waz z woda pod cisnieniem w uklad chlodzenia (blok silnika) ?? tak jak zrobilem z chlodnica ?? !!

Moze dzis bede probowal ....

[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 12:43 pm ]
Aha i jeszcze jedno, do nagrzewnicy idzie goraca woda (rura nagrzana) i wraca tez ciepla (mniej goraca jak ta wchodzaca) i jak puszcze ogrzewanie to leci zimne powietrze :cry:

Moze mam teraz zapowitrzony uklad? Jak najlepiej go odpowietrzyc ??
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 21:33   

cozy napisał/a:

Mozna jakos klape otworzyc jak nie dziala silownik, kluczykiem nie moge, tylko sie wciska, ale nie moge go przekrecic.

Coś tam chyba nie tak bo jesli się da wcisnąc to powinien dac sie otworzyć. Jesli jest zamknięty to nie powinien dac sie wcisnąć. Jesli nie możesz otworzyć to wsiądź do tyłu. Zdejmij deske maskująca bagaznik. Złóź kanape tylną. Zdejmij plastik maskujący zamek i silnik wycieraczki tylnej klapy. Zobaczysz zamek i siłownik przy zamku. Wystarczy nacinac linke i pobawić sie i sie otworzy.

cozy napisał/a:

Aha a jak troche lewa strona jest za nisko, mozna podpompowac samemu pompka do kol ?? :)

Jak masz pompkedo kół z ciśnienim roboczym 40 bar :mrgreen:

[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 9:38 pm ]
cozy napisał/a:
Duzo roboty jest z wymiana ?? bo tam dostep jest niebardzo :(


Nie ma zawału :)
1. Sciągasz przedni zderzak
2. Demontujesz belke pod zderzkiem tą dużą
3. Później to małe zabezpieczenie chłodnicy centralnie przed nią.
4. Odkręcasz mocowanie chłodnicy na górze tzn na pasie przednim po bokach.
5. Podnosisz lekko do gory i wyciągasz do przodu odpinając wcześniej wentylator.

[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 9:44 pm ]
cozy napisał/a:

Odpalilem go, zalalem woda i nic, wody nie chcail zassac do obiegu. Temperatura szybko wzrosla na wskazniku i sie zagotowala w gornej czesci silnmika, az buzowalu w zbironiczku. Wylaczylem silnik, wessalo wode, dolalem i odpalilem silnik znowu. Temperatura spadla do mniej niz polowa na wskazniku (przedtem byla na ponad pol, jak sie gotowalo). Pochodzil z dobre 5 minut z naga na lekkim gazie, utrzymywalo sie caly czas mniej niz polowa na wskaniku, przycikalem rury te grube od chlodnicy, zeby tam poruszac, odpowietrzyc. Woda goraca w zbiorniczku, prawie sie opazylem, a dol chlodnicy dlaej zimny.

Wiec pytanie: czy to termostat czy moze pompa wodna ?? ?!! bo na 10000% chlodnica jest drozna i na bank jest "SPRAWNA"

pozdrowionka


Tak wogóle to ptanie. Czy Zauważyles dwa odpowietrzenia na rurze i na wężu? Na wężu do nagrzewnicy i na rurze wychodzącej zza silnika i idącej do chłodnicy (centralnie pod kopułką). Z tego co wyczytałem to masz coś nie tak chyba jeszcze z nagrzewnica bo napisałeś że dolny waz od nagrzewnicy jest zimny a pozostałe gorące.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 16:52   

nie nie, do nagrzewnicy idzie goraca woda (rura) i wychodzi tez ciepla, a jak puszcze nawiew i dam suwak na gore (czerwone na maxa) leci zimne powietrze, tak jakby nie otwieralo nagrzewnicy.

A chlodniece wyciagnalem do gory, bez demontazu zderzaka i innych niepotrzebnych rzeczym ona jest tak cienka ze spokojnie sie miesci. Latwo i proasto, poodkrecac dwa gorne uchwyty, weze i do gory powolutku poszlo (razem z wiatraczkiem)

Teraz kupuje termostat bo na bank on nie puszcza wody w silnik, i grzeje mi sie ten krotki obieg. Nie wiem czy sam wymienie bo po zdemontowaniu zbiorniczka od spryskiwaczy + zbiornicza wyrownawczego i tak nie mam jak sie dostac to tych trzech srob co trzymaja termostat tam z tylu ;(
to chyba musi byc mechanik z odpowiednimi kluczami (ja mam tylko plaskie)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R111] Gdzie jest firmowy alarm
Przemek04 Rover serii 100 1 Pon Gru 07, 2009 23:19
Stachu
Brak nowych postów [R111] Gdzie napełnić zawieszenie
okolice Warszawy
p_zlotkowski Rover serii 100 6 Sob Sty 11, 2014 01:50
sTERYD
Brak nowych postów [R111] Zbiornik paliwowy gdzie można dostać?
Rageofhonor Rover serii 100 0 Wto Wrz 07, 2010 11:39
Rageofhonor
Brak nowych postów [R111]Gdzie można napompować roverka Płock ,okolice
froger007 Rover serii 100 2 Wto Kwi 05, 2016 08:18
Vavfarets
Brak nowych postów [R111] Kto mi wymieni bak w r111 w Krakowie lub okolicach?
kes Rover serii 100 2 Pon Lut 07, 2011 22:45
kes



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink