Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pęknięty pask rozrządu!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:57
[R45] Pęknięty pask rozrządu!!!
Autor Wiadomość
lobsen 



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 17



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 18:41   [R45] Pęknięty pask rozrządu!!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001

Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum :) , mam nastpujące pytanie:
Co stanie się z silnikiem w moim Roverku jak pęknie podczas jazdy pasek rozrządu???
Wiem ze sa silniki które się blokują ale są też takie które ulegają uszkodzeniu. Dodam ze mam Rovera 45 1588cm. szesc. 16V benzyna, rocznmik 2001.
Mam nadzieję że te info o silniku wystarczy, jeśli nie jutro dopiszę więcej danych.
pzdr
lobsen
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 27, 2010 23:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 31, 2007 18:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 18:46   

Przeczytaj zasady kącika i popraw temat.

Silniki w Roverkach podczas uszkodzenia paska rozrządu ulegają uszkodzeniu. Rozmiar uszkodzeń może być spory. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy zmieniać pasek rozrządu czy nie, radzę Ci zmienić. Koszt wymiany paska (dodatkowo zmieniłbym jeszcze napinacze i pompę wody), może być dużo mniejszy niż naprawa silnika po uszkodzeniach spowodowanych pęknięciem paska rozrządu.
 
 
 
lobsen 



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 17



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 19:24   

Dzieki za odpowiedź, właśnie nad tym się zastanawiam. Mam przebieg przy którym jeszcze spokojnie mogę nie zmieniać.
Ostatnio zmieniony przez lobsen Sob Mar 08, 2008 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 19:29   

lobsen napisał/a:
Co do tematu, nie bardzo wiem ja go zmienić, czyli dodać [R45 1.6K 01r]
,
Tak będzie oki.
Jeśli nie masz 100% pewności co do przebiegu zmień pasek, rolkę itd !! !
Koszt ok 400 - 500 zł jest niewspółmierny do kosztów naprawy uszkodzonego silnika !! !
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 11:02   

Witam

Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)

Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 11:05   

orson napisał/a:
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)

Wg wytycznych MG-ROVER jest nieco inaczej:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 11:11   

piter34 napisał/a:
orson napisał/a:
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)

Wg wytycznych MG-ROVER jest nieco inaczej:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18



Witam

Piter'ku - podaje wedlug wytycznych mechanika ktory zajmoje sie naszymi samochodami od lat. Przy 100kkm mozna zaczac sie zastanawiac nad wymiana a okolice 120kkm to juz powiedzmy taki konkretny termin wymiany.

Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz? W instrukcji podaja ze ich systemy sa po prostu naj... W PRAKTYCE wychodzi to troche inaczej...

Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 11:22   

orson napisał/a:
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz?

co Ty porównujesz dziecko szatana :twisted: do porządnej firmy motoryzacyjnej ;)

przede wszystkim jak znajdziesz jakiś pasek z gumy to do muzeum z nim i sporo na tym zarobisz;)
a po drugie w tym co Ci podał piter34, okresy są krótsze niż Ty podałeś, więc wygląda na to że inżynierowie Rover MG wykazali się nieco więksża ostrożnością w szacunkach trwałości pasków niż Twój mechanik :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 11:26   

Poczytaj dokładnie to co wskazał Piter :mrgreen: dla R200/400 są krótsze, ale dla 25/45 (a o takich pisze orson) jest napisane 150kkm ;) z zaznaczeniem progu bezpieczeństwa 25% ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 11:31   

sTERYD napisał/a:
orson napisał/a:
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz?

co Ty porównujesz dziecko szatana :twisted: do porządnej firmy motoryzacyjnej ;)

przede wszystkim jak znajdziesz jakiś pasek z gumy to do muzeum z nim i sporo na tym zarobisz;)
a po drugie w tym co Ci podał piter34, okresy są krótsze niż Ty podałeś, więc wygląda na to że inżynierowie Rover MG wykazali się nieco więksża ostrożnością w szacunkach trwałości pasków niż Twój mechanik :)


Witam

Bez urazy ale zaraz zaczne wierzyc w twego nicka... ;P

add 1. rover - instrukcja : microsoft - instrukcja (taka analogia - wybor firm pprzypadkowy zalezny od profesji jaka sie zajmoje). "Guma" - moje okreslenie paska rozrzadu nie bedacego LANCUCHEM

add 2. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM - temat tyczy sie modeli 25 i 45 i pozwol ze przytocze to co jest napisane:
"W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km." wiec chyba moj mechanik wykazuje wieksza oostroznosc niz zapewnienia izynierow MG-Rover...

Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 12:10   

orson napisał/a:
add 2. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM - temat tyczy sie modeli 25 i 45 i pozwol ze przytocze to co jest napisane:
"W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km." wiec chyba moj mechanik wykazuje wieksza oostroznosc niz zapewnienia izynierow MG-Rover...

faktycznie moja wina :oops:
jako pokutę pójdę złożyć datek na radio maryja :wink:

co do nika to nie ma obawy że mię urazisz ;) pewnie byś się uśmial jakbyś mnie spotkał :mrgreen:

orson napisał/a:
Pozdrawiam

i wzajemnie :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 12:21   

orson napisał/a:
Piter'ku - podaje wedlug wytycznych mechanika ktory zajmoje sie naszymi samochodami od lat.

Wiem orsoniku. ;P
Ja podawałem wytyczne producenta samochodu.

Poczytaj ze zrozumieniem wpis w FAQ, to zrozumiesz, że tak naprawdę wyznajemy tę samą zasadę dot. terminu wymiany rozrządu. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pęknięty pasek rozrządu - głowica, HGF, dymienie
mastersik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 77 Sob Maj 16, 2015 18:09
mastersik
Brak nowych postów [R45] Pęknięty wąż od chłodnicy
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Maj 16, 2007 19:39
PHJOWI
Brak nowych postów [Rover 416] pęknięty wąż
daro19862 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Maj 24, 2013 12:11
daro19862
Brak nowych postów [R416] Pękniety wąż chłodzenia
Andzii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Maj 21, 2007 14:24
piter34
Brak nowych postów [R45] Pęknięty przewód do intercoolera !!!
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Sob Sie 09, 2008 15:26
Jary



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink