Forum Klubu ROVERki.pl :: No i wreszcie kupiłem sześćsetę
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
No i wreszcie kupiłem sześćsetę

Nowy Rover w Poznaniu ;)
Autor Wiadomość
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



  Wysłany: Czw Maj 31, 2007 11:51   No i wreszcie kupiłem sześćsetę

Po tygodniach poszukiwańm zdecydowałem się wyjechać do Rzeszy i tam kupić auto.
Kac pozakupowy jeszcze do końca nie minął (czy dobrze zrobiłem, że akurat ten egzemplarz, może mogłem jeszcze poczekać, czy nie za dużo wydałem itd. :wink: ).
Auto z silnikiem diesla, rok produkcji 98, pierwsza rej. w Niemczech 99, przebieg 180 000 km, szara skóra, klima, kierownica i gałka w drewnie (schodzi lakier, ale pracuję nad tym - dam do obszycia skórą), chromowane obwódki wokół pokręteł, koła 205/55/16, obniżony (z TUVem), hak (zależało mi na tym), trochę "stuningowany" jakimiś chromowanymi listewkami, ale zdejmę to z czasem chyba. Wersja Classic.

Pozytywnie zaskoczyła mnie wygoda na przednich fotelach (z tyłu jeszcze nie jechałem), dobre wyciszenie silnika nawet (mam vovlo V40 `99 Di i tam jest zdecydowanie głośniej).
Lakier i blacha wymaga na kilku el. drobnych poprawek, ale to są tzw. "szkody parkingowe" i jak wyjdę z dołka zakupowo-ubezpieczeniowo-rejestracyjnego to się za to zabiorę. Także w środku jeden plasticzek jest do wymiany - drobiazg.

Z zawieszenia nie dochodzą żadne hałasy ani stuki, tylko drążek zmiany biegów wpada w jakiś rezonans i czasem go "słychać".

Najważniejsze problemy na tę chwilę to:

1. Nie działa klima, jakaś nieszczelność lub niedopełnienie gazem.
2. Drgająca kierownica przy hamowaniu z większych prędkości. Podejrzewam krzywe tarcze, chociaż wyglądają jak nowe. Przetaczać? Szlifować? Czy może kupić nowe pożądnej firmy? Krzywa piasta? Auto b. dobrze trzyma kierunek jazdy, nie ściąga przy hamowaniu, koła są wyważone. Co myślicie?
3. Nie zawsze po odpaleniu silnika działa nawiew, na żadnym biegu, czasem trzeba poczekać kilka minut i się włącza.

Ogólnie przez to obiżenie auto jest trochę sztywne jak na taką limuzynkę i kto wie czy nie wymienię zawieszenia kiedyś na fabryczne.

To narazie tyle. Jak mi się coś przypomni to jeszcze napiszę.
Załączam Zdjęcie i pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 31, 2007 11:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 12:07   

Bardzo ładny :) gratulacje ;)
Klime nabić, tarcze podejrzewam, e do wymiany i ZTCW to niestety do wymiany też idą łozyska :| Drgający i hałasujacy drążek to niestety norma, ale nietrudna do naprawienia. Ale radość z jazdy bezcenna ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
llygas 




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 296
Skąd: Zamość/Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Maj 31, 2007 13:16   

Zientas napisał/a:
2. Drgająca kierownica przy hamowaniu z większych prędkości. Podejrzewam krzywe tarcze, chociaż wyglądają jak nowe. Przetaczać? Szlifować? Czy może kupić nowe pożądnej firmy? Krzywa piasta?


Twoje podejrzenie jest prawdopodobnie słuszne. akurat u siebie też mam krzywą tarczę która ma bicie przy hamowaniu.
Sa dwa rozwiązania. albo wymiana albo przetoczenie.

Przy wymianie tarcz łatwo uszkodnic łożysko (jakieś 300zł).
proponowałbym przetoczenie ale bez zdejmowania tarczy. Niektóre warsztaty mają odpowiedni sprzęt.

Ja miałem przetaczać swoją ale po kilku tysiącach prawie się dotarła właściwie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
cbf.lucas 




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 32
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 16:03   

A cena? :D
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:02   

Cena nie za niska, ale chyba było warto :wink:

Ogół problemów technicznych napiszę w innym dziale.

Pozdrawiam!
 
 
 
Rozan99 



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:13   

Zientas czy ty nie jesteś czasem z motoforum.pl i nie miałeś cirrusa? Chyba mi sie wydaje że to Ty :) Widzę że przesiadłeś się na Rovera tak jak ja :) Ja też sprzedałem swojego cirrusa i zasiadłem Rovera 220SDI.
Pozdr.
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:27   

Jam jest :cool:

Witam kolegę!

Jaki ten świat mały :wink:
 
 
 
Rozan99 



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:30   

Nom hehe. Oby Roverek był mniej awaryjny niż cirrus... hehe :)
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:34   

Cirrus nie był awaryjny tylko w naszym kraju nie ma ludzi znających się na automatycznych skrzyniach biegów i nie sprzedał bym go gdyby nie jego apetyt na paliwo (teraz buduję dom i trzeba trochę oszczędzać :wink: ), a sześćsetka zawsze mi się podobała :smile:
 
 
 
Rozan99 



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:37   

No może i racja :)
 
 
Valander_wwa 




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:39   

Rozan99 napisał/a:
Nom hehe. Oby Roverek był mniej awaryjny niż cirrus... hehe :)


Chrysler Cirrus ??

To że trzeszczy wierutnie to wiedziałem, ale że awaryjne.. co z nim nie tak było koledzy??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:39   

Będziesz zadowolony z 600setki, ja też bym pewnie dzisiaj jeździł R600 gdyby ojciec mnie prawie 8 lat temu posłuchał :P No ale R400 to złe autko nie jest ;)
Fajne masz kółka w swoim Roverku :)
 
 
 
Rozan99 



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:45   

Valander_wwa napisał/a:
co z nim nie tak było koledzy

W moim były problemy z automatyczną skrzynią biegów i z komputerem silnika. Ogólnie to elektronika szwankowała (komp skrzyni i silnika) i różne pierdoły.
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 23:47   

Valander_wwa napisał/a:
To że trzeszczy wierutnie to wiedziałem
a ja nie, jakoś nic takiego nie zauważyłem przez ponad rok eksploatacji :razz:

Valander_wwa napisał/a:
ale że awaryjne.. co z nim nie tak było koledzy??


Poczytaj/poszukaj sobie TU Jestem tam nadal moderatorem :cool: , ale pełnię tę funkcję bardziej już honorowo.

UncleAllEvil napisał/a:
Będziesz zadowolony z 600setki


Mam nadzieję, bo jeździ się b. fajnie.

Pozdrawiam!
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 04, 2007 17:51   

Zientas - witaj ze swoją 600-ką. Jeśli mogę co do wyglądu:
1. Chromy nie są najgorsze - ja usunąłbym tylko wycieraczki.
2. Obniżałem swoją, bo na fabrycznym zawieszeniu wyglądała jak pasikonik :mrgreen: Teraz wygląda na fabryczne, a jeździ się troszeczkę twardziej.
3. Kierownicę bym zostawiał, ewentualnie położył świeży lakier. Jak chcesz skórę, to lepiej wymienić całe kółko - szkoda drewna
4. Ogólnie - może chcesz się zamienić ?hihihihi Baaaardzo mi się podoba!
 
 
Zientas 




Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 19:03   

Taaa wycieraczki wylecą już niebawem. Co do zawieszenia - nie przeszkadza mi to jakoś bardzo, chociaż już chyba ze dwa razy iskrę puściłem na jakimś garbie. Zastanawiam się tylko co tam zostało zrobione. Czy tylko obcięte sprężyny, czy także wstawione inne amory - notabene już do wymiany bo auto się trochę "buja".
Kierownicę narazie "naprawiłem"... taśmą izolacyjną :???: , ale oczywiście rozglądam się już za inną a tą dam do obszycia skórą, bo nie bardzo wiem jak to pomalować "na drewno" jak sugerujesz. A co do zamiany... narazie jeszcze chyba nie :razz: heheh

Pozdrawiam!
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 04, 2007 19:09   

No to się źle zrozumieliśmy.
Ja wywnioskowałem, że masz drewnianą kierownicę i odpryski lakieru na niej. Stąd moja propozycja lakierowania. Jeśli jednak masz skórę to zupełnie inna sprawa.
Co do zawieszenia - najprawdopodobniej masz wstawione niższe sprężyny - w Raichu nikt się chyba nie bawi w obcinanie. Jeśli są krótsze o mniej niż 4 cm od serii to mogły zostać seryjne amory.
Pozdrawiam
 
 
pawciu87 




Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 19:25   

na pewno ma kierownica z gorna czescia wienca drewniana... jest grrubsza od zwyczajnej w R600 - moj przyjaciel ma identyczna, tylko w konfiguracji z bezowym wnetrzem... co do zawiechy... jak sie wymieni same sprrezyny na nizsze to czasem szybko nie siada amorki?
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 04, 2007 22:05   

pawciu87 napisał/a:
jak sie wymieni same sprrezyny na nizsze to czasem szybko nie siada amorki?

Honda wytrzymała rok od wymiany - potem sprzedałem - nie wiem, czy następca miał jakies problemy.
Mazda jeździła pól roku na niższym - zero problemu.
Ale to tylko MOJE doświadczenia...
 
 
pawciu87 




Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 04:42   

bialy114 napisał/a:
pawciu87 napisał/a:
jak sie wymieni same sprrezyny na nizsze to czasem szybko nie siada amorki?

Honda wytrzymała rok od wymiany - potem sprzedałem - nie wiem, czy następca miał jakies problemy.
Mazda jeździła pól roku na niższym - zero problemu.
Ale to tylko MOJE doświadczenia...


bo wlasnie slyszalem ze jak juz najlepiej wymienic amorki razem ze sprezynami... bo tak to sie to i to wykonczy szybciej... a tak wogole orientuje sie ktos ile takie kompletne zawieszenie do R600 by kosztowalo?
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wreszcie kupiłem Rovera 220 SDI- 97r.
stan_w._j. Powitania 6 Pią Lip 06, 2007 16:37
Tempest
Brak nowych postów Witam wreszcie
Gość Powitania 5 Nie Wrz 22, 2013 15:00
kruszan
Brak nowych postów []Wreszcie jest i to mój
elementh Powitania 14 Pią Maj 04, 2012 12:42
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink