Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si 98 r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:02
[214 Si 98 r]

Wczoraj na trasie dopadło mnie HGF
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 14:42   [214 Si 98 r]

No i stało sie wczoaraj podczas jazdy poszła mi uszczela pog głowicą a ze byłem 200 km i była 2 w nocy to musiałem jakoś dojechac wiec na stacji zaopatrzyłem sie w duże ilosci wody i dolewałem regularnie co jakiś czas zatrzymywując sie jadąc do domu nie przekraczałem predkosci 80/90km...a że przy okazji jak będę wymieniał uszczelke pod głowicą wymieniam też rozrząd i pompe wody na co zwrócic uwage jak sciągnę głowicę...?


P.S czy jak jechałem tak długo na pękniętej uszczelce to mogło sie coś stac...dodam tez ze stan oleju sie zmniejszył z wiadomych przyczyn...

Po obliczeniu kosztów za częsci wyjdzie mi jakieś 750zł

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 3:33 pm ]
Acha zapomniałem zapytac jeszcze planowac głowice ?? i jeszcze mógłby mi ktoś napisać jakimi momentami dokręcać głowice
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 03, 2007 14:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 15:58   

kolin napisał/a:
P.S czy jak jechałem tak długo na pękniętej uszczelce to mogło sie coś stac...dodam tez ze stan oleju sie zmniejszył z wiadomych przyczyn...

raczej nie, ale jak coś sie stało to wyjdzie przy planowaniu głowicy
kolin napisał/a:
Acha zapomniałem zapytac jeszcze planowac głowice ??

tak oczywiście max 0,2mm do zebrania
kolin napisał/a:
jeszcze mógłby mi ktoś napisać jakimi momentami dokręcać głowice

szukaj a się nachodzisz ;)
chociażby tutaj:
http://www.roverki.pl/for...3owica&start=15
na obraskach z autodata
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 17:22   

Dzięki bardzo :mrgreen:

Postanowiłem zakupić takie gadzety...jak będę sciągał głowicę

1)Pasek rozrządu
2)Rolka/Napinacz
3)Pompa wody
4)Uszczelka pod głowice
5)Szpilki głowicy
6)Uszczelniacze wałka/ów
7)Korek zbiorniczka wyrównawczego
8)Pasek klinowy
9)Termostat
10)Uszczelka kolektora ssacego
11)Uszczelka kolektora wydechowego
12)Planowanie głowicy 0,2mm

Zamyka mi to kwote OK 1-1,2 tys zł jak teraz liczyłem z katalogu:)

Robocizny nie liczę bo będę robił to sobie sam... :razz:

Wydaję mi się ze do sprawy podszedłem profesjonalnie :mrgreen:
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 20:18   

kolin napisał/a:
Dzięki bardzo :mrgreen:

Postanowiłem zakupić takie gadzety...jak będę sciągał głowicę

1)Pasek rozrządu
2)Rolka/Napinacz
3)Pompa wody
4)Uszczelka pod głowice
5)Szpilki głowicy
6)Uszczelniacze wałka/ów
7)Korek zbiorniczka wyrównawczego
8)Pasek klinowy
9)Termostat
10)Uszczelka kolektora ssacego
11)Uszczelka kolektora wydechowego
12)Planowanie głowicy 0,2mm

Zamyka mi to kwote OK 1-1,2 tys zł jak teraz liczyłem z katalogu:)

Robocizny nie liczę bo będę robił to sobie sam... :razz:

Wydaję mi się ze do sprawy podszedłem profesjonalnie :mrgreen:


Na 99% profesjonalnie :mrgreen: nie żebym sie czepiał, ale przy planowaniu głowicy można od razu sprawdzić szczelność głowicy. No i jeszcze uszczeleczka pokrywy zaworów.

Co do kwoty to liczyłem i wydaje mi sie że zamknąłbyś sie w 1000PLN. Zależy wszystko od tego jakich producentów wybierzesz? A różnice są duże - Pasek Dayco - 73zł a MG ROVER 193zł. Polecam składanie na oryginałach ale Dayco często zakladam do innych Roverków i jak narazie odpukac nie było z nimi problemu.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:28   

skoro glowica do planowania to pewnie trzeba ja rozkrecic, a wtedy potrzebna specjalna pasta uszczelniajaca pod pokrywe walkow rozrzadu, ja stosowalem np. loctite 510
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 08:38   

Jeśli silnik brał już trochę oleju i ma znaczny przebieg, to może warto od razu wymienić uszczelniacze trzonków zaworów.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 08:49   

Tomi_114 napisał/a:
Pasek Dayco - 73zł a MG ROVER 193zł.


Sam pasek wyniósł mnie z tego co pamietam 143zł jak bede w domu to zerkne w katalog :wink:
PTE napisał/a:
Jeśli silnik brał już trochę oleju i ma znaczny przebieg, to może warto od razu wymienić uszczelniacze trzonków zaworów.


silnik ma 114 tys km i nie brał oleju wiec nie ma potrzeby takiej...a ze olej zwiał to wiadomo osiadł sie na dnie w chłodnicy... i reszcie układu chłodzenia
Cytat:
ale przy planowaniu głowicy można od razu sprawdzić szczelność głowicy. No i jeszcze uszczeleczka pokrywy zaworów.


To i zrobimy szczelność głowicy i dokupimy jeszcze pokrywe zaworów :mrgreen:
AndrewS napisał/a:
a wtedy potrzebna specjalna pasta uszczelniajaca pod pokrywe walkow rozrzadu, ja stosowalem np. loctite 510


Na warsztacie mamy pasty uszczelniające:)

Jutro zaczynam rozbierac maszyne bo dopiero czesci tak bedą z rana :) jak sie uda popstrykam troche zdjęć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 08:54   

kolin napisał/a:
silnik ma 114 tys km i nie brał oleju wiec nie ma potrzeby takiej...


moj 1.4 w 125p ma 112 tys. ale te gumowe uszczelniacze maja juz 11 lat, a guma sie starzeje, silnik puszcza dyma przy odpaleniu po dluzszym postoju
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 13:50   

AndrewS napisał/a:
kolin napisał/a:
silnik ma 114 tys km i nie brał oleju wiec nie ma potrzeby takiej...


moj 1.4 w 125p ma 112 tys. ale te gumowe uszczelniacze maja juz 11 lat, a guma sie starzeje, silnik puszcza dyma przy odpaleniu po dluzszym postoju


...i są po 4zł/szt. (Ajusa). :mrgreen:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 16:44   

U mnie jak narazie nie puszcza zadnego dymku ani po dluższym postoju ani jak mu sie da w palnik w pełnym zakresie obrotowym...więc sądze ze silnik jest w dobrej kondycji,bo i ladnie chodzi i dobrze sie zbiera:) ale jak jutro sciągniemy głowice to zobaczymy jak to wszystko tam wygląda
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Cosmo 



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 16:50   

te szpilki głowicy są konieczne? ich cena powala a można w pierw zmierzyć ich długość... jeśli chodzi po paste pod pokrywe moze byc równierz dobry silicon.. (polecam innoteca)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 19:22   

PTE napisał/a:
.i są po 4zł/szt. (Ajusa)


a o tych to pamietam ze byla kiepska opinia, tylko nie wiem na ktorym forum

Cosmo napisał/a:
te szpilki głowicy są konieczne? ich cena powala a można w pierw zmierzyć ich długość.


mozna sprawdzic ich dlugosc

Cosmo napisał/a:
jeśli chodzi po paste pod pokrywe moze byc równierz dobry silicon.. (polecam innoteca)


zgadza sie, ale ja nie polecam :neutral:
trzeba bardzo uwazac przy nakladaniu, kazdy naddatek silikonu zostanie wcisniety do kanalow olejowych
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 20:11   

AndrewS napisał/a:
PTE napisał/a:
.i są po 4zł/szt. (Ajusa)


a o tych to pamietam ze byla kiepska opinia, tylko nie wiem na ktorym forum


Ja takie wpakowałem do corolli i nie narzekałem :grin:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 20:57   

Witam.
kolin napisał/a:
No i stało sie wczoaraj podczas jazdy poszła mi uszczela pog głowicą

A że tak zapytam: jakaż była przyczyna?? Miałeś braki w układzie chłodzenia?? Czy ot tak poprostu... sam z siebie??
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 07:09   

Viniu napisał/a:
A że tak zapytam: jakaż była przyczyna?? Miałeś braki w układzie chłodzenia?? Czy ot tak poprostu... sam z siebie??


Jadąc nagle zaczeło cos bulgotac okazało sie ze woda chce wyjsc górą tak jagby kompresja chciała uciec przez zbiorniczek wyrównawczy...jak odkreciłem to wszystko było OK woda schodziła do normalnego poziomu po przegazówce tworzyły sie bomble,tyle dało sie zauwarzyć z latarki z telefonu komórkowego...rano gdy maszyne odpaliłem pojawiły sie tłuste plamy w zbiorniczku i był znaczny ubytek oleju który został pochłonięty do układu chłodzącego...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:37   

AndrewS napisał/a:
Cosmo napisał/a:
te szpilki głowicy są konieczne? ich cena powala a można w pierw zmierzyć ich długość.


mozna sprawdzic ich dlugosc

Długość również, ale równie ważna jest odległość śruby od płaszczyzny głowicy po wkręceniu palcami w gwint.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:58   

no tak, podawane jest zeby sprawdzic, albo calkowita dlugosc szpilki, albo po wkreceniu w blok, odleglosc od lebka do bloku,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 15:31   

kolin napisał/a:
Jadąc nagle zaczeło cos bulgotac
Kurcze, nie podbudowałeś mnie... Już chciałem się pocieszyć, że może nie sprawdzałeś płynu w zbiorniczku, nie zadbałeś o chłodzenie i dopuściłeś do przegrzania... :( Teraz tymbardziej będę obawiał się wyruszyć w dłuższą trasę, bo jak to się dzieje "ni z gruszki ni z pietruszki", to ja dziękuję... postoję... Aczkolwiek tydzień temu jechałem z Wrocławia do Opola i z Opola do domu (razem ok. 400km) ze stałą prędkością ok. 140km/h i wskazówka temperatury ani nie drgnęła w prawidłowego miejsca... Również kilka dni temu miałem akcję z nocnym kursem 50km do szpitala z noga w podłodze i było wszystko w porządku... Ale teraz to ja pewny to ja nigdy nie będę... :???:

Swoją drogą - to pewnie pytanie na odrębny temat ale - zaciekawiło mnie ilu z nas dopadł HGF?? Chodzi mi o silniki serii K. Może mała ankieta??
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 15:36   

Viniu napisał/a:
Ale teraz to ja pewny to ja nigdy nie będę..


a w jakim samochodzie bedziesz pewny ??

Viniu napisał/a:
Chodzi mi o silniki serii K. Może mała ankieta??


jak mnie pamiec nie myli to byla taka ankieta, chyba ze to nie na naszym forum
zaraz poszukam w archiwum

[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 3:40 pm ]
ha ha, ma sie ta pamiec :mrgreen:
http://www.roverki.pl/for...ghlight=ankieta
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 22:08   

Viniu napisał/a:
Swoją drogą - to pewnie pytanie na odrębny temat ale - zaciekawiło mnie ilu z nas dopadł HGF?? Chodzi mi o silniki serii K. Może mała ankieta??


Mnie... Tydzien temu :(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink