Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Jak w temacie jak to sprawdzić? Byłem dzisiaj w serwisie klimatyzacyjnym nabić klimę po zmianie skraplacza. Wszystko poszło ładnie do momentu odpalenia klimy. Nie włączyła się wogóle sprężarka. Wiatrak na skraplaczu kręcił się aż miło. Panowie w serwisie nie bardzo chcieli tam grzebać i szukać przyczyny, odciągneli spowrotem czynnik. Więc pytanie do was. Co może być powodem nie włączania się sprężarki?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:31, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 06, 2007 21:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No to się nie postarali Mogli podać na krótko prąd na sprzęgło sprężarki i by wiedzieli czy działa i czy chłodzi. I wcale w tym celu nie trzeba grzebać przy sprężarce. Wystarczy poszukać kabelka który do niej idzie. No a później powinni poszukać, gdzie "zabłądził" prąd. Warto zacząć od bezpieczników.
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
'Na krótko" czyli przewodem bezpośrednio z akumulatora do sprężarki? Sprawdzę jutro sam, tyle umiem zrobić A jeśli nie ruszy to co sprawdzić następnie (jeśli mam się już ufajdać, to przynajmniej sprawdzę więcej)?
No właśnie jak podasz na krótko i nie ruszy to lipa I na bardzo krótko, bo niestety masz czynnik odciągnięty i brak smarowania w układzie Jak nie ruszy, to znaczy ze problem w sprężarce albo sprzęgle sprężarki A jak ruszy, to szukaj w elektryce. Schemat z rave w łapę i do dzieła
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Pod "plus", bo minus cewka sprzęgła sprężarki bierze sobie z obudowy. Oczywiście robimy to na zapalonym silniku i powinien być czynnik w układzie. Ale nawet bez czynnika można na kilka sekund podać sygnał, żeby zoabczyć czy sprzęgło załącza sprężarkę Tylko uważać na palce, bo pasek klinowy blisko
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Tzn nie było nic słychać Powinno przy podawaniu prądu zaiskrzyć i "cyknąć" dość głośno. Jeśli nie ma reakcji to sprzęgło sprężarki jest do sprawdzenia Zmierz omomierzem opór pomiędzy odpiętym z instalacji przewodem zasilającym cewkę sprężarki a masą na silniku. Powinno być około 4 omów. Jeśli masz opór 0 lub nieskończoność, to czeka Cię naprawa cewki. Opis jest TUTAJ
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum