Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] święcacy się ABS i ręczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] święcacy się ABS i ręczny
Autor Wiadomość
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:59   [MG ZR 160] święcacy się ABS i ręczny

otóż po zakupie (w sobotę) jak wracałem trasą to kilkakrotnie zapaliła mi się kontrolka ABS i ręcznego (zdarzyło się to jak jechałem przez dłuższy czas raz 160 a raz 180)
po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili znowu odpaliłem - ręczny zgasł, ale ABS nadal się świecił
nie wiedząc co dalej robić po prostu ruszyłem i dosłownie po chwili ABS zgasł
zdarzyło się to 3-4 razy podczas trasy Poznań-Warszawa
ma ktoś może pojęcie czym to może być spowodowane?
oczywiście i tak oddam samochód jutro na przegląd, ale wiedza o tym co to może być byłaby mile widziana
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:04   

Jeśli chodzi o ręczny, to sprawdź poziom płunu hamulcowego. Jesli chodzi o ABS to trudno powiedzieć. Można dla spokojności posprawdzać mocowanie czujników i stan pierścieni.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:05   

Kontrolka od ręcznego to:
1- problemy z włącznikiem przy dźwigni- może trzeba podregulować, a może wymienić na nowy, a może kabelki idące do niego są poszarpane i się zwieraja
2- kończące się klocki hamulcowe (jeśli mają czujniki) (sprawdź czy jak się rozgrzeją to znów się zaświeci...)

Kontrolka ABS może oznaczać że któryś z czujników nie dokońca kontaktuje (albo najzwyczajniej w świecie dożywa swoich dni :( ), lub też któryś pierścień może być zabrudzony/uszkodzony.

[ Dodano: Nie Cze 10, 2007 12:06 pm ]
Brt napisał/a:
Jeśli chodzi o ręczny, to sprawdź poziom płunu hamulcowego

o właśnie jeszcze płyn może sie kończyć :oops:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:12   

jeżeli chodzi o klocki to były zakładane w piątek nowe, ale - i to druga rzecz o którą miałem się jeszcze zapytać - cholernie trzeszczą podczas jazdy
jak szybko jadę to nie jest to tak słyszalne, ale jak zwalniam do 60 lub kluczę po uliczkach osiedlowych to skrzypi niemiłosiernie i podczas wciskania hamulca jest odgłos taki, jakby tych klocków nie było w ogóle (głośne obcieranie)
może to być spowodowane złym założeniem klocków i trzeba będzie kupić nowe czy wystarczy poprawnie założyć obecne?
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:14   

Moze to pomoze, moze nie: U mnie kontorlka ABS zapala się nawet jak zarowka swiatel stop jest spalona. Ale to latwo sprawdzic, zapala sie zawsze przy wcisnieciu pedału hamulca i nie gasnie do momentu zgaszenia silnika. ABS oczywiscie wtedy nie dziala (nie widze sensu w tym, ale tak mam)

[ Dodano: Nie Cze 10, 2007 12:16 pm ]
Cytat:
może to być spowodowane złym założeniem klocków i trzeba będzie kupić nowe czy wystarczy poprawnie założyć obecne?


Kiedys widzialem jak jeden gość do Peugeota 206 zalozyl klocki blachami w stronę tarcz!!! Też zgrzypiało :mrgreen:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:18   

Tempest napisał/a:
jeżeli chodzi o klocki to były zakładane w piątek nowe, ale - i to druga rzecz o którą miałem się jeszcze zapytać - cholernie trzeszczą podczas jazdy

moze poprostu musza się dotrzeć... jeśli sam zmieniałeś to powinieneś zauważyć czy tarcze sa mocno porysowanae, jeśli tak, a dałeś dobre (twarde) klocki, to będą piszczeć przez jakiś czas, jak nie przestaną to pewnie jakiś piach/kamyk/inny śmieć pod którymś siedzi ;)

[ Dodano: Nie Cze 10, 2007 12:20 pm ]
Cytat:
Kiedys widzialem jak jeden gość do Peugeota 206 zalozyl klocki blachami w stronę tarcz!!! Też zgrzypiało

no fakt :lol: ale to już miszczostfo śfiata :mrgreen:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:26   

nie ja zmieniałem tylko PHJOWI (od niego zakupiona bryka)
czy porysowane były to też nie mogę powiedzieć
a co do dotarcia to chyba po przejechaniu 500 km (trochę pokluczyłem hehe :oops: ) powinny się spokojnie dotrzeć (wiem, wiem na trasie się mniej hamuje, ale chyba powinno wystarczyć)
a druga sprawa, to to się nie dzieje tylko na jednym kole (chociaż zaczęło się już przy kupowaniu od prawego, ale było to ciche, więc założono, że to właśnie docieranie się), ale na obydwu z przewagą głośności lewego (ale to może moje wrażenie jako, że bliżej się niego siedzi)
więc prawdopodobieństwo tego, że pod obydwa dostały się kamyczki chyba jest niewielkie (ale co ja się tam znam :razz: )
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:45   

Obejrzyj tarcze czy nie masz pęknięć, a jeśli nie to czy nie są za cienkie? I przy jakim hamowaniu to słychać? Przy lekkim nacisnieciu? czy przy bardzo mocnym hamowaniu? i czy to piszczy, czy zgrzypi? A czy przy tym zgrzypieniu nie podnosi Ci pedału hamulca do góry? (Tak pytam o to ostatnie)
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 13:00   

tarcze podobno też były wymieniane
skrzypienie jest podczas jazdy a zgrzyt podczas hamowania (nieważne jakiego)
nie odnotowałem podnoszenia się pedału (a gdyby tak było to co to mogłoby być?)
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 15:07   

Cytat:
nie odnotowałem podnoszenia się pedału (a gdyby tak było to co to mogłoby być?)


Żartujesz z tym pytaniem???

Działający ABS bez powodu, znaczy na suchej, równej, normalnej nawierzchni (np. na wskutek pękniętego pierscienia na półosi - co tez moze byc czasem sygnalizowane świeceniem sie lampki)
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 15:12   

przypominam sobie, że raz tylko miałem podczas hamowania (normalnego, nie nagłego i ostrego) odbijanie hamulca (tak jakby się włączył ABS)
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 15:16   

Tempest napisał/a:
przypominam sobie, że raz tylko miałem podczas hamowania (normalnego, nie nagłego i ostrego) odbijanie hamulca (tak jakby się włączył ABS)


To sprawdź sobie to. Przyczyną "bezpowodowego" zadziałania układu ABS moze tez byc zły styk na złaczkach przewodów do czujników do kół.

Czasem ABS moze się przyłozyc do wydłuzenia drogi hamowania co moze sie skonczyc zrobieniem komus z tyłu samochodu jesieni średniowiecza na suchej drodze :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 16:37   

Tempest napisał/a:
tarcze podobno też były wymieniane
skrzypienie jest podczas jazdy a zgrzyt podczas hamowania (nieważne jakiego)

Takie objawy to ja mialem przy kończacych sie klockach. Blacha ktora służy jako ogranicznik czy też sygnalizator zużycia klocków po prostu zaczął ocierać o tarcze.
Natomiast po wymianie - komplet - wszystkie 4 tarcze i wszystkie klocki (ATE) nie słyszałem żadnego tarcia ani podczas jazdy ani też podczas hamowania.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 11, 2007 12:43   

Tempest napisał/a:
nie ja zmieniałem tylko PHJOWI (od niego zakupiona bryka)

Ciekawe, czy coś doradzi? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Irek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 201
Skąd: polska



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 12:58   Re: [MG ZR 160] święcacy się ABS i ręczny

Tempest napisał/a:
nie wiedząc co dalej robić po prostu ruszyłem i dosłownie po chwili ABS zgasł


w niektorych samochodach kontrolka ABS gasnie, gdy przekroczy sie pewna predkosc (np. w moim Disco po 7 km/h)

pozdr
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 11, 2007 13:49   

Nie ma co dywagować, tylko trzeba sciągnąć koła i wyjąć klocki - obejrzałbym ich powierzchnię, powierzchnię tarcz, sprawdził stan prowadnic (czy nie mają luzów i czy płynnie chodzą - warto je wyczyścić i nasmarować specjalnym białym smarem do zacisków) oraz oczyścił i posmarował cieniutką warstwą smaru miedzianego blaszki po których przemieszcza się kolcek.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
tomalo 



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 36
Skąd: kolega



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 10:32   

witam
a czy abs moze swiecic gdy jest plynu hamulcowego ponizej minimum??
albo jak sa zapowietrzone ??
u mnie dodatkowo jeszcze swieci non top pomaranczowa lampka zjazdu z gory(freelander)
i hamuje jak ruszam czy niski poziom plynu lub zapowietrzone hamulce moga to powodowac??
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 18, 2007 09:42   

tomalo napisał/a:
a czy abs moze swiecic gdy jest plynu hamulcowego ponizej minimum??
albo jak sa zapowietrzone ??
[...]
i hamuje jak ruszam czy niski poziom plynu lub zapowietrzone hamulce moga to powodowac??

Tak - na pewno tak jest - niski poziom płynu lub zapowietrzenie układu powoduje, że, oprócz zapalenia kontrolki awarii hamulców i ręcznego, ABS zostaje odcięty, ponieważ system nie wie co się dzieje i broni się w ten sposób przed sytuacją, w której ABS zadziałałby tylko na jedno koło powodując obrócenie auta w czasie hamowania.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
tomalo 



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 36
Skąd: kolega



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 10:46   

i to moze byc przyczyna blokowania koł??
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 18, 2007 11:53   

tomalo napisał/a:
i to moze byc przyczyna blokowania koł??

Oczywiście - jeśli ABS się wyłączy z powodu małej ilości płynu, ale płynu jest jeszcze wystarczająco, żeby hamulce działały (tak powinno być, bo kontrolka płynu jest "prewencyjna" - zapala się gdy płynu jest bardzo mało, ale jeszcze jest), to wtedy przy mocniejszym naciśnięciu hamulca koła powinny się zablokować.
W końcu to ABS zapobiega blokowaniu kół, a jeśli nie działa (zapalenie się kontrolki ABS na desce jest równoznaczne z jego odcięciemi) to koła powinny się blokować. Jeśli tego nie zrobią przy mocniejszym hamowaniu i odłączonym ABS'ie, to znaczy, że masz:
- zapowietrzony układ lub
- brak płynu lub
- uszkodzoną pompę lub
- zerwane przewody hamulcowe.
Generalnie jeśli tylko zobaczysz włączoną kontrolkę hamulców/ręcznego, a ręczny jest nie zaciągnięty (oprócz "selftest'u" w czasie uruchamiania samochodu), sprawdź płyn, dolej jeśli brakuje i albo wezwij lawetę albo bardzo powoli udaj się do najbliższego warsztatu.
Zapalenie kontrolki ABS i odłączenie systemu to zwykle tylko skutek uszkodzenia układu hamulcowego.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25]świecący sie check
kalitus84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Paź 12, 2011 20:49
The_Baca
Brak nowych postów [R200] Swiecący Check Engine
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lut 09, 2012 10:00
thansen
Brak nowych postów [R200]-zawieszenie tył, hamulce, świecący wykrzyknik?
kamilosbos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Kwi 15, 2012 18:09
leszczu
Brak nowych postów [R200] Ręczny
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Paź 18, 2011 22:14
wachu990
Brak nowych postów [R214si 1.4 16v] Hamulec reczny
ola22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 09, 2013 20:14
czort



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink