Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214iS 98r] brak mocy i slabe przyspieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:32
[R214iS 98r] brak mocy i slabe przyspieszenie
Autor Wiadomość
Goonies 



Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 14:33   Re: Sprzeglo wymienione i jest ok

mika napisał/a:
Hej, tez mam takeigo samego roverka i mialam bardzo podobny problem. Wymienilam w zeszlym tygodniu sprzeglo i teraz chula jak wsciekly - tzn. tak jak na poczatku. Mechanik pokazal mi poprzednie sprzedlo i mialo polowe grubosci ktora powinno miec wiec w moim przypadku, to byla przyczyna. Zanim je wymienilam, to samochod tez si emuli i wchodzil na obroty no i wiecej niz 130 nie szlo pojechac.


Kurcze rozmawialem wlasnie z mechanikiem i powiedzial ze gdyby to bylo sprzeglo to by mi sie slizgalo i obroty by rosly a predkosc nie a tymczasem u mnie wydaje mi sie ze tak nie jest ze obroty rosna ale nie jakos derastycznie eee sam juz nie wiem.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 15, 2007 14:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 14:35   

Tak będziesz gdybał i gdybał, zastanawiał i zastanawiał.
Sprawdź w końcu stan świec, przewodów WN, palca, kopułki, filtra powietrza...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 15:20   

Goonies napisał/a:
wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy ,

i tak ma być. Tam jest jej miejsce ;)
Goonies napisał/a:
Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje,

sprawdź rolkę napinacza psaka od klimy jeśli jest w kiepskim stanie to pod obciążeniem może chałasować :idea:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mika 



Dołączyła: 14 Cze 2007
Posty: 9
Skąd: Dąbrowa



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 18:33   

Hej, przepraszam ze odpowiadam dopiero teraz. Za wymiane sprzegla zaplacilam 250 zl, z czego czesc kosztowala jakeis 150. Robilam to u mechanika u mnie na wsi, wiec to tez troszke taniej:) A i jeszcze jedno, uwaga na chinskie czesci bo slyszlaam ze szybko sie zuzywaja!
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 23:53   

Witam,
PHJOWI napisał/a:
wymień świece i kable , powinno pomóc.

No ja bym też przyjrzał się katalizatorowi, wiadomo co może spowodować brak 100% wydechu. A jeżeli autko zbliża się z przebiegiem do 200 kkm(? - Goonies nic na ten temat nie napisał), to nic dziwnego, że katalizator może być zapchany.

[ Dodano: Sro Cze 20, 2007 12:05 am ]
Witam.
Goonies napisał/a:
wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy , strasznie mnie to dziwi bo sa przeciez takie upaly a ja wracam zawsze przez miasto do domu a korki u nas straszne wiec czy to mozliwe zeby auto sie wogle nie grzalo czy poprostu termostat jest rozwalony ??

Jak pisze sTERYD, ten typ tak ma, i myślę, że nie jest to powód do niepokoju, wręcz przeciwnie (chyba że lubisz dźwięk włączającego się bez przerwy wiatraka i gotującego się płynu chłodzącego).
Goonies napisał/a:
Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje, po wylaczeniu wszystko wraca do normy ,

Moim zdaniem to normalna sprawa, gorzej chyba byłoby, gdyby po włączeniu klimy nie było słychać (akustycznie) żadnej zmiany. Sprężarka przecież musi pracować... Coś za coś.
Ps. A po włączeniu klimy słychać charakterystyczne (opisywane dosyć często na forum) "szczeknięcie"? Jeżeli tak, to wszystko jest ok.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 09:55   

odnosnie sprezarki i klimy - mysle ze to moze bardziej rolke trzeba sprawdzic - ja po wlaczeniu klimy nie slysze dziwnych dzwiekow (moze lozysko polecialo i dlatego taki zgrzyt - moglo sie atrzec)

wskazowka od temp w polowie - to dobrze (jest OK)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 18:48   

jak juz koledzy pisza stan filtrow i zaplonu (swiece kable palec z kopulka) jest do sprawdzenia na poczatek
- sprawdz jak wygladaja swiece a najlepiej wymien
- sprawdz czy kable nie zbutwialy ze starosci i przytrzyj papierem i dognij zeby ciasno siedzialy w kopulce
- dotrzyj papierem sciernym palec kopulki

zadasniczo test komputerem do roverow testbook duzo by powiedzial

mozna sprawdzic jeszcze
- sonde lambda
- sklad spalin na stacji diagnostycznej - zawsze wskazowka dla mechanika
- cisnienie w cylindrach i jesli niskie to wykonac probe olejowa

jednym slowem....moze to byc drobnostka a moze silnik do robienia....potrzebny mechanik ktory widzi gdy silnik sie trzesie, slyszy gdy klekocze jak nie powinien ;-)


powodzenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 16:58   

krzych1 napisał/a:
Witam,
PHJOWI napisał/a:
wymień świece i kable , powinno pomóc.

No ja bym też przyjrzał się katalizatorowi, wiadomo co może spowodować brak 100% wydechu. A jeżeli autko zbliża się z przebiegiem do 200 kkm(? - Goonies nic na ten temat nie napisał), to nic dziwnego, że katalizator może być zapchany.

[ Dodano: Sro Cze 20, 2007 12:05 am ]
Witam.
Goonies napisał/a:
wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy , strasznie mnie to dziwi bo sa przeciez takie upaly a ja wracam zawsze przez miasto do domu a korki u nas straszne wiec czy to mozliwe zeby auto sie wogle nie grzalo czy poprostu termostat jest rozwalony ??

Jak pisze sTERYD, ten typ tak ma, i myślę, że nie jest to powód do niepokoju, wręcz przeciwnie (chyba że lubisz dźwięk włączającego się bez przerwy wiatraka i gotującego się płynu chłodzącego).
Goonies napisał/a:
Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje, po wylaczeniu wszystko wraca do normy ,

Moim zdaniem to normalna sprawa, gorzej chyba byłoby, gdyby po włączeniu klimy nie było słychać (akustycznie) żadnej zmiany. Sprężarka przecież musi pracować... Coś za coś.
Ps. A po włączeniu klimy słychać charakterystyczne (opisywane dosyć często na forum) "szczeknięcie"? Jeżeli tak, to wszystko jest ok.

Ja bym najpierw wymienil swiece i kabke WN.
a co do klimy to sie uspokoilem bo myslalem ze te dzwieki nie wskazuja nic pozytywnego a tu prosze wszystko ok :) a czy wy tez tak macie ze gdy wlaczycie klime to auto nie ma juz takiego przyspieszenia jak bez klimy?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 19:01   

xROnx napisał/a:
a czy wy tez tak macie ze gdy wlaczycie klime to auto nie ma juz takiego przyspieszenia jak bez klimy?

odsyłam tu:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=17787
:cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 19:51   

Taki efekt jak piszesz Goonies udalo mi sie osiagnac w moim R200 8v przy zapchanym wydechu. Koncowka wydechu dostala kopa i wytulmienie wpadlo w rurke wylotowa.
Samochod elegancko wkrecal sie na obroty, ale... ruszanie i inne przyspieszenie bylo max. do 50km/h.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Czw Lip 19, 2007 7:53 pm ]
Ps.
Staraj sie nie kląć na forum. Na pewno nie zmieni to stanu technicznego Twojego auta.
Mimo, ze wulgaryzmy sa filtrowane i widac krzaki to i tak prosilbym Cie o zachowanie sie w tonie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Primo 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 21:26   

Witam mam niestety podobny problem z moim rowerkiem jak goonies brak mocy i jakos slabo sie rozpedza wymienilem uszczelke pd glowica uszczelniacze i dotarte zostały zawory silnik pracuje ja ta lala (dzis go odebrałem od mechanika) ale bardz slabo mu z rozpedzaniem czasami tez tak jak by ne reagował na pedal gazu. Dodam jeszcze ze moje sprzegło bierze juz w górnym połozeniu pedału. przewody WN, świece, cewka, palec i kopułka , wszystkie filtry wymienione.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 22:29   

tez mam R214 1,4 16V tyle ze z 97r. i moge powiedziec ze nie za bardzo odczuwam te jego 103KM w ruchu miejskim, ale wedlug tego co podaje producent (185kmph) to moj Roverek wyciagnął 190kmph na autostradzie ;) więc tez sie zastanawiam czy on taki ma byc po miescie, na pewno nie mam takich samych objawów bo zedrzeć opony moge bez problemu, ale ogolnie spodziewalem sie czegos wiecej od 103KM, wczesniej jezdzilem Kia Shuma, auto o wiekszej masie i 88KM i teraz nie odczuwam zbytniej różnicy.
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 09:20   

supr3me napisał/a:
tez mam R214 1,4 16V tyle ze z 97r. i moge powiedziec ze nie za bardzo odczuwam te jego 103KM w ruchu miejskim, ale wedlug tego co podaje producent (185kmph) to moj Roverek wyciagnął 190kmph na autostradzie ;) więc tez sie zastanawiam czy on taki ma byc po miescie, na pewno nie mam takich samych objawów bo zedrzeć opony moge bez problemu, ale ogolnie spodziewalem sie czegos wiecej od 103KM, wczesniej jezdzilem Kia Shuma, auto o wiekszej masie i 88KM i teraz nie odczuwam zbytniej różnicy.


W opisie masz 214i - a niżej jeszcze 16V (w podpisie znaczy) a 214i to nie jest 16V tylko 8V i nie ma 103 KM tylko ileś tam.... 80? coś kolo tego. Ja mam 214 Si 16V, 103 KM na 2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg :D auto uwielbie wysokie obroty i na takowych czuje się znakomicie, nie wiem czy LPG nie robi z waszych mułów.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 09:32   

Kris napisał/a:
2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg

heheh :) niezła metoda jazdy :D pewnie by mi sie spodobała :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 09:59   

Brt napisał/a:
Kris napisał/a:
2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg

heheh :) niezła metoda jazdy :D pewnie by mi sie spodobała :D


Nie to że tak jeżdżę, ale mój to potrafi bez problemu kilka razy tak się przeleciałem... a to zacząłem cos wyprzedzać i że szedł to na ch... zmieniac bieg :) patrze a tu 100 :shock: :shock: :shock: :shock: no i stąd te moje doświadczenia.
 
 
 
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 10:30   

A ja napisze tak Moj R jest zagazowany :( niestety to 2-ga generacja wiec na autostradzie w 3 osoby i z pelnym bagaznikiem wyciagne 160 a mam pedal w podlodze ale to zapewno przez gaz ( ale i tak jestem zadowolony) Ostatnio nawet wsiadlem do innego R Streetwise zeby sprawdzic czy moj nie muli i odetchnelem z ulga bo nie stwierdzilem zeby moj byl mulowatszy a juz napewno nie na predkosciach do 120 i nie na benzynie wiec raczej cieszcie sie jazda niz szukajcie dziury w calym.
 
 
 
supr3me 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 111
Skąd: BUSKO-ZDRÓJ



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 12:57   

Kris napisał/a:
supr3me napisał/a:
tez mam R214 1,4 16V tyle ze z 97r. i moge powiedziec ze nie za bardzo odczuwam te jego 103KM w ruchu miejskim, ale wedlug tego co podaje producent (185kmph) to moj Roverek wyciagnął 190kmph na autostradzie ;) więc tez sie zastanawiam czy on taki ma byc po miescie, na pewno nie mam takich samych objawów bo zedrzeć opony moge bez problemu, ale ogolnie spodziewalem sie czegos wiecej od 103KM, wczesniej jezdzilem Kia Shuma, auto o wiekszej masie i 88KM i teraz nie odczuwam zbytniej różnicy.


W opisie masz 214i - a niżej jeszcze 16V (w podpisie znaczy) a 214i to nie jest 16V tylko 8V i nie ma 103 KM tylko ileś tam.... 80? coś kolo tego. Ja mam 214 Si 16V, 103 KM na 2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg :D auto uwielbie wysokie obroty i na takowych czuje się znakomicie, nie wiem czy LPG nie robi z waszych mułów.


to w takim razie sie walnalem, nie wiedzialem dokladnie czy mam Si czy samo i ;) ale wiem na pewno ze mam 16V i 103KM, mam roverka od kilku tygodni i na razie w jednych papierach zauwazylem Si a w innych i :) w kazdym badz razie mam identycznego roverka jak Twoj, 5d i nawet ten sam kolor;) wiec musze zmienic opis ;)

ps. tez zauwazylem ze autko sie zbiera dopiero przy 3000-4000 obrotow, ale mimo wszystko spodziewalem sie wiekszej mocy po tych 103KM
_________________
Rover 214Si '97
Platinum Silver
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 13:20   

supr3me napisał/a:
to w takim razie sie walnalem, nie wiedzialem dokladnie czy mam Si czy samo i ;) ale wiem na pewno ze mam 16V i 103KM, mam roverka od kilku tygodni i na razie w jednych papierach zauwazylem Si a w innych i :) w kazdym badz razie mam identycznego roverka jak Twoj, 5d i nawet ten sam kolor;) wiec musze zmienic opis ;)

ps. tez zauwazylem ze autko sie zbiera dopiero przy 3000-4000 obrotow, ale mimo wszystko spodziewalem sie wiekszej mocy po tych 103KM


zbiera się zbiera, może tego nie czuć tak w ogólnym łomocie jaki sie w tedy wydobywa, ale wczoraj testowałem accorda z 2002 z 1.8 136 koni, to bylem zawiedziony, jeździ tak samo jak mój R (w zakresie tak do 120 ;) ) albo i słabiej :( a zbieram się do zakupu takiego.
Po tym teście to nie wiem, bo raczej bym chcial mieć takie same a najlepiej jeszcze lepsze osiągi ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 25, 2007 14:29   

Cytat:
Witam mam niestety podobny problem z moim rowerkiem jak goonies brak mocy i jakos slabo sie rozpedza wymienilem uszczelke pd glowica uszczelniacze i dotarte zostały zawory silnik pracuje ja ta lala (dzis go odebrałem od mechanika) ale bardz slabo mu z rozpedzaniem czasami tez tak jak by ne reagował na pedal gazu. Dodam jeszcze ze moje sprzegło bierze juz w górnym połozeniu pedału. przewody WN, świece, cewka, palec i kopułka , wszystkie filtry wymienione.

Zmierz sobie (choćby stoperem w komórce) przyspieszenie 0-100kmh, a wcześniej sprawdź, czy przewód podciśnienia jest podłączony do komputera wtrysku (po prawej stronie obok akumulatora).
Oczywiście napisz nam tutaj jakie były wyniki pomiarów. 100kmh powinieneś osiągnąć na 2 biegu przy ok. 6500rpm.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Primo 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Pon Sie 06, 2007 14:48   [R214Si R96] Brak mocy

Witam!
Piter34 Jesli chodzi o przewód podciśnienia dochodzączy do komputera wszystko ok (przewód sprawny i drożny odpiecie od kompa na zapalonym silniku powoduje zasysanie powietrza przez przewód). Musze jeszcze dodać ze po remoncie glowicy samochod bym na tescie komputerowym niestety nie wykryto żadnych błedów. Zauważyłem jeszcze jedno podczas pracy na wolnych obrotach silnik pracuje niezbyt równo tak jakby chwilowa nierówna praca. Sluszalny ale niewidoczny na obrotomierzu. A podczas delikatnego dodania pedału gazu silnik się dławi. trzymajac tak pedał gazu silnik pracuje na obnizonych obrotach i bardzo niestabilnie. Podczas normalnej jazdy jest jakby troszeczke głosniejszy nio i oczywiście brak mu mocy. a wyprzedzanie musze mu przy 110km/h dusić 4 bo szybkie wcisniecie powoduje chwilowy spadek mocy:( pozdrawiam . A jeśli chodzi o test przyspieszenia to jak bede wracał dziś z pracy to zrobię pomiar i napisze jakie miałem wyniki. Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0 diesel] Slabe przyspieszenie
david7v Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Sie 02, 2012 21:06
Adrian
Brak nowych postów [R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spalanie
mala1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Czw Wrz 29, 2011 09:06
Wylany
Brak nowych postów [R214is,] Adres dobrego elektomechanika - Nowy Sącz
auto dużo pali i nierówno pracuje
dex88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 05, 2009 08:30
benola
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 ] brak mocy po 3 tys
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lis 14, 2008 18:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZR 160 '02] brak mocy
zgubione 20KM
raducha Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 53 Wto Wrz 12, 2017 17:58
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink