Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
Autor Wiadomość
nitzer242 



Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 09:44   [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam
Obroty na biegu jałowym mojego 620 SI wynoszą od 400 do 500/min. i na benzynie i na lpg. Wiem, że optymalnie powinny wynosić około 800. Silnik pracuje stabilnie, nie szarpie, ale na lpg (sekwencja) te obroty nie wystarczają i praktycznie na każdym skrzyżowaniu komputer przełącza zasilanie z lpg na benzynę. Pytałem gazowników o tą sprawę, ale zbyli mnie stwierdzeniem, że prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze od gazu a to wydatek około 400 zł. Proszę o sugestie co do przyczyny. Może po prostu wystarczy regulacja obrotów w stacji diagnostycznej posiadającej oprogramowanie do rovera? Z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 18:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 27, 2007 09:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 10:35   

Mam podobny proble ale u mnie obroty spadają na 500-600 kiedy włącze klime. Na benzynie ruszy z miejsca na sprzęgle ale na gazie gaśnie i musze go gazować tak na 2tys. Oczywiscie gazownicy jutro mi to poprawią za darmo.
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Sprawdź kolego sprawność silnika krokowego, ciśnienie na zaworach, w kolektorze dolotowym i lej dobry gazik. A jeszcze filtr powietrza. POZDRO
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
nitzer242 



Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 12:47   

KRYS napisał/a:
Mam podobny proble ale u mnie obroty spadają na 500-600 kiedy włącze klime. Na benzynie ruszy z miejsca na sprzęgle ale na gazie gaśnie i musze go gazować tak na 2tys. Oczywiscie gazownicy jutro mi to poprawią za darmo.
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Sprawdź kolego sprawność silnika krokowego, ciśnienie na zaworach, w kolektorze dolotowym i lej dobry gazik. A jeszcze filtr powietrza. POZDRO


Przy włączonej klimatyzacji nic się nie zmienia. Gazik leję ze sprawdzonych źródeł Wszystkie filtry wymieniałem w tym miesiącu. Nie mam kasy na diagnostykę wszystkich ewentualnych przyczyn i kolejne eliminowanie nie trafionych strzałów "diagnostów". Kasę wolę zostawić na usunięcie konkretnej przyczyny.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 16:29   

nitzer242 napisał/a:
Obroty na biegu jałowym mojego 620 SI wynoszą od 400 do 500/min. i na benzynie i na lpg. Wiem, że optymalnie powinny wynosić około 800. Silnik pracuje stabilnie, nie szarpie, ale na lpg (sekwencja) te obroty nie wystarczają i praktycznie na każdym skrzyżowaniu komputer przełącza zasilanie z lpg na benzynę.

Jaką masz instalację (producent/model)?

nitzer242 napisał/a:
Pytałem gazowników o tą sprawę, ale zbyli mnie stwierdzeniem, że prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze od gazu a to wydatek około 400 zł.

Co wg nich mają wtryskiwacze gazowe do pracy silnika na benzynie?

nitzer242 napisał/a:
Może po prostu wystarczy regulacja obrotów w stacji diagnostycznej posiadającej oprogramowanie do rovera? Z góry dziękuję za odpowiedź

Ja bym zrobił tak:
1. Wyciągnięcie bezpiecznika 7.5A ze skrzynki w komorze silnika (to taki bezpiecznik od radia) celem skasowania nastaw autoadaptacyjnych
2. Uruchomienie zimnego silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora na chłodnicy.
3. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).

A tak poza powyższym to dobrze jest wyczyścić krokowca...

KRYS napisał/a:
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??

Nie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:50   

To co powinienem zrobić, od czego zacząć by obroty nie spadały po włączeniu klimy.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:09   

KRYS napisał/a:
To co powinienem zrobić, od czego zacząć by obroty nie spadały po włączeniu klimy.

Od sprawdzenia silnika krokowego.

Możesz też wykonać punktu od 1 do 3, które pisałem wyżej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:37   

piter34 napisał/a:
. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).

Jak mam tego szukać?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:47   

KRYS napisał/a:
Jak mam tego szukać?

Nie rozumiem pytania. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
zibi-gliwice 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Cze 2003
Posty: 62
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 22:06   

nitzer 242 -jak długo masz LPG? Masz jeszcze gwarancję? Jak tak ,to niech robią! Pozdrawiam
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 22:30   

piter34 chodzi mi o "procedura w RAVE" - gdzie ta procedura jest, o co chodzi?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
nitzer242 



Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 07:32   

zibi-gliwice napisał/a:
nitzer 242 -jak długo masz LPG? Masz jeszcze gwarancję? Jak tak ,to niech robią! Pozdrawiam


Dwóch właścicieli w tym ja przejechało na lpg w sumie prawie 80 tys. km przez 3 lata, więc gwarancji nie ma. Po zainkasowaniu kasy za instalkę, i minięciu terminu gwarancji, gazownikom nie chce się grzebać "za grosze" przy aucie. Oprócz tej historii z obrotami nic złego się nie dzieje. Autko hula sobie, aż przyjemnie, no może taki minus, że oprócz lpg spożywa trochę za dużo benzynki na rozruchy od 3 l/100km w zimie do 1 l/100 w lecie. Inna sprawa, że jeżdżę głównie na krótkich odcinkach po mieście no i mam ciężkie buty :-)
pozdrawiam
piter34 napisał/a:
Jaką masz instalację (producent/model)?


Nie pamiętam producenta - ale to pierwszy polski sekwencyjny wtrysk gazu "c&c..." coś tam (sprawdzę w domu w książce serwisowej pełną nazwę), instalacja ma 3 lata i 80 tys. za sobą.



piter34 napisał/a:
Co wg nich mają wtryskiwacze gazowe do pracy silnika na benzynie?



Nic. Chłopakom po prostu chyba nie chciało się grzebać przy aucie. Zresetowali tylko ustawienia komputera i chcieli żebym sobie jak najszybciej pojechał. Taki problem, że to 70 km od mojego miejsca zamieszkania i nie chce mi się zbytnio za często tam jeździć


piter34 napisał/a:
Ja bym zrobił tak:
1. Wyciągnięcie bezpiecznika 7.5A ze skrzynki w komorze silnika (to taki bezpiecznik od radia) celem skasowania nastaw autoadaptacyjnych
2. Uruchomienie zimnego silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora na chłodnicy.
3. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).

A tak poza powyższym to dobrze jest wyczyścić krokowca...


Jestem amatorem, więc sam pewnie więcej bym zepsuł niż naprawił, ale przekażę Twoje pomysły mechanikowi. Co do Rave to mam problem z odczytaniem formatu, próbowałem "alkoholem", ale nie chce czytać. Mógłbyś przesłać procedurkę do obrotów na priva?

Serdecznie dziękuję za wskazówki

piter34: poprawiłem cytowanie. używaj proszę opcji "szybkiego cytowania". Poczytaj w FAQ forumowym.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Cze 28, 2007 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 10:37   

KRYS napisał/a:
piter34 chodzi mi o "procedura w RAVE" - gdzie ta procedura jest, o co chodzi?

Link do RAVE jest w technicznym FAQ.
Pobierasz obraz płytki (ISO) i wypalasz np. Nero na płytkę (lub podmontowujesz Alcoholem).
Odpalasz plikiem TData.exe

Potem włazisz do ROVER600 > Repair Manual > Volume 1 > Engine Management System > Repairs > Idle Speed Setting

Potem czytasz. ;-)

[ Dodano: Czw Cze 28, 2007 10:38 am ]
nitzer242 napisał/a:
Jestem amatorem, więc sam pewnie więcej bym zepsuł niż naprawił, ale przekażę Twoje pomysły mechanikowi. Co do Rave to mam problem z odczytaniem formatu, próbowałem "alkoholem", ale nie chce czytać. Mógłbyś przesłać procedurkę do obrotów na priva?

Ja to odpalam normalnie z dysku (mam w postaci rozpakowanej).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 22:28   

piter34 napisał/a:
Potem włazisz do ROVER600 > Repair Manual > Volume 1 > Engine Management System > Repairs > Idle Speed Setting

Potem czytasz.
A po naszemu nie ma nic tylko w angielskim?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 22:51   

KRYS napisał/a:
A po naszemu nie ma nic tylko w angielskim?

Jest po polsku opis systemu wtrysku PGM-Fi w dziale dla klubowiczów, ale nie pamiętam, czy tam jest opis regulacji biegu jałowego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Lip 02, 2007 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Cze 30, 2007 15:50   

piter34 napisał/a:
Jest po polsku opis systemu wtrysku PFM-Fi w dziale dla klubowiczów

Ja tam nie mam dostępu :cry: :cry: :cry:
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 11:58   

KRYS napisał/a:
piter34 napisał/a:
Jest po polsku opis systemu wtrysku PFM-Fi w dziale dla klubowiczów

Ja tam nie mam dostępu :cry: :cry: :cry:

Masz 2 wyjścia:
1. szybki kurs języka angielskiego i czytanie RAVE
2. szybki kurs na pocztę/do banku i wstąpienie w szeregi klubowiczów

;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 22:40   

$$$$ A jaka jest składka $$$$
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 03, 2007 09:29   

Minimum 40 zł.
Dokładną instrukcję znajdziesz na stronie w artykule "O Klubie".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami na LPG(II gen.BINGO)
soboc Rover serii 600, Honda Accord 20 Sob Maj 10, 2008 23:43
soboc
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami na biegu jałowym
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Cze 27, 2009 12:40
seyfer
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami, silnik nierówno chodzi
W czasie jazdy traci moc,szarpie i zapala się kontrolka "Heck Engine" co się dzieje
ewdar2 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Kwi 20, 2008 20:24
NEOSSS
Brak nowych postów [R618] Kłopoty z wolnymi obrotami
krzysztof_p. Rover serii 600, Honda Accord 46 Pon Sty 12, 2009 16:02
maciej
Brak nowych postów [R620si] Zawor sterowania wolnymi obrotami
Misiek620i Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Gru 03, 2013 19:39
Misiek620i



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink