Forum Klubu ROVERki.pl :: Zamiana 1.8i na 1.8VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana 1.8i na 1.8VVC

Zamiana 1.8i na 1.8VVC czy to jest mozliwe??
Autor Wiadomość
piotrek1987 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 3
Skąd: google.pl



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 00:34   Zamiana 1.8i na 1.8VVC

Czesc. Jestem posiadaczem MGF 1.8i i interesuje mnie czy istnieje jakas realna mozliwosc przerobienie mojego silnika na VVC. Jesli tak to co sie z tym wiaze? Jakie czesci sa niezbedne do zamianay itd...?

ps. Z gory dziekuje...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 00:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 03:56   

po 1. VVC jak sama nazwa wskazuje, posiada regulator faz rozrządu,
więc stopień skomplikowania przerobienia jest ogromny..
inna wałki rozrządu, zawory, koletor dolotowy nie wspominając kompuera
i jeszcze pewnie paru innych rzeczy..

po 2. w jakim celu chcesz przerabiać?
domyślam się, że z powodu większej mocy i odrobinę większego momentu..
moim zdaniem zupełnie nie warto..
jeśli chcesz mocniejszy silnik to podłub przy obecnym..
obróbką kanałów dolotowych, wylotowych, zmianą przepustnicy, oprogramowania
jesteś w stanie osiągnąć przybliżoną moc, ale co ważniejsze duuuuużo większy
niż w VVC moment obr..

po 3. zastanów się w ogóle nad jakimikolwiek modyfikacjami..
MGF i tak nigdy nie będzie demonem mocy,
więc czy warto ingerować w trudno dostępny silnik i pakować
sporo pieniędzy żeby urwać tę 1 sek. do setki..
zważywszy, że MGF nie ma żadnej nawet namiastki "szpery" i słabe hamulce..

ale punkt 3 to tylko moje subiektywne zdanie.. ;)
_________________
ex - MGF
 
 
xavier 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 12:55   

a ja powiem tylko tyle ze mgf to sliczne autko:)..tylko glosniejszy wydeszek i naprawde msyle ze nie ma potrzeby ladowac wiecej kasy :wink:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 19:35   

To i ja dodam coś od siebie śliczne auto ale dla kobiety :razz:
 
 
piotrek1987 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 3
Skąd: google.pl



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 22:19   

Cytat:
po 2. w jakim celu chcesz przerabiać?
domyślam się, że z powodu większej mocy i odrobinę większego momentu..
moim zdaniem zupełnie nie warto..
jeśli chcesz mocniejszy silnik to podłub przy obecnym..
obróbką kanałów dolotowych, wylotowych, zmianą przepustnicy, oprogramowania
jesteś w stanie osiągnąć przybliżoną moc, ale co ważniejsze duuuuużo większy
niż w VVC moment obr..



Masz moze informacje na temat kosztow tej przeróbki i czy moze ty ja zrobiles w swoim MGF??

brt:poprawiłem cytat
Ostatnio zmieniony przez Brt Sob Kwi 21, 2007 22:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 14:16   

Powiem tak.

Do konwersji na VVC potrzebne Ci beda:

1) Glowica VVC, ktora to jest zdeczka inna. Podstawowa roznica polega na srednicy kanalu dolotowego ktory w VVC ma srednice 36mm wobec 34mm u Ciebie. Glowica VVC ma inne zawory - 31.5mm ssace, 26mm wydechowe wobec 27.5mm ssace i 24mm wydechowe. Glowica VVC ma inne srednice w punktach "lozyskowania" walka ssacego.
2) Wiazka silnika
3) ECU sterujacy zmiennymi fazami
4) Immo
5) Stacyjka z kluczykiem

Na koniec powiem, ze jestem zwolennikiem wszelakich modyfikacji poprawiajacych osiagi wiec do dziela. Jedyny minus to cena podzespolow. Glowice VVC sa drogie a w Polsce na rynku czesci uzywanych praktycznie nie do zdobycia. Jak ja zaluje ze sprzedalem swojego VVC :sad:
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piotrek1987 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 3
Skąd: google.pl



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 01:13   

Dziekuje za konkretny opis podzespolow do przerobienia na VVC:) Mam nadzieje ze przemyslales wszystko i tylko tyle sie z tym wiaze? Akuratnie tak sie sklada ze przebywam w angli i to autko tez tu mam i chce je tutaj przerobic. Jesli mozesz to przemysl to jeszcze raz dokladnie i daj odp czy to wszystko na czym ta przerobka bedzie polegac bo planuje sie rozgladac za czesciami...:) Pozdrawiam
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 07:11   

Jak jesteś w Anglii to sobie wstaw Turbinkę będzie więcej frajdy :mrgreen:
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:23   

Wydaje mi sie ze to wszystko. Aha, bylbym zapomnial. Kolo zamachowe od VVC bedzie Ci potrzebne. O czujnikach chyba nie musze wspominac. Chodzi mi o te odpowiadajace za lokalizowanie ustawienia walkow ssacych. Problematyczne moze byc polaczenie elektryki silnika z elektryka samochodu. Nie wiem jak to jest rozwiazane w MGF. Niestety nie podam Ci 100% recepty jak to zrobic. Swiat nalezy do odwaznych i szalonych :)

Jezeli jestes w UK to nie powinienes miec problemu w namierzeniu partsow. Najlepiej jak bys zakupil caly silnik VVC. Wtedy odpadaja Ci koszty zwiazane ze "sklejeniem" glowicy z Twoim blokiem. Drugim powodem jest to ze bedziesz mial pewnosc ze o niczym nie zapomniales. Zamontowanie silnika nie powinno stanowic zadnego problemu poniewaz wszelkie wytloczenia, punkty mocujace w bloku VVC sa takie same co u Ciebie. Jaka skrzynie masz w swoim MGF? Nie jestem do konca zorientowany czy to PG1 taka sama jak w przednionapedowych roverach czy nie. Fakt faktem ze sprzeglo musisz miec 215mm i powinno wystarczac.

Co do turbo to standardowy uklad jest malo wysilony. Tam jest chyba 0.4 bara doladowania wiec calkiem niewiele i mocowo jest podobnie bo 160KM, ale za to moment chyba juz 210Nm w duzym zakresie obrotow wobec bodajze 170Nm przy VVC. Roboty troszke wiecej niz przy swapie na VVC i nie wiem jak to wejdzie w komore silnikowa MGFa. Turbinka troche wystaje poza kolektor wydechowy..
Powiem tak. Jezdzilem Roverkiem 200Vi na tym silniku, ktory mial wyladowac w moim poldku i dla mnie to byl kosmos. Ciarki mnie przechodzily jak to sie zbieralo hehe.

Daj znać jak cos namierzysz. Sam jestem ciekaw jak sie ceny takich rzeczy ksztaltuja w UK.

Pozdro
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 10:02   

Moloch napisał/a:
Jak jesteś w Anglii to sobie wstaw Turbinkę będzie więcej frajdy :mrgreen:


to już bardziej..

sens zrobienia tego silnika z turbiną jest zdecydowanie większy..
a podejrzewam, że koszty mogą być podobne..

na wyspach są tysiące firm, które przerabiają ten silnik..
ja również czekam na jakieś info o cenach.. silnika z T..
jak by było przystępnie to sam bym tam pojechał.. :)
_________________
ex - MGF
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 10:19   

Adolf, o przerobkach w firmach tuningowych w UK mozesz zapomniec chyba ze masz fuuuullllll kasy :) Ja osobiscie wolalbym wsadzac VVC niz turbo, ze wzgledu na brak koniecznosci strojenia itp., oraz pewnosci ze to wejdzie pod maske.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 12:04   

Senn napisał/a:
Adolf, o przerobkach w firmach tuningowych w UK mozesz zapomniec chyba ze masz fuuuullllll kasy :) Ja osobiscie wolalbym wsadzac VVC niz turbo, ze wzgledu na brak koniecznosci strojenia itp., oraz pewnosci ze to wejdzie pod maske.


jasne.. ale chciałbym zobaczyć jak "tanio" wyjdzie przełożenie VVC..

wsadzenie VVC dla mnie mija się z celem choćby z racji poprawy osiągów..
25KM i 9Nm więcej.. za.. ?!..
u mnie na hamowni wyszło 19Nm więcej niż w serii więc o 10Nm więcej niż w VVC!!..

poza tym oczywiście VVC nie musisz stroić.. bo musisz kupić całego kompa od VVC.. :idea:

i jeszcze jedno.. jeśli założymy T to mamy
jeszcze pewną rezerwę w podniesieniu mocy,
którą dużo łatwiej podnieść niż w wolnossącym..

postaw obok siebie VVC 160KM i T 160KM.. nie będzie żadnego porównania..
_________________
ex - MGF
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 13:20   

Adolf, nie wiem co tam w swoim porobiles ze poprawiles serie o 19Nm i 8KM to po pierwsze. Jezeli cos grzebales w ukladzie dolotu i wydechu to to samo mozesz zrobic przy VVC.

Fabryczne parametry silnikow to

1.8i 120 : 118KM/5500 - 160Nm/2750
1.8i 135 : 134KM/6750 - 165Nm/5000
1.8VVC : 158/6900 - 174Nm/4700

A teraz popatrz na to

1.8 K4 VVC ...... 1.8 K4
Obroty Nm ...... Obroty Nm
1000 138 ....... 1000 120
2000 146 ....... 2000 150
3000 165 ...... 3000 156
4000 174 ...... 4000 160
5000 174 ...... 5000 158
6000 170 ...... 6000 138
7000 160 ...... 7000 Nie ma co ciagnac bo moment sie skonczyl

Roznice widac prawda?

Adolf, nie musisz mnie tez przekonywac ze odczucia przy turbo beda lepsze, ale nie zgodze sie z toba ze lepsza baza jest silnik Turbo K. Zaleta sa napewno bardziej wytrzymale korbowody i wal w silniku turbo. Wydaje mi sie wlasnie ze sa lepsze w silnikach Turbo, ale jezeli chodzi o glowice to niestety ale VVC bije ta z Turbo. Na glowicach z VVC stosujac konwersje tzw. "solid cams" czyli wywalenie systemu zmiennych faz i zastosowaniu jednego odpowiednio ostrego walka chlopaki z UK osiagaja moce 190KM. Podobne do VVC glowice VHPD pozwalaja na osiaganie mocy 240koni.

Marzyc sobie mozna, ale chodzi o latwosc takiego swapa. Skoro nie stac nas na oddanie samochodu do warsztatu tuningowego to swap na VVC bedzie w tym przypadku bardziej odpowiednim niz na Turbo. Wiem cos na ten temat. Nawet najmniejsza pierdola moze stanac na drodze konwersji silnika.

A oplacalnosc to sprawa dyskusyjna. Przy cenie 25kpln za MGF silnik za 3k zl to jak dla mnie cena rozsadna. Wartosc rynkowa mojego poldka to jakies 3kpln, a swap kosztowal mnie jakies 2500 wiec jak sie ma swira to nie jest to wazne :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:04   

Senn napisał/a:
nie wiem co tam w swoim porobiles ze poprawiles serie o 19Nm i 8KM to po pierwsze. Jezeli cos grzebales w ukladzie dolotu i wydechu to to samo mozesz zrobic przy VVC.

o to chodzi, że nic.. zmieniłem tylko umiejscowienie dolotu..

Cytat:

Fabryczne parametry silnikow to
1.8i 120 : 118KM/5500 - 160Nm/2750
1.8i 135 : 134KM/6750 - 165Nm/5000
1.8VVC : 158/6900 - 174Nm/4700


zapomniałeś jeszcze o 1.8VVC 145/7000 - 174Nm/4500 (są różne dane)..

Cytat:

A teraz popatrz na to

1.8 K4 VVC ...... 1.8 K4
Obroty Nm ...... Obroty Nm
1000 138 ....... 1000 120
2000 146 ....... 2000 150
3000 165 ...... 3000 156
4000 174 ...... 4000 160
5000 174 ...... 5000 158
6000 170 ...... 6000 138
7000 160 ...... 7000 Nie ma co ciagnac bo moment sie skonczyl

Roznice widac prawda?

owszem widać.. natomiast te dane nijak się mają do danych fabrycznych
przedstawionych przez Ciebie wyżej..
zdecydowanie one na korzyść VVC (fabr 160Nm/2750 i 174/4700).. co tylko pokazuje,
że albo przedstawione dane co tys. obr są lipne albo VVC jest już dłubnięty..
zresztą każdy silnik jest inny..

ale jeśli by brać pod uwagę wartości fabryczne to dla VVC już tak różowo nie jest,
bo wtedy do 4000 tys. VVC nie jedzie.. co determinuje trwałość jednostki
jak i przydatność auta do jazdy "zwykłej"..

Cytat:
nie musisz mnie tez przekonywac ze odczucia przy turbo beda lepsze, ale nie zgodze sie z toba ze lepsza baza jest silnik Turbo K. Zaleta sa napewno bardziej wytrzymale korbowody i wal w silniku turbo. Wydaje mi sie wlasnie ze sa lepsze w silnikach Turbo, ale jezeli chodzi o glowice to niestety ale VVC bije ta z Turbo

tylko powiedz po co mi ta "magiczna" głowica?.. skoro fabrycznie mam przy wykorzystaniu
standardowej o 35Nm więcej?! dostępnych w przedziale, o którym VVC może
jedynie pomarzyć, a który pozwala na swobodną jazdę
zarówno w miejskich warunkach jak i na trasie..
Cytat:
Na glowicach z VVC stosujac konwersje tzw. "solid cams" czyli wywalenie systemu zmiennych faz i zastosowaniu jednego odpowiednio ostrego walka chlopaki z UK osiagaja moce 190KM. Podobne do VVC glowice VHPD pozwalaja na osiaganie mocy 240koni

podczas gdy Ty będziesz chciał, i tak już mocno wysilony obrotami silnik,
poddać obróbce mechanicznej aby zdobyć te 30KM i jakieś marne Nm..
w silniku z T tę moc uzyska się po niewielkiej modyfikacji oprogramowania..
nie wspominając o ilości Nm, które niejako dostaje się "w gratisie"..
a chyba nie muszę tłumaczyć, że to nie "moc" ciągnie do przodu..

Cytat:
Marzyc sobie mozna, ale chodzi o latwosc takiego swapa. Skoro nie stac nas na oddanie samochodu do warsztatu tuningowego to swap na VVC bedzie w tym przypadku bardziej odpowiednim niz na Turbo. Wiem cos na ten temat. Nawet najmniejsza pierdola moze stanac na drodze konwersji silnika

tutaj po części się zgodzę.. ale też nie do końca..
ja sam między innymi zrezygnowałem z większych modyfikacji m.in. dlatego,
że nie wyobrażam sobie oddać MGF-a do kogoś w Polsce..
99% mechaników nie poradziłoby sobie z dużo bardziej popularnym
więc co dopiero mówić o "wynalazku" jakim bez wątpienia jest u nas MGF..

Cytat:
A oplacalnosc to sprawa dyskusyjna. Przy cenie 25kpln za MGF silnik za 3k zl to jak dla mnie cena rozsadna. Wartosc rynkowa mojego poldka to jakies 3kpln, a swap kosztowal mnie jakies 2500 wiec jak sie ma swira to nie jest to wazne :)


tutaj zgadzam się w 100%, bo jak ktoś chce to koniec..
miałem tak przy poprzednim aucie..

natomiast co do kosztów.. to jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć, żeby silnik
VVC (i to jeszcze z Trophy) można było kupić za 3 tys...
ale przypuśćmy że mamy fart i jakiegoś staruszka, któremu taki silnik leży w szopie,
to doliczmy koszty przekładki i niespodziewanych sytuacji (zawsze się zdarzą..)

w tym momencie widzę jeszcze mniej sensu żeby coś takiego robić..
moim zdaniem dużo lepszą alternatywą byłaby np. przeróbka GT u Chojnackiego..
koszty ok. 4000,- przyrost ok. 15% z naciskiem na Nm..
duuuużo bezpieczniejsza perspektywa..
_________________
ex - MGF
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 07:35   

Adolf napisał/a:

o to chodzi, że nic.. zmieniłem tylko umiejscowienie dolotu..


No to nie wiem o co chodzi, ale roznice zdaja sie byc znaczne. Obawiam sie ze hamownia powinna przejsc kalibracje. Zyskac "tyle" KM i Nm poprzez przesuniecie miejsca ssania to jakis cud.

Cytat:

zapomniałeś jeszcze o 1.8VVC 145/7000 - 174Nm/4500 (są różne dane)..


Owszem, ale dlaczego mam mowic o slabszej wersji?

Cytat:

owszem widać.. natomiast te dane nijak się mają do danych fabrycznych
przedstawionych przez Ciebie wyżej..
zdecydowanie one na korzyść VVC (fabr 160Nm/2750 i 174/4700).. co tylko pokazuje,
że albo przedstawione dane co tys. obr są lipne albo VVC jest już dłubnięty..
zresztą każdy silnik jest inny..


Dane sa odczytane z wykresow przebiegu momentu i mocy.

Cytat:

ale jeśli by brać pod uwagę wartości fabryczne to dla VVC już tak różowo nie jest,
bo wtedy do 4000 tys. VVC nie jedzie.. co determinuje trwałość jednostki
jak i przydatność auta do jazdy "zwykłej"..


Po co sa zmienne fazy? Ano po to zeby samochod przy wysileniu do 160KM z poj. 1.8 wolnossacej zachowal przyzwoity przebieg momentu. Adolf jezdziles VVC? Nie wiem jak sie jezdzi MGF 1.8 bo to lekkie "gowienko" i pewnie zdrowo idzie. Ja jezdzilem 200Vi 147KM i dla mnie to byla bajka. Ciagnal od dolu a 160 zlapalem momentalnie, nawet nie wiem kiedy :)

Cytat:

tylko powiedz po co mi ta "magiczna" głowica?.. skoro fabrycznie mam przy wykorzystaniu
standardowej o 35Nm więcej?! dostępnych w przedziale, o którym VVC może
jedynie pomarzyć, a który pozwala na swobodną jazdę
zarówno w miejskich warunkach jak i na trasie..


Zgoda. Pisze jeszcze raz. Silnik Turbo jest lepszy jezeli chodzi o parametry, ale wczesniej wspomniales o bazie wyjsciowej wiec twierdze ze VVC bedzie lepszym wyborem.

Cytat:

podczas gdy Ty będziesz chciał, i tak już mocno wysilony obrotami silnik,
poddać obróbce mechanicznej aby zdobyć te 30KM i jakieś marne Nm..
w silniku z T tę moc uzyska się po niewielkiej modyfikacji oprogramowania..


Nie obrobce mechanicznej tylko poprzez zastosowanie innych elementow i modyfikacji oprogramowania. Na Turbo sie nie znam.

Cytat:

że nie wyobrażam sobie oddać MGF-a do kogoś w Polsce..
99% mechaników nie poradziłoby sobie z dużo bardziej popularnym
więc co dopiero mówić o "wynalazku" jakim bez wątpienia jest u nas MGF..


Nie wiem czego twierdzisz ze MGF to czarna magia. To jest zwykly silnik K, ktorych w polsce sa tysiace i wielu ludzi go naprawia i zna na wylot. Podejrzewam ze Zastec rowniez.

Cytat:
natomiast co do kosztów.. to jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć, żeby silnik
VVC (i to jeszcze z Trophy) można było kupić za 3 tys...


Swoj, choc 147KM za tyle kupilem i to w Polsce. Mysle ze w UK da sie kupic 160konny VVC za rownowartosc 3kpln

Cytat:
w tym momencie widzę jeszcze mniej sensu żeby coś takiego robić..
moim zdaniem dużo lepszą alternatywą byłaby np. przeróbka GT u Chojnackiego..
koszty ok. 4000,- przyrost ok. 15% z naciskiem na Nm..
duuuużo bezpieczniejsza perspektywa..


Your toys, your choice :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 10:17   

Senn napisał/a:

No to nie wiem o co chodzi, ale roznice zdaja sie byc znaczne. Obawiam sie ze hamownia powinna przejsc kalibracje. Zyskac "tyle" KM i Nm poprzez przesuniecie miejsca ssania to jakis cud.

hamownia jest jedną z najbardziej poważanych w W-wie..
kłopot w tym, że nie byłem na niej przed.. dlatego twierdzę, że
w serii miałem tych Nm więcej niż w VVC..

Cytat:

Owszem, ale dlaczego mam mowic o slabszej wersji?

ok.. możesz mówić o mocniejszej, która jest nie do dostania w Polsce
i również trudno dostępna w GB.. i za równowartość 3 tysi PLN,
to kupisz co najwyżej szrot..

Cytat:

Dane sa odczytane z wykresow przebiegu momentu i mocy.

to popatrz sobie, na maks moment fabryczny
i potem na przedstawione dane z wykresów.. są zupełnie inne..

Cytat:

Po co sa zmienne fazy? Ano po to zeby samochod przy wysileniu do 160KM z poj. 1.8 wolnossacej zachowal przyzwoity przebieg momentu. Adolf jezdziles VVC? Nie wiem jak sie jezdzi MGF 1.8 bo to lekkie "gowienko" i pewnie zdrowo idzie. Ja jezdzilem 200Vi 147KM i dla mnie to byla bajka. Ciagnal od dolu a 160 zlapalem momentalnie, nawet nie wiem kiedy :)

ehh.. no ja wiem po co są zmienne fazy..
Honda też ma VTEC-a i to znaczy, że ciągnie od dołu?.. teoria jedno a praktyka co innego..
przejedź się turbo albo V6 pojmiesz różnicę..

Cytat:

Zgoda. Pisze jeszcze raz. Silnik Turbo jest lepszy jezeli chodzi o parametry, ale wczesniej wspomniales o bazie wyjsciowej wiec twierdze ze VVC bedzie lepszym wyborem.

no dziwie Ci się, że czytając to co napisałem, jeszcze twierdzisz, że VVC
będzie lepszym wyborem..
Cytat:

Nie obrobce mechanicznej tylko poprzez zastosowanie innych elementow i modyfikacji oprogramowania. Na Turbo sie nie znam

ja generalnie robię wielkie oczy jak czytam, że dla Ciebie w wolnossącym
silniku (już mocno wysilonym) zrobienie 30KM to żaden problem..

Cytat:

Nie wiem czego twierdzisz ze MGF to czarna magia. To jest zwykly silnik K, ktorych w polsce sa tysiace i wielu ludzi go naprawia i zna na wylot. Podejrzewam ze Zastec rowniez.

dlatego celowo napisałem MGF a nie silnik K..
w MGF silnik trzeba wyjąć dołem co wiąże się z koniecznością np.
odpięcia węży do hydraulicznego zawieszenia..
z doświadczenia nabytego.. wiem, że na pewno coś by spieprzyli.. a na swoim aucie uczyć się nie pozwolę.. ;)
_________________
ex - MGF
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 12:32   

Proponuje Ci podjechac na inna hamownie bo przestawienie punktu ssania nie podnosi parametrow, choc dlugosc dolotu tez jest wazna. Byc moze Twoj silnik jest jakis wyjatkowy :) ale nie traktuj go jako jednostke wzorcowa do porownywania z VVC. Twoj silnik w serii ma mniejszy moment i nie podlega to dyskusji.
Moj za 3000 byl w bardzo dobrej kondycji, z calym osprzetem, wiazka, sprzeglem, kompem, immo, stacyjka. Szukales VVC w UK? Ja szukalem w Polsce i znalazlem,twierdze ze tam tez bym znalazl.

Co do parametrow to nie wiem o co Ci chodzi. Krzywa momentu nie jest linia prosta i nie zawsze rosnie, a poszczegolne wartosci sa w punktach co 1000 rpm.

Jezdzilem V6 i znam roznice, ale o swapie na V6 nie rozmawiamy. Przejedz sie V12 to poczujesz roznice.

Twierdzilem i nadal bede twierdzil ze glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa od glowicy zwyklej. Nie rozumiem ze Ty tego nie rozumiesz. Nawet pod Turbo bedzie lepsza.

Co do kompetencji mechanikow z firm tuningowych nie bede sie wypowiadal, ale mniejsza z tym. Watek zalozyl kolega Piotrek i pytal o mozliwosc swapa na VVC. Ty wtraciles o Turbo. Do niego nalezy wybor, ktora droga pojdzie. Ja zachecam go do VVC bo zrobi to sam, a osiagi bedzie mial nieporownywalnie lepsze.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:13   

Senn napisał/a:
Proponuje Ci podjechac na inna hamownie bo przestawienie punktu ssania nie podnosi parametrow, choc dlugosc dolotu tez jest wazna.

a widziałeś jak jest umocowany oryginalnie dolot w MGF?..
a może temperatura zasysanego powietrza też nie ma wpływu na parametry?..
poza tym nigdzie nie napisałem, że przesunięcie miejsca ssania poprawiło u mnie parametry o 19Nm więcej niż w serii..

Cytat:
Moj za 3000 byl w bardzo dobrej kondycji, z calym osprzetem, wiazka, sprzeglem, kompem, immo, stacyjka. Szukales VVC w UK? Ja szukalem w Polsce i znalazlem,twierdze ze tam tez bym znalazl

hmm.. może masz jakieś znajomości.. więc ok..
bo niestety np na Ebay'u ceny za VVC (nie mówię o 160KM) rozpoczynają się od 600 funtów..
+ transport.. hm.. powiedzmy, że jak dla mnie mało atrakcyjna oferta..

Cytat:
Co do parametrow to nie wiem o co Ci chodzi. Krzywa momentu nie jest linia prosta i nie zawsze rosnie, a poszczegolne wartosci sa w punktach co 1000 rpm.

chodzi mi jedynie o to.. że fabrycznie VVC ma max moment przy 4700,
a z danych z wykresu wynika, że ma już przy 4000.. to chyba istotna różnica czyż nie?
dokładnie tak samo jest w przypadku 1.8MPi fabrycznie 160/2750 u Ciebie z wykresów 160/4000.. hmm.. nie ma różnicy?..

Cytat:
Jezdzilem V6 i znam roznice, ale o swapie na V6 nie rozmawiamy. Przejedz sie V12 to poczujesz roznice.
mhm.. czyli grochem o ścianę.. :roll:

Cytat:
Twierdzilem i nadal bede twierdzil ze glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa od glowicy zwyklej. Nie rozumiem ze Ty tego nie rozumiesz. Nawet pod Turbo bedzie lepsza.
ale trzeba ją kupić.. a jak sam napisałeś lepiej od razu z silnikiem..

Cytat:
Watek zalozyl kolega Piotrek i pytal o mozliwosc swapa na VVC. Ty wtraciles o Turbo. Do niego nalezy wybor, ktora droga pojdzie. Ja zachecam go do VVC bo zrobi to sam, a osiagi bedzie mial nieporownywalnie lepsze.


po 1. to nie ja wtrąciłem o turbinie.. ja tylko podchwyciłem temat..
po 2. to oczywiste, że do kolegi Piotrka należy wybór.. ale niestety może popełnić błąd
przy wyborze jeśli będzie miał nierzetelne informacje..
i wreszcie po 3..
zachęcasz go do swapa na VVC..
przypuśćmy, że doszło do cudu i zakupił VVC za 3.000,-..
czy zrobi to sam?.. jeśli ma przyrząd do usuwania i napełniania zawieszenia.. hmm..
jeśli jest specem od elektryki.. hmm.. jest szansa..
ale powiedzmy, że się udało.. jest super.. ma 145KM.. albo niech będzie ma 160KM..
i co?.. nieporównywalnie lepsze osiągi?.. otóż popatrz..
MGF 1.8i - MGF Trophy 160SE
0-60mph/h 8.5 s. - 6.9 s. - faktycznie.. przepaść..
Vmax(mph) 120 - 137 - też dużo.. tylko gdzie latamy 200km/h i jak często..
30-50mph (IV) 6.6 - 6.4 - wyczujesz?..
50-70mph (IV) 7.0 - 6.6 - no tu już całe 0.4 s..

to są w/g Ciebie nieporównywalne osiągi?.. ok..

ale przypuśćmy, że kolego Piotrka ma identyczne MGF i oddaje go na przeróbkę mech.
czyli tzw. poprawianie fabryki (np. Chojnacki, piszę o nim, bo u niego robiłem 2 auta i byłem bardzo zadowolny z efektów,
ale podejrzewam, że podobnej rzeczy podejmie się połowa tunerów..)
i co?.. zwiększa moc i moment o ok. 15%.. zmniejszy różnicę w przyspieszeniu do 100 i Vmax do zupełnie niewyczuwalnych różnic..
za to w codziennej jeździe i podczas jazdy na trasie zostawi 160KM daleko w tyle,
przy dużo mniejszym apetycie na paliwo..

Piotrek.. jak w randce w ciemno.. "ale decyzja należy do Ciebie".. :)
_________________
ex - MGF
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 09:51   

Adolf napisał/a:

a widziałeś jak jest umocowany oryginalnie dolot w MGF?..
a może temperatura zasysanego powietrza też nie ma wpływu na parametry?..


Ma wplyw, ale nie az taki. To by oznaczalo ze w zimie mamy przykladowo 125 koni, a w lecie 117 tak?


Cytat:

hmm.. może masz jakieś znajomości.. więc ok..
bo niestety np na Ebay'u ceny za VVC (nie mówię o 160KM) rozpoczynają się od 600 funtów..
+ transport.. hm.. powiedzmy, że jak dla mnie mało atrakcyjna oferta..


3600 + transport wiec nie jest tragicznie. Modyfikacje niestety kosztuja. Zreszta pewnie w tej cenie tez mozna kupic Turbo.

Cytat:

chodzi mi jedynie o to.. że fabrycznie VVC ma max moment przy 4700,
a z danych z wykresu wynika, że ma już przy 4000.. to chyba istotna różnica czyż nie?
dokładnie tak samo jest w przypadku 1.8MPi fabrycznie 160/2750 u Ciebie z wykresów 160/4000.. hmm.. nie ma różnicy?..


Czepiasz sie bzdetow. A jak Ci napisze, ze VVC ma 173Nm przy 4000 i 174 przy 4700 to juz bedzie dobrze. Chodzi o przyblizony przebieg momentu. Wiadomo ze odczytujac z wykresu nie strzele z oka z duza dokladnoscia.

Cytat:
ale trzeba ją kupić.. a jak sam napisałeś lepiej od razu z silnikiem..


Pewnie ze trzeba. Powtorze jeszcze raz. :Glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa.

Cytat:

po 2. to oczywiste, że do kolegi Piotrka należy wybór.. ale niestety może popełnić błąd
przy wyborze jeśli będzie miał nierzetelne informacje..
i wreszcie po 3..
zachęcasz go do swapa na VVC..
przypuśćmy, że doszło do cudu i zakupił VVC za 3.000,-..
czy zrobi to sam?.. jeśli ma przyrząd do usuwania i napełniania zawieszenia.. hmm..
jeśli jest specem od elektryki.. hmm.. jest szansa..
ale powiedzmy, że się udało.. jest super.. ma 145KM.. albo niech będzie ma 160KM..
i co?.. nieporównywalnie lepsze osiągi?.. otóż popatrz..
MGF 1.8i - MGF Trophy 160SE
0-60mph/h 8.5 s. - 6.9 s. - faktycznie.. przepaść..
Vmax(mph) 120 - 137 - też dużo.. tylko gdzie latamy 200km/h i jak często..
30-50mph (IV) 6.6 - 6.4 - wyczujesz?..
50-70mph (IV) 7.0 - 6.6 - no tu już całe 0.4 s..


Ad.2 Uwazasz ze podaje nierzetelne info?
Ad.3 Dla chcacego nic trudnego. Co do parametrow to tak - sa nieporownywalnie lepsze jesli chodzi o przyspieszenie. Co do elastycznosci zgoda. Nie jest juz takiej roznicy, ale jednak jest. Chcialbym zobaczyc rowniez porownanie VVC do Trubo K

Cytat:

ale przypuśćmy, że kolego Piotrka ma identyczne MGF i oddaje go na przeróbkę mech.
czyli tzw. poprawianie fabryki (np. Chojnacki, piszę o nim, bo u niego robiłem 2 auta i byłem bardzo zadowolny z efektów,
ale podejrzewam, że podobnej rzeczy podejmie się połowa tunerów..)
i co?.. zwiększa moc i moment o ok. 15%.. zmniejszy różnicę w przyspieszeniu do 100 i Vmax do zupełnie niewyczuwalnych różnic..
za to w codziennej jeździe i podczas jazdy na trasie zostawi 160KM daleko w tyle,
przy dużo mniejszym apetycie na paliwo..


Adolf co robiles u Chojnackiego?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:45   

Adolf napisał/a:
30-50mph (IV) 6.6 - 6.4 - wyczujesz?..
50-70mph (IV) 7.0 - 6.6 - no tu już całe 0.4 s..

Nie bądźmy śmieszni.
Nikt rozsądny tak nie przyspiesza...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] swap z 1.8vvc na 2.0t
scorpion Tuning mechaniczny 34 Pią Kwi 12, 2013 17:12
scorpion
Brak nowych postów Troche na temat 1.8VVC
kamil_luczak Tuning mechaniczny 87 Czw Lis 27, 2008 18:22
kamil_luczak
Brak nowych postów [1.8VVC] dolozenie Turbo
kamil_luczak Tuning mechaniczny 33 Nie Paź 04, 2009 11:12
TomC
Brak nowych postów Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA
kamil_luczak Tuning mechaniczny 48 Pią Kwi 18, 2008 09:35
kamil_luczak
Brak nowych postów [K16 1.8 1.8VVC] Test wplywu katalizatora na osiagi - tekst.
Wycinac czy nie wycinac zeby zyskac KM nie tylko mentalnie ;).
secio Tuning mechaniczny 10 Pon Maj 19, 2008 12:32
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink