Forum Klubu ROVERki.pl :: O gazowaniu autek sportowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
O gazowaniu autek sportowych
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 12:27   

Przemek_Docent napisał/a:
Chodziło mi o to, że jeśli gaz V gen. daje wzrost osiągów w stosunku do benzyny, ale pali więcej, to mogę zmienić mapy wtrysku na bogatsze
i też będę miał wzrost osiągów wraz ze wzrostem spalania :) bez gazu... ;)

To zupełnie nie o to chodzi.

1. V generacja pali MNIEJ gazu niż benzyny!
2. Dobrze wyregulowana instalacja gazowa pracuje na mieszance stechiometrycznej
3. Jeśli wzbogacisz mapy paliwa to masz mieszankę bogatą, a to nie oznacza automatycznie poprawy osiągów.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 13, 2007 12:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 12:37   

odnosnie jakosci lpg:
Kontrole stacji sprzedających autogaz miały ruszyć na początku stycznia, ale dopiero pod koniec marca będzie gotowe ostatnie z trzech potrzebnych do tego celu rozporządzeń. Kontrole są konieczne, bo na ok. jednej trzeciej stacji sprzedaje się autogaz złej jakości. "Kontrole uporządkują rynek. Niewykluczone, że zmienią jego strukturę" - zapowiada Szymon Araszkiewicz, analityk portalu e-petrol.pl zajmującego się monitoringiem branży.

To może oznaczać, że część najtańszego, a zarazem najgorszej jakości paliwa sprowadzanego ze Wschodu zostanie profilaktycznie wycofana ze sprzedaży, by nie podpaść inspekcji handlowej. W takiej sytuacji kierowcy będą tankować bezpieczniej, ale jednocześnie drożej, bo tanie choć kiepskie paliwo wymuszało większą konkurencyjność na rynku.
odnosnie utraty mocy na LPG ja wiem z doswiadczenia bo duzo znajomych zagazowalo i teraz narzeka , gazuje sie glownie stare samochody bo nowego szkoda bo to wyrzucone pieniadze:/ i to ty powinienes podac argumenty naprzyklad wykres z hamowni :)

coz lpg to tani sposob poruszania sie i nie ma on nic wspolnego z dynamiczna jazda:p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Przemek_Docent 




Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 12:41   

piter34 napisał/a:
Przemek_Docent napisał/a:
Chodziło mi o to, że jeśli gaz V gen. daje wzrost osiągów w stosunku do benzyny, ale pali więcej, to mogę zmienić mapy wtrysku na bogatsze
i też będę miał wzrost osiągów wraz ze wzrostem spalania :) bez gazu... ;)
To zupełnie nie o to chodzi.
1. V generacja pali MNIEJ gazu niż benzyny!
:shock: Tu mnie zdziwiłeś...
piter34 napisał/a:
3. Jeśli wzbogacisz mapy paliwa to masz mieszankę bogatą, a to nie oznacza automatycznie poprawy osiągów.
W przypadku turbo myślę, że możesz zrobić kątem wtrysku tak, żeby i powietrza też było więcej dla tej wiekszej ilości paliwa, nie? ;)
Czy nie rozumiem tematu?
Chociaż raczej jednak odwrotnie - podniesione ciśnienie na turbince/wastegate da więcej powietrza, któremu muszę z kolei dać więcej paliwa, żeby AFR było ładne - jak mówisz - stechiometryczne :)
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 13:09   

dobryziom napisał/a:
odnosnie utraty mocy na LPG ja wiem z doswiadczenia bo duzo znajomych zagazowalo i teraz narzeka , gazuje sie glownie stare samochody bo nowego szkoda bo to wyrzucone pieniadze:/ i to ty powinienes podac argumenty naprzyklad wykres z hamowni :)

Ty wykresów też nie pokazałeś. Opierasz się na subiektywnych odczuciach znajomych, którzy zapewne zagazowali auto II gen. lub I. Wtedy spadek mocy jest nieunikniony.

Ja jeździłem wcześniej R200, teraz R600. W obydwu autach instalacje IV gen. i zapewniam Ciebie, że spadku osiągów nie ma. Zresztą zapytaj dowolnego użytkownika IV gen. (dobrze wyregulowanej).

Nie zgadzam się także, że do gazowania nadają się tylko stare samochody. Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że w przypadku nowego się nie opłaca i że to wyrzucone pieniądze. :???:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 13:12   

Przemek_Docent napisał/a:
piter34 napisał/a:
1. V generacja pali MNIEJ gazu niż benzyny!

:shock: Tu mnie zdziwiłeś...

Przecież podobno czytałeś wywód Anta na ten temat w innym wątku (link był podany)

Przemek_Docent napisał/a:
W przypadku turbo myślę, że możesz zrobić kątem wtrysku tak, żeby i powietrza też było więcej dla tej wiekszej ilości paliwa, nie? ;)
Czy nie rozumiem tematu?
Chociaż raczej jednak odwrotnie - podniesione ciśnienie na turbince/wastegate da więcej powietrza, któremu muszę z kolei dać więcej paliwa, żeby AFR było ładne - jak mówisz - stechiometryczne

Ale tutaj operujemy turbinką, a nie podajemy na chama więcej paliwa.

Poza tym to już jest tuning i to ma akurat niewiele wspólnego z ogólną dyskusją o LPG. ;-)

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 1:13 pm ]
dobryziom napisał/a:
To może oznaczać, że część najtańszego, a zarazem najgorszej jakości paliwa sprowadzanego ze Wschodu zostanie profilaktycznie wycofana ze sprzedaży, by nie podpaść inspekcji handlowej. W takiej sytuacji kierowcy będą tankować bezpieczniej, ale jednocześnie drożej, bo tanie choć kiepskie paliwo wymuszało większą konkurencyjność na rynku.

Cena gazu na markowych stacjach w Krakowie zaczyna sie od 1,96PLN
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PTE 




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 13:18   

A ja chciałem kupić Jeepa Cherokee XJ z silnikiem 4.0 i go nie gazować :lol:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Przemek_Docent 




Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 13:33   

piter34 napisał/a:
Przemek_Docent napisał/a:
piter34 napisał/a:
1. V generacja pali MNIEJ gazu niż benzyny!

:shock: Tu mnie zdziwiłeś...
Przecież podobno czytałeś wywód Anta na ten temat w innym wątku (link był podany)
Tak, ale poproszę o dowody doświadczalne :)
piter34 napisał/a:
Przemek_Docent napisał/a:
W przypadku turbo myślę, że możesz zrobić kątem wtrysku tak, żeby i powietrza też było więcej dla tej wiekszej ilości paliwa, nie? ;)
Czy nie rozumiem tematu?
Chociaż raczej jednak odwrotnie - podniesione ciśnienie na turbince/wastegate da więcej powietrza, któremu muszę z kolei dać więcej paliwa, żeby AFR było ładne - jak mówisz - stechiometryczne
Ale tutaj operujemy turbinką, a nie podajemy na chama więcej paliwa.
Fakt. Masz rację.
piter34 napisał/a:
Poza tym to już jest tuning i to ma akurat niewiele wspólnego z ogólną dyskusją o LPG. ;-)
Ale ze wzrostem osiągów już ma ;)
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 13:33   

wiekszosc tych osob ma instalki 2 albo 4 generacji i sa to samochody o pojemnosci 2L w gore i niestety skarza sie ze czesto tzreba regulowac zeby jakos to jezadzilo ze silnik jest malo dynamiczny :/ takie sa odczucia pozatym nie kazdy silnik nadaje sie pod gaz jedne znosza lepeij inne gorzej w koncu nikt ich nie projektowal do takiego zastosowania :) co do samej jakosc LPG wystarczy sobie zobaczyc w zime nawet na tych pseldo markowych stacjach :p ja ogolnie nie jestem przeciwnikiem gazu ale wydaje mi sie ze do samochodow sportowych albo z zaciciem sportowym to juz troche przesada:/
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:04   

Przemek_Docent napisał/a:
Tak, ale poproszę o dowody doświadczalne :)

Tutaj znalazłem porównanie wartości opałowych:
http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=19 (oczywiście LPG w stanie ciekłym)

Wykresy pewnie też gdzieś by się znalazło, ale pewnie pojawiłiby się głosy, że hamownia niedostrojona albo pomiar na zamówienie producenta instalki ;-)

Przemek_Docent napisał/a:
piter34 napisał/a:
Poza tym to już jest tuning i to ma akurat niewiele wspólnego z ogólną dyskusją o LPG. ;-)

Ale ze wzrostem osiągów już ma ;)

Ja LPG traktuję jako narzędzie obniżające koszty paliwa, a nie jako narzędzie poprawiające osiągi.

dobryziom napisał/a:
wiekszosc tych osob ma instalki 2 albo 4 generacji i sa to samochody o pojemnosci 2L w gore i niestety skarza sie ze czesto tzreba regulowac zeby jakos to jezadzilo

IV gen. nie trzeba w ogóle regulować (wystarczy raz i dobrze zrobić to na początku). II gen. trzeba niestety.

dobryziom napisał/a:
ze silnik jest malo dynamiczny

W przypadku dobrze wyregulowanej IV gen. osiągi nie ulegają zmianie. (która raz ja to piszę...?)
II gen. to dla mnie niestety mała "zbrodnia" dla samochodu, dlatego ja bym takiej nigdy nie założył...

dobryziom napisał/a:
co do samej jakosc LPG wystarczy sobie zobaczyc w zime nawet na tych pseldo markowych stacjach

Nie rozumiem. Co się dzieje z gazem w zimie?

dobryziom napisał/a:
takie sa odczucia pozatym nie kazdy silnik nadaje sie pod gaz jedne znosza lepeij inne gorzej w koncu nikt ich nie projektowal do takiego zastosowania

Czy ktoś udowodnił doświadczalnie destruktywny wpływ LPG na stan silnika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Paul 




Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:30   

piter34 napisał/a:
Nie rozumiem. Co się dzieje z gazem w zimie?

ZTCW to kombinatorzy dają butan do propanu, żeby wagę/objętość zwiększyć a wtedy, przy ujemnych temp., pogarsza się parowanie.
Dokładnie nie pamiętam, ale zasada jest właśnie taka.
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:33   

Paul napisał/a:
ZTCW to kombinatorzy dają butan do propanu, żeby wagę/objętość zwiększyć a wtedy, przy ujemnych temp., pogarsza się parowanie.
Dokładnie nie pamiętam, ale zasada jest właśnie taka.

OK. Już wiem o co chodzi.
Na zimę gaz drożeje zazwyczaj bo zmienia się skład mieszanki. Butan ma lepszą kaloryczność i jest go więcej w zimie (jakoś tak...).

Niektórzy być może zwiększają cenę, ale nie zaopatrują się w gaz "zimowy".

Ten sam problem dotyczy ropy, która również występuje w odmianie "zimowej".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Paul 




Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:39   

piter34 napisał/a:
Na zimę gaz drożeje zazwyczaj bo zmienia się skład mieszanki. Butan ma lepszą kaloryczność i jest go więcej w zimie (jakoś tak...).

Drożeje dlatego, że popyt większy :D
Teoretycznie LPG to powinien być czysty PROPAN, który jest droższy. Mam doświadczenia z gazem do ogrzewania i odrobinkę teorii liznąłem.
Latem takie mieszanie uchodzi bezkarnie, ale przy większym mrozie butan zostaje w zbiorniku, bo poniżej chyba -3 st.C przestaje parować.
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:45   

Paul napisał/a:
piter34 napisał/a:
Na zimę gaz drożeje zazwyczaj bo zmienia się skład mieszanki. Butan ma lepszą kaloryczność i jest go więcej w zimie (jakoś tak...).

Drożeje dlatego, że popyt większy :D

OK. Masz rację. :lol:

Nadmienię jednak, że zimą absolutnie nigdy nie miałem problemów z jazdą na LPG.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:49   

kolega juz mnie wiecej wyjasnil o co chodzi w zime pozatym te smutne miny gazownikow niemogacych zaplaic lub stzrelajacych i szarpiacych silnikow piekny widok:p
odnosnie instalek i wplywu na silnik:
http://www.money.pl/gospo...8,0,180568.html

http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html bardzo duzo infomacji:)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 14:55   

dobryziom napisał/a:
http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html bardzo duzo infomacji:)

Czytałem to kiedyś (wiele rzeczy z przymrużeniem oka).
O magnetyzerach też różne rzeczy się wypisuje. :P

W jednym z moich poprzednich postów pytałem o dowody/wyniki doświadczalne. Na tej stronie ich brakuje.

dobryziom napisał/a:
pozatym te smutne miny gazownikow niemogacych zaplaic lub stzrelajacych i szarpiacych silnikow piekny widok:p

Typowa mentalność Polaka... :(

Jak ktoś założy gaz w stodole albo u jakiegoś "magika", to potem cierpi.
Dobrze zainstalowana i wyregulowana instalacja LPG w aucie ze sprawnym układem zapłonowym nie powoduje takich "rewelacji".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Przemek_Docent 




Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 15:07   

Brt napisał/a:
Wiem, że to profanacja, ale przy moich obecnych zarobkach, to gdybym miał Tomcia, to pewnie też gazik by w nim wylądował. Wolałbym śmigać takim "sprofanowanym" i mieć banana na twarzy niezależnie od pogody, niż niedzielnie wyjechać na przejażdżkę a później tydzień ze smutkiem czekać na kolejną niedzielę ;) No może trochę przesadziłem :P
Dopóki uważasz, że to profanacja, dopóty nie będę kręcił nosem na Twojego zagazowanego Tomcia :) ;)
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 15:14   

dlatego ja tez z przymrozeniem oka traktuje rewelacje ze instalka nie zabiera km :) zgadzam sie ze dobrze zalozona instalacja IV jest dobrym wydatkiem jesli ktos duzo jezdzi i nie zalezy mu na jakis niesamowitych osigach a na normalnej oszczednej jedzie ale litosci nie do sportowego samochodu :p


ps. musisz tez niestety przyznac ze zalozenie dobrze instalki to jest jednak problem i wiekszosc poruszajacych sie po drogach samochodow to zagazowane waraki:p chociaz oczywiscie znajda sie tez perelki:)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
morris 




Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 15:26   

dobryziom napisał/a:
wiekszosc poruszajacych sie po drogach samochodow to zagazowane waraki:p chociaz oczywiscie znajda sie tez perelki:)

Z całym szacunkem, ale nie uważam, żeby moje autko bylo "perełką", a tym bardziej wypraszam sobie "wrak". Można kupić nowe auto w salonie z instalacją gazową, ostatnio mój znajomy właśnie kupił Astrę, to wrak czy perełka twoim zdaniem?
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 15:34   

dobryziom napisał/a:
dlatego ja tez z przymrozeniem oka traktuje rewelacje ze instalka nie zabiera km

A dlaczego niby dobrze wyregulowana instalacja IV generacji ma te konie zabierać?
Odpowiedź uzasadnij. :lol:

dobryziom napisał/a:
zgadzam sie ze dobrze zalozona instalacja IV jest dobrym wydatkiem jesli ktos duzo jezdzi i nie zalezy mu na jakis niesamowitych osigach a na normalnej oszczednej jedzie

Założyłem gaz w 2 autkach i jak już wspominałem żadnych spadków osiągów nie ma.
Widać nie dociera do Ciebie fakt, że to jest w ogóle możliwe. ;-)

dobryziom napisał/a:
ps. musisz tez niestety przyznac ze zalozenie dobrze instalki to jest jednak problem

Tak. Jest to problem dla wielu "gazowników z przypadku".

dobryziom napisał/a:
wiekszosc poruszajacych sie po drogach samochodow to zagazowane waraki:p chociaz oczywiscie znajda sie tez perelki:)

Zdecydowanie się nie zgadzam.
Na ulicach jest również dużo wraków jeżdżących na LPG, jak i na gazie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 16:09   

Cytat:
Założyłem gaz w 2 autkach i jak już wspominałem żadnych spadków osiągów nie ma.


to ja tez poprosze dowody :razz: jakis wydruk z hamowni czy cos


co do gazownikow to naprawde jest malo takich ktorzy zrobia to naprawde porzadnie ale to norma:p u mechanikow bywa podobnie:p

co do prelek i wrakow chodzi mi o jakosc zalozonej instalki:) chociaz bardzo czesto okreslenie wrak wiaze sie z wygladem:)

ps. samochody z seryjnie zalozonym gazem to zupelnie inna bajka:)

Cytat:
Na ulicach jest również dużo wraków jeżdżących na LPG, jak i na gazie.


zgadzam sie:p
_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Lip 13, 2007 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Znasz się na znaczkach autek?
Markzo Offtopic 47 Pią Lut 13, 2009 20:31
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink