Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416GSi '91] Problem z wyborem chłodnicy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:30
[R 416GSi '91] Problem z wyborem chłodnicy.
Autor Wiadomość
roolon
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lip 13, 2007 18:51   [R 416GSi '91] Problem z wyborem chłodnicy.

Potrzebuję pomocy w wyborze chłodnicy do mojego auta.
Mam model 416 z 1991 roku.
Czy któraś z tych będzie do niego pasować?

http://moto.allegro.pl/it...ica_cieczy.html

http://moto.allegro.pl/it...wody_nowa_.html

Z góry dzięki za pomoc.

roolon@wp.pl

Paul: Temat poprawiłem a zasady kącika lepiej przeczytać.
Ostatnio zmieniony przez Paul Pią Lip 13, 2007 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 13, 2007 18:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 13, 2007 19:01   

1. zobacz jak wyglądają inne tematy i zmień, instrukcję masz tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017

2. w przypadku pierwszej niby napisali, że powinna pasować, ale patrząć na jej stan to bym sobie odpuścił. W przypadku drugiej, to jest napewno do okrągłych (po '95) a nie wiem, czy są takie same
3. skontaktuj się z www.tomateam.pl napewno znajdzie dobrą i w rozsądnych kosztach :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 13, 2007 21:03   

Pierwsza pasuje raczej, ale stan kiepski a cena wysoka.
Druga nie pasuje (jest do silników serii K, a ty masz Hondowski)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
roolon
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 17, 2007 22:51   

Słuchajcie, zaraz zgłupieję. Nie mam pojęcia jak mam znaleźć tą chłodnicę. Po prostu jak już gdzieś coś znajdę to nikt mi nie może powiedzieć czy da radę zamontować ją do mojego auta czy nie.
Może komuś z was uda się wydłubać coś w sieci? Może być nowa albo używana, żebym chociaż wiedział czego i gdzie mam szukać. Proszę o jakieś linki.
Z góry dziękuję.

roolon@wp.pl
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 22:54   

ja mam na stanie nową , tylko muszę jutro zrobić zdjęci to zobaczysz.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roolon
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:28   

No i mam kolejny problem.
Zamówiłem chłodnicę przez internet. Paczka przyszła bardzo szybko. Szkoda tylko że nie taka jak trzeba.
W mojej starej chłodnicy są z jednej strony dwa otwory do których są przymocowane przewody wchodzące do silnika. Nie bardzo wiem do czego one są. W nowej chłodnicy ich nie ma.
Zastanawiam się do czego są te przewody?
Czy one koniecznie muszą iść przez chłodnicę, czy może ewentualnie dało by radę jakoś inaczej zamknąć ten obieg?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:45   

troche dziwnie wyglądają te węże, dasz radę zlokalizować do czego dochodzą?

Wyglądają trochę jak przewody od wspomagania, może tam jest wmontowana chłodniczka oleju wspomagania :?: :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
roolon
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 30, 2007 07:36   

Ciężko powiedzieć. Wchodzą gdzieś do środka silnika.
A może to ma jakiś związek z automatyczną skrzynią biegów? Czy tam też jest potrzebny jakiś płyn chłodzący?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 08:24   

Nie wiem czy płyn chłodzący jest potrzebny w skrzyni, napewno jest potrzebne chłodzenie oleju.
Jeśli to faktycznie to to obieg tych rurek będzie oddzielony od chłodnicy (dmuchnij w jedną z rurek zatykając drugą i Twoje dmuchnięcie nie będzie się wydostawać do chłodnicy.
Spróbuj jeszcze zidentyfikować płyn który tam występuje, jeśli jest tłusty to myślę że to dodatkowa, osobna część chłodnicy do chłodzenia oleju...
W takim wypadku myślę, że możesz albo poszukać jakiejś chłodniczki oleju (ZTCP to w okrąglakach już występuje osobno) albo dorobić chłodniczkę z rurki wyginając ją w jedną i w druga stronę(tak żeby wyszła drabinka), tylko musisz pamiętać o solidnych obiemkach, tam występuje kawałek ciśnienia :roll:

Jeśli to jednak przewody z płynem chłodniczym, to myślę że bez problemu możesz zrobić wejście i wyjście na przewodach, ale coś mi się wydaje, że nie komplikowali by tak sprawy, gdyby to był dodatkowy obieg płynu :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 13:20   

roolon napisał/a:
A może to ma jakiś związek z automatyczną skrzynią biegów?

Hmm.
Zaglądnąłem z ciekawości do katalogu on-line Intercars (http://sklep.intercars.com.pl/)
Tam jest dla Twojego modelu rozróżnienie na 2 typy chłodnic:
- z automatyczną skrzynią
- z manualną skrzynią
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 14:53   

szkoda tylko, że do automatów nia mają i nie ma jak sprawdzić, czy jest taka sama i do czego służą te rurki...
w katalogu Valeo jest ten sam probem chłodnica występuje, ale akurat do niej rysunku nie dodali :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zybi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 7
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 15:28   

sprawdź na http://www.gabrat.com.pl/ tam powinni pomóc
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 20:03   

Sprawdź jeszcze katalog Nissensa. Mają bardzo duży wybór. W moim przypadku Nissens pasował jak fabryczna, a mam aż 4 wejścia do chłodzenia oleju skrzyni biegów.

Natomiast mam jeszcze taką małą oddzielną chłodniczkę oleju silnikowego która ma dokładnie takie same przewody jak te z twojej fotki, (okręcone czarną plastikową taśmą), więc myślę że wystarczy że dokupisz taką małą chłodniczkę , właściwie to jest kawałek metalowej rurki z użebrowaniem, szkoda że akurat nie mam fotki. Albo wstaw jakąś chłodniczkę co sprzedają sklepy komputerowe do WC.
A tymczasowo to bym połączył razem te rurki wężykiem gumowym (paliwowym w osnowie) +opaski metalowe.

EDIT: nie zauważyłem że jednak masz automatyczną skrzynie. W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać. A montaż jest bardzo prosty, wcale nie trzeba tego przykręcać tymi metalowymi nakrętkami, co obecnie są tam, wystarczy że je odetniesz i zastosujesz gumowe rurki żeby połączyć z kroćcami chłodniczki.
Jedyna trudność to zrobić mocowanie do tej dodatkowej chłodniczki.

Natomiast nierozumiem. jaką wkońcu kupiłeś tą chłodnicę , nową czy używaną? i za ile?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 20:56   

Cytat:
Sprawdź jeszcze katalog Nissensa. Mają bardzo duży wybór. W moim przypadku Nissens pasował jak fabryczna, a mam aż 4 wejścia do chłodzenia oleju skrzyni biegów.

to sprawdzałem. Tam mają tylko jedną chłodnicę do 416 XW GSi bez względu na to czy automat czy nie :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
roolon
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 08, 2007 22:23   

blue827 napisał/a:
W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać.



Rozumiem przez to że płyn krążący w tych przewodach chłodzi skrzynię tak?
Bo dzisiaj spotkałem się z teorią ze może on ma się od ciepłej chłodnicy nagrzewać (chociaż nie mam bladego pojęcia po co).
Jeśli rzeczywiście coś chłodzi to zrobię jak radzisz ale muszę mieć pewność.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 22:26   

roolon napisał/a:
Rozumiem przez to że płyn krążący w tych przewodach chłodzi skrzynię tak?

to jest olej ze skrzyni, który ma się chłodzić :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
llygas 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 296
Skąd: Zamość/Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 09, 2007 00:25   

Cytat:
to jest olej ze skrzyni, który ma się chłodzić :)

dokładnie tak. olej w skrzyni automatycznej pełni inną rolę niż w manualnej i MUSI być chłodzony. Więcej na www.automat.pl

blue827 napisał/a:
W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać.


ja bym nie kombinował. spróbuj wymienic na chłodnice do przystosowaną do automatycznej skrzyni biegów lub sprzedaj tą którą kupiłeś. Automat to nie jest proste urządzenie jak cep i kombinowanie z dodatkowymi chłodniczkami które zdadzą egzamin lub nie i ryzykowanie uszkodzenia skrzyni chyba nie jest najlepszym pomysłem. Moim zdaniem nie warto bo skąd bedziesz wiedział ze ta dodatkowa chłodniczka zapewnia optymalne chłodzenie. Skoro już mądrzy inżynierowie tak wymyślili jak jest, to chyba lepiej to zostawić a nie budować prototyp za pomoca taśmy klejącej i młotka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 01:04   

Cytat:
ja bym nie kombinował. spróbuj wymienic na chłodnice do przystosowaną do automatycznej skrzyni biegów lub sprzedaj tą którą kupiłeś. Automat to nie jest proste urządzenie jak cep i kombinowanie z dodatkowymi chłodniczkami które zdadzą egzamin lub nie i ryzykowanie uszkodzenia skrzyni chyba nie jest najlepszym pomysłem. Moim zdaniem nie warto bo skąd bedziesz wiedział ze ta dodatkowa chłodniczka zapewnia optymalne chłodzenie. Skoro już mądrzy inżynierowie tak wymyślili jak jest, to chyba lepiej to zostawić a nie budować prototyp za pomoca taśmy klejącej i młotka.

no tu się pojawiają kwestie sporne ;)
po pierwsze chłodnica do automatu jest nie do dostania :(
po drugie, to nie jest kombinowanie przy pomocy taśmy i młotka, tylko stosowanie nowszych rozwiązań, do których Ci sami inżynierowie już doszli ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
llygas 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 296
Skąd: Zamość/Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 09, 2007 08:40   

sTERYD napisał/a:
po pierwsze chłodnica do automatu jest nie do dostania


jak nie do dostania? może faktycznie trudniej będzie ale nie jest to niemożliwe. Trzeba poszukać na szrotach, w rozbitkach, allegro lub brytyjski ebay.
"szukajcie a znajdziecie..." :)

Można spróbować z tą dodatkową chłodniczką ale do czasu znalezienia chłodnicy od automatu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416GSi] Czujnik/włącznik wiatraka
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Sie 22, 2013 20:34
tronsek
Brak nowych postów [200 Coupe] Górny wąż chłodnicy
reed Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pią Sie 12, 2011 12:49
reed
Brak nowych postów [R220 Turbo] Wąż chłodnicy z termostatem.
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Wto Cze 12, 2012 17:21
Wojtek88
Brak nowych postów [i]Ubywa płynu w nowej chłodnicy i olej po wymianie pod. pyt
Prim Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pon Paź 10, 2016 11:53
longer86
Brak nowych postów [214] Problem z sprzęgłem
kazek199 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sob Gru 01, 2012 21:35
Gonia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink