Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:45
[R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km
Autor Wiadomość
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 12:07   [R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km

HEllo
Autko: Rover 216Si rocznik 96-99r (okraglak)
Przy spokojnej jezdzie pali mi pomiędzy 10-11l na 100km czy to normalne spalanie czy raczej cos jest nie tak???

To ze 100% pewnoscią wyeliminowałem:
Zabrudzony filtr powietrza
Zużyte elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, świece, przewody wysokiego napięcia)
Paliwo złej jakości
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego

Jak sprawdzić te elementy???
Uszkodzona sonda lambda
Uszkodzony silnik krokowy
Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Uszkodzony termostat
Zapchany katalizator

Czy przy podlaczeniu Roverka pod komputer wyjda w/w uszkodzenia
(poza katalizatorem chyba) czy trzeba to samemu jakos sprawdzac???
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2007 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 26, 2007 12:22   

bizon9ek napisał/a:
Jak sprawdzić te elementy???
Uszkodzona sonda lambda

Opis sprawdzania sondy jest w technicznym FAQ. Możesz też podjechać do stacji kontroli pojazdów (SKP) i za 14PLN diagnosta podłączy auto do analizatora spalin.

bizon9ek napisał/a:
Uszkodzony silnik krokowy

Zauważyłbyś np. po podwyższonych obrotach jałowych

bizon9ek napisał/a:
Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym

Auto by jeździło "dziwnie" (mniejsza moc, szarpania, itp.)

bizon9ek napisał/a:
Uszkodzony termostat

Byłaby niska temperatura silnika i prawdopodobnie podwyższone obroty jałowe.

bizon9ek napisał/a:
Zapchany katalizator

Zazwyczaj gorsze osiągi. Można sprawdzić demontując...

bizon9ek napisał/a:
Czy przy podlaczeniu Roverka pod komputer wyjda w/w uszkodzenia

Katalizator nie "wyjdzie" jak słusznie zauważyłeś. Pozostałe uszkodzenia można stwierdzić pośrednio lub bezpośrednio (jeżeli diagnosta kumaty, bo są tacy którzy tylko na błędy popatrzą, a za odczyt czujników się nie wezmą).

[ Dodano: Czw Lip 26, 2007 12:23 pm ]
bizon9ek napisał/a:
Przy spokojnej jezdzie pali mi pomiędzy 10-11l na 100km czy to normalne spalanie czy raczej cos jest nie tak???

Moim zdaniem coś jest "nie tak".

P.S. Używaj przycisku "Pisownia" jak wysyłasz posta.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 12:27   

A moze czujnik temp. silnika jest coś nie teges i komp. daje więcej paliwa sądząć ze jest zimny. Było na forum jak go sprawdzić domową metodą i w którym miejscu sie znajduje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 12:53   

Dzięki za odpowiedzi.
Czyli w tym momencie wyeliminowałem:
Zabrudzony filtr powietrza
Zużyte elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, świece, przewody wysokiego napięcia)
Paliwo złej jakości
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego
Uszkodzony silnik krokowy
Uszkodzony termostat
Zapchany katalizator
Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym

Sprawdze czujnik temperatury silnika i sonde.
Później pojade na komputer może sie dzisiaj uda podłączyc, dam znać co i jak, dzięki.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 26, 2007 13:21   

Cytat:
Sprawdze czujnik temperatury silnika

Brt nieprecyzyjnie się wyraził. Chodziło mu o czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Nie musisz go sprawdzać, bo wcześniej napisałeś, że jest OK.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 13:43   

piter34 napisał/a:
Cytat:
Sprawdze czujnik temperatury silnika

Brt nieprecyzyjnie się wyraził. Chodziło mu o czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Nie musisz go sprawdzać, bo wcześniej napisałeś, że jest OK.


No przed momentem doczytałem to :wink: , ale w sumie to jestem pewien tego czujnika bo go wymieniałem 3-4miesiące temu (2sztuki). Wiec zostaje tylko sonda, tylko ciężko sie tam dostać, póki co czekam aż kolektor wydech. ostygnie. (już 2 stygmaty ma ręce mam :lol: )

[ Dodano: Czw Lip 26, 2007 2:55 pm ]
Oki sprawdziłem napięcia sondy i wygląda to tak.
Zimny silnik pokazuje małe napięcie, bardzo powoli rośnie od 0.2v wygląda to jakby sonda prawie w ogóle nie działała, 1 oscylacja na 2 sekundy.
Rozgrzany silnik, obroty jałowe widać że sonda się jakby załącza, napięcie waha się 0.1-0.6 V około 4 oscylacji na sekundę. (chyba trochę za dużo tych oscylacji)
Otwieranie przepustnicy napięcie ponad 0.5V ~0.7V ++ (czyli to w normie)
Obroty 3000Rpm/min napięcie 0.1-0.6 V
Zamykam przepustnice napięcie spada do 0.05 V

Miło by było gdyby się ktoś wypowiedział, ktoś kto ma pojęcie :smile:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 26, 2007 15:05   

bizon9ek napisał/a:
Miło by było gdyby się ktoś wypowiedział, ktoś kto ma pojęcie :smile:

Moim zdaniem jest raczej OK, choć te oscylacje to powinny raczej być w wyższym zakresie napięć, tzn. 0,2-0,8. U Ciebie oscylują jakby wokół innego punktu, tzn. mieszanka jest UBOGA.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Pon Sie 06, 2007 20:22   

Pocieszę Cię albo zasmucę.Mój rover 216 Si z 96r. pali bardzo podobnie bo szacuję że 10l/100km i wcale nie jeżdzę jak szogun,a jak zaczynam deptać do podłogi to mam istny wir w baku.Może mamy podobną usterkę albo tak ma już być.Jeśli znajdziesz przyczynę to podziel sie z nią ze mną.Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
T-K Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 80 Nie Paź 25, 2009 21:35
mala1988
Brak nowych postów [R25] Spalanie 13l/100km i brak mocy
alpinex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Pon Lip 15, 2013 22:47
Bashful
Brak nowych postów [R 214si 16v 1999r]Zbyt duze spalanie 10l/100km
ziarno10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Paź 01, 2009 07:56
sobrus
Brak nowych postów [R216 1.6Si 97r] gasnie i jest slaby w dolnych granicach obr
redvici Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sie 04, 2009 17:27
Gość
Brak nowych postów [r 200 sdi 99r] 12s do 100km/h czy to nie za dużo ?
Cezaryrs Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pią Maj 07, 2010 20:43
xmen38



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink