Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:13
[R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Autor Wiadomość
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:25   [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym

Bardziej w sumie ciekawostki a nie porady ale admin Piter34 mi pozowlił :mrgreen: tutaj napisać :mrgreen:
A więc zakupiłem ostatnio R216SLI i ... w kolektorze ma takie cudo jak widać niżej.. Piter sprawdzał i okazało się, że jest to czujnik podciśnienia ale po co? I tak nie jest podpięty ;/
Może ktoś się spotkał z takim cudem w swoim samochodzie?
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:35   

Do komputera są doprowadzone sygnały określające parametry pracy silnika, mierzone czujnikami. Czujniki określają jaka jest temperatura silnika i temperatura (gęstość) zasysanego powietrza, czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego. Dodatkowo sonda lambda podaje aktualny skład gazów spalinowych, a więc określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo. Komputer analizuje otrzymane wielkości i korzystając z zaprogramowanych przebiegów tak zwanych "map", wysyła impulsy sterujące do cewki zapłonowej - podając, w którym momencie ma nastąpić iskra i wtryskiwacza - określając ile paliwa ma wtrysnąć do rury ssącej.

W starszych autach były podciśnieniowe przyśpieszacze zapłonu i podciśnieniowe wskaźniki obciążenia silnika (tzw ekonometry)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:45   

herc napisał/a:
Do komputera są doprowadzone sygnały określające parametry pracy silnika, mierzone czujnikami. Czujniki określają jaka jest temperatura silnika i temperatura (gęstość) zasysanego powietrza, czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego. Dodatkowo sonda lambda podaje aktualny skład gazów spalinowych, a więc określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo. Komputer analizuje otrzymane wielkości i korzystając z zaprogramowanych przebiegów tak zwanych "map", wysyła impulsy sterujące do cewki zapłonowej - podając, w którym momencie ma nastąpić iskra i wtryskiwacza - określając ile paliwa ma wtrysnąć do rury ssącej.

W starszych autach były podciśnieniowe przyśpieszacze zapłonu i podciśnieniowe wskaźniki obciążenia silnika (tzw ekonometry)


:mrgreen: Kiedy ja to wiem :razz: Zastanawia mnie po co to montowali skoro to nawet nie jest podłączone.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:49   

Może taki bonus jak by Cię kiedy wzięło i chciał turbinę zamontować :grin: bo z tego co wiem to wtedy i cały ECU się przerabia
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:53   

NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać :P
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:55   

Paul napisał/a:
NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać :P

A pomyśleć że, jak to pierwszy raz zobaczyłem to sobie myśle.. nie będe sie pytał na forum co to bo pewnie wszyscy wiedzą i mnie wyśmieją :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:57   

Tomi_114 napisał/a:
A pomyśleć że, jak to pierwszy raz zobaczyłem to sobie myśle.. nie będe sie pytał na forum co to bo pewnie wszyscy wiedzą i mnie wyśmieją :mrgreen:


a w rzeczywistości to nikt nie wie po co to jest :P
Ostatnio zmieniony przez herc Pią Lip 27, 2007 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:57   

herc napisał/a:
Może taki bonus jak by Cię kiedy wzięło i chciał turbinę zamontować :grin: bo z tego co wiem to wtedy i cały ECU się przerabia

Jestem zdania, że w autach z turbiną nie powinno być ECU :mrgreen: bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo :P

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 10:58 am ]
herc napisał/a:

a w rzeczywistości to nikt nie wie po co to jest :P


E tam myśle, że Tomi będzie wiedział :wink:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 10:59   

Tomi_114 napisał/a:
bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo


najlepiej żeby obrotomierz ze dwa razy ob kręciło hehehehe... :P
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 11:17   

herc napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo


najlepiej żeby obrotomierz ze dwa razy ob kręciło hehehehe... :P


Miałem kilka 114 z wtyskami (SPi, Mpi) i jedną 114 z 91r z gaźnikiem bez ECU :mrgreen:
i naprawde wersje z ECU miały niewielkie szanse pod względem przyspieszenia z tą bezECUcową 114 :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 11:19   

nigdy w życiu już nie chcę auta na gaźniku NIGDY!!!!! mam mały uraz do gaźników po moim starym aucie
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 11:40   

Paul napisał/a:
NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać :P


Poczekam na pozostałe odpowiedzi a później poprzydzielamy punkty :P Jak narazie Twoje wytłumaczenie jest najbardziej racjonalne ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 27, 2007 12:03   

herc napisał/a:
czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego

Problem w tym, że normalnie w serii K czujnik podciśnienia znajduje się w ECU, a do ECU podpięty jest przewód podciśnienia.
W tamtym 216SLi z którego jest ten silnik właśnie tak było, a mimo to mamy ten czujnik bezpośrednio w kolektorze... Po co? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 12:10   

piter34 napisał/a:
herc napisał/a:
czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego

Problem w tym, że normalnie w serii K czujnik podciśnienia znajduje się w ECU, a do ECU podpięty jest przewód podciśnienia.
W tamtym 216SLi z którego jest ten silnik właśnie tak było, a mimo to mamy ten czujnik bezpośrednio w kolektorze... Po co? :lol:

No właśnie ;) Dodam tylko, że samochód pali i jeździ (i to jak skowyrnie). Pozostaje nadal pytanie po co ? :?:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 12:22   

A nie jest tak, że ktoś kiedyś wymienił kolektor? Był taki, pasował, no to jest.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 12:31   

Paul napisał/a:
A nie jest tak, że ktoś kiedyś wymienił kolektor? Był taki, pasował, no to jest.

Nie wiem ? Tylko w takim razie od czego jest ten ? Już w starych modelach R jeszcze z aluminiowymi kolektorami czujnik był w ECU. Więc od czego to mogłoby być?
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 13:08   

Tomi_114 napisał/a:
(i to jak skowyrnie).


"czas surferów" się kłania :)
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:02   

Witam.
Tomi_114 napisał/a:
Zastanawia mnie po co to montowali skoro to nawet nie jest podłączone.

Myślę, że to jest taki rodzaj "testu" fachowości mechaników. Odwiedź np. 10-ciu, będziesz miał 10 różnych odpowiedzi :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 09:42   

Naprawde nikt nie wie? :shock:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 10:28   

ktoś założył kolektor od rover 25 , ten czujnik był montowanty tylko w 25/45.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25]Czujnik w kolektorze ssacym?
zukmen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Mar 05, 2012 20:55
sTERYD
Brak nowych postów [R214i 8V '97] Co to za czujnik w kolektorze ssącym?
wrsdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Wrz 10, 2008 15:04
AndrewS
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 2000r]Brazowa maz w kolektorze ssacym???
generaldawid Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 22, 2009 18:01
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214Si 97r] Wyciek plynu chlodzacego przy kolektorze ssacym
yaroolec Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 07, 2009 22:29
yaroolec
Brak nowych postów [r214i] Błąd czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Maj 24, 2011 11:37
staszekPZN



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink