obecne wcielenie Kadetta to daewoo nexia hatchback
To nawet widać, że to Kadett z zaokrąglonymi kantami.
Z resztą po Pontiac'u Le Mans był jeszcze Daewoo Racer, w tym samym kształcie co Kadett, a dopiero potem pojawiło się zaokrąglone Daewoo Nexia (lub Cielo - na rynku rumuńskim).
Paul napisał/a:
i jej młodsza siostra Nubira
Oj tu się nie zgodzę - z tego co kojarzę to Nexia przeszła w Lanosa, a Nubira to klasa wyżej, tylko nie pamiętam co było pod spodem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
:shock: Zaczelismy od DB9 a na Daewoo sie skonczylo.
Panowie! Opamietania troszeczke.
a ja ostatnio widziałem takiego fajnego Cartoon Trabanta TURBO
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
tak tak, od wiosny nowy nabytek w warszawie, częściej Pani niż Pan za kierownicą, dość często go widuje w centrum;) Nice - ale! Wczoraj widziałem Jag-a XKR - tego czterysta coś konnego, limitowana seria w kolorze BRG, na tych 21 calowych felgach, 4 rurach i cudnym gangu - pierwsze wrażenie, no nie... w Polsce Top Gear-a kręcą ale nie auto na polskich numerach, szok - a z racji że to na bank była limitowana wersja (oglądając jeden z odcinków Topgear-a na walijskiej plaży, w toćka w toćke ten sam wóz:) gratulacje gusta tego Pana którą jego prowadził...
ach:P
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kontrast był niesamowity, do tej pory Pontiac kojarzył mi się z trochę innymi autami, dla mnie Matiz to Daewoo i lepiej by było żeby nie udawał kogoś kim nie jest. Tak samo nierozumiem dlaczego Daewoo udaje Chevroleta, uważam że jest to takie sztuczne "uszlachetnianie" czegoś co "szlachetne" nie jest.
Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 14:45
xxxgrze napisał/a:
dla mnie Matiz to Daewoo
Z tego co wiem autko projektowali Włosi (tak miało pierwotnie wyglądać seicento, szkoda, że do tego nie doszło) a układ napędowy jakaś firma niemiecka. I myślę, że jak na swoją klasę to wyszło im całkiem nieźle, skoro różni producenci tak chętnie wykorzystują ten projekt (a nie projekt prosi się o wykorzystanie, jak sugerujesz ).
A swoją drogą Pontiac czy Chevrolet, to nie to co kiedyś...
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
I myślę, że jak na swoją klasę to wyszło im całkiem nieźle, skoro różni producenci tak chętnie wykorzystują ten projekt (a nie projekt prosi się o wykorzystanie, jak sugerujesz ).
No nie, to nie tak - to nie różni producenci wykorzystują ten projekt, tylko GM męczy go w różnych odmianach, w zależności na którym rynku co się lepiej kojarzy.
I tak na rynku meksykańskim dobrze kojarzy się Pontiac, bo to amerykańskie auto.
W Europie Zachodniej Daewoo kojarzy się dokładnie z tym co się ma kojarzyć, czyli z tanim, niezawodnym, ale kiepsko wykończonym koreańskim autem dla gorzej sytuowanych - czyli dokładnie tam, gdzie pozycjonuje się Daewoo.
W Polsce natomiast Daewoo źle się kojarzy ze względu na plajtę na Żeraniu, więc użyto największego wycierucha koncernu GM, czyli marki Chevrolet, która, tak jak Pontiac w Meksyku dobrze się kojarzy, bo to "takie Hamerykańskie Panie".
A co do samej konstrukcji, to Daewoo miało taką politykę, nawet jeszcze w czasach mniejszej zależności od GM, że kupowało za grosze licencje na stare zachodnie konstrukcje (głównie GM właśnie - Opel Kadett, Senator) i najpierw produkowało wprost na licencji, a potem opakowywało w nowsze nadwozia zaprojektowane na wewnętrzne konkursy dla różnych marek.
I tak nadwozie Matiza zostało zaprojektowane pierwotnie dla Fiata CC albo SC, a nadwozie Espero zostało zaprojektowane dla Citroena Xantii.
Takie projekty Koreańczycy kupowali za grosze, bo nie były już nikomu potrzebne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 15:12
Jeszcze Chiny i chyba Rosja produkują Mietka (być może to też GM, nie wiem). W Polsce Matiz to Matiz i produkuje go FSO (głównie na Ukrainę), a Chevrolet u nas to Spark, a w WB Matiz (także to raczej nie u nas użyto "wycierucha").
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
W Polsce Matiz to Matiz i produkuje go FSO (głównie na Ukrainę
Tylko ze względu na umowę, która została podpisana podczas plajty Daewoo na Żeraniu pozwalającej licencyjnie produkować Matizy pod marką FSO.
morris napisał/a:
Chevrolet u nas to Spark, a w WB Matiz (także to raczej nie u nas użyto "wycierucha").
Zgadza się, ale to ta sama konstrukcja, tylko odświeżona przez GM.
A z "wycieruchem" chodziło mi o markę Chevrolet, a nie o nazwę modelu Matiz.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 12:58
Cytat:
A swoją drogą Pontiac czy Chevrolet, to nie to co kiedyś...
zawsze mi sie podobaly amerykanskie fury ale zeby bys sprawiedliwym trzeba przyznac ze poza zewnetrznym designem ktory mi akrat pasuje to wnetrza sa na poziomie wlasnie Daewoo Jak siedzialem u kumpla w Camaro z lat 80tych to mnie przerazenie wzielo jak tandetny plastyk tam jest uzyty - identyczny jak w radiach Kasprzak (jesli ktos pamieta)!!!
A z "wycieruchem" chodziło mi o markę Chevrolet, a nie o nazwę modelu Matiz
Dokładnie tak to zrozumiałem
To ja to inaczej rozumiem.
Dla mnie Daewoo niczego nie udaje - to jest tania, nie najlepiej wykończona koreańska marka dla mas, a Chevroleta GM używa gdzie popadnie - od Corvette po Matiza/Sparka...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum