Forum Klubu ROVERki.pl :: Obniżamy kanciaka 200
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Obniżamy kanciaka 200

Czyli co i jak i za ile...
Autor Wiadomość
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



  Wysłany: Nie Cze 24, 2007 17:03   Obniżamy kanciaka 200

Oto relacja z procesu obniżenia mojego Roverka 214 SEi z 95 roku.

Założeniem było odświeżenie samochodu ponieważ jeżdzę nim już 5 rok i trochę mi się znudził. Zmianiać na inny było żal :D

Wybór padł na sprężyny Jamexa - nie będę ukrywać, że ze względu na niską cenę. Kupione na allegro za ok 370 zł wraz z przesyłką. Opis aukcji mówił o obniżeniu o 40mm jednak jak później sprawdziłem na stronie producenta produkt ten miał być "krótszy" o 35mm. Radzę nie sugerować się za bardzo takimi danymi gdyż efekt końcowy i tak był inny. Sprężyny zostały wymienione u miejscowego mechanika za 130zl. Niestety nie był to "mój" mechanik więc można byłoby zrobić to jeszcze taniej. Problemem podczas wymiany było podobno odręcenie niektórych śrub. Jadąc po samochód, nie ukrywam, miałem wielkie obawy. Przez czas oczekiwania naczytałem się bowiem nie najlepszych opini o sprężynach Jamexa. Pierwsze wrażenie było piorunujące. Uśmiech nie schodził mi z gęby przez najbliższą godzinę. Niestety do czasu. Szybko okazało się, że na tym moje wydatki się nie skończyły. Po dokładniejszym obejrzeniu autka wykryłem, że mechanik nawet nie starał się ustawić zbieżności kół wg tego co było wcześniej - nie wiem, może przy krótszych sprężynach się już nie dało - w każdym razie konieczne stało się odwiedzenie pana od zbieżności - po 2 h walki i wydaniu 60zł na tą operację autko jeździło już jak należy. Żeby tego było mało w międzyczasie potwierdziła się moja obawa odnośnie utracenia przez pojazd zdolności wjeżdzania do garażu :( Czekał mnie kolejny wydatek wysokości 80zł na modernizację podjazdu, która niestety nie zakończyła się pełnym sukcesem i autko nadal czasami leciutko przyciera środkowym tłumikiem. Reasumująć, całkowite koszta wyniosły mnie: 370zl +130zl +60zł +80zł = 640zł
Czy było warto - przejechałem już 200km i stwierdzam, że tak. Początkowo bolał mnie portfel jednak samochód nabrał sportowego duch i radość z jazdy wynagradza wszystko. Efekty wizualne - przód usiadł o jakieś 3cm a tył trochę więcej. Ciężko podać podkładnie, jednak wizualnie wygląda właśnie na takie wartości. Jedno jest pewne, tył stał sporo wyżej a teraz jest jakby troszkę niżej od przodu. Autko stoi na 15-to calowych felgach z oponami 185/55 które prawie szczelnie wypełniają nadkola. Przy wymiarach 195/50 byłby problem z przycieraniem opon na większych nierównościach o kanty błotników.
Różnice w prowadzeniu są bardzo widoczne. Autko sprawia wrażenie przyklejonego do asfaltu. Jedynie przy nagłej zmianie pasa ruchu - cos ala test losia - zauwazyc mozna niewielkie pochylanie sie pojazdu na boki - klaniaja sie seryjne amortyzatory. Jednak wada ta rekompensowana jest w jeździe po polskich drogach. Zastosowanie gazowych, krótszych amorków znacznie pogorszyłoby komfort podróżnowania. Myślę, że udało się osiągnąć kompromis pomiędzy komfortem a "usportowieniem".
W zakrętach autko sprawuje się znacznie lepiej. W miejscach w których jadać np 100km/h czułem, że zbliżam się do granicy przyczepności mogę sobie pozwolić na prędkości o 20,30km/h większe. Autko podczas hamowania nie przejawia już takich skłonności do nurkowania przodem jak seryjnie.
Wizualnie, gdy roverek stoi sam, efekt obniżenia nie jest tak spektakularny jak w momencie np przejeżdzania obok innych samochodów. Jednak i tak robi wrażenie. Tył pojazdu siedzi teraz zdecydowanie niżej. Zmienił się kąt pod jakim autko stoi względem podłożą, przez co prezentuje się dużo lepiej.
Jeżeli komuś nie żal przeznaczyć na obniżenie swojego kanciaka w/w kwoty to mogę taką operację z czystym sumieniem polecić.
Pozdrawiam!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 24, 2007 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Siara-Wino 




Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 11
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 00:31   

No no... teraz autko wyglada profesjonalnie :) Bedziemy mosieli sie kiedys zgrac na maly bouncing ;P
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 25, 2007 00:44   

ladny kanciak
jaki kolor jest tego kanciaka ??
jest bardzo podobny do naszego, a nasz ma kolor LVD
ja niestety nie moge pozwolic sobie na takie obnizenie, bo czasami jezdze w trudnym terenie
do tego nasz ciaga tez przyczepe

ale efekt podba mi sie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 00:59   

Cieszę się, że się podoba. Niestety zdjęcia nie oddają całego efektu. Być może pojawię się na kolejnym zlocie jeżeli nie będzie na drugim końcu Polski :D Niestety nie znam symbolu koloru. Mój R bardzo żadko zjeżdża z asfaltu, jednak cala prawda wyjdzie dopiero zimą. Mam nadzieję, że drogowcy nie będą zbyt często zaskakiwani. Korci mnie jeszcze przyciemnienie szybek. Niestety jest to kolejny spory wydatek i mam wątpliwości.

Siara trzeba będzie się spotkać jakoś w wolnej chwili :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 25, 2007 13:39   

kolor jest podany na slupku kierowcy na dole w tabliczce, cala tabliczke widac po otwarciu drzwi
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
smoku 



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 20
Skąd: Zielonka



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 14:05   

Bardzo sympatyczny efekt. Też chciałem skusić się na te sprężynki , ale mam 16" 205/45 w krąglaku i zastanawiam się, czy nie będę ścinał gumek :sad:
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 15:02   

smoku jezeli mialbym takie oponki w swoim to bankowo by obcieraly, jak jest w okraglakach nie mam pojecia...

AndrewS ciagle zapominam sprawdzic ten kolor, wlasnie wrocilem z garazu gdzie mialem m.in. to zrobic i jak zwykle zapomnialem :( , obiecuje ze jak tylko nie zapomne to napewno tu napisze :D

pozdrawiam!!
 
 
Tymek 



Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 23:56   

Ja również mam sprężyny firmy Jamex - 2 lata temu nic innego nie było na rynku w kwocie poniżej 1000 pln. H&R lub Eibach (już teraz nie pamiętam dokładnie które) były do 1000 pln ale nikt we Wro nie był wstanie mi obiecać czy uda się ściągnąć i na kiedy. Kupiłem Jamex'a i jakoś nie narzekam. Przy amorkach KYB Kayaba Exel-G sprawdzają się. Nie mam zastrzeżeń.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 23:30   

AndrewS - kolor ma symbol HAM, cokolwiek to oznacza :D , jest to ciemnozielony metalik, ciemniejszy niz byly nakladane na "okraglaki" - niewykluczone a wrecz bardzo mozliwe jest to ze samochod byl juz lakierowany gdyz powloka lakiernicza jest dosc miekka niestety...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 06, 2007 10:11   

marekpodcz napisał/a:
AndrewS - kolor ma symbol HAM, cokolwiek to oznacza :D , jest to ciemnozielony metalik,


kiedy sie przyglądnąłem dokładniej to jednak jest inny od naszego
a symbol HAM to trzeba rozszyfrowac

marekpodcz napisał/a:
niewykluczone a wrecz bardzo mozliwe jest to ze samochod byl juz lakierowany gdyz powloka lakiernicza jest dosc miekka niestety...


ee to szkoda, bo juz myslalem ze tak dobrze sie trzyma mimo tego wieku, ale nie jestes pewny na 100 %
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 06, 2007 14:03   

Cytat:
a symbol HAM to trzeba rozszyfrowac

"British Racing Green 2"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pią Lip 06, 2007 14:42   

lakier ma juz conajmniej 5 lat (tyle jest u nas), fajnie ze ma w nazwie "racing" :D

po przeszlo 2 tygodniach od obnizenia stwierdzam: "K$%^&% bardzo warto bylo to zrobic!!"

zaluje tylko, ze nie zrobilem tego zaraz po zakupie :D

Brt: Poczytaj regulamin, bo next tajm będzie warn
Ostatnio zmieniony przez Brt Pią Lip 06, 2007 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sro Sie 01, 2007 16:47   

a czy przy obnizaniu zawsze jest koniecznosc ustawiania zbierznosci ;| ) ??
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 11:46   

raczej tak bo demontujesz praktycznie cale zawieszenie - przynajmniej z przodu.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 10:31   

Czesc dzisiaj zawiozlem autko do kolesia..dalem mu sprezyny powiedzial ze to wymieni i ustawi geometrie ale potem cos se tam zaczyna czytac w ksiazce i powiedzial ze bedzie problem z kątami ? jak to wyglada tak na chlopski rozum bo nie umialem zajazyc ? powiedzial ze musi mi przefrezowac otwory i ustawic ;P wiec powiedzialem nie tylko sprezyny + geometria ;) dobrze zrobilem ?
Ostatnio zmieniony przez Brt Pią Sie 10, 2007 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 21:45   

jak Ci zrobi to co ma zrobic to zobaczysz jak kolka stoja wzgledem ziemi. zauwaz ze np w bmw (fakt ze inny typ zawiechyt) kola tylne sa mocno odchylone od pionu i jest ok wiec jak troche Ci pojdzie w te strone to swiat sie nie zawali a jak na moje to powinien sie nawet lepiej w zakretach trzymac. znawca zawieszen nie jestem ale powinno byc OK.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 22:22   

tak gleba juz jest ;D powiem szczerze ze nie sdzilem ze az tak pojdzie w dol ;P ... z przodu 3cm wiecej niz tyl ;)
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 01:15   

daj fotki jakies. najlepiej przed i po. ja niedlugo doloze nowe swoje bo te co dalem nie oddaja efektu. jak sie jezdzi?? :D
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 15:01   

1.


2.


piter34: fotki należy wstawiać pomiędzy znacznikami [img]

wieczorem dodam jak auto aktualnie wyglada ;) fele 7,5J 175/55 i Gleba ;)

a jezdzi sie zdecydowanie lepiej wrecz jak poszynach na mocy tez nie stacil :P tylko na progach ciu*** po Katalizatorze :/

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/200/9841 tam sa fotki jak autko akualnie wyglada na alu i glebie ;) jak wam sie podoba ;) ?
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Sie 21, 2007 11:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 19:55   

ładne autko. szkoda ze fotki na trawie. jak umyje swojego tez cos wrzuce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216 98]- Rozpórki, zawieszenie do kanciaka cabrio
Botanix Tuning mechaniczny 15 Nie Maj 15, 2011 01:40
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink