Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER216Sli '97]Problemy z silnikiem i ukl. chlodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:34
[ROVER216Sli '97]Problemy z silnikiem i ukl. chlodzenia
Autor Wiadomość
piotrek821 




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: UK - Lincoln



  Wysłany: Pią Sie 10, 2007 23:39   [ROVER216Sli '97]Problemy z silnikiem i ukl. chlodzenia

Witam. Mam pewien problem. Kupilem wczoraj 216 sli auto z 1997. Nie bylo wogole wody i jak dojechalem do domu to silnik az sie gotowal. Dolalem wody do zbiorniczka ( na poziom maks) i ch.... . Odpalilem silnik i nie zaciaga wody, poziom w zbiorniczku jest caly czas taki sam. Szlag mnie trafia. Co to moze byc? Termostat? Pompa? Gdzie znajde jakis podrecznik lub opis budowy silnika i obslugi. Prosze o pomoc bo jestem w anglii a tu jakiekolwiek naprawy w warsztatach sa kur.... drogie. Acha. Wody w obiegu wogole nie bylo i blok tez suchy. Weze sa udroznione i wyglada ze nie jest zapchany. Co robic????
HHEELLPP !! !!!
_________________
...juz 2 lata..ile jeszcze?!
Ostatnio zmieniony przez piotrek821 Sob Sie 11, 2007 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 10, 2007 23:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 00:50   

http://rover800.gaima.co.uk/Rover800/Rave.iso

http://www.marek.idzik.pl/roverki/rave/

http://kfilipowicz.ps.pl/ROVER/RAVE_nowy.iso


Miłego czytania
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 05:22   

na poczatku popraw temat :>
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 08:31   

popraw temat na zgodny z zasadami
Pracy pompy nie widać w zbiorniczku wyrównawczym, więc nie zobaczysz czy coś zasysa czy nie;)
Masz 216 sli czyli automat?? wobec tego masz hondowski silnik serii L w instrukcji nic nie pisze o odpowietrzaniu układu, więc chyba po nalaniu płynu powinien już być wszędzie tam gdzie potrzeba. Możesz dla pewności pościskać grube węże od chłodnicy, żeby usunąć ewentualne bąble powietrza.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 12:13   Re: Problemy z silnikiem

piotrek821 napisał/a:
Nie bylo wogole wody i jak dojechalem do domu to silnik az sie gotowal!


nie było wody i jechałeś aż się gotował ? i dziwisz się że masz problemy z silnikiem ? a gdyby nie było oleju to też byś jechał aż by się zatarł ?
 
 
piotrek821 




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: UK - Lincoln



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 12:43   

no wody nie bylo. jechalem ostroznie i dojechalem, ale problem tkwi w tym ze jak dolalem wody do zbiorniczka nie idzie do obiegu wogole. Jest tyle samo caly czas i nie ma wody w wezach. Czemu nie zaczyna jej pobierac? Przewody gumowe sa czyste ( tzn. nie zapchane :razz: ). Co mam zrobic teraz????? Czemu woda nie wychodzi ze zbiorniczka wyrownawczego???
_________________
...juz 2 lata..ile jeszcze?!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 14:11   

a jesteś pewny, że w wężach nie ma płynu?
Jeśli tak to ewidentnie masz niedrożny układ, i to pewnie było też przyczyną wyrzucenia płynu.
Nie odpowiedziałeś jeszcze na pytanie czy to jest automat czy jednak masz silnik Rovera :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 14:49   

piotrek821 napisał/a:
no wody nie bylo. jechalem ostroznie i dojechalem, ale problem tkwi w tym ze jak dolalem wody do zbiorniczka nie idzie do obiegu wogole.

A po wlaniu wody temperatura na wskaźniku nie spadła ? bo jeśli nie to moim zdaniem tremostat zablokowany
 
 
 
piotrek821 




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: UK - Lincoln



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 14:52   

Chlopaki. EUREKA. Uklad sie odblokowal. Pociagnelo wode ze zbiorniczka wyrownawczego, ale powstal kolejny problem.
Spod auta leci ciurkiem woda z okolicy rozrzadu. Czy to pompa i czy to moze tez byc powodem kiepskiego rozprowadzania wody???
Czy macie moze jakis schemat lub instrukcje jak samemu to wymienic. Prosze o pomoc poniewaz jest to dla mnie bardzo wazne
Aca. Mam automat. Ktos wie jaki to silnik - Hondy czy rovera, jaki model ( 216 Sli automat )
_________________
...juz 2 lata..ile jeszcze?!
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 15:39   

piotrek821 napisał/a:
Ktos wie jaki to silnik - Hondy czy rovera, jaki model ( 216 Sli automat )

CZYTAJ:
sTERYD napisał/a:
Masz 216 sli czyli automat?? wobec tego masz hondowski silnik serii L

A wracając do tematu to wygląda na to że pompa wody nie pracuje. Stąd brak obiegu wody i wyciek.
Tak czy inaczej czeka Cię wizyta w warsztacie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
piotrek821 




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: UK - Lincoln



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 15:48   

marthinez - dzieki. Powiedz mi czy jest mozliwe samemu wymienic ta pompe? W warsztacie to odpada bo zedra ze mnie skore ( sa to koszty okolo 2000 zl ).
Gdzie w necie moge znalezc jakas instrukcje lub cos pomocnego do samodzielego wymienienia jej.
_________________
...juz 2 lata..ile jeszcze?!
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 16:32   

w takim razie jak usterka namierzona to powodzenia w wymianie,masz naprawde fajne auto !

P.S. Może da się oddać pompę do regeneracji lub kupić od anglika ?
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 17:44   

Sama pompa raczej nie jest droga. Gorzej z wymianą. Wiąże się ona z wymianą rozrządu (komplet) + uszczelniacze. Jeżeli samemu kupisz części to wymiana nie powinna być aż taka droga nawet w UK.
Jeśli chodzi o jakieś schematy wymiany to poszukaj w Rave. Jest w Faq technicznym na stronie klubowej.

Aha i nie jeździj z niesprawna pompą, bo skończy się gorzej niż wymiana pompy.
Wtedy będziesz wymienial cały silnik.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 22:14   

Czyli masz silnik hondy. U góry podano Ci linki do RAVE gdzie może znajdziesz jakieś rysunki dot. wymiany rozrządu.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 11:27   

w RAVE nie ma nic o silnikach hondy :(
A w ogóle to sie pomyliłem i napisałem że to seria L , a przecież L to diesle, a hondy są silniki D
:oops: Pseplasam :oops:
Z tego co pamiętam, to w silnikach D pompa nie jest napędzana z rozrządu, więc nie musisz się o to martwić, trzeba tylko spuścić płyn wymienić pompę i zalać od nowa :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 11:35   

Myślę, że na jakimś forum hondy warto szukać informacji na temat tego silnika.

[ Dodano: Nie Sie 12, 2007 11:35 am ]
A Tomi w swoim cabrio czasem nie ma silnika hondy?? Coś mi swita, że tak :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 11:54   

sTERYD napisał/a:
Z tego co pamiętam, to w silnikach D pompa nie jest napędzana z rozrządu, więc nie musisz się o to martwić, trzeba tylko spuścić płyn wymienić pompę i zalać od nowa

Dziwne. Ja byłem przekonany, że jest napędzana rozrządem. :shock:
W takim razie nie wiem z czego może tam cieknąć:
piotrek821 napisał/a:
Spod auta leci ciurkiem woda z okolicy rozrzadu.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 11:57   

NA pewno w silnikach serii T i L jest napędzana paskiem wieloklinowym, ale czy tak jest też w hondowskiej serii D :?: :roll: poczekajmy na Tomiego ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 12:16   

Ja nie Tomi, ale znalazłem to (punkt nr 3 to chyba pompa):

[ Dodano: Nie Sie 12, 2007 12:20 pm ]
A tak wogóle to kolega ma autko z '96 roku. Dwusetki z silnikami serii D montowano do '96 roku:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 14:31   

Cytat:
A tak wogóle to kolega ma autko z '96 roku. Dwusetki z silnikami serii D montowano do '96 roku:

Hmmm ZTCW to w wersjach z automatem były tylko silniki hondy :roll: . Fotka silnika rozwiąże problem i dywagacje.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200 SDi] problemy z silnikiem
Sebah2o Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Cze 13, 2012 21:43
Sebah2o
Brak nowych postów [R214i] Problemy z silnikiem ?
Darek.A Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Maj 29, 2014 19:12
Darek.A
Brak nowych postów [R200] problemy z silnikiem
Mateusz20tg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 16, 2012 17:03
Mateusz20tg
Brak nowych postów [rover 25 ]problemy z silnikiem po wymianie uszczelki
renigan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 02, 2014 14:41
Spiro
Brak nowych postów [R220D] Odnowienie wnętrza oraz problemy z silnikiem
Herman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Wrz 27, 2012 15:26
chudson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink