Forum Klubu ROVERki.pl :: Spalony (częściowo) rover.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Spalony (częściowo) rover.
Autor Wiadomość
adik1986
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 21, 2007 16:07   Spalony (częściowo) rover.

Nie wiem czy wybrałem dobry dział, jak co to proszę o przeniesienie tematu w dobry.

Witam po paru miesiecznej przerwie, spowodowanej przeprowadzka i brakiem internetu. Pisałem na forum o moich problemach z roverem ale niestety nacieszyłem się nim tylko 52dni. Jechałem sobie autostrada z predkoscia około 100-110km/h, obroty silnika około 3200-3400 (nie pamietam dokładnie, bo stało się to 1 maja) nagle obroty zaczeły falować o około 200 ob. na minute, myśle sobie może sprzęgło się ślizga, po dosłownie 2 sekundach ustało, lecz po paru sekundach coś mocno walneło w silniku, samochód cały się trzęsł, myśle co jest grane, patrze na masce robi mi się takia bańka z farby, głowa w lusterka dużo dymu zamna, to juz wiedziałem co jest grane. Jade i widze parking, dojezdzając do niego wyłączyłem silnik, szybkie hamowanie, wyladuje z wozu otwieram maske - i co widzę pali się wieksza część przewodów na silniku, wygłuszenie pod maską, brakuje jednej świecy, to szybko po gaśnice - na szczęście miałem, trzema "pryśnięciami" ugasiłem
ogień na silniku, biore się za gaszenie wygłuszenia i w tym momencie gaśnica się skończyła, w sumie nie było żywego ognia tylko się żażyło ale dymu było mnóstwo. Rękami ściągłem wygłuszenie, ugasiłem je na ziemi. Oglądając samochód na spokojnie, pożar spowodowało "wystrzał" świecy z głowicy, dodam, że gwint na świecy dobry. Świece były wymieniane po kupnie samochodu ale stara świeca miała miała gwint z dwóch stron obity młotkiem i nowa świece się dziwnie wkręcała ale trzymała, nie było z nią problemów... do czasu. W ciągu tych 52 dni zrobiłem nim 4367km. Oto zdjęcia :






Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Sie 21, 2007 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 21, 2007 16:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
walkie 




Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:16   

O kurka wodna. Dobrze, że Tobie się nic nie stało. Da się go jakoś przywrócić do żywych?
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 19:59   

walkie napisał/a:
Da się go jakoś przywrócić do żywych?

Obawiam się, że to się może nie opłacać. :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
walkie 




Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 20:08   

Szkoda. :(
Ja ostatnio na drodze do pracy widziałam palące się auto. Byłam zaspana i cała sytuacja mnie zaszokowała. Dobrze, że kilku bardziej przytomnych kierowców rzuciło się na pomoc bo mogło dojść do nieszczęścia. Samochodem, który zapalił się jechał starszy Pan. Za nim wysiadł, przy jego samochodzie było 3 facetów z gaśnicami i go ugasili.
Druga sprawa to gaśnice, wydaje mi się, że one są zbyt małe na ugaszenie auta. Wtedy poszło w ruch 5 gaśnic.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
adik1986
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 22, 2007 14:43   

Tak jak mówisz, najważniejsze, że mi się nic nie stało, samochód to rzecz, wiadomo, że szkoda go było tym bardziej, że był to mój pierwszy kupiony samochód i potrzebowałem go by dojeżdżać do pracy. Samochód spalił się 1 maja a miesiąc później pojechał w swoją ostatnią podróż, nie opłacało się go naprawiać, same tulejowanie głowicy 150F, trzeba by kupić wszystkie spalone elementy, nie wiadomo w jakiej kondycji była głowica na dodatek tego wody z chłodnicy mi ubywało, dolewałem gdzieś 200ml tak co 7-10 dni, dochodzi do tego pomalowanie maski, nowe wygłuszenie a samochód kupiłem za 300F. A co do pomocy to gdy zatrzymałem się na parkingu to stała ciężarówka i gdy ugasiłem pożar na silniku (gaśnica się skończyła) to leciałem do kierowcy, "klupie" po drzwiach dość długo, pojawia się w szybie kierowca ale po jego minie widzę, że pomocy od niego nie uzyskam i nie myliłem się. Gadam mu ze pali mi się samochód i potrzebuje wody - jego odpowiedź : nie mój pie** problem, odpowiedziałem mu tylko pie** się i poleciałem gasić resztę. Gdy już prawie wszystko ugasił przypomniałem się, że w bagażniku miałem 5 litrów wody destylowanej..., to do pewności polałem wszystko wodą.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 23, 2007 00:22   

te gasnice sa za male to fakt, ale trzeba tez umiec z nich korzystać, przede wszystkim trzeba ja co jakis czas opukiwac gumowym mlotkiem, bo twardnieje proszek, po nacisnieciu spustu, trzeba chwilke odczekac az gaz wymiesza sie z proszkiem, potem delikatnie uchylic maske i przez szpare psikac gasnica, calkowite otworzenie maski dostarcza pozarowi tlenu i dużo gorzej jest go ugasic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tolik 



Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 18:43   

Warto woźić w bagażniku taki koc przeciwpożarowy - bywa w niektórych akcjach pożarowych pewniejszy niż gaśnica - szczególnie jak okaże się niesprawna.
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
Marian_K 




Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 09:51   

Szczerze współczuję. Przykra sprawa - nie nacieszyłeś się długo autem, ale cóż taki live. Najważniejsze - tak jak napisała walkie - że Ty jesteś cały. Powiem ci, że w takiej sytuacji to i tak zachowałeś się zupełnie przytomnie.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Polskie Drogi vs. Rover 600 1:0[Rover 600 2,0 r.97]
krychu Offtopic 52 Sro Lut 13, 2008 13:20
Przemek_Docent
Brak nowych postów Mój MG Rover to nie Land Rover :P
na szczęście
jasiu87 Offtopic 4 Pon Maj 18, 2009 22:18
Gość
Brak nowych postów Rover P4 & P6 (EN)
xROnx Offtopic 0 Nie Kwi 01, 2012 14:20
xROnx
Brak nowych postów Rover 200 BRM
rdgz Offtopic 15 Pią Cze 07, 2013 19:53
brkzzz
Brak nowych postów Rover 200 1.4 16v VS BMW E36 320
Porównanie
kolin Offtopic 49 Wto Sty 15, 2008 08:40
Senn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink