Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 15:20   

Podales przyklad akurat 2 chyba największych partaczy w Polsce. A chip tuningu od Pana Henia, Dominika czy Stasia to przerabialem kiedyś i wiem jak to się kończy glownie finansowo. Czasami wczesniej a czasami później.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 18, 2013 15:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 18, 2013 17:24   

bosniak napisał/a:
Wiesz ilu takich Dominików jest w każdym mieście, którzy biora kilka stówek za to, ze ci podleja paliwa i dodadza doladowania na turbo?


Wiesz co,jestem już spory kawałek czasu po chipie u Dominika i zarówno ja,jak i inni koledzy z forum,nie narzekamy.
Dokładnie było to w lipcu 2008 r,a więc niecałe 4 lata temu
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
thespecialone 



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 14



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 16:17   

Witam. Chciałem zapytać czy zna ktoś mechanika na śląsku (najlepiej w okolicach Gliwic), który zna się na roverach wgrałby mapy BMW? I czy wtedy spadnie średnie zużycie paliwa? Kontaktowałem się z mechanikami którzy są podani na forum ale żaden z nich nie wgrywa map, dlatego pytam was, może ktoś jeszcze o jakimś słyszał?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 16:43   

thespecialone, przeczytaj ten temat, to będziesz wiedział. Raczej nie od BMW, tylko jeśli już, to po prostu mape CDTi. Ale najlepiej udać się do kogoś kto robi chip tuning, takich ludzi jest dużo w całej Polsce.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 22, 2013 16:55   

Zna ktoś jakiegoś speca od tych spraw z Podkarpacia ? Chodzi mi o podniesienie mocy w miarę profesjonalne r R75 2.0CDT, bo raczej shitów z alledrogo kupować nie zamierzam :D
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 09:02   [R75] "Virus" do Rovera 75 CDT od MaReK'a

Witam,

chciałbym pochwalić się, a zarazem polecić kolegę Marka, który wgrał mi nowe mapy wtrysków do mojego Rovera 75 CDT.

Jak większość z Was wie, 75 w 116 konnym dieslu nie jest demonem prędkości, a tym bardziej, jeżeli ktoś ma jeszcze do tego automatyczną skrzynię biegów. Po wizycie u MaReK'a, pokochałem swojego eR na nowo. Mogę powiedzieć, że ogrom plusów przewyższają jeden malutki minus ;)

Opiszę na przykładzie mojego Roverka 75 CDT w automacie, więc co do plusów:

1. Walory jezdne:

- Szybsza reakcja na pedał przyspieszenia
- Większa płynność jazdy
- Krótki czas znajdowania się na lewym pasie podczas wyprzedzania w trasie ;)
- Jeżeli ktoś wie, jak jeździła 200-tka Stacz'a po chipie to miałem przyjemność spróbowania się z nią "spod świateł" na moją korzyść :)

2. Walory ekonomiczne:

- Spalanie na trasie, kilka aut wyprzedzonych, ale jazda max do 130km/h

Fabrycznie: 6,4l/100km
Po wgraniu map: 5,2l/100km

- Spalanie na tasie przy bardzo dynamicznej jeździe:

Fabrycznie: nie dało się, ale jak już się gdzieś rozbujałem to około 6,8l/100km
Po wgraniu map: 5,8l/100km

- Spalanie w Warszawie, przy w miarę spokojnej jeździe:

Fabrycznie: 8,5l/100km
Po wgraniu map: 7,7l/100km

- Spalanie w Warszawie, przy dynamicznej jeździe:

Fabrycznie: 9,5l/100km
Po wgraniu map: 8,2l/100km

A teraz minus:

- za wszystko w życiu należy zapłacić ;)

Także co jak co, ale inwestując nieduże pieniądze można naprawdę wiele zaoszczędzić :)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 10:03   

Wizard_gp napisał/a:
Jeżeli ktoś wie, jak jeździła 200-tka Stacz'a po chipie to miałem przyjemność spróbowania się z nią "spod świateł" na moją korzyść


Zapraszam do spotkania sie z moja R200 :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 11:11   

Raptile napisał/a:
Zapraszam do spotkania sie z moja R200


Żaba, ten post napisałem głównie, żeby pokazać jakie są korzyści ekonomiczne. Dopisek o jego osiągach dodałem jako taka "wisienka na torcie". Nie robię go na sportowca i więcej koni, jak na mój gust, mu nie potrzeba. R75 jakby nie było jest autem rodzinnym i w takim stanie chcę go pozostawić, a to że uzyskał lepsze osiągi to jest tylko na plus. Tak więc nie mam zamiaru się z kimś łapać i udowadniać, czy jest szybszy od czegoś czy nie. Wiadomo, jest to duży, ciężki sedan i do tego w automacie, więc sens ścigania się z mniejszymi, mocniejszymi autami jest bez sensu.

Ale jeżeli już tak bardzo chcesz się łapać, to posiadam odpowiedni do tego pojazd ;)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 11:14   

Wizard_gp, będę śledził temat :) ale zastanawia mnie w jakim stanie będzie turbina po paru miesiącach użytkowania sprawdź za parę miesięcy czy się nie poci
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 11:40   

haszczyc, MaReK mi mówił, że te turbiny dużo znoszą ale dodał żebym ją kontrolował, wiadomo dla bezpieczeństwa. Fabrycznie, tak jak mi mówił, ona dmucha z pełną mocą przy bodajże 2500 ja mam teraz ustawione na 2100. Przy spokojnej jedzie automat zmienia mi biegi przy 1700-1900 obr/min. także jeżdżąc spokojnie nic nie powinno się jej stać.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 14:24   

nic sie nie dzieje z turbina , chyba ze ktoś pałuje jak wariat i gasi zaraz po pałowaniu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 14:28   

haszczyc, ja mam kilka miesięcy turbo do 1,35 - 1,4 bara i czasem mocniejszą mapę niż wszyscy. Z turbem nic się nie dzieje .
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 15:02   

Wizard_gp napisał/a:
Fabrycznie, tak jak mi mówił, ona dmucha z pełną mocą przy bodajże 2500 ja mam teraz ustawione na 2100. Przy spokojnej jedzie automat zmienia mi biegi przy 1700-1900 obr/min. także jeżdżąc spokojnie nic nie powinno się jej stać.

To akurat że turbo wstaje wcześniej nie jest dobre z punktu widzenia utrzymania turbiny w dobrej kondycji. Teoretycznie gdy turbo pracowało z pełną mocą od 2,5k obr to miałeś 2k obr w których turbo pracowało z pełną mocą. Teraz jest to 2,4k obr. więc znacznie wzrasta zużycie wszystkich elementów silnika i skrzyni przez dłuższą pracę przy większych obciążeniach.
Idąc dalej. Skoro turbo pracuje od niższych obrotów mocniej, więcej spalin przez nie przechodzi, więcej ciepła, większa temperatura oleju przy mniejszych obrotach. Niskie obroty nie są dobre dla żadnego silnika - gorsze smarowanie wszystkiego, wałków, panewek, turbo. Dlatego jazda na niskich obrotach nie jest lepsza od wysokich obrotów.

To taka teoria. Dlatego wszystkie modyfikacje sterowaniem silnika, dawką paliwa lepiej wykonywać u osób doświadczonych z odpowiednim oprzyrządowaniem które potrafią wyłapać różne niuanse, połączyć kilka parametrów i odczytać kiedy nasz silnik działa najpoprawniej. Niestety my, 90% ludzi używających samochody nie umiemy dobrze zinterpretować różnych danych.

PS. Temat do polecania sprzedawców, usługodawców istnieje, temat o chiptuningu również. Stąd też Twój temat Wizard_gp, scalam z tym drugim.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 16:01   

Ponawiam skąd znacie tych speców i czy macie kogoś na podkapraciu ? Jakie to koszta?
 
 
Sczrajder 



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 12



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 20:11   

A ja byłem ostatnio u Tomiego i on też zaproponował mi wgranie nowej mapy.
Nie wiecie może czy to są te same mapy co u Marek'a??
U Tomiego to chyba ok 350 zł kosztuje.
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 20:17   

greg-si napisał/a:
PS. Temat do polecania sprzedawców, usługodawców istnieje, temat o chiptuningu również. Stąd też Twój temat Wizard_gp, scalam z tym drugim.

Dzięki, jakoś nie mogłem znaleźć :)

greg-si napisał/a:
Teoretycznie gdy turbo pracowało z pełną mocą od 2,5k obr to miałeś 2k obr w których turbo pracowało z pełną mocą.

yyymmm... wyjaśnij mi to proszę ;)

Po części zgodzę się a po części nie, napewno każdy chip tunning zmniejsza żywotność motoru, ale z drugiej strony to nie mam zamiaru jeździć nim do końca swojego życia, dlatego też, chcę mieć trochę frajdy z jazdy, a zarazem mniejsze zużycie paliwa. A jak to mawiają tunerzy, którzy mają doświadczenie, bezpiecznie można podnieść moc do 30%.

116+30%=150 :D
Kasa313 napisał/a:
Ponawiam skąd znacie tych speców


Skąd Marka znam, z forum oczywiście :D
Kasa313 napisał/a:
czy macie kogoś na podkapraciu


Ja nie znam tam nikogo ;)
Kasa313 napisał/a:
Jakie to koszta?


To zależy od gościa, który będzie się tym zajmował, nie wiem czy mogę mówić tu cenę, może lepiej niech sam MaReK się wypowie, lub zapytaj go na PW

[ Dodano: Pią Sie 23, 2013 20:17 ]
Sczrajder napisał/a:
Nie wiecie może czy to są te same mapy co u Marek'a??


MaReK nie wrzuca gotowców, on modyfikuje Twoją mapę.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 20:40   

Wizard_gp napisał/a:
greg-si napisał/a:
Teoretycznie gdy turbo pracowało z pełną mocą od 2,5k obr to miałeś 2k obr w których turbo pracowało z pełną mocą.

yyymmm... wyjaśnij mi to proszę ;)

Nie wiem w jakiej skali obrotów pracuje Twój silnik. Założyłem że do 4,5k obr.
Skoro wcześniej miałeś max boost od 2,5k to miałeś go dostępnego przez 2k obr.
Teraz rozumując analogicznie masz dostępny max boost przez 2,4k obr z czego te dodatkowe 400 przypada w skali którą używasz częściej.

Wizard_gp napisał/a:
A jak to mawiają tunerzy, którzy mają doświadczenie, bezpiecznie można podnieść moc do 30%.

To jest skrót myślowy bo nikt Ci nie zagwarantuje tych 30%, ja nie znam osoby z doświadczeniem która powie że da mi 30% więcej BEZPIECZNEJ mocy. Oczywiście można i mieć 50% tylko co najpierw polegnie, tłok, turbo czy skrzynia.
200+30%=260. Fajnie by było :) Daj mi namiar na tego tunera z doświadczeniem :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 22:49   

greg-si napisał/a:
Teraz rozumując analogicznie masz dostępny max boost przez 2,4k obr z czego te dodatkowe 400 przypada w skali którą używasz częściej.

Czyli jeżdżąc do 2000obr/min turbina zużywa się tak jakbym kręcił do 2500 na fabryce?
Czy to taka strata?

greg-si napisał/a:
To jest skrót myślowy bo nikt Ci nie zagwarantuje tych 30%, ja nie znam osoby z doświadczeniem która powie że da mi 30% więcej BEZPIECZNEJ mocy. Oczywiście można i mieć 50% tylko co najpierw polegnie, tłok, turbo czy skrzynia.

200+30%=260

Znaczy chodziło mi konkretnie o rodzinne auta z silnikami turbodiesla :)

greg-si napisał/a:
Daj mi namiar na tego tunera z doświadczeniem

Na przykład:
http://www.brk-tuning.pl :)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 24, 2013 16:31   

Wizard_gp napisał/a:
Czyli jeżdżąc do 2000obr/min turbina zużywa się tak jakbym kręcił do 2500 na fabryce?
Czy to taka strata?

To trochę bardziej złożone bo samo turbo się nie zużywa ale również inne komponenty silnika. Zatem to nie tylko taka strata.
Napiszę jeszcze raz. Wszystko zależy jak to jest zrobione.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sie 24, 2013 17:42   

greg-si napisał/a:
To trochę bardziej złożone bo samo turbo się nie zużywa ale również inne komponenty silnika


Ehhh... nie chcę się czepiać, ale z Twoich wypowiedzi wynika, że jak auto jest na fabrycznych mapach to się nie zużywa. Jakby to było takie straszne dla sliników to by nie powstawały firmy, które oferują takie usługi i ludzie również by nie chipowali swoich aut. Mam ogrom znajomych co są po takich zabiegach, a nawet kolegę, który profesjonalnie się tym zajmuje i wcześniej miał Vectre ze 101 zrobione 150 koni, a teraz ma Passata którego podkręcił ze 140 na 170 koni i na tym nie poprzestaje. Tak więc nie ujmując Twojej wiedzy i doświadczeniu, uważam jednak, że on bardziej się zna. Rasumując MaReK robi dokładnie to samo co mój kumpel, więc nie widzę sensu przepłacać, no chyba, że chce się mieć wydruki z hamowni i certyfikaty, które tak naprawdę nic Ci nie dają, bo na chip tunning nie masz gwarancji, nawet jeżeli jakaś firma taką Ci zaoferuje.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink