[214i 1,4 1996] wibracje samochodu
[214i 1,4 1996] wibracje samochodu
Odpowiedz do tematu

:
W moim 214i 1,4 1996, przy minimalnych obrotach silnika, zaczyna wibrować cały samochód, po lekkim dodaniu gazu wibracje ustają. Najpierw myślałem że ma to coś wspólnego z tłumikiem, bo miałem taki wcześniej przypadek, że tłumik stykał się z ramą samochodu, co powodowalo wibracje, ale wizyta na podnośniku, potwierdziła że z tłumikiem jest wszystko Ok. Więc chyba pozostają do wymiany poduszki silnika. Czy ktoś miał taki przypadek, ile jest tych poduszek, czy przy skrzyni biegów są też poduszki i należałoby je wymienić, no i koszta, w jakiej cenie te poduszki stoją na rynku. Z wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.


SPAMU¦
: Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)





:
--------------------------
dopisek od moderatora:
craszan1 wydzieliłem Twój post z innego wątku i umieściłem jako nowy temat, by Twoje pytanie było bardziej czytelne i widoczne dla innych forumowiczów
-------------------------


[ Dodano: Pon Wrz 24, 2007 20:20 ]
craszan1 napisał/a:
...przy minimalnych obrotach silnika, zaczyna wibrować cały samochód, po lekkim dodaniu gazu wibracje ustają. ...
a czy przypadkiem Twoje autko nie ma zbyt niskich obrotów silnika na biegu jałowym ...bo w takiej sytuacji wibracje są rzeczą normalną. Powinny oscylować w okolicy około 850 obr/min


:
Dzięki za przeniesienie postu, a co do obrotów to jutro sprawdzę i napiszę.


:
Już niedawno pisałem w innym poście... u teścia w Polówce za niskie obroty biegu jałowego powodowły wibacje i rezonans nadwozia i takie strasznie nierzyjemne buczenie...


:
U mnie wydech też wydawał się w porządku, dopiero po dokładnym "opukaniu" okazało się że górna osłona katalizatora jest "puszczona". Nieprzyjemne buczenie pojawiało sie poniżej 2 tyś obrotów - najczęściej przy hamowaniu silnikiem. Odgłos przypominał jakby kawał metalu wpadał w wibracje, miałem nawet obawy o skrzynię. Życzę powodzenia Tomek.


:
Sprawdziłem dzisiaj obroty, oscylują w granicach 850 - 900 obr/min. Brzęczenie znika gdy obroty wzrastają powyżej 1000 obrotów/min. Mam wrażenie że wibracje najbardziej słychać jak stanę z tyłu samochodu, otworzę klapę bagażnika, włożę głowę do bagażnika, i słyszę dziwne brzęczenie nad lewym tylnym kołem. No i oczywiście jak się siedzi w środku w samochodzie, to słychać drgania tylnej klapy, jak jest odkręcona przednia szyba, to i szyba wibruje.


:
craszan1 napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj obroty, oscylują w granicach 850 - 900 obr/min. Brzęczenie znika gdy obroty wzrastają powyżej 1000 obrotów/min. Mam wrażenie że wibracje najbardziej słychać jak stanę z tyłu samochodu, otworzę klapę bagażnika, włożę głowę do bagażnika, i słyszę dziwne brzęczenie nad lewym tylnym kołem. ...
czyli nie pozostaje Ci chyba nic innego jak dokładnie zdiagnozować miejsce brzęczenia ... polecam pomoc drugiej osoby (z innym uchem) ;) ... Twój przypadek nie jest odosobniony, 200-ki ponoć tak niestety mają, ze lubią skrzypieć, trzaskać, drgać itp. ...
sprawdź umocowanie tylnego zderzaka, kratki wentylacyjnej pod nim (ta z lewej strony), umocowanie nadkola i jak na razie ... nic więcej nie przychodzi mi do głowy ;)


:
craszan1 napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj obroty, oscylują w granicach 850 - 900 obr/min. Brzęczenie znika gdy obroty wzrastają powyżej 1000 obrotów/min. Mam wrażenie że wibracje najbardziej słychać jak stanę z tyłu samochodu, otworzę klapę bagażnika, włożę głowę do bagażnika, i słyszę dziwne brzęczenie nad lewym tylnym kołem.

mozliwe ze drzy ci ta klapka od zaworu wyrownijacego cisnienie- jest dokladnie nad tylnym lewym nadkolem.


:
toggit, a jak tam sie dostać, od góry, od strony bagaznika?

[ Dodano: Sob Paź 06, 2007 19:46 ]
Okazało się że to wina tylnego siedzenia, po jego rozłożeniu wibracje ustają.


Odpowiedz do tematu
Skocz do: