Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1626
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Mar 26, 2015 16:20   

vokotibi napisał/a:
-U tokarza np dorobić, tylko czy można by rozwiercić, czy jest miejsce blok i głowice
- nie słyszałem o szpilkach arp, możesz cos więcej powiedzieć?
Temat ogólnie dotyczy UPG, ale tutaj problemem są właśnie szpilki które się wydłuzają, i nawet najlepsza uszczelka puści.



troche racji ze szpilkami masz

http://arp-bolts.com/kits...p?RecordID=1226

rekordowy rover 100 turbo z klasy mini do cwiartki mial na tych szpilkach zlozony silnik - wytrzymywalo ostre dmuchanie turbina
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 26, 2015 16:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Maciek_S. 




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 18



Wysłany: Czw Mar 26, 2015 16:48   

vokotibi napisał/a:
Mam pytanie. Próbował ktoś montować grubsze szpilki w tych silnikach?

Nie tędy droga.
Zastosowanie grubszych szpilek jest trudne do zrealizowania w taki sposób, aby przyniosło pożądany efekt. Końcowe fazy dokręcania śrub (o tzw. "kąt") pozwalają docisnąć głowicę do bloku silnika z określoną i ściśle uzależnioną od ich charakterystyki fizycznej siłą. Jeżeli użyjemy grubszych śrub z, załóżmy, tego samego materiału, co oryginalne i dokręcanie przeprowadzimy w zalecany dla oryginalnych sposób, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że elementy silnika ulegną odkształceniu od razu lub po krótkiej eksploatacji. Producent silnika pracował długo nad rozwiązaniem problemu HGF i nie zdecydował się na najprostszy sposób, czyli zastosowanie innych śrub. Jeżeli dobrze kojarzę, to dopiero Kitajce zmodernizowali silnik i wkręcili śruby w blok.


sTERYD napisał/a:
skąd pomysł, że wydłużające się szpilki stanowią problem?


Problem ten występuje w wielu silnikach, w których występują długie śruby głowicy. Rozwiązanie w teorii jest idealne, ponieważ śruby, poprzez swoją sprężystość po kontrolowanym rozciągnięciu, mają gwarantować taki sam docisk głowicy do bloku w różnych warunkach termicznych. W praktyce jednak ten system ma wiele wad.Silnik Rovera jest pod tym kątem skonstruowany szczególnie delikatnie i siła, z jaką śruby dociskają głowicę do bloku, jest na pograniczu wystąpienia odkształceń w miejscach niezałożonych konstrukcyjnie. Stop użyty do odlania głowicy jest również zbyt miękki, przez to pojawiają się podcięcia powierzchni głowicy przez pierścienie uszczelki (które notabene nie powodują problemów). Z tego też powodu łatwo jest uszkodzić gwinty przeznaczone do montowania elementów zewnętrznych.
 
 
vokotibi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 26, 2015 17:10   

No to już wole rozebrać silnik i założyć 12 szpilki o twardości 10.9 niż wydawać 1.5koła na szpilki ARP.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10221
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 27, 2015 22:50   

tylko przypadkiem nie dokręć ich momentem 80Nm.

Poza tym wielkość rozciągnięcia śruby nie ma wpływu na wartość momentu dokręcenia.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
vokotibi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 28, 2015 22:37   

?? ??? nie bardzo rozumiem.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10221
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 29, 2015 21:28   

moment dokręcania w silnikach serii K nie wynosi 80Nm tylko sporo mniej. a co do drugiej części, to moment dokręcania, to moment dokręcania, nie zmieni się po rozciągnięciu śruby bardziej czy mniej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Yogi92 



Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 30



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 11:17   

Hmm 1000 km po wymianie uszczelki pod głowicą podobno należy dokręcić śruby ? Jeżeli tak to jakim momentem ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3454
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 11:33   

nie w tym silniku :!:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
patol 



Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 15



Wysłany: Sob Kwi 11, 2015 13:50   

Witam forumowicze, potrzebuje pomocy w wyborze uszczelki :/ Chciałbym kupić komplet (uszczelka + śruby) ponieważ zależy mi trochę na czasie i byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś znający temat doradził jeden z zestawów z popularnego sklepu internetowego.

Te zestawy widzę sprzedają się najlepiej :

http://allegro.pl/rover-7...5010561449.html

http://allegro.pl/land-ro...4941171149.html

tylko są one newego typu a pojawiały się posty że lepsze są starego typu wzmacniane.

Z góry dziękuje za pomoc ;)
 
 
leszczu 




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8929
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 12, 2015 13:31   

Napisz pytanie do sprzedającego czy nie mógłby zamienić nowego typu na stary typ wzmacniany.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
patol 



Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 15



Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 10:43   

Kontaktowałem się ze sprzedawcą w sprawie wymiany tej uszczelki na stary typ ta stalowa, z ścieżkami sylikonowymi powiedział, że nie ma problemu.

Jednak też ostrzegał, że po planowaniu głowicy stosuje się tą uszczelkę z podkładką dystansującą. Teraz nie wiem, którą wybrać bo głowica napewno będzie delikatnie planowana.
Pomoże ktoś dobrą radą ?
 
 
kezmanq 




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 463
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 11:29   

założ starego typu
 
 
 
Dudek 




Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 19:42   

To i ja się podepnę pod temat.
Niestety i mnie czeka wymiana uszczelki.
Jest wiele sprzecznych opinii odnośnie uszczelki nowego typu, że wystarcza na kilka tysięcy km.
Czy naprawdę lepiej wsadzić uszczelkę starego typu?
Czy są jakieś "rodzaje" uszczelek starego typu (bo widzę, że piszecie o wzmocnionej, ale czy są też jakieś inne?)
Rozumiem, że uszczelka starego typu to ta z silikonową ścieżką?
Mój mechanik mówi, że wsadzał uszczelkę nowego typu w kilku Freelanderach i wszyscy byli zadowoleni.
 
 
mastersik 




Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 125
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 14:20   

Ja osobiście będę zakładał uszczelkę nowego typu. USZCZELKA oraz nowe śruby. Magistrali puki co nie wymieniam.
Głowica oddana do planowania i frezowania, blok silnika idealnie wypolerowany/ wybielony papierem wodnym.
Jeszcze tylko zerknę na kolektor ssący i ten zaworek.

W InterCarsie stwierdzili, że przy tej uszczelce trzeba wymienić jedynie śruby na nowe, a magistrali nie trzeba bo jest to jakaś udoskonalona juz uszczelka.
Miałem starego typu wzmacniane i 2 razy już padły więc zdecydowałem się na nowego typu (podobno poprawioną).
Każdy ma swoje spostrzeżenia i opinie na temat HGF.
 
 
 
Adamus2006 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 13



Wysłany: Pon Lip 20, 2015 18:09   

Witam , można prosić o link z kupnem tej lepszej uszczelki wzmacnianej ?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5015999511 czy ta jest najlepsza ?

a może to te ? http://landrowerowy.pl/us...-lvb101630.html ale nie są dostępne .

Więc jakie warto kupić ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3454
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 24, 2015 21:58   

ten drugi link to silniki 2.0 i 2.5 V6 :!:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 63



Wysłany: Sob Sty 02, 2016 08:45   

Witam szanownych forumowiczów w Nowym Roku!!.
Ostatnio spotkało mojego roverka zjawisko znane jako hgf. Nie było żadnych wcześniejszych objawów (ubytku płynu, musztardy na korku itp.). Jadąc do pracy nagle przestało działać ogrzewanie, nie chciał jechać na lpg. Zatrzymałem się, biały dym z rury. Po ostygnięciu silnika brak płynu w zbiorniczku a na bagnecie musztarda. Przebieg 172.000 km (na liczniku oczywiście). Wymieniłem uszczelkę na wzmocnioną Elringa + nowe śruby + planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności + termostat (na wszelki wypadek) + rozrząd (przy okazji) oraz inne uszczelki i paski. Niestety nie wiem czy w moim egzemplarzu zrobiło się to pierwszy raz czy hgf już był robiony (od zakupu zrobiłem nim dopiero 14.000 km, w tym czasie wymieniłem "tylko" wysprzęglik).
Od remontu zrobiłem dopiero 500 km. Jak na razie jest dobrze, chociaż i tak jeżdżę "z duszą na ramieniu".
Lecz tak sobie myślę, czy nikt nie eksperymentował z całkiem inną uszczelką? Słyszałem że są firmy które dorabiają uszczelki na zamówienie, z innych materiałów. Nie ma jakiejś innej "uszczelkowej" alternatywy? Kolejny hgf skończy się chyba rozwodem........
Pozdrawiam!!
 
 
coliniak 



Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 11



Wysłany: Pon Lut 29, 2016 12:00   

moja uszczelka tez skonała niestety :( ...

jakieś newsy w temacie jaką uszczelkę (zestaw) kupić z dostępnych obecnie na rynku?

tomateam czy landrowerowy,,macie jakies sugestie?

z góry dziękuje za info
 
 
leszczu 




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8929
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 29, 2016 15:45   

Uszczelka stary typ wzmacniany Erling.
Koniecznie nowe śruby + reszta uszczelek.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kondzio508 



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Lut 29, 2016 15:54   

Dokładnie , Stary typ wzmacniany , sam zakladalem taką uszczelke 2 razy i wszystko w jak najlepszym porzadeczku .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink