Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
jacek19522
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 20:03   

Ok teraz już wiem która uszczelka jest ta odpowiednia.
Przy okazji wymiany uszczelki głowicy pozbyć się zaworka kulowego w króćcu układu chłodzenia na kolektorze ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 20:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 20:35   

Zdecydowanie wywal.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 21:15   

bezwzględnie pozbyć się
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 21:39   

sknerko, Markzo, Bardzo proszę powiedzieć mi jaki to ma wpływ, chodzi mi o tą kulkę jak napisał jacek19522, usunięcie jej co "poprawia"?
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 21:53   

zmniejsza skoki temperatury na drugim koncu glowicy i generalnie obniza lekko temp płynu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nanab 



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 22:20   

W jakim celu montowali to we fabryce?
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Wrz 07, 2017 23:05   

Ta kulka zacina sie ze starości i jak sie zatnie to powietrzez głowicy nie ma gdzie wyjść robi sie ciśnienie i wywala uszczelkę pod głowicą , po wywaleniu jest jak Markzo pisze . po co fabrycznie też nie wiem. Generalnie jak założysz PRT to ten zawór koniecznie trzeba wywalić
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 08, 2017 05:52   

przy PRT tego nie bylo fabrycznie?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 08, 2017 10:46   

było, ale jak masz PRT to bardzo często idą tym przewodem bąble powietrza (nie wiem z jakich powodów ale zauważyłem w moich landkach że tak było) i jak się zatnie to powietrze nie zejdzie i masz HGF pewny. U mnie teraz w tym co mam, właśnie takie coś nastąpiło przy przebiegu 100kkm i fabrycznym PRT. Jak mechanik wywalał zaworek to mówił, że kulka była zardzewiała i ewidentnie po stronie zaworka była strzelona uszczelka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 08, 2017 12:21   

Czyli wywalić :D bo aktualnie mam rozebrany cały kolektor i jutro części będą do składania
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 08, 2017 21:31   

Ja ją usunąłem i jedyne co zauważyłem, to szybsze nagrzewanie się silnika.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
nanab 



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Wrz 08, 2017 23:21   

Zastanawiałem się od jakiegoś czasu co to za zaworek który cyka jak naciskam na węże od chłodzenia. Czyli kolejny niepotrzebny i potencjalnie zabójczy dla silnika wynalazek do usunięcia...
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 08, 2017 23:26   

Jakieś rozsądne zadanie projektanci mu nadali, a że nie znamy do końca jego roli i negatywnych skutków jego braku nikt nie zauważa wielu decyduje się na usunięcie zaworu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Wrz 09, 2017 11:05   

wg. mnie zaworek ma zapobiegać zapowietrzaniu się głowicy w sytuacji niskiego poziomu płynu w układzie. Nikt jednak pewnie nie przewidział że kula będzie rdzewieć a do tego że jak jest tak niski poziom płynu to i tak uszczelkę głowicy **** strzeli. Ale to tylko moja teoria. No nie mam pojęcia po jaka cholerę przepuścili płyn przez kolektor i w nim dali zawór jak by nie można obok i założyć osobny zaworek wymienny w razie awarii, a tak nie dość że zawór do bani to jeszcze potrafi uszczelka płyn do cylindra puścić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 10, 2017 10:48   

sknerko, ja tą kuleczkę miałem z jakiegoś plastiku heh
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 10, 2017 11:18   

VVC ma inaczej, jest plastikowa kulka z plastikowym "Y" z tylu, ktore zapobiega wypadaniu kulki z rurki w kolektorze. Metalowa kulka jest w plastikowych kolektorach ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Wrz 11, 2017 10:35   

plastik zatnie się jeszcze szybciej wystarczy jakiś paproch w płynie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 11, 2017 22:17   

dzelo23 napisał/a:
http://allegro.pl/rover-4...5130492263.html to jest stary typ.
http://allegro.pl/uszczel...6144201957.html to jest stary wzmacniany
http://allegro.pl/uszczel...28.html#thumb/1 a to jest nowy typ.


a tu nowy nowy typ N series :-)
https://www.youtube.com/watch?v=tSgq2l0AxR8
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 17:26   

Ciekawe, czy ktoś już założył tą N uszczelkę u siebie? Jak myślicie, technologicznie nadaje się nie tylko do MG6 ale i do naszych?
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 17:51   

AndrewS, seria N to przecież nowe silniki w MG 3 i MG 6
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink