Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
Autor Wiadomość
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 11:33   

no i po kilku dniach obserwacji mówięw co zauważyłem.
jadę wrzucam luz obroty schodzą no i schodzą za nisko ale po 2-3 sek. wracaja do normy.
jadę wrzucam na luz naciskam na hamulec i jest ta sama historia lecz nie za każdym razem. w pierwszym przypadku też nie za każdym razem. obejrzałem też wszystkie podcisnieniowe wężyki ale nic dziwnego na nich nie ma. żadnych pęknięć czy przetarć.
dzisiaj odepnę przepływomierz powietrza i pojeżdżę, zobaczę czy takie cuda też będą się dziać.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 30, 2007 11:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 16, 2007 15:12   

jarema napisał/a:
dzisiaj odepnę przepływomierz powietrza i pojeżdżę, zobaczę czy takie cuda też będą się dziać.

No i jak wypadł test?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 12:55   

jak odpięłem przepływkę to auto dostaje kopa. to znaczy lepiej reaguje na pedał gazu. lepsze przyśpieszenie. ale za to wali dymem z rury że głowa boli. mam wrażenie jakbym jechał za autobusem marki ikarus. strasznie kopci, ale to jest chyba nieuniknione po odpięciu tegoż elementu.
 
 
 
Wolek 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 139
Skąd: Dębica



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 15:07   

sprawdź sobie zawór wysokiego ciśnienia na pompie po prostu go przedmuchaj kompresorem może pomorze.
_________________
Wolek
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 15:18   

Wolek napisał/a:
sprawdź sobie zawór wysokiego ciśnienia na pompie po prostu go przedmuchaj kompresorem może pomorze.

Nie to raczej w tym przypadku nie pomoże, jeżeli ma kopa to znaczy że coś z przepływką jest nie tak.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 19:49   

Odpięcie przepływomierza nie powinno mieć aż tak dużego wpływu na dymienie , sprawdż wszystkie połączenia węży intercoolera i czy nie masz pękniętego kolektora ssącego (częsta awaria) wygląda mi to na dwie różne usterki.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 10:11   

kolektor mam cały bo zdejmowałem do czyszczenia. węże też mam całe i szczelne bo zaglądałem wnikliwie. zawór EGR wyczyszczony i co ważne działa.
z tą przepływką to wydaje mi się tak że jak ją odepnę to silnik dostaje wtedy zbyt bogatą mieszankę że dymi jak smok? tak mi to wygląda. z drugiej strony może wszystkiego paliwa nie spala i idzie w rurę. cholera nie wiem gdzie szukać. dzisiaj rano znowu akcja jadę sobie, hamuję i dopuki nie puściłem hamulca to obroty były na bardzo niskim poziomie-jak puściłem wsio ok. na to też może mieć wpływ jakieś podciśnienie ale niby wszystko szczelne. dziś niedziela i nie chce mi się tam grzebać. ale jutro pewnie coś podziałam.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 12:44   

No to wiesz co to jeżeli spadają jak trzymasz hamulec to coś nie tak ze sprzęgłem. Takie objawy jakby nie do końca puszczało tarczy i trochę ją do koła przyciskało i przez hamowanie spadają obroty.
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 15:18   

no to może być nawet ciekawa teoria. ja od jakiegoś czasu zauważyłem że sprzęgło zaczyna przy dużym oporze np. wjazd na krawężnik lub szybkie puszczenie sprzęgła i ruszenie pod górkę to taki chwilowy metaliczny dźwięk. on trwa ułamek sekundy i napewno dochodzi z okolicy łączenia silnika ze sprzęgłem. tam się coś niedobrego dzieje-coś się kończy tylko co?
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 16:04   

Objawy typowe jak dla przepuszczającego (dziurawego) serwa (od hamulcy oczywiście)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 16:43   

To chyba zaczyna być sensowne w całości. Czytając o zaworze EGR, który otwarty, z powrotem kieruje część spalin do dolotu, przeczytałem, że jego pracę (otwarcie) powoduje (jeżeli dobrze zrozumiałem angielskie określenia) podciśnienie z serwa hamulcowego. Zasada EGR: odpuszczasz gaz -> zawór EGR się otwiera i dopuszcza z powrotem część spalin do dolotu, dodajesz gaz -> EGR się zamyka i silnik dostaje wyłącznie świeże powietrze.
To podciśnienie pochodzi z takiego cienkiego wężyka przy zaworze EGR z lewej strony.
I teraz: Anglicy proponują nawet odcięcie EGR (czyli jego zamknięcie na stałe) poprzez odłączenie tego wężyka od EGR i zaślepienie go śrubką i przymocowanie opaską gdzieś z boku. Króciec EGR można czymś zabezpieczyć.
Podobno ten chwyt polepsza pracę silnika do 2000obr/min. Spróbuj to odłączyć i sprawdź czy nadal będzie dymił.
Tu opis przy piątym zdjęciu od góry:
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#CF
Może u Ciebie awaria serwa powoduje otwarcie ciągłe EGR i stąd ten dym przy przyspieszaniu.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 17:31   

Zawór EGR nie jest podłączony bezpośrednio (na stałe) z podciśnieniem ,po drodze do niego jest jeszcze zawór solenoidowy (pod kolektorem ssącym) i to on podaje podciśnienie do zaworu EGR, sam zawór otwiera się w sumie na zimnym silniku , póżniej go zamyka , z kolei jeżeli jest otwarty na ciepłym silniku to objaw jest taki że przydławia silnik spalinami i wtedy dymi (ale również opornie wchodzi na obroty)-Taka mała sugestia zobacz ten kolektor dokładnie czy nie jest okopcony przy zgrzewie (na łączeniu) tego nie raz naprawdę gołym okiem nie widać , najlepiej niech ktoś siedzi w środku i przegazuje auto a ty sprawdzaj ręką czy nie dmucha na około kolektora ssącego (biorąc pod uwagę że intercooler od dołu nie jest gdzieś nadpęknięty) :?:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 09:47   

henryk_w napisał/a:
Anglicy proponują nawet odcięcie EGR (czyli jego zamknięcie na stałe) poprzez odłączenie tego wężyka od EGR i zaślepienie go śrubką

to chyba zle proponuja :/
cytuje "Recyrkulacja spalin ERG polega na ich zwroceniu do cylindra w celu zmniejszenia panujacej tam temperatury (...) Bez EGR komore spalania trzeba chłodzic paliwem, a wtedy rozsnie zużycie paliwa i emisja CO2 (...) Recyrkulacji nie stosuje sie podczas pracy silnika pod niewielkim i pelnym obciazeniem oraz podczas jego nagrzewania do temperatury roboczej"
wiec nie radze zamykac na stale cos co jest tam dane w jakims celu. jakby mozna bylo to zamknac to nie widze sensu po co to producent montowal :/
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 10:05   

Dam-Kam napisał/a:
nie widze sensu po co to producent montowal
, odpowiedź:
Dam-Kam napisał/a:
emisja CO2

co nie zawsze idzie w parze z optymalizacją pracy silnika:
przemo285 napisał/a:
jeżeli jest otwarty na ciepłym silniku to objaw jest taki że przydławia silnik spalinami

Powyższe nie jest radą/sugestią, a tylko wymianą poglądów.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 14:55   

henryk_w napisał/a:
odpowiedź:

rosnie zużycie paliwa
wzrastra temp. a to chyba nie jest korzystne
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 22:12   

przemo285 napisał/a:
zawór solenoidowy (pod kolektorem ssącym) i to on podaje podciśnienie do zaworu EGR
- pytanie:
czy bez podania podciśnienia zawór EGR jest zamknięty? - czyli nie kieruje do silnika z powrotem części spalin?
Dam-Kam - po prostu z różnych opinii wysnuwam wniosek, że EGR nie jest przez fabrykę dany dobrowolnie, raczej, że została do tego zmuszona.
Co do temperatury, to widzę tu pewną sprzeczność albo czegoś nie rozumiem:
z jednej strony intercooler ma obniżyć temperaturę powietrza i polepszyć tym samym jego właściwości, z drugiej strony EGR dodaje do mieszanki ciepłe spaliny?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 22:21   

henryk_w napisał/a:
z jednej strony intercooler ma obniżyć temperaturę powietrza i polepszyć tym samym jego właściwości, z drugiej strony EGR dodaje do mieszanki ciepłe spaliny?

ba... te cieple spaliny nawet wypychaja swieze powietrze :/ ale moze tym samym to swieze powietrze wypchane chlodzi bezposrednio turbine :?:
 
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 16:12   

jarema, no i jak udało Ci się zlokalizowac usterke, u mnie dzieje sie to samo.
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 17:16   

jak na razie nic nie zauważyłem co by mogło mnie naprowadzić na właściwy trop. sprawdziłem szczelność węży przy intercoolerze,zawór egr mam wyczyszczony,przy kolektorze nic nie dmucha, wszystko szczelne, przy serwie też nic niby nie ucieka. wszystkie wężyki podciśnieniowe niby sa szczelne. ostatnio ten problem z obrotami jakby sie zmniejszył albo przestałem już zwracac na to uwagę. aczkolwiek problem występuje i napewno trzeba będzie się z tym kiedys uporać. narazie mam inne zmartwienie bo będę musiał wymienić koło dwumasowe bo straszny metaliczny dźwięk przy szybszym puszczeniu sprzęgła a to trochę kosztuje i masa roboty. ale dam znać jak coś wymyslę.
 
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 23:20   

Nie wiem czy dobrze myśle tak z ciekawości spytam, czy pompa vacuum nie może mieć nic wspólnego z tymi spadającymi obrotami ?

Z drugiej strony u mnie zaczeło tak sie dziać w momenie gdy naprawiałem pompke sprzęgła.

Poprostu te spadające obroty zaczynają być irytjące.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT T] Czasami nie spadają obroty
Ricardus Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Gru 04, 2013 19:25
lesny
Brak nowych postów [R75] Na luzie spadaja obroty
mancho Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Kwi 20, 2015 15:39
longer86
Brak nowych postów [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
czort Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 10, 2019 10:20
tomgdax
Brak nowych postów [R75] wspomaganie - spadaja obroty przy skrecie ma max
R75 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Wrz 19, 2014 00:34
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Spadają i falują obroty po rozgrzaniu silnika
Adsik Rover serii 75, MG ZT 52 Pon Gru 31, 2012 18:14
Adsik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink