Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Wymiana termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
rover420di 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Lublin



  Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:08   [R420] Wymiana termostatu
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam chciałbym wymienić termostat, tylko nie wiem w którym miejscu się znajduje ;/ , jak ktoś mógłby mi pomóc prosiłbym o kontakt :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 20:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:14   

prosz
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rover420di 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:34   

wielkie dzięki :)
 
 
xxmg620di 




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 8
Skąd: nn



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 07:26   

w 620di termostat jest z przodu umiejscowiony w przewodzie mniej więcej pomiędzy chłodnicą a akumulatorem w tym rejonie :-) w takim "trójniku" łączącym przewody układu chłodzenia najlepiej dostać się jak auto jest na podnośniku
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 10:12   

xxmg620di napisał/a:
w 620di termostat jest z przodu umiejscowiony w przewodzie mniej więcej pomiędzy chłodnicą a akumulatorem w tym rejonie w takim "trójniku" łączącym przewody układu chłodzenia najlepiej dostać się jak auto jest na podnośniku
ale tu chodzi o wymianę w 400, gdzie termostat jest zaraz pod pokrywą silnika.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 10:16   

W SDi R400 i R200 termostat jest dokładnie w tym samym miejscu co w R600 ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 10:38   

Brt napisał/a:
W SDi R400 i R200 termostat jest dokładnie w tym samym miejscu co w R600
dzięki za info. Tylko nie rozumiem po co auto dawać na podnośnik. Chyba po to aby zdjąć dolną osłonę silnika i spuścić płyn jak ktoś nie ma dostępu do kanału, a nie po to aby dostać się do termostatu, którego zdjęcie trwa minutę.
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 12:50   

witaj mcjg, pragnę wyprowadzić cię z błędu. Cytując wypowiedź xxmg620di:
w 620di termostat jest z przodu umiejscowiony w przewodzie mniej więcej pomiędzy chłodnicą a akumulatorem w tym rejonie w takim "trójniku" łączącym przewody układu chłodzenia najlepiej dostać się jak auto jest na podnośniku
i Brt:W SDi R400 i R200 termostat jest dokładnie w tym samym miejscu co w R600
sam widzisz, że najłatwiej go wymienić w opisany sposób, choć jest to wykonalne i od góry
silnika. Nie wiem jak w 600 ale w 400 miejsca malutko i wszystko zależy od tego jak ustawią się opaski zaciskowe na trzech przewodach gumowych dochodzących do termostatu no i oczywiście determinacji wymieniającego. W ciągu 1 min. prawdopodobnie
wymieniasz czujnik temperatury płynu w chłodnicy ale i do tego trza wcześniej spuścić płyn.
Dla uzupełnienia termostat najłatwiej wymienić cały (w sensie ,że z obudową) aczkolwiek
wykonalna i sporo tańsza jest wymiana samego wkładu. Ja wymieniłem cały (z obudową),
stary w celach autopsji rozebrałem i myślę, że do ponownego połączenia połówek obudowy
przydał by się klej czy cóś takiego coby po złożeniu nie ciekło.

pozdr.
_________________
radko
 
 
roverek_diselek 



Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 1
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 18:50   

jak ten termostat jest rozbieralny (trzeba go przeciąc czy jest rozkręcalny? jak go otworzyc?) prosze o odp.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 18:56   

roverek diselek napisał/a:
jak ten termostat jest rozbieralny (trzeba go przeciąc czy jest rozkręcalny? jak go otworzyc?) prosze o odp.
Niestety, nie jest rozbieralny. Teoretycznie można to zrobić i wymienić samą wkładkę (trzeba by znaleźć pasującą, co raczej problemem nie będzie), ale potem trzeba by tą obudowę skleić, co już jest większym problemem, bo podobno bardzo ciężko potem ze szczelnością klejonej obudowy.
Poczytaj ten wątek: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=21989
 
 
leslaw19632 



Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 2



Wysłany: Pon Cze 10, 2013 07:37   

jak wymienić termostat w roverku 416 i gdzie on się znajduje czy ktoś wie z góry dziękuję
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 10, 2013 08:50   

Tak jak w każdej serii K. Użyj szukajki !!
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
leslaw19632 



Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 2



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 07:06   

w roverze 416 z 1997 roku jest termostat przy miarce oleju po lewej stronie za blokiem żeby go wymienić trzeba odkręcić 3 śrubki które trzymają miedzianą rurkę przykręconą do bloku silnika przez całą jego długość trzeba odkręcić dwie opaski z przewodów gumowych zdjąć przewody gumowe wyciągnąć miedzianą rurkę do tyłu czyli zdjąć z obudowy termostatu jest ona wsadzana na oringach i odciągnąć od pompy wodnej i mamy obudowę na wieszchu odkrencamy 3 śrubki obudowy i wymieniamy termostat wczoraj to robiłem powodzenia
 
 
luqe 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 2



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 00:45   

Witam.
podlacze sie do tematu, bo nie wiem dlaczego, nie moge utworzyc nowego.
Mam pewien problem z ukladem chlodzenia. Po zdejciu glownego weza cieczy chlodzacej (tego grubego na gorze z odpowietrznikiem) okazalo sie, ze w ten waz wsadzony jest termostat. widzialem, ze obudowa termostatu jest nizej, pod tym wezem, i teraz mam zagwostke. Czy w silniku 2 litrowym, to normalne, ze termostat jest wcisniety w tej rurze, czy to jakis oryginalny wynalazek i sa w tym silniku dwa termostaty???
jesli ktos ma doswiadczenie z silnikiem 2.0 (PB) to prosilbym o odpowiedz jak wyglada kwestia termostatu.
pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 01:31   

W T serii termostat jest właśnie w tej rurce z odpowietrzaczem. Żadnego innego tam nie ma.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
luqe 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 2



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 01:51   

Dzieki bardzo za szybka i konkretna odpowiedz.
pozdr
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 16, 2013 14:16   

To teraz ja się podłączę. Jak to wygląda w serii L? (bo chyba takową mam)
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 14:28   

w iDT termostat masz pod pompą wtryskową ... jest wbudowany w chłodnicę oleju o ile kojarzę.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 21:07   

dokładnie tak.wbudowany w chłodniczkę oleju : http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID999641
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Paź 20, 2013 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 19, 2013 21:59   

Najlepiej to by było na focie pokazać...

_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu:/
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 18, 2009 20:44
Brt
Brak nowych postów [R420]Wymiana termostatu
kacper81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Kwi 13, 2014 21:57
centurion
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 29, 2011 18:21
Lopez390
Brak nowych postów [R420] Wymiana wkładu termostatu.
Czy ktoś to już robił?
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Gru 21, 2007 08:26
String
Brak nowych postów [R420] Podłączenie termostatu
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 03, 2008 09:43
String



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink