Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry
Autor Wiadomość
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



  Wysłany: Sob Lis 03, 2007 04:35   [r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry

Rover 97/98, 1,4 i 75 kucy, 8 zaworów, abs, bez klimy.
Na rurze wydechowej prawie bez grama sadzy, wymieniony łącznik wydechu"harmonijka".
jak w temacie pali jak smok 11L/100
jeżdzę spokojnie do 3000 max, naprawdę. Miasto, ale raczej nie w korkach.
Nowe: rozrząd, świece, olej, filtry, lambda.
Wizyta na kompie nic nie pokazała.
mam spalic tego łobuza mojego czy co?? bo nie zarobie.. a zima sie zbliża
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 03, 2007 04:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 10:01   

Sprawdź czujnik temp. dla komputera, istnieje możliwość że daje cały czas za bogatą mieszankę. Sprawdź też termostat (nie obstawiam ze to jego wina, ale jak jest niesprawny potrafi palić więcej nawet o litr na 100) Napisałeś że kable i lambdę wyeliminowałeś to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 12:18   

Ile masz obrotów przy nagrzanym silniku. Chodzi o wolne obroty. Powrót masz napewno szczelny i drożny? Sonda powinna pokazać zbyt bogatą mieszankę. Od kiedy tyle pali? Może trzeba zrobić diagnostykę? :roll: :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Sparki 



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 9
Skąd: Silesia



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 12:27   

Sprawdź czy nie ma dodatkowych oporów tocznych, a bardziej po ludzku to sprawdź szczęki i bębny bo możliwe że to one pochłaniają dodatkową porcje paliwa
 
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 12:38   

Kamil79 napisał/a:
Sprawdź czujnik temp. dla komputera, istnieje możliwość że daje cały czas za bogatą mieszankę.

- jak sie sprawdza czujnik temp? gdzie on sie chowa przedemną?
Cytat:
Sprawdź też termostat (nie obstawiam ze to jego wina, ale jak jest niesprawny potrafi palić więcej nawet o litr na 100)

- termostat raczej sprawny, bo druga rura odprowadzająca po jakimś czasie robi sie gorąca, znaczy termostat otwiera...chyba?
Cytat:
Napisałeś że kable i lambdę wyeliminowałeś

- kabli nie wymienialem, wygladaja na dobre, na włączonym silniku dociskałem i nic mnie nie pokopalo
Cytat:
to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.

- jak sie sprawdza przepływomierz? gdzie on sie chowa przedemną?

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 12:45 ]
R-200 napisał/a:
Ile masz obrotów przy nagrzanym silniku. Chodzi o wolne obroty.

- obroty sa OK, ok 800obr przy rozgrzanym motorze
Cytat:
Powrót masz napewno szczelny i drożny?

- plis wyjasnij prosze co to ten "powrót"
Cytat:
Sonda powinna pokazać zbyt bogatą mieszankę. Od kiedy tyle pali? Może trzeba zrobić diagnostykę? :roll: :roll:

- na nowej lambdzie jeszcze nie sprawdzałem- zaraz jade i powiem czy jest ok, pali odkąd go kupiłem, diagnostyka była w solnie rovera i powiedzieli ze komp nic nie pokazał

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 12:47 ]
Sparki napisał/a:
Sprawdź czy nie ma dodatkowych oporów tocznych, a bardziej po ludzku to sprawdź szczęki i bębny bo możliwe że to one pochłaniają dodatkową porcje paliwa

- nowe klocki i tarcze, tłoczki przesmarowane, nie wiem jak sprawdzić te opory toczne

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 13:37 ]
własnie byłem i sprawdził mi mechanior jakims urządzonkiem i powiedział że lambda OK.
ale...
Skakało między 0.1 a 0.6 góra-dół góra-dół - dokładnie tak jak ostatnio WRRRRRRRRR-po cholerę kazali mi wymieniać te lambde??(uniwersalna 4żyłowa Magneti Marelli)
Co wy na to Szanowni forumowicze :?:
I co wy na to że uslyszałem że może termostat walnięty?? a auto sie szybko nagrzewa, więc gdyby był tylko na duzym obiegu to nagrzeanie sie silnika trwało by długo chybaa :?:
Ale sprawdzę jeszcze na zimnym czy szybko drugi przewód sie robi gorący czy po 10 minutach otwiera duzy obieg
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 03, 2007 14:56   

Kamil79 napisał/a:
to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.


w 1.4 serii K nie ma czegos takiego
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 16:08   

wuszumaster napisał/a:
- jak sie sprawdza czujnik temp? gdzie on sie chowa przedemną?

czujnik jest w trójniku z przodu silnika jak staniesz przodem do otwartej maski to po Twojej prawej, tam gdzie wychodzi wąż do chłodnicy są dwa czujniki, jeden z jednym kabelkiem i jeden z dwoma, od komputera jest ten z dwoma :cool:
Instrukcja sprawdzania
wuszumaster napisał/a:
- nowe klocki i tarcze, tłoczki przesmarowane, nie wiem jak sprawdzić te opory toczne

czym smarowałeś tłoczki?
opory się sprawdza w ten skomplikowany sposób: lewarujesz samochód i kręcisz za koło ;)
kreci się lekko jest ok, nie kręci się lekko nie jest ok :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 16:55   

AndrewS napisał:
Cytat:
w 1.4 serii K nie ma czegos takiego


Czyli silnik lata na mapsensozrze?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 03, 2007 17:58   

tak w serii K jest czujnik podcisnienia w kolektorze dolotowym , sam czujnik jest w kompie, o ile dobrze pamietam to motoroli
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 19:52   

Powrót to jest odprowadzenie paliwa na powrót do zbiornika. Jeśli zmiany nowej sondy so od 01 do06 to są troche małe. Sprawdzić należy szczelność przewodu podciśnienia do sterownika silnika. Ja tak myślę że jeśli ten silnik pali ponad 12 to powinien nieżle dymić, na rozgrzanym silniku mieć objawy zalewania się i prawdopodobnie nachodziło by paliwo do silnika. Stan oleju w silniku by stale wzrastał. Jeśli odłączysz przewód podsiśnieniowy z kompa to są zmiany w pracy silnika? Dlaczego nie podjedziesz na diagnostykę gdzieś do elektryka ? Dużo by to wyjaśniło, szczególnie parametry i ich zmiana. Przecież ten system obsługuje nawet Kts więc z diagnostyką nie ma problemu. A może jednak masz bardzo ciężką nogę?
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:08   

no więc mam jakis dziwny komputer, nie po lewej tylko po środku. Na 2 kompach bylem i kicha, nie czyta

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 00:10 ]
Ps. juz od dawna nie mam ciężkiej nogi. liczy sie dla mnie niskie spalanie, zuzycie materiałów, minimum wizyt u mechaniorow i minimum wydatków.
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:24   

Witaj,

Mam taki sam model silnika w Roverku i w mieście spala 9-10L PB95/ 100km, też uważałem to za dość duży wynik.. porównywalna toyota corolla "okrągła" 1.4 potrzebuje 7-8L benzyny w mieście na pokonanie "setki".

Spróbuj zatankować PB98... w moim przypadku spalanie spadało minimum 0,5L na 100km...

W moim przypadku lekarstwem okazała się instalacja gazowa :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:52   

9-L/100km bedzie dla mnie zupelnie ok :grin:
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 10:52   

Jak piszesz jesteś z Poznania to podjedż do Przema, ogłasza że ma oryginalny tester, napewno odczyta co potrzeba. Nie wiem gdzie byłeś ale Kts czyta napewno układ silnika. Tylko poduszek nie chce ruszyć.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 10:55   

trzeba podjechać na kompa i zrobić adaptacje , i sprawdzić wtedy ile pali
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 13:45   

1. umówiłem sie z "przemo285" na poniedziałek. zobaczymy :)
2. adaptację po resecie robiono juz z 4 razy !!
3. zobjawów uszkodzonego czujnika temp. mam tyko Podwyższone zużycie paliwa.
_________________
był Poznań jest Kraków
Ostatnio zmieniony przez wuszumaster Nie Lis 04, 2007 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 13:47   

ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 13:53   

PHJOWI napisał/a:
ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook

- aaaha. to zdaje sie tylko raz ale pewien na 100% nie jestem. W serwisie rovera był na kompie. Z resztą z 2 godziny grzebali bo coś tam było nie tak z pracą motoru(w sensie odgłosów). Ale mam wrazenie że do niczego nie doszli, bo mieli dziwne minki, choć usluszałem ze wsio już ok

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 13:54 ]
PHJOWI napisał/a:
ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook

- a u Ciebie gdzie mozna zrobic ten test? poznań ?
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 15:03   

caly uklad wydechowy szczelny??
od kolektora po koncowke wydechu?
 
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 15:17   

Wazzabii napisał/a:
caly uklad wydechowy szczelny??
od kolektora po koncowke wydechu?

hmm, no niezupełnie :???: własnie wymieniałem łącznik/harmonijke i znowu cos lekko 'pierrdzi', chyba w środkowym tłumiku. bedę to kleil zeby na 1-2 m-ce starczyło. ale nie jest to mega wydmuch. małe 2 dziurki
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [214si'96] Choinka pod maska nowe przewody cewka i świece
Primo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Paź 03, 2007 21:32
Primo
Brak nowych postów [R25] Problem z zapłonem. Nie pali na wszystkie świece.
damian25802 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Wrz 16, 2013 15:29
leszczu
Brak nowych postów [R200 1.4 B 97r] Spalanie + Filtry
lesio86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 24, 2009 10:13
borsi
Brak nowych postów [R25 '02 2.0 iTD] Kopci jak smok
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Wto Wrz 15, 2009 19:10
MARCONI13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink