Forum Klubu ROVERki.pl :: Stozek do 220D
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Stozek do 220D
Autor Wiadomość
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:09   Stozek do 220D

Witam!
Na sam początek chce napisać ze przeglądałem archiwa itd. idp. ale nic nie znalazłem o dieslu i stożku w nim.

Chciał bym się spytać w jaki sposób najlepiej założyć stożek?
W którym miejscu?
Jak poprowadzić dolot?
Może ma ktoś jakieś zdjęcia lub przykładowe schematy montażu stożka.

Dopiero co kupiłem Rover-ka 220D '97 rok, 2,0 TD i mam pękniętą obudowe od seryjnego filtra. Zastanawiam sie nad założeniem stożka zamiast kupna nowej obudowy i filtra, w niedalekiej przyszłości chce zmienić tak ze tłumik na sportowy ale to juz inny temat!

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin8c 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:48   

sa rozne opinie na temat stozkow. jedni mowia ze dodaje "kopa" a inni ze strasznie niszczy silnik bo zasysa wiecej badziewia do silnika. a co do miejsca, najlepiej niech bedzie ono jak najbardziej otwarte
_________________
O_o
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 11:39   

Moim zdaniem w Dieslu mija sie z celem zakładanie stożka...ale w twoim przypadku to widze ze ma tylko pełnić funkcje filtra bo masz obudowe pęknietą
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 12:09   

matlacz napisał/a:
...Zastanawiam sie nad założeniem stożka zamiast kupna nowej obudowy i filtra...
kolin napisał/a:
Moim zdaniem w Dieslu mija sie z celem zakładanie stożka...

myślę, że nie tylko kolega kolin stwierdzi, że to niepotrzebny zakup ... osobiście proponowałbym Ci zakupić oryginalną obudowę do twojego filtra, a nie bawić sie w bezsensowne stożki ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 12:52   

dokladnie tak jak powyzej
stozek w dieslu to niepotrzebna inwestycja
a jesli chodzi o "tlumik sportowy" to w sumie napewno sa jakies dedykowane remusa czy sebringa czy jakiejs innej dobrej firmy bo zalozenie tlumika wlasnie o nazwie "sportowy" z ładna koncowka to to bedzie wywalenie pieniedzy a bedzie tylko glosniej
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 14:00   

kolin napisał/a:
Moim zdaniem w Dieslu mija sie z celem zakładanie stożka...ale w twoim przypadku to widze ze ma tylko pełnić funkcje filtra bo masz obudowe pęknietą


Dokladnie obudowe mam popekana tak ze tylko nowa by musiala byc albo wlasnie jakis stozek.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:05 ]
orzech napisał/a:
dokladnie tak jak powyzej
stozek w dieslu to niepotrzebna inwestycja
a jesli chodzi o "tlumik sportowy" to w sumie napewno sa jakies dedykowane remusa czy sebringa czy jakiejs innej dobrej firmy bo zalozenie tlumika wlasnie o nazwie "sportowy" z ładna koncowka to to bedzie wywalenie pieniedzy a bedzie tylko glosniej


Oczywiscie muwiac tlumik sportowy mialem namysli pozadny tlumik renomowanej firmy a nie taki pierwszy lepszy!



Co do tego stozka to chodzi mi tylko o uzyskanie jakiegos fajnego dziwku (oczywiscie nie buczenie takie ze bedzie slychac predzej niz widac samochod), a ze akurat mam popekana obudowe od filtra seryjnego to tez pomyslelem o stozku.
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 14:22   

przy dieslu nie spodziewaj sie ladnych dzwiekow ani ze stozka ani z wydechu
bedzie poprostu glosniej
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 19:02   

Stożkowego filtra nie można montować do diesla!!!!!!!! Chyba że nie jest olejony bo inaczej to przepływka do wymiany będzie... Temat był przerabiany przez Anglików
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 19:29   

pgrad ja rozumiem, że jesteś ambitny i chcesz pomóc na forum ale nie odkopuj tematów sprzed ponad roku...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:49   

Przez takie posty na angielskich forach też bym założył filtr stożkowy, i pewnie bym rozwalił przepływkę. Na szczęście są ludzie którzy znają się na rzeczy... A ten temat i tak zaraz spadnie na dalekie miejsce, i tak nikt nie wciśnie pomógł. Mi chodzi o to żeby kolejna osoba głupoty nie zrobiła, a nie o to żeby sobie nabić jakichś punktów czy postów.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 17:17   

Chcesz sobie kupić nowy lepszy Filtr to proponuje firmę ITG
Nr. części WB-290

Nie jest to żaden stożek tylko taki samy kształt ma jak papierowy ale ma lepszy przepływ powietrza.

Są ta filtry od nowości już olejone i ich nie trzeba oleic już więcej tylko powietrzem się je czyści.

Albo zapytaj się na www.re5pect.pl czy by tobie nie sprowadzili takiego, bo są polskim dystrybutorem filtrów ITG w Polsce.

I to co kolega pgrad mówi to racje ma :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 17:32   

michone napisał/a:
pgrad ja rozumiem, że jesteś ambitny i chcesz pomóc na forum ale nie odkopuj tematów sprzed ponad roku...
Czy możesz podać jakieś argumenty dlaczego miałby tego nie robić? Wiele jest na forum tematów, w których odpowiedzi zawierają błędy merytoryczne bądź po prostu nie rozwiązanych, a wielu z nas szuka wiedzy nie tylko poprzez zadawanie pytań, ale także studiując zasoby forum. Zatem dodawanie uwag nawet do "zapomnianych" wątków uważam za słuszne a nawet godne pochwały.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 09:11   

wszystko ok... ale pomysl sobie, ze kazdy odkopuje po 3-4 tematy w których ma cos do powiedzenia... w tym przypadku akurat to co napisal kolega bylo juz wczesniej napisane wiec nie widze sensu tej wiadomosci.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 15:10   

Zacytuj, bo nie mogę sie jakoś tego doszukać...
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 15:59   

pgrad napisał/a:
Stożkowego filtra nie można montować do diesla!!!!!!!! Chyba że nie jest olejony bo inaczej to przepływka do wymiany będzie... Temat był przerabiany przez Anglików


michone spokojnie :ok: pgrad dopisał jedna bardzo ważna rzecz, o której już gdzieś pisałem że: stożek suchy potrafi puszczać dużo syfu a mokry olejny w 90% zalewa przepływkę wiec warto sie zastanowić czy jest sens ryzykować... chociaż ktoś z forum poradził jakiś specyfik do motocrosu firmy shell który podobno nie puszcza pyłu i kurzu a jednocześnie nie zachlapie nam przepływki... ale to już niech decyduje autor tematu :)


ps. kolega Sachar
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 23:25   

pgrad,
Dziekuje ślicznie i mylisz się wcisne pomógł. :)

Już kupiłem obudowe filtra (oryginalną urzywaną) i kupiłem zwykły filtr w sklepie u mnie w mieście. Ale przymierzam się do kupna tego co podał Remi55, dziekuje Ci również.

Co do filtra stożkowego, straszna kicha. Jeżdziłem na takim kilka miesięcy niedość że silnik słabszy to jeszcze syfy wpadają.

pgrad,
Takie pytanie gdzie jest przepływka chciał bym ją wykręcić oglądnąć zobaczyć jak wygląda.


Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 23:34 ]
P.S.
hm... Mam problem nie moge znaleźć tego filtra w tej firmie ITG
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 23:38   

matlacz napisał/a:
pgrad,
Takie pytanie gdzie jest przepływka chciał bym ją wykręcić oglądnąć zobaczyć jak wygląda
Nie do mnie, ale co tam ;) Przepływka jest zaraz za obudową filtra powietrza, dochodzi do nie wtyczka. Obejrzeć można, ale jeżeli chcesz coś z nią działać (przeczyścić) to bądź ostrożny, te blaszki w środku są bardzo delikatne i w zasadzie nie powinno się ich dotykać.
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 23:44   

A czym można ją przeczyścić? Macie jakieś sposoby czy raczej nie idzie tego zrobić?
Musze jutro zajrzeć bo za długo jeżdziłem bez oryginalnej obudowy filtra.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Cze 27, 2008 10:03   

Po wyjęciu całego przepływomierza najlepiej wykręcić sam jego wkład (przyda się chyba klucz gwiazdka) i wtedy obudowę (rurę) wyczyścić szmatką a blaszki jakimś sprayem nie pozostawiającym osadów (jakimś alkoholowym, odparowującym, może spray do styków się nada). W każdym razie te blaszki muszą pozostać suche i czyste.
 
 
mario_81 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: Żmigród / Wrocław



Wysłany: Pią Cze 27, 2008 10:33   

tak jak pisaliście stożek i diesel nie pasują do siebie..co do benzynki - miałem w Probe II stożek K&N + dolot dedykowany do tego auta (ściągany z USA) - i chodziło to pięknie, zwłaszcza jak wchodził na obroty i "ciągnął" powietrze, warcząc przy tym tak, że ciary szły :P (w połączeniu z wydechem STOFFLER :) )

podsumowując - benzyna i stożek OK, dla diesla zwykły filtr..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All LPG] Stożek a LPG
kumilek23 Tuning mechaniczny 3 Wto Lis 23, 2010 01:16
_papa_
Brak nowych postów Jaki stożek do 220 SDi 97r. ?
Cr0c0p Tuning mechaniczny 8 Sro Mar 31, 2010 17:38
kolin
Brak nowych postów [MG ZR 105 2004r.] stożek..?
szeryff Tuning mechaniczny 23 Sro Paź 01, 2008 16:40
szeryff
Brak nowych postów [R620Si] Dolot stozek
rav020 Tuning mechaniczny 1 Sro Wrz 19, 2012 21:05
KRYS
Brak nowych postów [R800Ti] Stożek w obudowie
Yog-Sothoth Tuning mechaniczny 13 Wto Sie 28, 2012 20:46
davidlive



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink