Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem
Autor Wiadomość
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 20:41   

Tomek1212 napisał/a:
Ponadto nawiasem mówiąc niezależnie od samochodu warto zawsze montować moduł ze względu na przeciążanie oryginalnych przewodów. Wiele przyczep zwłaszcza tych większych posiada wiele żarówek do obrysówek, nierzadko po dwie żarówki na jeden kierunkowskaz. Gdy nie zamontujemy modułu przez oryginalny przewód może płynąć 3razy większy prąd niż przewidział konstruktor. Montaż modułu rozwiązuje ten problem.


W każdym aucie gdzie jest monitorowanie powinno się użyć modułu. To jest także wygodnie i nie drogie rozwiązanie. koszt 80zł to chyba nie tak dużo aby nie przeciążać instalacji.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 27, 2011 20:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 21:07   

Chodziło mi o to, ze takowy moduł (lub nawet samoróbkę na przekaźnikach) warto zamontować w każdym pojeździe, nawet takim nie wyposażonym w kontrolę spalonej żarówki.
Przy hakach montowanych fabrycznie (lub dokładanych przez dealera) montuje się moduł, niezależnie od tego czy pojazd posiada LSM.
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 21:56   [R75] Kombi - motaż haka holowniczego
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

czy do montaż u haka trzeba zdejmować tą belkę wzmacniającą? - czy robić w niej otwory tak by zamontować w tylnym pasie hak ?

_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 23:30   

Co prawda mam sedana,ale konstrukcja haka zastępuje belkę. Zdejmujesz belkę i w to miejsce przykręcasz hak.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 15:33   

dokładnie tak, zrzucasz belke i zakładasz hak ;) jeśli kupiłeś używkę, to upewnij się, że masz części mocujące hak do wewnętrznej części podłużnic.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 22:31   

Były jakieś blachy .. hak juz u montera.. a montaz w poniedziałek - jeśli tylko za zimno nie będzie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 22:36   

ja kupiłem używke z UK, poszukałem strony www firmy, zassałem schemat i dorobiłem brakujące elementy ;) trzyma jak atala ;) założenie haka to może z 30min roboty bez stresu, kabelkologia zajmuje więcej czasu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 10:18   

dlatego hak zawiozłem do kumpla dwa tyg. temu żeby rozkminił co i jak .. a teraz tylko na finałowe załozenie jadę.

Do tego WEBASTO, Tempomat, przewód od sprykiwacza, ogrzewanie tylnej szyby.... eh .. żeby tylko ciepło było ..

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 10:18 ]
Markzo napisał/a:
ja kupiłem używke z UK, poszukałem strony www firmy, zassałem schemat i dorobiłem brakujące elementy ;) trzyma jak atala ;) założenie haka to może z 30min roboty bez stresu, kabelkologia zajmuje więcej czasu :)


no z kabelkami sie troche pomordowalismy ..ale efekt jest bajeczny :)

jak sie przelpali w przyczepie to mi na desce pokazuje ikonę przyczepy i BULB FAILURE, frugi taki fajny patencik to to że jak sie włączy przeciwmgielne w przyczepie to gaśnie w aucie..


- trochę sie namordowalismy ale warto było. A tak jako ciekawostka - mam dwa złącza przy haku :) - jedeno do kempingu - drugie do przyczepy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 16:38   

Kupiłem dzisiaj hak. Niestety wiązka kabli za gniazdami jest ucięta i nie wiem jak podłączyć to do instalacji samochodu. Tak to wygląda http://img08.allegroimg.p...9/96/2360399675 W komplecie z hakiem dostałem dwa moduły TF1170X i TF2117. W którym miejscu wpinaliście się w wiązkę kabli w samochodzie i gdzie zamocowaliście moduły? Może jakieś zdjęcia :)

Zastanawia mnie dlaczego od jednej wtyczki (przy haku) kabel jest grubszy (kolor szary, a od drugiej cieńszy (czarny).

Od modułu kabelki też jakieś cienkie. :/
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 12, 2012 18:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 17:56   

apples napisał/a:
W którym miejscu wpinaliście się w wiązkę kabli w samochodzie i gdzie zamocowaliście moduły? Może jakieś zdjęcia :)


Zdjęć ani schematu nie mam ale mogę do Ciebie podjechać moim [ R75 ] i moją instalacją.
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 19:25   

apples napisał/a:
Zastanawia mnie dlaczego od jednej wtyczki (przy haku) kabel jest grubszy (kolor szary, a od drugiej cieńszy (czarny).
Bo jedna to wtyka euro 7-pinowa, a druga 13-pinowa dla różnych rodzajów przyczepek.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 19:35   

rovek napisał/a:
Bo jedna to wtyka euro 7-pinowa, a druga 13-pinowa dla różnych rodzajów przyczepek.
Kabli z jednej i drugiej wychodzi tyle samo i wejść we wtyczkach również jest tyle samo. :sad:

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 19:35 ]


Model haka Witter R31
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 20:10   

Zapewne chodzi o światło cofania, które jest wymagane w przyczepach z dmc powyżej 750km oraz zasilanie do kempingów, ale rzadko spotyka sie u nas takie z dwoma wtykami 7-pinowymi, częściej jest 13 pin.
Ogólnie teraz panuje trend na dwie wtyki 7-pinową oraz 13-pinową ale zawsze można się bawić w przejściówki.
Światła podłączasz z tylnych lamp, mase z karoserii, tu masz opis pinów:
http://www.goliat.com.pl/...zepy-7-pin.html
A tu odnośnie zakładania ori haka do 75.
http://forum.roverki.pl/v...p=154303#154303

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 20:05 ]
Samo podłączenie wtyki 7-pinowej jest banalnie proste, z prawej lampy bierzesz pozycje i kierunkowskaz, z drugiej to samo, do tego przeciwmgłowe i stop z obojętnie której lampy oraz masę z karoserii.

Moduł jest po to aby nie pokazywało, że żarówki są popalone z powodu większego poboru mocy przez światła w przyczepce.

A co do podłączenia modułu w R75 nie wiem jak się podłącza, zerknę do rave ale wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce,

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 20:10 ]
Wybacz, nie mam rave do R75.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 22:41   

rovek, Dziękuje. :wink:

rovek napisał/a:
wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce
Co to znaczy?
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 01:55   

apples napisał/a:
rovek napisał/a:
wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce
Co to znaczy?

Wybacz, pomyłka, wszystko z hakiem i modułami masz ok.

Więc z podłączeniem tego jest tak, przy obu modułach masz wtyczki, gniazdka do nich w swoim samochodzie znajdziesz tu: http://google.mg-rover.or...16&postcount=8, moduły wpinasz do tych kabelków, zaś od modułów ciągniesz wiązkę taką jak ci trzeba, więc:

Czyli w twoim przypadku:
z pierwszego modułu
1.żółty
2.niebieski
3.masa z karoserii
4.zielony
5.brązowy
6.czerwony
7.czarny

A drugą wtyczkę zostaw pustą, chyba że chcesz ciągnąć kemping ale wtedy trzeba robić ją pod daną przyczepę tzn do drugiej wtyczki trzeba by było dodać zasilanie zasilanie ciągłe, zasilanie sterowane włącznikiem zapłonu, masę oraz wsteczny, przed błędami komputera broni 2 moduł.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:50   

rovek, Wielkie Dzięki.

Teraz tylko potrzebuje w które kable (kolory) wpiąć się do instalacji w samochodzie. Nie bardzo znam się na schematach.
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 14:55   

Chodzi tylko o podłączenie zasilania i sterowania do tych modułów, ponieważ to moduł odpowiada za pobieranie świateł z instalacji i komputera, czyli szukaj wtyczki do tego jednego gniazdka (zaznaczone kółkiem w załączniku) koło bezpieczników, a przewody zaznaczone kreskami w załączniku wydłużasz i podpinasz do gniazda przy haku zgodnie z kolorystyką podaną przeze mnie post wcześniej.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 15:38   

rovek, nie wiem jak się odwdzięczę. Dziękuje :)

Póki co podpiąłem instalację wtyczki bezpośrednio do lamp bez modułu. Jak będę mieć więcej wolnego czasu to wstawię moduł. Zastanawia mnie tylko dlaczego te kabelki wychodzące z modułu są takie cienkie.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 13, 2012 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 10:40   

Do podłączenia gniazda potrzeba 3m kabla 7 żyłowego - wersja bez modułu.

Kolorystyka i przeznaczenie kabli wchodzących do lamp.

Lampa lewa:
1. zielono brązowy - wsteczny
2. zielono purpurowy - kierunkowskaz
3. zielono niebieski - stop
4. czerwono brązowy - światłą postojowe
5. czarny - masa
6. niebiesko żółty - przeciwmgłowe

Lampa prawa:
1. niebiesko brązowy - wsteczny
2. zielono szary - kierunkowskaz
3. zielono niebieski - stop
4. czerwono niebieski - światłą postojowe
5. czarny - masa
6. niebiesko biały - przeciwmgłowe


Podziękowania dla VMatas :)

Hak zamontowany, elektryka podłączona i sprawdzona - bez uwag :) Jutro przegląd haka na stacji diagnostycznej i wizyta w wydziale komunikacji aby wbić w dowód rejestracyjny.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 10:40   

Colin1488 napisał/a:
Ale mi to nie sprawia problemu bo pracuje w firmie produkującej traktory i podzespoły na tokarkach numerycznych i nie sprawei mi to żadnego kłopotu.Poza tym materiał mam za darmo a za to że sobie zrobie jeszcze mi zapłacą. sama przyjemność.
Na główce haka jest nabita norma którą sprawdza diagnosta. Jeśli jej nie mam hak nie przejdzie przeglądu.

Perez napisał/a:
A wbijesz taki hak w dowod?
Hak nie musi być nowy. Aby przeszedł przegląd techniczny musi być kartka homologacyjna oraz nabity na główce haka numer (norma czy coś takiego).


Dziadek, podłączyłem u siebie tak samo jak masz u siebie i komputer również nie wyrzuca błędu żarówki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [r75] jazda samochodem z "gołym" wnętrzem
grzegorz_g Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Maj 17, 2013 22:52
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Jazda automatem na "luzie"
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 25 Wto Lip 31, 2007 20:11
piter34
Brak nowych postów [R75] - "Wzmacniane" łączniki z allegro - montaż
ArtureK Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Mar 17, 2016 19:51
mondigo
Brak nowych postów [R75] Jazda z górki a spalanie?
jupik Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Lip 09, 2010 20:33
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink