Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak jeździc ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak jeździc ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania...
Autor Wiadomość
Popai 



Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:05   

Przeciesz w każdym samochodzie masz zawór do regulacji spalania. Tak serio to im mniej deptasz po nim tym mniej pali. Diesla zawsze prowadz na obciąrzeniu i niskich obrotach (tylko tyle żeby nie dudniło). No i nie przyśpieszać nie poczebnie. (zasada kto chamuje przepłaca).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:08   

Popai napisał/a:
Przeciesz w każdym samochodzie masz zawór do regulacji spalania.

Hę?
Co to takiego? Gdzie jest montowane? Jak działa?
Dla mnie to totalna nowość. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 28, 2008 20:27   

takie rzeczy to w maluchach były ;) w niektórych dieslach można podkręcić trochę dawkę paliwa, ale nie jest to takie hop-siup :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
chyn 



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 105
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 16:37   

thef napisał/a:
No myślę, że tankując BP Ultimate Diesel już nic nie muszę dolewać ;) . Cena wyższa, ale chyba i większa pewność o parametry, szczególnie w zimie. Chwalą się, że już wprowadzili specjalną zimową wersję ;)


polecam on na shell szczegolnie w zime :razz:
_________________
chyniu
 
 
Strider 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 12
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 15:10   Re: [r75] jak jezdzic ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania

kamiloski88 napisał/a:
jak jedzic tym autem zeby spalanie bylo jak najmniejsze


Najpierw odpowiedz sobie na trzy pytania (możesz publicznie w tym miejscu):
1- Na którym biegu jeździsz przy prędkości 50 km/h?
2- Jak często jeździsz na tzw. "luzie"?
3- Jak często stosujesz hamowanie silnikiem?

Zobaczymy jak można Ci pomóc, ale najpierw odpowiedz.
Pozdrawiam
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 16:33   

PHJOWI napisał/a:
denaturat też dobry , tylko proszę nie spożywać ale wlewać

Benzyna i dodatki z cpn-u tak, ale denaturat zawiera wode i alkohol ( chodz skazony ale da sie pic :-) }. Jak procenty sie ulotnia, a szybko odparowuja to zostaje sama woda, która zalega potem w filtrze i zamarza na kość. Doświadczeneie z toYoty.
 
 
kamiloski88 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: NS



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 13:25   Re: [r75] jak jezdzic ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania

Strider napisał/a:
kamiloski88 napisał/a:
jak jedzic tym autem zeby spalanie bylo jak najmniejsze


Najpierw odpowiedz sobie na trzy pytania (możesz publicznie w tym miejscu):
1- Na którym biegu jeździsz przy prędkości 50 km/h?
2- Jak często jeździsz na tzw. "luzie"?
3- Jak często stosujesz hamowanie silnikiem?

Zobaczymy jak można Ci pomóc, ale najpierw odpowiedz.
Pozdrawiam


1. najczesciej 3-4
2. zadko
3. prawie za kazdym razem gdzy chce zwolnic

jakie wnioski?
 
 
Strider 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 12
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 14:35   

No więc jeśli chcesz zmniejszyć spalanie swojego auta to powinieneś bezwzględnie odpowiedzieć jak poniżej... (osoby o słabych nerwach proszę o przejście do następnego wątku bez czytania poniższych linijek...)

1- jak tylko 50tka pojawi się na budziku - WRZUCASZ PIĄTY BIEG
2- na LUZIE NIE JEŹDZISZ NIGDY (kilkanaście-kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem dopiero wyrzucasz bieg "na luz")
3- hamujesz silnikiem TAK CZĘSTO JAK TO TYLKO MOŻLIWE

Tylko BEZWZGLĘDNE stosowanie się do tych zasad pozwoli Ci zobaczyć różnicę w spalaniu już po pierwszym tankowaniu!!
To brzmi jak reklama dennego produktu, ale sprawdziłem na sobie i dlatego mogę z całą odpowiedzialnością potwierdzić, że to działa.

Jeśli chcesz zmniejszyć spalanie - zapomnij o paleniu gumy spod świateł, zapomnij o jeżdżeniu z prędkością 90 kmh po mieście!, zapomnij o dynamicznej jeździe i niemal o wszystkich swoich dotychczasowych przyzwyczajeniach.
Ja potraktowałem to jak wyzwanie i jestem teraz bardziej zadowolony z ekologicznej jazdy niż z miny człowieka zostawionego na skrzyżowaniu w tyle :)
Życzę powodzenia w realizacji zamierzenia...
Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Lut 25, 2008 15:27 ]
Zmieniłem wyróżnienie na zielone, kolor czerwony zarezerwowany jest dla administracji forum oraz moderatorów ;)
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Lut 25, 2008 15:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 25, 2008 14:41   

Strider napisał/a:
1- jak tylko 50tka pojawi się na budziku - WRZUCASZ PIĄTY BIEG

...pod warunkiem, że nie mamy pod górkę i przestajemy przyspieszać, tzn. tylko delikatnie wciskamy pedał gazu. Każde większe wciśnięcie pedału gazu na tym biegu i przy takiej prędkości spowoduje zwiększenie spalania (w fazie przyspieszania) oraz szybsze zużywanie się jednostki napędowej

Strider napisał/a:
2- na LUZIE NIE JEŹDZISZ NIGDY (kilkanaście-kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem dopiero wyrzucasz bieg "na luz")

Kilkanaście :mrgreen:
"dziesiąt" bym wykreślił
Poza tym dodałbym, że to dotyczy tylko tylko sytuacji, w której chcemy się zatrzymać!
Zakręt należy zawsze pokonywać na biegu! :lol:

[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 14:43 ]
Strider napisał/a:
zapomnij o dynamicznej jeździe

Tutaj się nie zgodzę i chyba już w tym wątku pisałem, że mniej paliwa spalimy przyspieszając z prędkości A do B w sposób dynamiczny niż "kapeluszniczy"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Strider 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 12
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 16:31   

Nic dodać, nic ująć...
Teraz już macie 100 procent tego co trzeba wiedzieć...

Piter34 - zgadzam się z tym co pisałeś wcześniej w tym wątku...
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 20:29   

hamowanie silnikiem i nie jeżdżenie na loozie to sie zgadza w 100% ale...
Strider napisał/a:
Jeśli chcesz zmniejszyć spalanie - zapomnij o paleniu gumy spod świateł, zapomnij o jeżdżeniu z prędkością 90 kmh po mieście!, zapomnij o dynamicznej jeździe i niemal o wszystkich swoich dotychczasowych przyzwyczajeniach.

odpada, to ja wole ten 1-2l wiecej :mrgreen: :wink:
 
 
 
Strider 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 12
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 20:39   

Tak przypuszczałem... hehehe
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 10:27   

Strider napisał/a:
jak tylko 50tka pojawi się na budziku - WRZUCASZ PIĄTY BIEG
:shock: :shock: :shock: Kolega chyba nigdy nie jechał R75 w dieselku. Przy 50 km/h na piątym biegu to obroty są dużo poniżej 1000, więc to auto się po prostu toczy, a nie jedzie. Przy takiej jeździe to stanowisz wręcz zagrożenie dla ruchu...
Ja przy 50 km/h zawsze mam 3 bieg i nie zamierzam tego zmieniać :mrgreen: .
Przecież z taką prędkością poruszasz się tylko w terenie zabudowanym, więc ciągle przyspieszasz-zwalniasz. Jazda po mieście na 5-tym biegu to porażka...

To tylko moje zdanie.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 26, 2008 10:29   

Marian_K napisał/a:
Kolega chyba nigdy nie jechał R75 w dieselku. Przy 50 km/h na piątym biegu to obroty są dużo poniżej 1000

Osobiście mam wrażenie, że na 5-tym biegu przy 50 km dławi mi się silnik ... sprawdzałem wczoraj - więc raczej odpada - po mieście (50km) poruszam się na 4-ce.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 10:48   

argail napisał/a:
po mieście (50km) poruszam się na 4-ce.

Jak jadę równo lub spokojnie przyspieszam to też 4, a jak chcę mocniej przyspieszyć, to redukszyn na 3 i jazda :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 26, 2008 10:49   

Brt napisał/a:
a jak chcę mocniej przyspieszyć, to redukszyn na 3 i jazda

Piszemy o jeździe ekonomicznej ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 10:51   

no fakt :lol: no u mnie właściwie taka nie występuje :oops: :lol: a serio to 50km/h = max 4 bieg :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 29, 2008 12:54   

Strider napisał/a:
2- na LUZIE NIE JEŹDZISZ NIGDY (kilkanaście-kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem dopiero wyrzucasz bieg "na luz")

Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego jazda na biegu jest bardziej ekonomiczna i mniej wtedy pali niż na luzie ? :roll:
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 29, 2008 12:58   

bo jak puścisz gaz na biegu to powyżej pewnych obrotów całkowicie jest odcinany dopływ paliwa. A na luzie zawsze silnik dostaje benzynę żeby podtzrymać pracę silnika.

PS.Pozatym przy hamowaniu na biegu w mniejszym stopniu obciążamy hamulce ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Lut 29, 2008 13:01   

Gdy jedziesz na luzie silnik spala wiecej paliwa aby utrzymac wolne obroty, niz wtedy gdy jedziesz bez gazu na biegu. Wtedy toczace sie auto samo poprzez kola i zespol napedowy odciaza silnik. Komputer pokazuje wtedy zuzycie paliwa na poziomie 0 l/100km
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] VIS - czy bez vis'ów można jeździć?
dafit Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 20, 2012 00:19
dafit
Brak nowych postów [R75] Czujnik trakcji - nie można jeździć
Traper Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Gru 28, 2010 20:51
Traper
Brak nowych postów [R75] Kręcony przebieg. Jakieś sugestie?
baczek Rover serii 75, MG ZT 29 Sro Sie 14, 2013 01:11
Wizard_gp
Brak nowych postów [R75] Gdzie mogę trfić na jakieś schematy???
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Lis 24, 2009 19:36
sebol11
Brak nowych postów [R75] 2 zdjęcia 2 pytania
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Lis 21, 2015 18:22
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink