Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Znikający płyn chłodzący
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Znikający płyn chłodzący
Autor Wiadomość
Sly 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 17
Skąd: UK



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 16:56   [R416] Znikający płyn chłodzący
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich ,jestem poraz pierwszy na tej stronie wiec na poczatek pozdrawiam wszystkich.Teraz to co mnie intryguje:od kilku miesiecy uzytkuje rovera 416 16v i wszystko jest ok oprocz plynu chlodniczego ,ktory zaczal ubywac jakis czas temu.W serwisie rovera sprawdzono szczelnosc ukladu ,bez zarzutu ,wymienilem korek zbiornika wyrownawczego (jakby lepiej ale ...) plyn wciaz znika.Przepraszam za brak polskich znakow ,mam nadzieje ,ze ktos podpowie mi co jest grane.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 15:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 28, 2007 16:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:26   

proponuję przestdiować ten temat, do końca ;)

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=20317
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:27   

Jak przyjedziesz do domu proponuję podłożyć jakiś karton pod silnik i rano zobaczyć czy gdzieś nie ma plam pozatym zobacz czy w środku auta nie są mokre dywany może nagrzewnica leci , albo powąchaj spaliny z tyłu z tłumika czy nie śmierdzą na słodko może pali płyn-cudów nie ma
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Sly 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 17
Skąd: UK



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 22:27   

Dzieki za odzew ale wyciekow nie ma (widocznych),ubywa ok. pol litra na tydzien ,samochod dziala bez zastrzezen.ma przejechane ok. 100k km.Sprawdzam czesto olej czysty ,wymienilem korek lekko sie poprawilo .Przestudiowalem wszystkie (chyba )mozliwe posty.Aha dywaniki w srodku suche ,czasami mam wrazenie, ze czuje plyn w srodku auta? Problem jest istotny bo jak sie orientowalem wymiana uszczelki to jakies £500 ,kaplica .Sprobuje jakiegos uszczelniacza i dam znac.Poki co dziekuje za podpowiedzi
 
 
darecki_gb 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 39
Skąd: Chodziez



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 22:36   

witaj
ja tez siedze w uk i wymienialem uszczelke kosztowalo to 300 fuli no i auta nie mialem przez tydzien podobno w Roverach to niestety tyle trwa bo trzeba wyjac caly silnik i isplanowac glowice niestety na poczatku tez plyn znikal a potem bylo juz tylko gorzej ale juz po problemie.Radzilbym Tobie jezeli okaze sie ze musisz wstawic auto do warsztatu to po naprawie sprawdz wszystko bo ja niestety nie mam zaufania do tutejszych mechaniorow i musialem poprawiac po nich pozdrawiam aha skad jestes bo jesli w poblizu Liverpoolu to moge polecic kilka warsztatow pozdrawiam
_________________
darek
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 29, 2007 12:46   

sprawdz uszczelke kolektora ssacego, jesli tam jest wyciek to go nie bedzie widac bo plyn szybko odparowuje na goracym silniku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 15:36   

darecki gb napisał/a:


aha skad jestes bo jesli w poblizu Liverpoolu to moge polecic kilka warsztatow pozdrawiam


Witam,

Podaj te warsztaty. Moze sie przyda.
Ja mieszkam niedaleko Liverpoolu(po drugiej stronie rzeki).
A swoja uszczelke wymienilem sam bo ceny naprawde spore.

Pozd,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
darecki_gb 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 39
Skąd: Chodziez



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 20:48   

witam
adres w Liverpoolu 3 Alfred Street tel.07727186708
a reszta to w Manchester i Warrington ten w Liverpoolu to polski mechanik

pozdrawiam

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 20:51 ]
a powiedz jak dokonales tej wymiany i jak ustawiles rozrzad no i czy dales glowice do splanowania
jesli zrobiles to sam to moj szacunek ja nie dalem rady
_________________
darek
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 10:45   

Przyznam się szczerze - że mnie także męczy ubywanie płynu chłodniczego.
A od ostatniego piątku, soboty (byłem na pogrzebie w Kielcach), kiedy to zrobiłem 950 km - zdenerwowanie wzrosło, gdyż po przejażdżce do Kielc okazało się że nie ma wcale płynu w zbiorniku wyrównawczym. Dolałem i po powrocie z Kielc do Zielonej Góry - analogicznie - było prawie sucho w zbiorniku. Żadnych majonezów itp. nie ma. Ilość oleju nie wzrasta - więc najprawdopodobniej mam gdzieś wyciek. Sprawdzę za radą AndrewS'a uszczelkę na kolektorze ssącym.... hmm.... a gdzie indziej - gdzie szukać? :neutral:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 12:29   

witam,
darecki gb napisał/a:
witam
adres w Liverpoolu 3 Alfred Street tel.07727186708
a reszta to w Manchester i Warrington ten w Liverpoolu to polski mechanik



dzieki


Cytat:

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 20:51 ]
a powiedz jak dokonales tej wymiany i jak ustawiles rozrzad no i czy dales glowice do splanowania
jesli zrobiles to sam to moj szacunek ja nie dalem rady


Robilem tak jak pisza w Haynesie.
https://securemg.ipl.co.uk/mgcc/images/hayneszr.jpg - takim
Co prawda musialem kilka punktow pominac. Nie wymienilem paska rozrzadu ani pompy bo nie dalem rady odkrecic kola pasowego - i tu niespodzianka - da sie wymienic uszczelke bez odkrecania tego kola a co za tym idzie bez odkrecania dolnej plastikowej pokrywy.
Moj przypadek jest tego przykladem. Wymienilem "po drodze" uszczelke kolektora dolotowego i uszczelniacze walkow.

Ustawienie rozrzadu to prosta sprawa. W moim przypadku trzeba bylo uwazac na to zeby nie pokrecic walem po zdjeciu paska. Jako ze nie moglem zdjac plastikowej obudowy nie widzialem kropek - wiec nawet male przypadkowe pokrecenie walem zepsuloby "timing"
(normalnie walem krecic mozna pod warunkiem ze sa lekko wkrecone sruby).
Wiec namalowalem sobie swoje kropki u dolu silnika na kole pasowym i na bloku
I po sprawie.

Generalnie - robiac jak pisze ksiazka naprawde ciezko cos zepsuc.
Glowice dalem do splanowania w okolicy(warsztat w Birkenhead) - koszt to 25 futow + VAT, odebralem tego samego dnia po bodajze 2 godzinach.

Obecnie wody nie ubywa. Wszystko chodzi jak ta lala :) .

aha, przy okazji zaoszczedzilem kilka stowek.
Pozdrawiam,

[ Dodano: Wto Paź 30, 2007 12:33 ]
String napisał/a:
Przyznam się szczerze - że mnie także męczy ubywanie płynu chłodniczego.
A od ostatniego piątku, soboty (byłem na pogrzebie w Kielcach), kiedy to zrobiłem 950 km - zdenerwowanie wzrosło, gdyż po przejażdżce do Kielc okazało się że nie ma wcale płynu w zbiorniku wyrównawczym. Dolałem i po powrocie z Kielc do Zielonej Góry - analogicznie - było prawie sucho w zbiorniku. Żadnych majonezów itp. nie ma. Ilość oleju nie wzrasta - więc najprawdopodobniej mam gdzieś wyciek. Sprawdzę za radą AndrewS'a uszczelkę na kolektorze ssącym.... hmm.... a gdzie indziej - gdzie szukać? :neutral:

Witam,

Jesli jestes na granicy zalamania nerwowego z powodu ubywajacej wody, wlej uszczelniacz i poczekaj na efekt. Jesli ubytek byl z powodu nie-HGF - powinno byc ok.
Zawsze mozesz go wyplukac jakimkolwiek srodkiem do czyszczenia ukl. chlodzenia.

pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 12:39   

String Ciebie uszczelka kolektora nie dotyczy ;) Ty masz klekota ;) szukaj wycieków na wężach
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 13:44   

:cry: myślałem że teraz "będzie żyć się lepiej - także i mi". A tu widzę muszę tropić węża :mrgreen: :mrgreen: no Ok - nie pozostaje mi nic innego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 30, 2007 16:07   

mt napisał/a:
oglem zdjac plastikowej obudowy nie widzialem kropek - wiec nawet male przypadkowe pokrecenie walem zepsuloby "timing


na dolnej obudowie paska i na kole pasowym tez jest znak
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 20:58   

AndrewS napisał/a:
mt napisał/a:
oglem zdjac plastikowej obudowy nie widzialem kropek - wiec nawet male przypadkowe pokrecenie walem zepsuloby "timing


na dolnej obudowie paska i na kole pasowym tez jest znak


Zgoda - naciecie na kole pasowym widac. Nie widac kreski na plastiku. Po prostu nie da sie tam zajrzec.
Mozliwe ze sie da np. z lusterkiem czy jakos inaczej kombinujac.

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
Darek416 




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 32
Skąd: Wysoczyn



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 16:03   

"Sly" napisałeś że wymieniłeś korek od zbiorniczka wyrównawczego, ciężko taki dostać? drogi był? bo wczoraj zgubiłem :( a w tomateam chcą za niego aż 36zł bo to oryginał.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 16:25   

Darek416 napisał/a:
tomateam chcą za niego aż 36zł bo to oryginał.
Dużo?Chyba nie tak dużo ;)
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 22:08   

Kup od poloneza i koniec problemu
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 03, 2007 09:11   

podejzewam ze nowy do poldorovera bedzie w takiej samej cenie, a uzywany to trzeba byc pewnym ze jest sprawny
w/g mnie 36 zl to dobra cena, a BTW to sa oryginalne korki ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 09:24   

AndrewS napisał/a:
a BTW to sa oryginalne korki ??
Tak, oryginalne.
 
 
Sly 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 17
Skąd: UK



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 20:50   [416 i 16v] u......szczelka pod glowica

Pozdrawiam wszystkich ,dzziekuje za odpowiedzi ale chyba dzis sprawa sie rozwiazala .Pojawil sie majonez w zbiorniku z ciecza chlodzaca .Chyba zrobi sie wir w kieszeni. :beczy: :bezradny:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Konrad_T Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pią Lis 30, 2012 19:04
Konrad_T
Brak nowych postów [R416] Wyciekjący płyn chłodzący
Szymek123456 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Kwi 09, 2009 00:05
MalyNicki
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Znikajacy płyn :(
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 43 Pią Mar 25, 2011 17:55
Gość
Brak nowych postów [R45] Płyn chłodzący
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Gru 30, 2010 19:24
bibson3
Brak nowych postów [R400] Płyn chłodzący
danieleczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lip 11, 2008 19:12
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink