Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] W moim roverku jest zimno
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Wto Gru 04, 2007 21:57
[R400] W moim roverku jest zimno
Autor Wiadomość
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 21:53   [R400] W moim roverku jest zimno
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

tak jak w tytule jest zimno.Długo się rozgrzewa a nawet po kilkunastu minutach jak pokazuje wys.temp. to też jest nie za gorąco
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 20:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 04, 2007 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 21:56   

PO PIERWSZE zły dział!
PO DRUGIE źle zatytułowany wątek!
po trzecie dostaniesz opr od moderatorów :) przygotuj się na to :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 22:36   

tacy straszni to nie jesteśmy :P ale temat poprawić trzeba.
W dieslach ogrzewanie niestety nie jest rewelacyjne, ale po rozgrzaniu powinno grzać przyzwoicie.

conieco jest np. w tym temacie:
http://www.roverki.pl/for...ight=ogrzewanie

pozatym jest to często wałkowany temat, więc jak w forumowej szukajce wpiszesz "ogrzewanie" to znajdziesz sporo tematów ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 22:51   

jerzu napisał/a:
PO PIERWSZE zły dział!
PO DRUGIE źle zatytułowany wątek!
po trzecie dostaniesz opr od moderatorów :) przygotuj się na to :P

prorok jakiś czy co ? :rotfl:
Brt napisał/a:
tacy straszni to nie jesteśmy :P ale temat poprawić trzeba. ...

właśnie :twisted:
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
buziaczek0807 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO :cool:
--------------------------------------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 16:51   

Po czwarte trzeba było zauważyć ,że jestem nowy i mogę się gubić na początku.A co do tematu wątku to jakoś nie rozumiem co Ci nie pasuje
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 16:55   

Wystarczy dokładnie czytać to co piszą moderatorzy. Dostałeś ode mnie informację o przesunięciu tematu i prośbie o przeczytaniu zasad kącika usterki i dostosowaniu do nich tematu. Rozumiemy, że jesteś nowy i właśnie podpowiadamy co powinieneś zrobić ;) . Giewu również napisał Ci co należy zrobić ;)
Co do Twojego problemu, czy stan płynu chłodzącego w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie? Może również termostat jest ciągle w pozycji otwartej co powoduje powolne nagrzewanie i trudności w utrzymaniu temperatury. Spróbuj zbadać jak rozgrzewają się węże i chłodnica od zimnego silnika do pełnego zagrzania. Poszukaj też póki co innych możliwych przyczyn w podobnych tematach (nagrzewnica, zapowietrzenie, zaworek nagrzewnicy itp.).
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 17:00   

Czy teraz jest lepiej
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 17:02   

Jest prawie idealnie :) . Przydałoby się w temacie do modelu 420 dopisać oznaczenie silnika.
Jaki Ty masz dokładnie silnik? Bo rover nie używał oznaczeń TD. A występują dwa diesle, 86KM (np. SD, D) i 105KM (SDi, Di).
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 17:09   

Chyba di bo motor jest 105 konny.Nie mogę się do dzisiaj w tych oznaczeniach połapać a jeżdżę już nim 1.5 roku
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 17:13   

buziaczek0807 napisał/a:
Chyba di bo motor jest 105 konny.

Tzn. masz albo Di albo SDi (ten miał zazwyczaj lepsze wyposażenie). W serii 400 tylko "D" miały 86KM.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 18:27   

Witam ,już jestem z powrotem(zapomniałem że mam wizytę u dentysty) Auto na fakturze zakupu ma oznaczenia tylko rover 400 silnikRT 9.7 400 ,77,00KW co to wszystko znaczy.Nadmieniam ,że ma wszystko to co inne rovery , czyli najuboższy ma wszystko.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 19:15   

buziaczek0807 napisał/a:
Czy teraz jest lepiej

teraz jest niemal idealnie :mrgreen: ...
i przystopuj :twisted: , tutaj tak wszyscy pisać musimy ;)
buziaczek0807 napisał/a:
tak jak w tytule jest zimno.Długo się rozgrzewa a nawet po kilkunastu minutach jak pokazuje wys.temp. to też jest nie za gorąco

a jeśli chodzi o Twój problem to podejrzewam w pierwszej kolejności problem z termostatem, długo rozgrzewający się silnik, słabe ogrzewanie wskazują właśnie na zawieszający się termostat ... jeśli jednak silnik rozgrzewa się normalnie, a ogrzewanie nie działa wtedy problemu szukaj w źle działającej nagrzewnicy (do czyszczenia lub zapowietrzony układ chłodzenia)
ale najpierw przede wszystkim zastosuj się do rady kolegi thefa i sprawdź poziom płynu chłodzącego co dla ogrzewania ma kolosalne znaczenie ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 19:43   

wskazówka temp. jest na poziomie połowy wskażnika dopiero po przejechaniu5-7 kilometrów kiedy trzeba wysiadać ,oczywiście przy obecnych temperaturach, gdy jest zimniej -15 ciężko nim jechać w samej koszuli np. odcinek 50km.
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:27   

Toż zima, kto jeździ w samej koszuli :grin:
Na poważnie to i tak dobry wynik jak po 5-7 km masz połowę skali. Diesle wolniej się nagrzewają i nie tylko roverkowe. Ustawienie przełącznika temperatury tylko "prawie do końca" już robi dużą różnicę na niekorzyść.
_________________
DEBEC
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:49   

buziaczek0807 napisał/a:
wskazówka temp. jest na poziomie połowy wskażnika dopiero po przejechaniu5-7 kilometrów kiedy trzeba wysiadać ,oczywiście przy obecnych temperaturach, gdy jest zimniej -15 ciężko nim jechać w samej koszuli np. odcinek 50km.

czyli wskaźnik pokazuje Ci prawidłowo :cool: ... czyli przyczyny niedogrzania autka szukamy dalej ... (patrz: poprzedni mój post) :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:30   

Dzięki ,posprawdzam te rzeczy i opowiem co jest
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:32   

Jeszcze jedno, jak uruchamiasz zimny silnik, to pokrętło nagrzewnicy powinno być w pozycji zamkniętej (niebieski kolor), wtedy szybciej silnik osiągnie temperaturę, bo nie będzie oddawał części ciepła do nagrzewnicy.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 12:12   

buziaczek0807 napisał/a:
Auto na fakturze zakupu ma oznaczenia tylko rover 400 silnikRT 9.7 400 ,77,00KW co to wszystko znaczy.

W takim razie masz R400 SDi wg mnie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 14:20   

W moim też było zimno. Do przedwczoraj. Jak to już ktoś na tym forum wspominał, Roverki
potrafią same naprawić się. Wcześniej sprawdziłem chyba wszystko: termotat, zawór na wężu
od nagrzewnicy, gniotłem wszystkie węże, wymieniłem korek od zbiorniczka, szykowałem się
do wymiany uszczelki pod głowicą bo węże były bardzo twarde, aż ciśnienie wywalało płyn przez korek, aż tu nagle w samochodziku cieplutko, że miło. Otwieram maskę, sprawdzam poziom płynu w zbiorniczku i :shock: płynu brak ale nie ma śladów co by wywaliło go przez korek, do tego węże mięciutkie tak jak potrzeba. Dolałem 1l płynu i do dziś nie ubyło go.
Podejrzewam, że gdzieś w układzie siedziała bańka z powietrzem i w końcu ją wywaliło.
Nie wiedziałem, że w R420sdi może być tak cieplutko.

pozdr.
_________________
radko
 
 
buziaczek0807 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 41
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 18:19   

Wita.Dzisiaj sprawdziłem zaworek na przewodzie do nagrzewnicy i .Przewód do zaworka jest ciepły za też z chłodniczki wychodzący jest króciec ,który rozchodzi się w lewo i w prawo ten w lewo jest gorący a ten w prawo do zbiorniczka wyrównawczego jest zimny Czy to normalne?.Mam wrazenie ,że po kilkakrotnym naciskaniu węży oraz dolania płynu (może niepotrzebnie) jest cieplejsze powietrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Nawiew w moim roverku
podlygracz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 01, 2007 14:35
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Trzy usterki w moim Roverku
AndrzejekA8 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Nie Lut 01, 2009 14:14
mogewszystko
Brak nowych postów [R400] LPG Nie działa nawiew - jest mi zimno!
Finveg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Mar 27, 2015 07:13
robczach
Brak nowych postów [R400] Jaki alarm jest w moim samochodzie.
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Lip 23, 2007 15:21
grz3loo
Brak nowych postów [R420D] Montaż halogenów w moim roverku jak??
Fredziu89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Lut 28, 2010 10:26
damiansz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink