Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku
Autor Wiadomość
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 11:31   [R620] Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam .... u mnie w R620 2.0 16V '96 jest tak ze czasem jak jest zimny mam problem z wrzuceniem 1 lub wstecznego co moze byc powodem ...... ??
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 16:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 08, 2007 11:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 11:45   

jak działa to, że kilka razy wciśniesz sprzęgło, to masz problemy z ułladem wysprzęglania (pompka-wysprzęglik) może po prostu brakować płynu, a może po prostu któryś z tych elementów już przecieka :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 09, 2007 16:45   

Wpisz w nawiasy kwadratowe cały opis modelu zgodnie z zasadami kącika - [model, silnik, rocznik] - tym, którzy znają się na Twoim modelu będzie łatwiej znaleźć Twój post.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 12:52   

andrzejziom, wydzieliłem posty dot. Twojego problemu do nowego wątku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:12   

piter34 napisał/a:
andrzejziom, wydzieliłem posty dot. Twojego problemu do nowego wątku.


Dzięki ;) ... A to jest tak ze jak wcisne pare razy sprzeglo to wchodza .. ale czasem jest tak ze i przez tydzien niemam takiego przypadku a czasem problem sie pojawia z 1 i z R ...
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:20   

Czy nie ubywa Ci płynu z układu sprzęgła albo nie poci się pompa albo wysprzęglik (standard w tym aucie w tym wieku - wiek gumy robi swoje)?

Bo Twój opis dokładnie odpowiada obiawom minimalnie zapowietrzającego się układu.

U mnie tak było jak po wymianie pompy sprzęgła mechanicy (po tej akcji uznałem, że to raczej czeladnicy na mechaników) nie dokręcili przewodu idącego do wysprzęglika - układ się minimalnie zapowietrzał (ale nieszczelność była powyżej pompy, więc nie uciekało wszystko, a tylko troszeczkę) - na tyle nieznacznie, że pompując kilkakrotnie pedałem dało się to powietrze usunąć tak, że wszystko działało, bo nieszczelność działała jednocześnie jak odpowietrznik.

Jak auto postało dłuższy czas to efekt powracał i znów trzeba było pompować.

Naprawa - 3 minuty - dokręcenie przewodu wychodzącego z pompy w kierunku wysprzęglika.

Jeśli to nie to to obejrzyk dokładnie okolice pedału sprzęgła, pompy i wysprzęglika, czy gdzieś nie masz wycieku.

W razie czego - www.tomateam.pl - są i reparaturki i kompletne pompy (cena zamiennika jest taka, że raczej nie opłaca się kombinować z reparaturką, bo jeśli pompa jest wyrobiona, to reparaturka nie pomoże).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:33   

spróbuje odpowietrzyc uklad, jak niepomoze to moze zestawy reperacyjny z tomateam.pl pomoze .... chociaz widze ze niepolecacie ich ..... :/
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:40   

andrzejziom napisał/a:
spróbuje odpowietrzyc uklad

Najpierw obejrzyj układ - może od razu uda się wyczaić co i jak - szukaj wycieków z pompy, wysprzęglika lub łączeń (szczególnie wyjście przewodu z pompy w kierunku wysprzęglika).
andrzejziom napisał/a:
chociaz widze ze niepolecacie ich .....

To nie to, że nie polecamy - pompa sama w sobie się wyrabia (wycierają się metalowe części), a typuję patrząc na przebieg, że Twoje auto ma grubo ponad 200 kkm - po prostu to już nie pasuje jak nowe i reparaturki zwykle działają na krótką metę, bo jeśli części metalowe są zniekształcone, to szybko niszczą reparaturkę i efekt powraca.
Jeśli pompa byłaby mało używana (np .auto długoby stało i guma sparciała) to ok, ale jeśli taka pompa była używana, to reparaturka zwykle działa dość krótko.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:42   

maciej napisał/a:
Twoje auto ma grubo ponad 200 kkm

wlasnie jakies 100 km temu wybiło 200 .... dzisiaj jak wroce do domu poczaje wszystko ... bede pisal na bierzaco co i jak ...
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:48   

andrzejziom napisał/a:
wlasnie jakies 100 km temu wybiło 200

O ile ktoś wcześniej nie przeprowadził "retuszu" licznika. ;)

Jeśli chodzi o rearaturkę, to ostatnio mój ojciec założył do R827 z przebiegiem 230 kkm oryginalną reparaturkę Hondy za chyba 200 zł - wytrzymała chyba około 5 kkm i tak trzeba było kupić pompę za chyba 600 zł (bo właśnie pompa była tak zużyta, że reparaturka nie pomogła), a niestety reparaturki, ani pompy do R827 w zamiennikach nie występują.

W przypadku R600 reparaturki są super tanie, więc możesz zaryzykować, ale musisz uważać i sprawdzać co jakiś czas płyn, żeby Cię nie zaskoczyła ponowna awaria pompy - ja jeżdżę sporo za granicę i dlatego wymieniam zawsze całą pompę, bo awaria np. we Włoszech (co mi się zdarzyło) to już spory problem, więc wolę nie oszczędzać 100 zł różnicy pompa-reparaturka.

Jeśli jeździsz w Polsce i w zasięgu takim, że może Cię ktoś odholować albo w razie co dotoczysz się na 3 biegu do znajomego warsztatu, to reparaturka jest ok. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:54   

maciej napisał/a:
O ile ktoś wcześniej nie przeprowadził "retuszu" licznika.

niby .. ;) jak odpowietrzenie nie da rady zaryzukuje z reparaturka ... sproboje tez dolac płynu bo moze go brakowac poprostu ... :/

maciej napisał/a:
Jeśli jeździsz w Polsce i w zasięgu takim, że może Cię ktoś scholować albo w razie co dotoczysz się na 3 biegu do znajomego warsztatu, to reparaturka jest ok.


Raczej gora ... 60 km od domu ... moze na jakis spot kiedys sie wybiore do was ;) ...
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 14:02   

andrzejziom napisał/a:
sproboje tez dolac płynu bo moze go brakowac poprostu ...

Muszę Cię zmartwić - nie ma takiej opcji - DOT4 z układu sprzęgła nie paruje i nie ucieka jeśli nie ma rozszczelnienia układu, więc jeśli dobrze strzelam, to musisz szukać nieszczelności.

Oczywiście przyczyna może leżeć w samej skrzyni, ale opisywane przez Ciebie objawy raczej na to nie wskazują.
andrzejziom napisał/a:
moze na jakis spot kiedys sie wybiore do was ...

Z taką wycieczką to nie ma problemu - Tomi pompy ma na składzie, a na spotach dokonujemy różnych napraw, więc wymiana pompy też może być. ;)
A MaReK i maniaq to mają nawet doświadczenia z 300 km holu z Szumiradu. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 14:11   

maciej napisał/a:
Z taką wycieczką to nie ma problemu - Tomi pompy ma na składzie, a na spotach dokonujemy różnych napraw, więc wymiana pompy też może być.
A MaReK i maniaq to mają nawet doświadczenia z 300 km holu z Szumiradu.


A czytalem czytalem o holowaniu ... ;) maze o takim MG jak MaRka ... Napewno sie wybiore kiedys .... :D w paru malych naprawach napewno byscie pomogli

maciej napisał/a:
nie ma takiej opcji

myslalem ze mozna .. :/ ..... dzisiaj sie wszystko okaze czy sa przecieki ...
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 14:15   

andrzejziom napisał/a:
myslalem ze mozna .. ..... dzisiaj sie wszystko okaze czy sa przecieki ...

Dolewać można. Chodziło mi o to, że to nie rozwiąże problemu, a jedynie opóźni efekty.

Dokładnie to miałem na myśli, że "nie ma takiej opcji", żeby "poprostu brakowało płynu" i wystarczyło dolać - jeśli go brakuje to musiał gdzieś wyciec.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 14:21   

acha ... zobacze jak sie miewa pompa, wysprzeglik, gumy czy widac jakies wycieki .... i potem bede rozwazal kupno czesci ...
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Biegi ciężko wchodzą
berserker8888 Rover serii 600, Honda Accord 21 Czw Sty 28, 2010 23:31
berserker8888
Brak nowych postów [R600] Ciężko wchodzą biegi
Dreamowy Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Wrz 23, 2014 15:54
Dreamowy
Brak nowych postów [R618] Skrzynia, ciężko wchodzą biegi
Mlodszy91 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Sty 09, 2010 20:16
Vesper416
Brak nowych postów [R618i] ciężko wchodzą biegi po zimie. płyn wymieniony
iambasta Rover serii 600, Honda Accord 16 Sob Mar 26, 2011 14:53
iambasta
Brak nowych postów [R620] Biegi nie wchodzą
airkadio_k Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Paź 05, 2007 21:15
airkadio_k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink