Forum Klubu ROVERki.pl :: [mgf 1.8VVC 97r] silnik - pilne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mgf 1.8VVC 97r] silnik - pilne
Autor Wiadomość
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 20:59   [mgf 1.8VVC 97r] silnik - pilne

Witam wszystkich. Chcialbym podzielic sie na forum tym co stalo sie z moim ukochanym autkiem. Jechalem sobie spokojnie szwedzka autostrada (ok 130 km/h) i nagle cos strzelilo za plecami, silnik zgasl i zobaczylem w lusterku chmure bialego dymu. Wszystkie obiawy wskazywaly na rozrzad (choc pasek caly), wiec przetransportowalem auto do Polski i w garazu szwagra wyciagnelismy silnik. Co sie stalo widac wyraznie na zalaczonych zdjeciach. Jednym slowem KATASTROFA!!!
Mam mozliwosc kupic uzywany silnik VVC z niewielkim przebiegiem, ale silnik jest z 2001 roku a moje auto z 1997. Moze ktos bardziej doswiadczony wie czy nie bedzie problemow z przekladką?? czy wszystko jest identyczne i czy bedzie wspolpracowal z komputerem??
Prosze o szybka odpowiedz.
Pozdrawiam.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Ostatnio zmieniony przez michalswiatek Wto Gru 18, 2007 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 18, 2007 20:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:32   

:shock: niestety nie wiem, jak to wygląda z przekładką. Mechanicznie będzie pewnie OK. Co do kompa, to podejrzewam, że w tym nowym silniku jest inaczej rozwiązany układ zapłonowy i mogą być problemy z współpracą z obecnym kompem. Było o tym parę razy na forum, tyle że w odniesieniu do R20025 lub 400/45.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:36   

Te, Admin, gały takie wybałuszyłeś, a powinności swojej nie wykonałeś ;) Fakt, masakra niezła. A czy mi sie wydaje, ale pasek to chyba uszkodzony jest jednak?
Michał, zapoznaj się z zasadami kącika i dostosuj do nich temat
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:43   

no właśnie przez to co zobaczyłem :oops: racja temat do poprawki i z tą myślą nawet na niego klikłem :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 23:01   

Wybaczcie temat nowicjuszowi, juz poprawilem.
Pasek rozrzadu byl OK, sami go zdjelismy i troszke uszkodzilismy, ale raczej nie bedzie juz potrzebny.
Jezeli dobrze zrozumialem Cie Brt to powinienem szukac silnika lacznie z kompem, albo silnika z podobnego rocznika??
Niestety wybor silnikow VVC nie jest zbyt bogaty.
Czy jest jakac szansa "polaczenie" takiego motoru z obecnym kompem.
Pozdrawiam.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 23:11   

Niestety nie pomogę :( myślę, że Senn, AndrewS, PHJOWI i przemo285 będą najbardziej kumaci w tym temacie :| A może ktoś jeszcze swapował VVC i bedzie "coś" wiedział ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 23:26   

Przegladalem oferte czesci zamiennych na stronie TomaTeam i z opisu modeli do jakich dana czesc jest przeznaczona wynika ze silnik 1.8 VVC do 06.99 mial 146KM, natomiast dz 07.99 160KM. Jezeli faktycznie tak jest to chyba nie ma co liczyc na wspolprace kompa od slabszej wersji z nowsza i mocniejsza.
Przyznam ze troche mnie to zmartwilo.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 23:42   

Były dwie wersje tego silnika 145 i 160 KM, a w szczegółach może jeszcze pomóc Mariusz418wawa.

Tak naprawdę, to najpewniej, choć nie łatwo prześledzić różnice w silnikach w EPC.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 19, 2007 11:24   

maciej napisał/a:
Były dwie wersje tego silnika 145 i 160 KM, a w szczegółach może jeszcze pomóc Mariusz418wawa.

ZTCP jeżeli silnik 160KM w miejsce 145KM to na nowszym kompie, a co za tym idzie z pilotami i centralką alarmu. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 19, 2007 12:05   

Zerkałeś może tutaj ? Pojawił się ten link w innym topicu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 13:08   

Tez znalazlem to ogloszenie do ktorego link podaje Szymon. zamowilem ten silnik i powinienem go miec koncem tygodnia. Mam nadzieje ze wszystko bedzie z OK i nie bedzie problemow z przekladka.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 21, 2007 22:47   

oo kurde ale masakra, wiesz czego tak sie stalo ?? bo przeciez musi byc jakis powod
ja niestety nie pomoge ale dam linka Seenowi on swego czasu szukal info o 1,8 VVC
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Gru 21, 2007 23:33   

Nie mam pojecia co bylo przyczyna.
Kurier przywiozl dzisiaj silnik z 2000r i 70000 przebiegu, na oko rozni sie tylko kolorem korka oleju (jest zolty a ja mialem czarny). Jutro zabiore sie za przekladanie osprzetu, skrzyni i calej reszty + oczywiscie nowy rozrzad i pompa wody. Moze uda sie go odpalic przed wigilia :smile:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 22, 2007 00:06   

Wydaje sie ze nie powinno byc problemow ze sterowaniem tego silnika przez Twoj obecny komp. Wersja 160koni to ten sam silnik tylko na innym sofcie ECU, przepustnica 52mm i inny wydech.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 00:32   

Sprzedajacy twierdzi ze ten silnik jest taki sam jak ten uszkodzony i ma 146 KM.
Oznaczenie tego silnika to 18k4km18.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 10:28   

radzę zalożyć swoje koło zamachowe , bo go nie odpalicie , a po co dodatkowa robota . Jak wygląda sytuacja z cewką , masz oddzielnie czy na świecach? (chodzi o nowy silnik )
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 13:30   

Silnik jest goly bez zadnego osprzetu, cewka wydaje mi sie ze oddzielna, ale jeszcze to sprawdze.
Mozesz wyjasnic czemu nie odpalimy na tym kole zamachowym???

Jesli chodzi o cewke, to jest tak samo jak w starym silniku.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 31, 2007 16:13   

michalswiatek napisał/a:
Mozesz wyjasnic czemu nie odpalimy na tym kole zamachowym???

Immobiliser nie pozwoli (są jakieś znaki na kole)

Jak postępy przy przekładce?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 15:17   

Prace stanely na jakis czas ze wzgledu na brak czesci. Czekam jeszcze na nowe sprzeglo i uszczelki kolektora ssacego. Moze uda sie ruszyc poczatkiem przyszlego tygodnia.

Czy zalozenie kola zamachowego od "nowego" silnika zawsze powoduje problemy z odpaleniem?? Moze da sie to jakos sprawdzic przed zamontowaniem??

Chodzi o to ze nowe kolo jest duzo ladniejsze od starego na ktorym widac sporo mikropekniec.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 15:20   

stare koło musi być ze względu na immo i znaki na tym kole , podaj zdjęcie na forum to zobaczymy jaki stan, a na pw podeśli mi numer vin swojego auta oraz numer części z nowego koła sprawdze czy będzie pasować.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Kilka problemów - szarpanie, pilne!
Mad MGF i MG TF 14 Sro Gru 07, 2011 20:05
Hetmann
Brak nowych postów [MGF] Schemat elektryczny głośników PILNE!
Xao MGF i MG TF 8 Pią Lis 01, 2019 21:23
wladi
Brak nowych postów [MGF] PILNE POMOCY uchwyty pod belkę przedniego zderzaka
A może jakiś zamiennik??
superkto MGF i MG TF 2 Nie Gru 23, 2007 21:36
superkto
Brak nowych postów [MGF] silnik ukladu kierowniczego ?
Krzytof MGF i MG TF 2 Nie Sie 19, 2012 18:59
Krzytof
Brak nowych postów [MGF] MGF Trophy 160 - Jaki silnik pasuje?
T-RoX MGF i MG TF 5 Wto Kwi 19, 2011 00:08
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink