Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z pracą silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z pracą silnika
Autor Wiadomość
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



  Wysłany: Sob Gru 29, 2007 08:45   [R420] Problem z pracą silnika
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam. Po przeszukaniu forum niestety nie trafiłem na temat dotyczący mojego problemu. Otóż kupiłem ostatnio Roverka 420D rok 1997 sprowadzonego z niemiec, auto stało dość długo nieużywane około rok-półtora (oczywiście zdaje sobie sprawę że taki przestój nie wyszedł mu na dobre)i niepokoi mnie praca silnika, w związku z tym chciałbym uzyskać jakieś wskazówki od czego zacząć.
OPIS PROBLEMU:
auto czasami odpala za pierwszym razem ale po chwili gaśnie, nie reaguje na pedał gazu, po kilkukrotnym odpaleniu silnik chodzi równo ale nadal nie reaguje na pedał gazu, po przytrzymaniu delikatnym pedału gazu auto powoli wkręca się na obroty i spada i znowu wkręca i spada po chwili pracuje na wyższych obrotach dopuki silnik się nie rozgrzeje tak się właśnie zachowuje.
Podczas jazdy wygląda to podobnie trzeba go przytrzymać na wyższych obrotach i dopiero ruszyć bo inaczej gaśnie, auto szarpie jakby nie dostawało paliwa i po spuszczeniu go z obrotów czasami gaśnie. Omówiona sytuacja występuje w zakresie obrotów 1000-2500, po 3000 włącza się turbina i jest ok.
I jeszcze jedno w momencie jak się "muli" podczas jazdy np. na jedynce zaraz przed tym jak zaczyna się wkręcać na obroty słychać jakieś stuki, pstryki spod maski o dość dużej częstotliwości jak wejdzie na obroty stuki momentalnie cichną...
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi i dał jakieś wskazówki od czego zacząć.
Ja na początek wymienię filtr paliwa i powietrza (zaraz po nowym roku bo już zamówiłem) a później paski, rozrząd oleje ...itp
Chcę również zaznaczyć, że jak auto pochodzi trochę to wszystkie usterki mijają i auto pracuje normalnie ale wystarczy je zgasić i problem czasami powraca...
Proszę o jakieś wskazówki
Sebastian seba_23kb@wp.pl :beczy:

Brt: retusz tematu.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 29, 2007 08:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 09:41   

Proszę przeczytać zasady kącika i dostosować do niech temat. Jeżeli turbina zaczyna ciągnąć dopiero przy 3 tys. to już jest coś nie tak. Zrób ten rozrząd, to może wyjdzie jakaś przyczyna tego zachowania, np. zły kąt wtrysku. Spróbuj może też jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków.
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 12:44   

Przyczyn może być wiele i trudno tak od razu zdiagnozować. Myślę, ze powinieneś zacząć (jak wspomniałeś) od wymiany wszystkich filtrów (powietrza,paliwa,oleju), wymienić olej (nie wiem jaki jest jego poziom i stan), płyn chłodzący a przy okazji po takim długim staniu płyn od wspomagania, płyn hamulcowy, kompletny rozrząd i jego poprawne ustawienie (co na komplet się składa i jakie jest prawidłowe ustawienie dowiesz się w technicznym FAQ), sprawdzić a najlepiej wymienić akumulator,świece, i wtedy po wyeliminowaniu podstaw można bawić się w diagnozowanie - turbina, węże, wtryski, przepływomierz, itd.. Oczywiście odczytać kody błędów. Trochę tego jest (i kasy też) ale moim zdanie to niezbędne minimum aby potem nie dokładać. Jak wszędzie to "naczynia połączone" coś odpuścisz to przełoży się na inny element.
_________________
DEBEC
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 15:41   

Co do stuków to ciężko diagnozować ale może popychacze zaworów są walnięte? Faktem jest że najpierw to oczym piszesz powymieniaj a potem napisz co sie dzieje...Pozdr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 09:31   

Ok. Dzięki za wskazówki. Wymienię filtry i zobaczymy. Jak problem nie ustąpi będziemy radzić co dalej. POZDRAWIAM

[ Dodano: Sro Sty 02, 2008 17:00 ]
Niestety wymana filtrów nie pomogła... CO TERAZ

[ Dodano: Sro Sty 02, 2008 21:46 ]
Wymieniłem filtry i bez zmian, zamierzam podjechać do mechanika zobaczymy co powie.
A dzisiaj miałem następujące zdarzenie: przejeżdżając przez próg zwalniający włączył mi się rozrusznik (silnik pracował) szybko zgasiłem ale rozrusznik nadal pracował i tak ze 3 minuty non stop. Podejrzewam, że jakieś zwarcie...czy to może być związane z problemem z pracą silnika????
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 13:08   

SeeB, znalazłeś to zwarcie powodujące uruchamianie rozrusznika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 13:09   

Niestety nie znalazłem, ale jeżdżę już pół miesiąca i problem nie wystąpił ponownie> Oczywiście jak tylko zrobi się cieplej to zlokalizuje to zwarcie i naprawie dla pewności (gdzie najczęściej przeciera się kabelek, może wiecie)

A co do problemów z silnikiem to namierzyłem przyczynę (oczywiście dzięki Wam) mianowicie PRZEPŁYWOMIERZ. Odłączyłem go i auta nie poznaję...ale ten temat rozwinąłem w innym poście, zainteresowanych i chcących pomóc zapraszam http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#166385
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Dziwna praca silnika
Raftek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 28, 2011 10:34
Raftek
Brak nowych postów [R420] dziwna praca silnika z włączona klimatyzacją
Raftek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Wrz 14, 2011 17:59
Raftek
Brak nowych postów [R416] Problem z pracą silnika
silnik nierówno pracuje
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 25, 2008 13:40
piter34
Brak nowych postów [R 420si] problem z pracą silnika
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sty 18, 2017 20:42
slax
Brak nowych postów [R45] Problem z wysprzeglikiem i dziwna praca silnika
Xylizkb Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 22, 2020 22:27
marek501



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink