Forum Klubu ROVERki.pl :: Torsen typ A i typ B.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Torsen typ A i typ B.
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 10:10   Torsen typ A i typ B.

Czytam... i czytam... i czytam... i ciągle jestem głupi.

Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy w.w.

Doczytałem, że typ A jest wrażliwszy na uszkodzenia, potrafi hałasować, może powodować wibracje i potrzebuje kalibracji. Jakiej? Z drugiej strony działa szybciej i mocniej.

Typ B, bezobsługowy, łagodniejszy.

Czy ktoś potrafi wytłumaczyć różnicę w ich pracy, konstrukcji i funkcjonalności?

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 10:10 ]
Czy kalibracja typu A polega na podłożeniu podkładek o odpowiedniej grubości, która kasuje luzy?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 10:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 22:35   

Tomi, a tak poza tym wiesz czy torsena idzie wsadzic do kazdej pg1 (diesel 45/zs) bez wymian innych bajerow??
ktos za przyzwoita cene wychaczyl torsena atb
ktos mi na forum powiedzial ze on jest najwytrzymalszy czy najlepszy sam juz nie pamietam
torsen
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 08:14   

PG1 to PG1. Łożyska na mechanizmie różnicowym są takie same we wszystkich wersjach. Zewnętrzne koło zębate przekładasz ze swojego MR... kółko dla odczytu prędkościomierza również.

To na linku to torsen typu B z BRM. To samo co wrzuciłem powyżej tylko goły.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 12:43   

Tomi, to mechanik ktory ogarnia wszystko i skrzynie tez robi bez problemu mi cos takiego przelozy i oprocz tego torsenu z mojego linku nic wiecej nie potrzebuje??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 13:17   

Zapytaj mechanika czy jest w stanie wymienić łożyska w mechanizmie różnicowym. Jeęli tak, to jest dokładnie ta sama robota, tylko zamiast "otwartego dyferecjału, wkłada torsena.
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 10:27   

borek88 napisał/a:
a tak poza tym wiesz czy torsena idzie wsadzic do kazdej pg1 (diesel 45/zs) bez wymian innych bajerow??


Tomi napisał/a:
PG1 to PG1. Łożyska na mechanizmie różnicowym są takie same we wszystkich wersjach. Zewnętrzne koło zębate przekładasz ze swojego MR... kółko dla odczytu prędkościomierza również.


Łożysko na dyferencjale to nie jest jakiś wielki problem i na pewno mechanik, który będzie umiał rozebrać i złożyć skrzynie również wymieni łożysko.
Resztę jak Tomi napisał.

Z tym że nie jestem pewien czy we wszystkich roverach będzie pasować mimo skrzyni PG1. Najlepiej sprawdzić ilość frezów w torsenie i na półosi ząbków czy się zgadzają (bo chyba różne modele mają różne półosie).
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 15:33   

ponowie pytanie z innego wątku, da się włożyć torsena do MGF 1.8 120KM?
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Maj 01, 2011 18:19   

spider666 napisał/a:

Z tym że nie jestem pewien czy we wszystkich roverach będzie pasować mimo skrzyni PG1. Najlepiej sprawdzić ilość frezów w torsenie i na półosi ząbków czy się zgadzają (bo chyba różne modele mają różne półosie).


Wydaje mi się, że jest tylko jeden typ otwartego dyferencjału (TBB100760) i zmienia się tylko zębatka od przełożenia (ta przykręcana na 10 śrub do dyferencjału), która jest zresztą wymienna i przy tuningu skrzyni można też coś zyskać i ew. zębatka od prędkościomierza (również wymienna). Tak więc wieloklin powinien być ten sam.

[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 18:19 ]
Mad napisał/a:
ponowie pytanie z innego wątku, da się włożyć torsena do MGF 1.8 120KM?


Tak, da się włożyć.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 22:59   

Tomi napisał/a:
Czy kalibracja typu A polega na podłożeniu podkładek o odpowiedniej grubości, która kasuje luzy?


Wydaje mi się że gdzieś czytałem że to jak ma działać mechanizm torsen (np. w jakim stopniu dzielić moc) realizowane jest już na etapie jego konstruowania, podobnie jak i prędkość reakcji, próg zadziałania i wiele innych. Wszystko to ponoć zależy od konstrukcji wewnętrznej (rodzaj uzębienia na ślimakach , kąty zębów, wymiary) .
Jeśli masz zamiar wpakować go do swojej rajdówki to raczej bym proponowała typ B (ten nowszy) bo stare (A) w wydaniu dla skrzyni PG1 były średnio udane (może właśnie przez to że były zaprojektowane by działać "wulgarniej")



Gdzieś na wyspiarskim forum wyczytałem że typ A umożliwia przeniesienie większego momentu na koło z przyczepnością niż typ B (chodzi o współczynnik podziału) i to chyba cała różnica
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 23:30   

czy mi sie wydaje czy obydwa dyfry maja poukrecane osadzenia lozyska? :mrgreen:
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 06:52   

wydaje ci się :mrgreen:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 08:04   

flapjck1 napisał/a:
czy mi sie wydaje czy obydwa dyfry maja poukrecane osadzenia lozyska? :mrgreen:

Osadzenie widzisz w łożysku :)
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 15:16   

jak ktos ma takie dyfry to sadze ze moj znajomy jest w stanie dorobic nowy element kosza z odpowiedniego materialu za w miare rozsadne pieniadze :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:08   

Tyle, że by dorobić to co się ukręciło trzeba w zasadzie "wyprodukować" całą obudowę mechanizmu różnicowego



Cały korpus to jest na 99% jeden kawałek. By zrobić to odpowiednio precyzyjnie trzeba albo mieć złote ręce albo obrabiarkę CNC i b.dokadny projekt elementu. Małe odchyłki i już będzie krzywo rozkładał moment nawet przy jeździe na wprost ...
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:29   

masz racje :neutral:

jakos za szybko spojrzalem na zdjecie i ubzduralo mi sie ze jest "dokrecany" dekiel kosza

z drugiej strony dla tego mojego znajomka mimo wszystko nie byloby problemem wyprodukowac takowy kosz, ale koszty beda juz niewspolmierne do efektow

mimo wszystko jak ktos chce sprobowac to http://www.asmp.pl/ spytac nie zaszkodzi :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:53   

Kolejne pytanie:

Czy przełożeniem głównym można coś zyskać?
Z tego co przeglądałem są 3 różne koła (DBM709, DBM711 i TCB100170), jednak wszystkie mają po 63 zęby... hmmm.

Pierwsza zębatka występuje w zwykłych 1.8 i słabszych dieselach... i o dziwo w BRM-ie (!!!)
Druga występuje tylko w wersji VVC (bez BRM)
Trzecia to mocniejsze diesel'e i V6.

Jaka jest różnica, skoro wszystkie mają 63 zęby?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:59   

a średnice tych kół też są jednakowe ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:08   

a ile zebow jest na walku zdawczym?

no i czy zeby maja dokladnie taki sam profil?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:08   

Ilość zębów to nie wszystko jeszcze ważne to jak wyglądają. Mogą być dwie zębatki z taka sama ilością zębów a inną średnicą. Kiedyś męczyli nas w technikum (elektrycznym!!) projektowaniem kół zębatych i to była udręka ...



Tu są podane dwa rodzaje przełożenia głównego (4,200 i 3,937) w nawiasach podane ilości zębów. Jednym słowem na dyfrze jest zawsze tyle samo a różnica polega na ilości zębów na drugim wałku w skrzyni ...

Czyli na 100% nie możemy być pewni że wsadzimy torsena do każdej skrzyni biegów PG1. A jak już byśmy chcieli wsadzić to musimy wymienić też drugi wałek (wyjściowy) i pozostawić zębatki i synchronizatory ze starego zestwu

Człowiek całe życie się uczy... a i tak umiera głupi :wink:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:15   

talerze raczej przekreci bez problemu, zostawia cale bebechy skrzyni na swoim miejscu

tylko dyfer idzie w wymiane
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR/ZS/200BRC/ALL] Szpera/Torsen
marcinmarcin Tuning mechaniczny 18 Pon Sty 31, 2011 09:25
spider666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink