Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [220 SD '96] Problem z zapaleniem 220SD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [220 SD '96] Problem z zapaleniem 220SD
Autor Wiadomość
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

  Wysłany: Pon Gru 10, 2007 22:33   SOLVED [220 SD '96] Problem z zapaleniem 220SD

Witam. Od roku jestem posiadaczem rovera 220 SD '96 i mam taki problem otoz na zimnym silniku auto nie chce zapalac tzn musze dosc dlugo krecic rozrusznikiem zeby w koncu zapalil a po zapaleniu chmura bialego dymu. Do tego gdy przekrecam kluczyk to kontrolka od swiec swieci moze 2sek i gasnie a jak cofam kluczyk i znowu przekrecam to kontrolka swiec nie zaswieca sie, musze znowu cofnac kluczyk i odczekac ok 10sek zeby po kolejnym przekreceniu kluczyka znowu zaswiecila sie kontrolka lecz tym razem na dluzej ok 4sek. Mysle ze ma to jakis zwiazek. Wymienilem swiece, wymienilem przekaznik swiec (byl nieoryginalny i myslalem ze to moze dlatego) na oryginalny i dalej to samo. Moze ktos zna odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Sty 08, 2008 12:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 10, 2007 22:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 22:40   

sprawdz kąt wtrysku, ja bym tu upatrywał problem
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 22:48   

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#49

taaaaa moze po prostu zlikwidujemy ten Techniczny FAQ i tak nikt tam nie zagląda :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 23:25   

jutro sprobuje luknac na ten kat wtrysku ale czy kontrolka od swiec nie powinna sie zapalic za kazdym przekreceniem kluczyka czy nie bedzie to wina np komputera?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 23:26   

A dziś przeczytaj jeszcze zasady kącika i dostosuj do nich temat ;)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 23:27   

nie zawsze tak jest, w moim zr jak silnik jest nagrzany to też się nie pali
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 23:28   

A ja mam pytanie odnośnie tego kąta wtrysku, bo co jest jakiś problem z SD czy SDi z odpaleniem to piszecie że kąt wtrysku można sprawdzić, no i pytanie czy ten kąt sam się przestawia czy co? z mechaniki silników spal. jestem zielony ;) dlatego pytam czy np przy wymianie rozrządu jakoś w łatwy sposób renomowoany dobry mechanik może go przestawić przez przypadek?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 23:31   

niby nie, ale warto sprawdzić po wymianie paska, czy coś się nie przestawiło ;) Jesli było ustawiane jak pasek był wyciągnięty, to różnica moze być np. po założeniu nowego paska.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 09:10   

U minie kontrolka gaśnie jak tylko cofnie sie kluczyk i z powrotem na zapłon :mrgreen: Nasz klekocina mogę sie pochwalić i nie kłamie że przy temp. 4 stopni odpala bez świec bo krótkim kręceniu :cool: Serio :shock: Ale tata zawsze go przygrzeje i zimno nie zimno na dotyk zapala. Mogę udowodnić :razz:
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 23, 2007 10:51   

Witam. Po przestawieniu kąta wtrysku (opoznienia) o ok 2mm auto pali jak zloto, przy temp -5C zapala "na tyka" tyle ze po ok 2-3 min pracy slinika zaswieca sie kontrolka silnika na desce i silnik zaczyna glosniej pracowac i jakby bardziej "klekotac", gdy go zgasze i zapale ponownie sytuacja powtarza sie po mniej wiecej takim samym czasie. Wiecie moze o co chodzi lub co trzeba zrobic? Moze za bardzo opoznilem?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 11:09   

Najwyraźniej pojawia się błąd cewki czasu wtrysku paliwa. Odczytaj kody błędów i sprawdź czy to na pewno to. Jeżeli tak, to faktycznie zły kąt wtrysku i stąd również głośniejsza praca silnika. No niestety, najlepiej mieć możliwość odczytu kąta komputerem i wtedy dokonywania korekt ustawień.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 12:16   

thef to jest SD, więc zapewne pompa mechaniczna i raczej takiego błędu nie ma :hm: w kazdym razie dziwne :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 13:14   

Brt napisał/a:
thef to jest SD, więc zapewne pompa mechaniczna i raczej takiego błędu nie ma :hm: w kazdym razie dziwne :roll:
Ups, pośpiech.. Przepraszam, rozpędziłem się ;) . Błędów nie odczytamy domowym sposobem i pewnie też nie taki wyskoczy. No ale cała sprawa może faktycznie leżeć po stronie tej regulacji kąta. No nic, chyba musisz spróbować go delikatnie przyspieszyć, może znajdzie się ten złoty środek :D .
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 13:49   

kepor, bez obrazy. Nie podważam Twojej wiedzy motoryzacyjnej ale Czy Ty na pewno masz SD :?: Bo ja żyłem w takim samym błędzie jak Ty ale odwrotnie :???:
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 23, 2007 20:43   

Moja wiedza motoryzacyjna moze nie jest na najwyzszym poziomie ale jeszcze wiem czym jezdze:) wiem napewno ze IC nie mam wiec raczej jest to SD. Wracajac do mojego problemu to wrocilem spowrotem o ok 1-1,5 mm i wyglada na to ze jest ok, auto zapalilo bez problemu po 6godz stania a kontrolka jeszcze sie nie zaswiecila a przejechalem ok 10km. Zobacze jeszcze jutro rano jak bedzie z paleniem i wam napisze jakie efekty:) pzdr

Auto zapalilo dzisiaj rano bez problemu, kontrolka tez sie nie zaswiecila a wiec chyba wsyzstko ok. Dzieki wszystkim za pomoc i zycze Wesołych Świąt!
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 24, 2007 14:40   

kepor napisał/a:
Auto zapalilo dzisiaj rano bez problemu, kontrolka tez sie nie zaswiecila a wiec chyba wsyzstko ok. Dzieki wszystkim za pomoc i zycze Wesołych Świąt!
No to super. Jak widać ustawienie kąta wtrysku to baaaardzo delikatna sprawa i wręcz zegarmistrzowska robota ;) . Dziękujemy za życzenia i życzymy wzajemnie :D .
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 08, 2008 12:38   

kepor, w jakim warsztacie rozwiązano Twój problem?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 21:13   

w zadnycm warsztacie, sam to ustawialem. Za pierwszym razem nie wyszlo ale juz za drugim podejsciem juz wyszlo elegancko i jak narazie wszystko jest ok. Pozdro
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 19:10   

Witm po zakupie mmojego R420sdi dokładnie taki sam problem wymiana świec nic nie dała wystarczyło przyspieszyć minimalnie zapłon i szok pali bez grzania nie ma problemu z odpalaniem

a kontrolka się swieci bo masz z wczesny zapłontak u mnie było myli cie to bo to jest tył silnika czyli kreci sie w lewo stojac o tyłu silnika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [220SD 97] Elektryka
Adrian355 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Gru 08, 2007 16:42
Brt
Brak nowych postów SOLVED [220sd '96r]dymienie przy odpalaniu
dobrzyn22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 28, 2008 06:13
dobrzyn22
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [220SD] Jaki olej od Roverka 220SD?
k4rol3k031989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Paź 23, 2013 13:34
tronsek
Brak nowych postów [R 220SD '96] Problem z maglownicą
kepor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Gru 06, 2008 11:01
kepor
Brak nowych postów [R 220sd 96r] duży problem z odpalaniem
dobrzyn22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 25, 2008 20:40
dobrzyn22



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink