Forum Klubu ROVERki.pl :: [200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)

Komputer wykazuje błąd odczytu z czujnika polozenia wału korbowego, oraz błąd czujnka w turbinie!
Autor Wiadomość
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



  Wysłany: Sro Sty 30, 2008 17:42   [200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)

Powiedzcie od czego zacząć! Rover 200SDI
Czerwona kontrolka od silnika sie pali auto jedzie ale jedzie max do 100km/h (troszkę mało)!
Na komputerze wyszły błędy odczytu z czujnika położenia wału korbowego, oraz błąd czujnika turbiny! (to było w warsztacie) A teraz jak sprawdziłem sposobem formu to sie okazało ze jest problem z czujnikiem podniesienia igły wtryskiwacza oraz z czujnikiem prędkościomierza!

Czy macie jakaś rade dla mnie

Dziwne to to ze prędkościomierz przycina sie tylko czasami! ale czy prawdę pokazuje to jeszcze nie wiem! (pokazywał prawdę, masa w kostce zaśniedziała, + małe przetarcie kabla, tak naprawdę jak sie komuś coś takiego zdarzy to na pewno kabel, ten czujnik prędkościomierza ma tak archaiczna budowę ze na pewno sie nie zepsuje)

Natomiast z tym czujnikiem wtrysku to zabarzo nawet nie wiem co mam zarobić jak go oglądałem to zeby do wymienic to wypadało by chyba cały wtrysk rozebrać!


Panowie Pomóżcie bo jeżdżę gorzej jak Polonezem!
Ostatnio zmieniony przez michal.niemiec Nie Lut 03, 2008 00:21, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 30, 2008 17:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 18:50   

Po pierwsze POPRAW TEMATTTTT !! !! Szczegóły w zasadach kacika USTEREK

Lepiej sam se sprawdź jakie masz błedy. Szczegóły tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50
Jak sprawdzisz to napisz co wyszło.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 00:23   

Witaj Zwarłem Piny 4 i 16! na wyłączonym zapłonie!
potem przekręciłem kluczy! bez zapalania!
wszystko wyglądało świetnie!
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu ale wygadała mi kod 39!
Co oznacza uszkodzenie systemu alarmowego!
Szkoda ze jak mi auto wcześniej paliło tak teraz ani ruszy z miejsca!
he heh ale sobie błędy odczytałem!

Jakbyś mi mógł pomoc teraz coś wymyślić z tym systemem alarmowym to będzie świetnie! :!:
System alarmowy na pewno był sprawny! :grin:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 08:47   

piny 4 i 15 należało zewrzeć :roll:
może zacznij od posprawdzania bezpieczników. Jesteś pierwszy, któremu mruga coś innego niż kontrolka silnika :roll: A immo się odblokowuje, rozrusznik kręci ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 09:00   

michal.niemiec napisał/a:
Zwarłem Piny 4 i 16! na wyłączonym zapłonie!
potem przekręciłem kluczy! bez zapalania!
wszystko wyglądało świetnie!
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu


Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem "instrukcje odczytywania błędów".
Według niej trzeba zewrzeć piny 4 i 15 a nie "16"!
Spróbuj powoli jeszcze raz a na pewno uda się.
michal.niemiec napisał/a:


ale jak rozpoiłem wtyczkę to wo gule mi auto nie zapala!


bez czujnika położenia wału na pewno nie zapali

michal.niemiec napisał/a:
Szkoda ze jak mi auto wcześniej paliło tak teraz ani ruszy z
miejsca!


zapiołeś ten czujnik z powrotem?

Co do słabych osiągów i błędu z turbiny to obstawiam na uszkodzony wąż od intercolera
_________________
radko
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 09:23   

Wiec
rozrusznik niekreci, auto nie wydaje zdanego dźwięku tylko coś pstryka pod deska rozdzielcza w centralnej części!

wszystkie czujniki sa zalorzone tak jak były!

Mozna jakos ten alarm wyłączyc?
Ja otwieram auto normalnie z pilota! i jak wsadzam kluczy i przekrecam to glucha cisza!

Poratujcie bo chciałbym jechać do domu!

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 09:26 ]
Na 100 procent zwarłem Piny 4-15! właściwie teraz to ta salba predkos i te czujniki to już mnie mniej interesują bo auto nie pali! wo gule żadnego dźwięku nie wydaje!
Tylko pstrykanie!
 
 
tomi5350 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: WWA Bielany



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 09:49   

Co do odpalania auta to mogę poradzić tylko żebyś posprawdzał wszystkie bezpieczniki i akumulator.

A jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to gdyby był walnięty to ze świateł każdy Polonez by cię robił jak chciał :lol:
Czujnik położenia wału korbowego steruje obrotomierzem więc obrotomierz by nie działał oraz nie załączała by się turbina bo odpowiada on za pracę turbiny od określonej prędkości obrotowej silnika.
Zapalałaby się również kontrolka "check engine" czyli ta która pokazuje błędy jak zewrzesz piny 4 i 15.

Jeśli obrotomierz działa normalnie to czujnik jest sprawny, wtedy obstawiałbym tak jak pisał kolega radko, że uszkodzony jest wąż od intercoolera.
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 09:54   

michal.niemiec napisał/a:
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu ale wygadała mi kod 39!
Co oznacza uszkodzenie systemu alarmowego!


Dawno kupiłeś i od kogo ten samochód? Wygląda na to, że ktoś kiedyś podpiął kontrolkę ABS-u pod "check engine". Tylko po co? Czy ABS działał?
_________________
radko
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:20   

Ho wiecie wiec tak sprawdziłem wszystkie bezpiecznik!
te w puszcze pod maska i te pod kolumna kierownicy!

Auto jak przekręcam kluczyk świeci kontrolka Srs abs olej i hamulec ręczny!
nie sieci silnik!

A jak przekręcam kluczyk to tyko pstryka coś!

na teście mruganiowym wyszła awaria alarmu!
ale co z tym dalej zrobic!

Niewiecie gdzie jest ta puszka z alarmem???
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:22   

tomi5350 napisał/a:
A jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to gdyby był walnięty to ze świateł każdy Polonez by cię robił jak chciał

walniety czujnik = unieruchomiony silnik

tomi5350 napisał/a:
Czujnik położenia wału korbowego steruje obrotomierzem więc obrotomierz by nie działał oraz nie załączała by się turbina bo odpowiada on za pracę turbiny od określonej prędkości obrotowej silnika.

Trochę inaczej to wszystko działa. Pisałem n razy o tym na forum. poszukaj i poczytaj bo tak trochę "nieprawdę" piszesz ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:22   

A auto kupiłem niedawno ale miało problemy z pompa wtryskowa! no i ostatnio ten czujnik wału! a teraz ten alarm to mnie juz rozbrioił
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:24   

ja myśle, że czujnik wału nie był problemem. Raczej przepływomierz,weże turbo itp. A ten alarm to nie wiem co mu się stało. :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:24   

A Abs działa tylko ma czujnik w lewym prawym kole walniety i dlatego sie swieci non stop

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:26 ]
hm wiesz to morze byc to! tylko teraz nawet niewiem co mam z tym zrobic bo auto ani drgnie! porostu żadnego dźwięku! zrobic nowy temat na forum
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:27   

ale przy walnietym czujniku to rozrusznik kreci tylko auto nie odpala
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 10:28   

A Brt wiesz morze na ile starcza w alarmie jego własna bateria! bez ładowania?

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:31 ]
wiesz z tym czujnikiem na wale to morze być tylko jakiś, błąd bo prędkościomierz działa auto paliło, tylko do 100 jechało, morze porostu był tylko błędny odczyt! i to generowało błąd!
Tylko teraz to juz sam nie wiem jak z tym alarmem zalatwic!
GDZIE MOGĄ BYC JAKIES BEZPIECZNIKI OD ALARMU?

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:57 ]
okey Panowie
Dzienki za ta puszkż z alarmem!
1 gówniany bezpiecznik był zaśniedziały! co za mały upierdliwiec! moze gdzies go poruszyłem jak wyciągałem wtyczkę!

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 11:34 ]
No tak świetnie tera wszystko działa tylko nie rozumiem dlaczego coś innego wyszło!
u goscia w warsztacie na komputerze!
No ale

24 czujnik predkosciomierza!
43 MAP sensor – bardzo prawdopodobne uszkodzenie z tym nie wiem co zrobić!
no i najwazniejsze
81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału ( tu czy jak wymienię czujnik to będzie oki)

Według mnie najprawdopodobniej jeśli byłby to czujnik prędkościomierza to warjowała by wskazuwka ( i to czasami sie dzieje) ale tylko czasami! ale komputer i tak zapamiętał błąd!

Bardziej martwi mnie ten czujnik podniesienia igły wtryskiwacza!

Ze to morze być odpowiedzialne za tak kiepska moc na wysokiej prędkości!

Proszę o interpretacje!
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 12:01   

Fajnie, że odpalił. A która lampka pokazywała błędy? Co do tego czujnika igły to sporo było już na forum. Sprawdź kabelki od niego i od pompy wtryskowej, też sporo o tym na forum. Czujnik jest w pierwszym wtryskiwaczu od strony paska alternatora. A jak masz otwartą maskę to przy okazji sprawdź węże od intercolera (te grube po dodaniu "gazu" powinny twardnieć).
_________________
radko
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 12:08   

dzięki Radko :mrgreen:
wiesz te węrze to zaraz sprawdzę! bo morze to rzeczywiście być problem!

Ale czy ta utratę mocy przy 100 na godz. to można powiązać z czujnikiem prędkościomierza!

będę szukał na forum o tym wtryskiwaczu!

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 12:09 ]
A teraz lampka silnika pokazywała
ale Abs juz mrugał normalnie! pulsacyjne jednostajnie!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 12:18   

michał:
masz uszkodzony najprawdopodobniej przewód do tego czujnika przy pierwszym wtryskiwaczu. posprawdzaj po przewodach + kostka przy pompie wtryskowej. W ostateczności sam wtryskiwacz, ale mało prawdopodobne to by było.

Co do MAP sensora, to znajduje się na ścianie grodziowej taka szara puszeczka z wtyczką i weżykiem. zobacz czy do niej wszystko dochodzi i czy wężyk gdzieś nie jest urwany/uszkodzony

czujnikiem prędkościomierza sie nie przejmuj ;)

ale przede wszystkim zrób porządek z tym przewodem wtryskiwacza. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michal.niemiec 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 12:36   

Dzięki Brt :wink:
będę z tym walczył!
Zlokalizowałem ten wtryskiwacz na 1 cylindrze posprawdzałem kable do samej wiązki, i jeśli coś niełączny to jedynie już w samej wiązce! Ale wizaka wygląda na nienaruszoną! ale chyba ja rozbiorę dla świętego spokoju żeby zobaczyć!

Ale może bym zmierzył ten kabel do czujnika omomierzem bo morze on po prostu sygnał gubi! albo coś! Bo jest jeszcze przedziwna inna sprawa! Tak naprawdę auto słabnie dopiero po osiągnięciu 100 na godz. wcześniej zbiera sie jak szalone ale jak dochodzi do 100 to koniec!

idę posprawdzać jeszcze raz ten wtryskiwacz!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 12:47   

to zupelnie dziwne. a odpinałeś przepływomierz. Obejrzyje jeszcze ten MAP sensor, bo może to on blokuje późniejsze przyspieszanie, ale i tak dziwnie się zachowuje. I niezależnie na jakim biegu jedziesz ??

Pozatym zmierz to przyspieszenie do 100 to wtedy wyjdzie czy "idzie jak szalony" ;)

A na przyszłośc to staraj się DOKŁADNIE i KOMPLETNIE pisać o objawach, z podawaniem szczegółów nawet dla Ciebie nic nie znaczących, bo to czasami bardzo ułatwia diagnozę.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200] problem z czujnikiem ABS
piter511 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sty 31, 2021 00:01
piter511
Brak nowych postów [rover 216 si] Problem z czujnikiem temperatury
jazdajj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 23, 2008 19:12
jazdajj
Brak nowych postów [R200]Problem z Czujnikiem temperatury silnika.
andrzej9339 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Mar 02, 2011 15:22
andrzej9339
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 62kW 2001r.] problem z czujnikiem wałka
szopen19911 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Paź 07, 2016 18:58
szopen19911
Brak nowych postów [R214i 1,4 1997] Problem z czujnikiem położenia wału
zizu77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 23, 2009 15:10
bandieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink