ok dzięki, kopiłem go. Jak otrzymam to sprawdzę czy łączy sie z motorem. A swoja droga - jakiego systemu używasz? Na lapku xp mi w miarę chodzi INPA, ale juz vista i 7 ni jak nie chcą poprawnie zainstalować INPA albo wywala bledy przy polaczeniu(moze dlatego ze oba systemy mam 64 bitowe). Znalazłem jeszcze wersje INPA EA-90X - próbował ktoś połączyć się nią z R75?
ok dzięki, kopiłem go. Jak otrzymam to sprawdzę czy łączy sie z motorem.
Żartowałem On nie działa z silnikiem
Dobra, żartowałem, że żartowałem
Słuchaj. INPA 5.02 chodzi i z Vista/7 ale 32bit. 64bit nie będzie działać.
Można próbować rzeźbić ale nie ma sensu. Ja do diagnostyki używam osobnego laptopka z systemem XP 32bit sp3 pl home.
Jak chcecie się bawić, to ściągnijcie sobie INPA 4.4.(x) a potem zainstalujcie INPA 5.02 bez usuwania starej wersji. INPA 4.4.(X) powinna być katalogu c:\INPA a nowa 5.02 w katalogu C:\EC-APPS\INPA.
Dzisiaj o 2:00 w nocy prowadziłem testy na samochodzie INPA, i tam parę jeszcze programów. Zgłębiałem kody ZCS, zmieniałem konfiguracje bitową w BCU i ... laptop się rozładował, poszedłem spać Dzisiaj rano wróciłem do auta, odpalam i .... i na tym koniec
Moimi zabawami wywaliłem w powietrze ECU Silnika. Dosłownie. On nie wiedział kim jest
Także polecam być ostrożnym i nie używać za wielu opcji dodatkowych w INPA
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No to nie jest śmieszne. Mnie się udało naprawić bo miałem jakieś narzędzia pomoce, które tam przez lata zgromadziłem. W razie W mam pod ręką BritishCars i Mariusza z T4. Ale jak ktoś się bawi w pcimiu dolnym bez takiego zabezpieczenia, to może zostawić samochód w polu i przerzucić się na inny, albo na roWer
Wygląda na to, że wyczyściłem pamięć FLASH sterownika silnika. Jeśli tak, to znaczy, że z powodzeniem można robić chiptunig przez INPA
Mnie uratowało Galletto, mój oryginalny wsad z CDTi oraz INPA, która zgrała ECU z EWSem
Jeżdżę, ale było nerwowo;) Wiedza jaka przy tym wszystkim zebrałem też spora, więc to było twórcze
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja głownie chce sprawdzić/skasowac ewentualne błędy silnika, sprawdzić wtryski przeplywke, kasowac inspekcje itp. Nie zamierzam sprawdzać po kolei funkcji - chociaż nie powiem ze światła dzienne tez by sie przydały i angielskie napisy na zegarach - ale to chyba tylko T4 da rade zrobic
Ja głownie chce sprawdzić/skasowac ewentualne błędy silnika, sprawdzić wtryski przeplywke, kasowac inspekcje itp. Nie zamierzam sprawdzać po kolei funkcji - chociaż nie powiem ze światła dzienne tez by sie przydały i angielskie napisy na zegarach - ale to chyba tylko T4 da rade zrobic
Nie tylko T4 wrzuca do LSM odpowiedni ROM, który jest potrzebny. Potem dopisuje VIN i tyle.
Na dobrą sprawę należałoby zdobyć ROM i można go wrzucić INPĄ (skrypt we własnym zakresie). Zmiana języka w IKE to też można zrobić z poziomu EDIABASu, trzeba wiedzieć jaki bit gdzie ustawić - to jest już rozkminione. Ale najlepiej na T4 - on to robi bez gimnastyki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na lapku xp mi w miarę chodzi INPA, ale juz vista i 7 ni jak nie chcą poprawnie zainstalować INPA albo wywala bledy przy polaczeniu(moze dlatego ze oba systemy mam 64 bitowe)
Ja używam programu VMWare player http://www.vmware.com/products/player/
Bardzio dobry program do stawiania wirtualnych systemów operacyjnych.
Mam go na Win7 64bit i świetnie chodzą na nim programy diagnostyczne w tym INPA.
Instalujesz w nim system operacyjny jaki potrzebujesz, ja mam win xp 32bit, tworzysz wirtualne dyski. Nowego windowsa otwierasz w oknie i pracujesz w nim jak na prawdziwym. Pliki kopiujesz pomiędzy systemami poprzez kopiuj/wklej.
Co do interfejsów do BMW. Odpalicie INPę na każdym kablu z k-line, w tym VAG KKL. VAG ma tylko jedną szynę k-line na 7 pinie Auta BMW mają dwie linie K, dlatego w kabelu VAG KKL wystarczy zmostkować piny 7 i 8 we wtyczce OBD2
Pozostaje jeszcze identyfikacja baterii i zapłonu w INPA. Interfejs Vag nie obsługuje tej funkcji ale można oszkać program przeprogramowując chip w interfejsie. Program dostępny na stronie FTDi http://www.ftdichip.com/S...ies.htm#FT_Prog
Podłączamy interfejs, wciskamy F5 i zaznaczyamy na stale ptaszki DSR i RI, w ten sposób na stałe będzie wykrywanie baterii i zapłonu. Potem zapisać na chipie
Można również zrobić prawdziwe sprzętowe wykrywanie ale do tego potrzbne lutowanie, troszkę wiedzy i precyzji.
Dziś dostałem kabel i niestety znów lipa. Działa dokładnie jak chinski - tyle ze droższy. Z motorem nie ma połączenie (inpa 5.0) Z innymi modułami LSZ webasto alarm - jest - tak jak na poprzednim kabelku. Nie działa nawet wykrywanie Bateria/Zapłon w inpa
Z tym samym problem walczy kolega apples. Ja nie mam tego problemu, mi się wykrywa Battery i Ingnition. Pisałem już kilka razy - ściągnij INPA 4.4.6(7). Wtedy spróbuj. Nie twierdzę, że problem zniknie, ale na pewno połączysz się z silnikiem DDE4.0.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Battery i Ignition w/g specjalistów nie ma znaczenia przy naszym zestawie narzędzi, które sobie testujemy. Być może zagłębiając się w poważne flashowanie układów z poszczególnych modułów, programy wymagałyby wyłączenia zapłonu, ponownego włączenia itp. itd. Gdyby sprawdzały ten status, wtedy mogłoby się nam coś nie udać.
Co do łączenia z silnikiem diesela, próbuj na BMW E46, motor DDE4.0 lub DDE3.0. Próbuj najpierw na wyłączonym silniku. Jak się nie powiedzie próba, wyłącz inpa, wyłącz zapłon, włącz zapłon, uruchom silnik, uruchom INPA i przeprowadź test od początku. Nie zrażaj się błędami skryptu API, bo to może mieć związek z przewodem lub dopasowaniem ediabasu do grup powiązanych z diagnozowanym modułem. Wiadomo, że nasz silnik przedstawi się inaczej i stąd skrypt może mieć problem z poprawną identyfikacją. Domyślnie DDE4.0 ładuje oprogramowanie dla Ediabas typowo pod BMW, kiedy nie może się połączyć z modułem (a nie może) uruchamia pliki grupy i na całe szczęście nas interesujący DDE40KW0.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:50 ]
Aha i jeszcze jedno. Nie w module silnika kasuje się inspekcję serwisową i olejową.
To robi się zupełnie gdzie indziej i dotyczy to każdej wersji silnikowej R75
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, Jestem ci bardzo wdzięczny za pomoc bez ciebie już dawno bym odpuścił temat. Dzięki jeszcze raz
Spoko... jesteś z Częstochowy, to blisko Jasnej Góry - pomódl się za mnie
Mada siaka... jak to wszystko strasznie brzmi w języku niemieckim
Nie było angielskiego na wyposażeniu tejże INPy?
No nic najważniejsze, że działa. Dopieszczam proces łączenia się z BCU oraz klimatronikiem i będzie komplecik.
Co do Twoich wyników, jest temat założony przez applesa i tam polecam się dzielić takimi kwiatkami. Na pewno wtryskiwacz czwarty wzbudza podejrzenie. Masa powietrza oczekiwana też jakaś taka niska... może filtr powietrza brudny, albo sama przepływka? Do sprawdzenia.
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
nie informuj Nas o ściąganiu nielegalnego oprogramowania w postach.
Dość ważna kwestia poruszona została tutaj.
INPA jest programem przeznaczonym dla dealerów/serwisów aut BMW.
Nie ma możliwości aby zwykły Kowalski był jej posiadaczem... to co mamy i z czego korzystamy, oraz na czym bazujemy to są PIRATY w każdej możliwej postaci. Dlatego lepiej być ostrożnym. Zrzut ekranów możemy mieć przecież z oryginalnego oprogramowania, z serwisu BMW... co innego jak zaczniemy się chwalić publicznie skąd i co ściągamy... dlatego słuszna to uwaga.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
podsumowując moje przejścia z diagnoza auta to tak: Z R75 CDT 02r z silnikiem (+ inne moduły np poduszki webasto alarm itd) łącze sie z pomocą kabla Viaken KKL lub tez BMW Scaner (oba interfejsy chodziły na sterownikach od Viaken) Program do tego to INPA 4.4.4, Ediabas 6.4.3 (wersja instalacyjna 9,07) Z nowsza INPA np 5 (10.0.2) juz auto nie gada. Ediabas tez musi być ten co wymieniłem bo inaczej tez nie chce z motorem zagrać. To tyle - może komuś sie przydadzą te informacje
pozdrawiam i dziękuje MaReK, bez którego bym do tego nie doszedł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum