Forum Klubu ROVERki.pl :: Akumulator- czas na zmiane, jaka pojemność?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator- czas na zmiane, jaka pojemność?
Autor Wiadomość
pod000 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 125
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 08:17   Akumulator- czas na zmiane, jaka pojemność?

Witam, ostatnio mam duzy problm z bateria, ładowałem pod koniec listopada a juz wczoraj nie mial sil by zakręcic, pisze w car aduio bo 80% mocy idze u mnie w CA, ten akumulator co mam to raczej nalezy do przedzialu "padaczka" dalem za niego 120 zeta. Moze ktoś mi podpowie jaki powinniem kupic aku ? czy mozna kupic o większej pojemnosci niz w standardowych R200?? aha co do Bateri to cena nie gra roli bo che aby zaspokojil moje Ca i cale Autko.Dziekuje i pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 15, 2008 08:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 08:45   

no hej, to ze bateria Ci pada to sie musisz przyzwyczaic albo dolozyc drugi alternator, ewentualnie drugi aku i alternator. u mnie sprawa wyglada nastepujacy: kiedys mialem byle co 45Ah, i po 4 latach (3 lata z 0.5kW RMS w bagazniku) ladowalem go srednio co 1.5 miesiaca. teraz mam nowy aku 58Ah Bannera i powiem Ci jedno - laduje go srednio co 1.5 miesiaca ;) roznica jest jednak taka ze teraz laduje aku przed "nieodpaleniem" a wczesniej ladowalem dopiero po niemilej, porannej niespodziance. kupujac aku nie sugeruj sie cena tylko pojemnoscia i pradem rozruchu (im prad wiekszy tym lepiej). do silnika 1.4 spokojnie mozesz dac 58Ah (jezeli Ci sie zmiesci bo u mnie wszedl praktycznie na chama) bo i tak bedziesz musial go ladowac - chyba ze - patrz pierwsze zdanie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 08:58   

pod000, spokojnie możesz wziąć większe Aku, ale jak rzeczywiście masz duży pobór prądu to przydałby sie bardziej drugi lub mocniejszy alternator jak pisze marekpodcz. Chyba było kilka wersji alternatorów w benzynkach serii K.
Można sie pokusić i zrobić bilans mocy i poboru prądu. Warto też zastanowić sie nad żarówkami LED gdzie się da, bo one dość znacznie obniżają pobór prądu i na "durnych" postojówkach możesz zyskać 2A.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 11:45   

aku 55 Ah i poszukaj alternatora od 1.8 powinien dawac wiekszy prad... proponuje dodac 2-3 aku żelowe (ale pod warunkiem ze bedsziesz mial mocniejszy alternator)

Dodam tez ze jakosc aku ma takze wiele do życzenia, polceam Bosha drogie ale kupisz i bedziesz mial spokoj przez dlugi czas...

Wez jeszcze miernik uniwersalny i sprawdz napiecie nazgaszonym i zapalonym silniku ( bez obciazenia) wartosci powinny byc odpowiednia 12V i 13,8V
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 14:16   

odnosnie rad pozostalych kolegow:

-bosha nie polecam w twoim przypadku bo mam kilku znajomych ktorzy juz je przerabiali pod katem CA i efekt byl zawsze ten sam - niezaleznie czy to silver czy nie po miesiacu mieli pierwsze ladowanie. a cena bardzo wysoka.

-jezeli chodzi o dodanie 2,3 aku zelowych to jest to moim zdaniem totalny bezsens - kolega ma problem z ladowanie jednego standardowego a co dopiero 4?? nie wspominam juz ze koszt sredniej klasy aku zelowego jest kosmiczny a pomnozony razy 3 wymiesie prawie tyle co sredniej klasy system CA.

-dokladajac lub zmieniajac alternator na taki o wiekszej wydajnosci nalezy wziac rowniez pod uwage wzrost spalania (i to nie maly)

podsumowujac, moje zdanie jest nastepujace:
jezeli ladujesz aku co 2.5 miesiaca to pogodz sie z tym i w sumie to nawet powinienes sie cieszyc ze tak zadko. poprostu ładuj go co 2 miesiace zapobiegawczo (lub gdy zauwazysz ze zaczyna juz slabo krecic). no chyba ze masz system za 10k albo wiecej to wtedy pewnie stac Cie na zabawy z dodatkowymi alternatorami i akumulatorami.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 14:19   

Cytat:
-dokladajac lub zmieniajac alternator na taki o wiekszej wydajnosci nalezy wziac rowniez pod uwage wzrost spalania (i to nie maly)


możesz to jakoś uzasadnić ?? wzrost OK, ale raczej niezauważalny lub minimalny.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 14:48   

alternator przy okreslonych obrotach wytwarza okreslony prad - to wiedza chyba wszyscy, zalozmy ze przy 5tys rpm daje nam 65A, jezeli to podwoimy (drugi alternator) bedziemy miec 130A. alternator dziala na zasadzie silnika synchronicznego z tym ze w druga strone. czyli przy 14V (nap ladowania) mozemy wyliczyc moc "zuzywana" przez nasze alternatory P=U*I (pomijam ze alteranator generuje prad przemienny ktory jest pozniej prostowany na czym rowniez sa straty) czyli P=1820W. przeliczajac 1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W czyli tracimy 2.5KM czyli wzrost bedzie ale faktycznie nie duzy :razz: mam nadzieje ze nie strzelilem jakiejs wielkiej gafy :D

chociaz jak kazali jezdzic przez caly rok na swiatlach ktore biora przyjmijmy ~ 200W to podniosl sie w Polsce wielki krzyk ze samochody beda wiecej palic. biorac to pod uwage to nasze 1800W wywolaloby panike ;)

polemizowac dalej nie bede bo nie czuje sie pewnie na tym gruncie. byc moze sie myle.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 15:46   

piękny wywód :D i właściwe wnioski :lol: :brawa: :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pod000 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 125
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 17:44   

wielkie dzieki, raczej zosatne przy novym aku bo [drugi nie wejdze] wieksza pojemnosc :( bo wymiany alternatora itp to wg mnie gra nie warta swieczki [ w pewnym sesnie], hmm albo mi zosatje szczedzac prad:) albo oszczedzac prad w novym aku :) pozdrawiam a co to te akumulatory zelowe?
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 18:02   

kupisz nowy i bedziesz mial to samo. wieksza pojemnosc da Ci to ze na postoju posluchasz o 15 minut dluzej. chyba ze ten twoj ma juz np 3 lata to wtedy warto wymienic chocby dla samego pradu rozruchu. akumulatory zelowe sa stosowane m.in. wlasnie w zaawansowanych systemach CA (nie tylko ze wzgledu na wydajnosc ale podobno rowniez na "czystosc" dzwieku). w necie jest troche informacji o budowie takich akumulatorkow. glowna cecha (pod katem CA) jest ogromna wydajnosc pradowa - nawet 800 i wiecej amper przez co sa mniejsze spadki napiec na klemach co stwarza sprzetowi lepsze warunki pracy. kiedys na jakichs targach stal porszak z aku OPTIMY (zoltym) i on tak sobie stal podobno 2 doby...
...na swiatlach mijania.

oj cos czuje ze w Torcu bedzie o czym pogadac ;)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 18:16   

pojecie stosowania akumulatorow zelowych zamiast kondensatora w autach bylo poruszane na www.elektroda.pl, ceny nie sa takie powalajace jak piszesz za 20Ah zaplacisz ok 100 zl (stingery to koszt 300zl w essa) mozna je laczyc zeby ziwkszyc ogolna pojemnosc.

mozna zamontowac je za pomoca separatora stingera.

Co do akumulator bosha to mi w fordzie sierra wytrzymal 3 lata moze dwa razy byl doladowywany fakt ze jezdzilo tam tylko 350w RMS...

pod000, jaki masz sprzet ??

Druga sprawa o ktora nikt nie pyta to ile KM dziennie robisz?? moze poprostu nie ma siekiedy naladowac aku
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 18:39   

ceny akumulatorow (nie akumulatorkow) sa moim zdaniem powalajace jak na polskie realia. Koledzy musimy przyjac do wiadomosci ze problemem nie jest pojemnosc ale za slabe ladowanie - i tego bez przerobek w komorze silnika nie przeskoczymy). zwiekszajac pojemnosc (poprzez np dolozenie zelowek) zaowocuje tym ze chlopak pojezdzi zalozmy 3 miesiace zamiast 2.5 i problem zacznie sie powtarzac. tak czy siak do autka trzeba dostarczac energii (poruszana wczesniej kwestia bilansu energetycznego).

michone a czy przypadkiem ta sierra nie byla dieslem?? albo pewnie pilnowales sie i nie sluchales glosniej muzy przy wylaczonym silniku :)
 
 
pod000 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 125
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 21:18   

hmm dziennie nie wiem ile robie km, tygodniowo to bedzie okolo 50. wiem, ze to nie duzo, slucham muzy bez maxa bo sie nie da usiedziec na tylku, i jesli sie slucha muzy tak na 20 % mocy to chyba nie jest az tak naciaganie akumulatora, sam nie wiem co robic, czy kupic w/w bosha czy szukac bledu w CA ale problem zaczyna sie gdy muza podchodzi do 80 % wtedy juz przy odpalaniu mozna uslyszec "zachlysniecie" a co do audio to jest tu w linku podana na polskajazda.pl. Przy wylaczonym silniku na normalnym sluchaniu dlugo pociagnie. jakosc sprzetu audio wplywa na pobieranie ilosci pradu, gdy sie depnie vomule to ,.,,,,:(



http://www.polskajazda.pl...Rover/200/15051

pozdro :) i dziękówa
_________________
Lanzar Car Audio
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 15, 2008 21:57   

Zamiast zapłacić za Boscha kup Centrę. Jeżeli szukasz oczywiście normalnego aku. :wink:
Przez kilkanaście lat przerabiałem kilka akumulatorów i oprócz no-name'ów zawiodłem się na Boschu Silver. :evil: Półroczny odkupiony od kumpla ze swetra III działał u mnie niecały rok po czym okazał się totalnie pusty. Ładowanie, kilku dniowe używanie i znów ładowanie ożywiło go na 2 miesiące po czym znów padł. Świeżo naładowany pożyczyłem kumplowi do Omegi TDSa i na kompie w ASO wyszło że wyraźnie padł aku. Pech chciał że mimo że był na gwarancji nic zrobić nie mogłem bo nie dostałem faktury. Kilka podobnych opinii słyszałem od mojego mechanika, który aku nie sprzedaje więc nie ma w tym żadnego interesu. Ja w chwili obecnej mam jakiegoś sniemeickiego :razz: nie znanego ale za rok myślę o wymianie i będzie Centra.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 22:22   

co tu gadac... robiac tygodniowo 50km to nie naladujesz nawet telefonu komórkowego:), wedlug mnie nic nie naprawisz... co bys nie zmienil...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 14:54   

podaj nam moze ile ten twoj sprzet bierze pradu podczas takiego normalnego sluchania muzy, jesli nie sluchasz muzy na wylaczonym silniku, to nic nie powinno sie dziac, chyba ze masz cos nie tak z ladowaniem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 17:31   

co to jest 50km tygodniowo ?? musial bys je robic przy ciaglych obrotach 6tys obr/min to moze by sie troche naladowal...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 19:39   

nie no nie przesadzajmy, niech nawet na wolnych obrotach bedzie 50 % mocy maksymalnej alternatora(a zdaje mi sie ze jest wiecej)
to i tak bedziemy mieli ponad 30 A
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 19:46   

jesli slucha sprzetu na postoju i to "na maxa" a ma wzmacniacz 4x150W rms to pobor maxymalny wynosi ok 50 amper :) do tego radio ma pobor ok 3,4 amper aktywna zwrotka tez kolo 3 A... nawet jesli nie slucha na maksa to pobor jest ok 35-40A :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 20:16   

Cytat:
jesli slucha sprzetu na postoju i to "na maxa" a ma wzmacniacz 4x150W rms to pobor maxymalny wynosi ok 50 amper

tylko ta moc to jest na pudelku napisana ??
chcialbym zobaczyc przewody kolegi ktore zasilaja ten wzmacniacz, 50 A to juz zbliza sie do pradu jaki bierze rozrusznik,
jesli te przewody sa znacznie ciensze od tych rozrusznikowych to szczerze w to watpie
zreszta miernik cegowy prawde ci powie
i zeby sie nie okazalo ze jest nie wiecej jak 15 A

w elektronice dla wszystkich jest fajny cykl opisujacy te wszystkie niebotyczne moce wzmacniaczy :-)

dla przykladu test radyjek które na pudelku maja 45-50W :-)

Moc (W) 1%THD 13,8V

alpine cde-9871 -19
blaupunkt mp37 -16,4
clarion dxz468rmp -18,5
kenwood kdc-w3037 -19,5
pioneer deh-3900mp -17,2
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Szybkie pytanie o zmianę radia na Alpine YIE100011PUY
staniapl Car-audio, nawigacje, radia CB 30 Sro Maj 23, 2018 19:30
Kubex
Brak nowych postów Akumulator vs audio
audisonx2,kondensator,navi..i inne..
muzyczny_rover Car-audio, nawigacje, radia CB 11 Pią Mar 07, 2008 14:19
michone
Brak nowych postów [R 200 1,4 99r]Problem ze wzmacniaczem ???czy akumulator ??
koliber1 Car-audio, nawigacje, radia CB 3 Nie Sty 18, 2009 20:00
tysszek
Brak nowych postów [R620 Sdi '97r] Akumulator siada:/
Margzims Car-audio, nawigacje, radia CB 9 Nie Sty 25, 2009 22:03
michone
Brak nowych postów Kłopoty na linii radio - akumulator
dezeta Car-audio, nawigacje, radia CB 3 Nie Kwi 06, 2008 12:13
dezeta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink