Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tempomat - dokładka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tempomat - dokładka
Autor Wiadomość
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 21:57   

piterazim, raczej niestanowi to problemu,zobacz czy masz instalacje pod tempomat
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 12, 2011 21:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piterazim 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 13, 2011 10:54   

Teoretycznie mam. Za środkową konsolą mam kable od trakcji, rolety i tempomatu.
Wreszcie zabrałem się z montaż instalacji podgrzewanych siedzeń i akurat brakuje mi instalacji do nich :/

O rodzaj wyświetlacza się pytałem, ponieważ ojciec w pasacie ma tempomat i u niego na wyświetlaczu pokazuje ustawioną prędkość
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 13, 2011 11:16   

W danym przypadku nie pokazuje. Komputer w zegarach i tak jest, tylko nie masz wyświetlacza. Śmiało możesz zakładać - tempomat będzie działać.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Gru 13, 2011 23:26   

piterazim napisał/a:
O rodzaj wyświetlacza się pytałem
na komputerze pokładowym i tak nic nie wyswietli jak włączysz tempomat przyciskiem nad popielniczką to tylko zaswieci sie kontrolka, zobacz czy masz instalacje do podłączenia sterownika :wink:
 
 
piterazim 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 09:58   

domel-x napisał/a:
na komputerze pokładowym i tak nic nie wyswietli jak włączysz tempomat przyciskiem nad popielniczką to tylko zaswieci sie kontrolka, zobacz czy masz instalacje do podłączenia sterownika :wink:


Dzięki za odpowiedź. Jak będę montował podgrzewane siedzenia to zobaczę.

Zadam jeszcze tylko pytanie na które wcześniej nie padła odpowiedź - Czy po założeniu wszystkiego trzeba jeszcze jechać na T4 żeby odblokować funkcję tempomatu czy wszystko działa plug&play?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 10:03   

Działa plug&play.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
kuba14 



Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: zielona góra



Wysłany: Sro Sty 04, 2012 17:19   

ja bym chciał zamontować tempomat do benzyny. co trzeba więcej zamontować oprócz sterowania przy kierownicy, przycisku na konsoli i sterownika za schowkiem instalacje mam pociągniętą?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 04, 2012 18:44   

kuba14,poszukaj na forum np. http://forum.roverki.eu/v...ht=przepustnica
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
kuba14 



Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: zielona góra



Wysłany: Sro Sty 04, 2012 21:10   

a wie ktoś gdzie jest zamontowana pompa podciśnienia w 2.0 v6 ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 04, 2012 21:36   

kuba14 napisał/a:
a wie ktoś gdzie jest zamontowana pompa podciśnienia w 2.0 v6 ?
Czytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494816#494816
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lip 30, 2012 15:20   

kuba14 napisał/a:
ja bym chciał zamontować tempomat do benzyny.
Ja zamontowałem do benzyny w automacie.W aucie była instalacja i przegub na przepustnicy do podpięcia siłownika.Wszystko działa prawidłowo jak oryginał, od pierwszego naciśnięcia.Nie potrzeba było T4 ani konfigurowania zegarów (kontrolka działa) . Koszt części używanych 280 zł.
moduł 40 zł
sterownik 40 zł
pompka podciśnienia 80 zł
sterowanie w kierownicy 75zł
siłownik przepustnicy 40 zł
przycisk na konsoli gratis
przewód podciśnienia 5 zł.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
chdn 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 45

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 03, 2012 22:25   

wszystkie elementu do tempomatu zakupiłem i... nie mam instalacji! :beczy:
ktoś z Was już przerobił ten problem w swoim Roverku i połączył wszystko w jedną całość?
czekam na info :idea:
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 03, 2012 23:02   

chdn, jak w Dieslu nie masz instalacji ?? ja podłączyłem bez problemów
 
 
chdn 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 45

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 03, 2012 23:36   

haszczyc, niestety nie mam :( mam strasznie ubogą wersję jeśli chodzi o instalację elektryczną (brak instalacji tempomatu, foteli: grzanie i regulacja, roletki...) W poprzedniej 75tce miałem full instalację (2002r i koneser) a ten jest klub z 2004r. Przyżydzili na wszystkim, niestety... :cry:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Sie 04, 2012 00:23   

SeniorA napisał/a:
Nie potrzeba było T4 ani konfigurowania zegarów

Widocznie Twoje BCU było przygotowane na taką instalację ;)
Nie wszyscy mają tyle szczęścia w dokładaniu komponentów do swojego auta :)
Generalnie jak się nie ma farta, to jest jak z szybami. Trzeba kodami ZCS zmusić BCU do obsługi Cruise Control - Tempomatu ;/ Podobnie jest z kontrolą trakcji, szybami, szyberdachem, otwieraniem klapy bagażnika z pilota, pamięcią siedzeń i takie tam ;)

haszczyc, Twoje auto jest poliftowe można się w nim spodziewać więcej rzeczy "na gotowo" niż w autach poniżej 2004 roku. W ogóle to jak pamiętam masz dość bogatą wersję, aż dziw że nie było tempomatu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 04, 2012 09:38   

MaReK napisał/a:
Trzeba kodami ZCS zmusić BCU do obsługi Cruise Control - Tempomatu
MaReK napisał/a:
Widocznie Twoje BCU było przygotowane na taką instalację

To nie tak.
Przecież BCU nie obsługuje tempomatu (Cruise Control). Od tego są sterowniki tempomatu, skrzyni i ECM.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 04, 2012 16:35   

MaReK, aż dziw to u ciebie ze mając ksenony czujnik deszczu itp były korbki z tylu :razz:

:roll:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Sie 04, 2012 23:29   

No też jestem zdumiony ;) Ale ktoś sobie tak zażyczył w Belgii i tak dostał :)
Pewnie urwał z tego kilka Euro :)
W każdym razie tempomat mam ;P

SeniorA napisał/a:
Przecież BCU nie obsługuje tempomatu (Cruise Control). Od tego są sterowniki tempomatu, skrzyni i ECM.

Oczywiście, że tak. Jednak w modułach typu ECM, EWS, IPK, BCU (i może choć już sam nie wiem) w LSM zapisana jest konfiguracja auta o której wcześniej wspominałem. Wydaje mi się zatem (a może mi się tylko wydawać bo z tematem tempomatu i jego dokładki nie walczyłem), że jeśli ECM nie wie co to tempomat to nie będzie działać mimo że wszystkie inne dodatkowe zabawki będą.

SeniorA wymieniałeś u siebie ECM?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 10:21   

MaReK napisał/a:
Jednak w modułach typu ECM, EWS, IPK, BCU (i może choć już sam nie wiem) w LSM zapisana jest konfiguracja auta o której wcześniej wspominałem
tak, tylko że w tych modułach zapisana jest ta konfiguracja, która jest potrzebna temu sterownikowi.BCU tego nie potrzebuje.
MaReK napisał/a:
SeniorA wymieniałeś u siebie ECM?
nie , mam oryginalny sterownik silnika i inne moduły też.
MaReK napisał/a:
jeśli ECM nie wie co to tempomat to nie będzie działać
ale to jest ECM, a nie BCU .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 05, 2012 18:58   

SeniorA napisał/a:
tak, tylko że w tych modułach zapisana jest ta konfiguracja, która jest potrzebna temu sterownikowi.BCU tego nie potrzebuje.

Konfiguracja pomiędzy modułami powinna być taka sama. Być może, nie odczuje się pewnych rzeczy w praktyce i codziennym użytku ale dla np. T4 będzie informacja, że coś się nie zgadza. Po rekonfiguracji wszystkich ECU w aucie, to BCU niestety rozdaje innym modułom konfigurację którą ma zapisaną w sobie.

Mieliśmy taki przypadek z mariusz418, gdzie auto było kombi, a myślało że jest sedanem ;)
Mimo zmian konfiguracji w innych modułach, T4 uparcie kopiował ustawienia z BCU do innych.
Próbowaliśmy odpinać BCU podczas odczytu i podłączać na zapisie, ale to nic nie dawało.

Centralny działał, bo ktoś podmienił pewnie IMMO z BCU i kluczykiem.
Pierwotnie tempomat też działał, a potem to już nawet odpalić nie chciał ;)

W końcu jednak udało się to wszystko zaprogramować.

Po coś jednak angielscy koledzy rozkminiali kody do zaprogramowania tempomatu w konfiguracji auta :) Zastanawiam się teraz czy każdy ECM ma w sobie tę opcję zaprogramowaną a jedyną przeszkodą jest brak instalacji, czy to tylko dla wybrańców ;) Skoro już kilka lat temu udało się bezinwazyjnie wyposażyć auto w tempomat? I po co w takim razie opcja kodowania konfiguracji dla tego modułu, skoro i tak działa ;) Chyba, że chodzi o podłączenie do T4 i żeby ten widział tę opcję...

Pozdrówki :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tempomat - doposażenie, dokładka
Spyder Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Kwi 18, 2008 22:08
Spyder
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Dokładka klimatyzacji
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lis 26, 2012 13:07
apples
Brak nowych postów [R75] Dokładka tempomatu
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 22, 2017 21:37
Szyfu
Brak nowych postów [MG ZT] Dokładka zderzaka
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lut 11, 2016 21:38
christopher7
Brak nowych postów [R75] Dokładka kurtyn
Punx Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Maj 19, 2015 10:28
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink