Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Co mu dolega :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 18:49
[R820] Co mu dolega :(

Szarpanie podczas przyspieszania
Autor Wiadomość
kama181 



Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 11
Skąd: Nowa Ruda



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 09:50   [R820] Co mu dolega :(
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Rover 820 Ti mamy od ponad roku. Ciągle są z tym samochodem problemy. Silnik i turbina są już po regeneracji, chłodnica była robiona w Warszawie na zamówienie, czujnik temperatury, termostat, akumulator i takie inne kosmetyczne sprawy. Teraz jest problem z tarczą sprzęgła i zamówienie jej wynosi ok 900 zł (sama tarcza bez kompletu). Czy są zamienniki do tego modelu Roveru (sądzę, że będzie pasowało z Hondy Accord, ale nie wiem dokłądnie z której). Nasz samochód jest troszeczkę inny, ponieważ ma obniżone podwozie i dużo większą moc silnika niż pozostałe samochody tego modelu. Dodatkowo jeszcze gdy przyśpiesza się tym samochodem, to "rzuci" nim. Tak jakby coś nie łączyło i mechanicy z Raciborza raz rejonowi nie mogli do tego dojść. Proszę o odpowiedź jeśli Państwo będą wiedzieli co naszemu Roverkowi dolega :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 16, 2008 09:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 16, 2008 18:37   

Kolego tarczę możesz oddać do regeneracji (nabicia nowymi okładzinami). Koszt znikomy, a efekty są. Robi to np. jeden z zakładów w Kożuchowie. Posiadają różne rodzaje okładzin.

Co do "rzucania", czy nie jest to czasem efekt ślizgającego się sprzęgła ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 13:35   

Sprzęgła niestety nie są tanie. W intercars-ie mają kompletne sprzęgła w cenach ponad 1000pln (nie mam pojęcia w jakim stopniu kompletne jest ten zestaw)

Zajrzy na stronkę http://www.tomateam.pl/ - kolega klubowy prowadzi sklep z częściami do naszych samochodów. Miał kiedyś R600 z takim samym silnikiem jak twój także ma doświadczenie. Najlepiej zadzwonić i zapytać się co ma do zaoferowania.

Co do problemów podczas przyśpieszania to musisz opisać to dokładniej bo ja nic nie zrozumiałem. Silnik ten w dolnych obrotach (do około 2500obr/min) jest trochę zamulony a powyżej dostaje kopa (turbina włącza się do akcji) i czuć ostre wciskanie - jeżeli o to chodzi to jest to całkowicie normalne działanie silnika benzynowego z doładowaniem

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 13:39 ]
Co do zamienników z hondy - nie ma ale te same silniki montowane były w roverach: 220 coupe, 220GTi, 420Si, 620ti, 820ti, 820Si, Land Rover Discovery - w zależności od modelu z turbiną lub bez.
 
 
kama181 



Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 11
Skąd: Nowa Ruda



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 19:58   

Do Kożuchowa dzwoniłam, ale nikt nie odbierał..

Dziekuję za tą stronę :)

I tak jak przyśpiesza się nagle jakby coś przerwało i zarzuci tyłem i następuje wtedy reszta przyśpieszenia.. poprostu jedzie się... przyśpieszenie... przerwanie jakby i nagle dostaje jakby skopa rzuci tyłem ze w samochodzie się skacze i auto dalej przyśpiesza.. wiem, że to zawile brzmi, ale musiałam to jakoś opisać...

Dziękuję, że chcieliście odpisać...

P.S A tak pozatym Skiba... to koleżanka jestem.. :) pozdrawiam
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 17, 2008 21:30   

kama181 napisał/a:
Do Kożuchowa dzwoniłam, ale nikt nie odbierał..

P.S A tak pozatym Skiba... to koleżanka jestem.. :) pozdrawiam


Kożuchów polecam i opłaca się do nich dodzwonić .. :D

Przepraszam Koleżanko za pomyłkę :oops: :razz:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 21:57   

Te zarzucanie tyłem to jakaś dziwna przypadłość - myślę że to tylko takie wrażenie a wszystko dzieje się z przodu. Tak jak powiada kol. Skiba może to być wina sprzęgła lub coś złego dzieje się w skrzyni biegów. Być może mechanizm różnicowy lub blokujący się przegub - sprawdził bym elementy przekazania napędu od łożysk w kołach do samego sprzęgła pod kontem zużycia, powstałych luzów.

Pisz jak rozwija się sytuacja to zawsze może się komuś przydać w przyszłości
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 22:02   

eee ja sadze, że to coś z silnikiem, tzn przez chwilę nie dostaje paliwa, albo zapłon wypada. Sprzęgło by sie raczej sligało, a pzegub to raczej o jednym razie by się "skończył" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 23:33   Re: [Rover 820 Ti] Co mu dolega :(

kama181 napisał/a:
Dodatkowo jeszcze gdy przyśpiesza się tym samochodem, to "rzuci" nim.


Przyczyny szukałbym w zaworze kontroli ładowania turbo.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 08:35   

Przyczyną może być źle założony lub pękniety zawór sterowania podciśnieniem to jet taki trójnik z e złączem elektrycznym . Ja miałem źle załozony czyli odwrotnie i przy obr. około 2500 powstawała dziura był moment że nie dostał paliwa na ułamek sek i wtedy nim rzuciło.
Pozdrawiam
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
kama181 



Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 11
Skąd: Nowa Ruda



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 20:42   

Dokładnie jest efekt jakby nie dostawał paliwa a w sumie dzieje sie to na gazie (może to coś z gazem będzie ale byliśmy w reklamacji i gościu mówi ze to świece, które były co dzien wcześniej wymienione a i tak szwankuje)...

Nie sądzę, aby to było spowodowane silnikiem, ponieważ jest co naprawiany.. chociaż firma tak spieprzyła samochód że jak im coś nie działało to poprostu dziure robili, jak w termostacie i wsypali cos do chłodnicy, bo chcieli przeczyścic i coś im nie pykło... (Firma z Raciborza.... nie polecam)

Obiecuję, że wszystkie Wasze rady wydrukuję i oddam do mechanika i jak coś będę wiedziała, to napiszę :)

Dziękuję bardzo...:)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 10:52   

kama181 napisał/a:
a w sumie dzieje sie to na gazie

Dlaczego nie pisałaś od razu ??
Przecież to ułatwia sprawę.

Jaki ten gaz? Która generacja, jaki sterownik?

kama181 napisał/a:
może to coś z gazem będzie ale byliśmy w reklamacji i gościu mówi ze to świece,

Taaaa, typowe... :/
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 21:18   

U mnie tak było gdy instalacja jeszcze nie była ustawiona. Silnik prawie z pod maski wyrywało.

Proszę proszę kolejny 20T4 z śmigłem zagazowany :D
 
 
kama181 



Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 11
Skąd: Nowa Ruda



Wysłany: Czw Lut 21, 2008 21:39   

Ja się dowiem jaki typuś mamy tego gazu.. i napiszę jutro na forum.. nie mogę teraz papierów znaleźć a ja na pamięć wszystkiego nie znam.. mimo że i tak nie wiele wiem... ale jak się doczytam to napiszę...

aaa i dziękuję bardzo za to, ze pomagacie.. bardzo nam to pomaga i w końcu mamy jakiś punkt zaczepienie... :)
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 01:01   

kama181 napisał/a:
Ja się dowiem jaki typuś mamy tego gazu.. i napiszę jutro na forum.. nie mogę teraz papierów znaleźć a ja na pamięć wszystkiego nie znam.. mimo że i tak nie wiele wiem... ale jak się doczytam to napiszę...

aaa i dziękuję bardzo za to, ze pomagacie.. bardzo nam to pomaga i w końcu mamy jakiś punkt zaczepienie... :)


Witaj.

Miałem podobny problem, który zniknął po wymianie sprzęgła (miałem go wymienić również z innch powodów) i kopułki (+ wymiana "kabelków")

Pozdrawiam
 
 
kama181 



Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 11
Skąd: Nowa Ruda



Wysłany: Sro Lut 27, 2008 19:38   

Przepraszam miałam problemy z komputerem i nie mogłam odpisać.

Więc tak

gaz sekwencyjny bezpośredni wtrysk, sterownik emma generacji nie wiem..
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 28, 2008 10:12   

kama181 napisał/a:
gaz sekwencyjny bezpośredni wtrysk, sterownik emma generacji nie wiem..

No to do ustawienia/regulacji. Gazownika za uszy ciągnąć, bo to ma chodzić identycznie jak na benzynie.
To jest IV generacja.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kama181 



Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 11
Skąd: Nowa Ruda



Wysłany: Czw Lut 28, 2008 16:19   

A gościu od gazu, że to wina świecy, kabli i kolejnym razem reklamacje nie będą uznawane stwierdził..

Dziękuję za podpowiedź, teraz chociaż będzie wiadomo o co chodzi.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 28, 2008 18:00   

kama181 napisał/a:
A gościu od gazu, że to wina świecy, kabli i kolejnym razem reklamacje nie będą uznawane stwierdził..

Zmień świece i kable, palec, kopułkę (nie zaszkodzi, a będzie argument dla gazownika, że są OK). Potem do gaziarza.

Jeśli będzie się migał, to pozostaje postraszenie (kiedyś sprawdziłem, że to działa) odpowiednio zredagowanym pismem powołującym się na Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Lut 28, 2008 19:02   

Dokłądnie to wina gazu i to będzie wina za wolnych i o za małej przepustowości wtryskiwaczy, to podstawa aby sie dało wyregulować. Napisz jakie masz wtryskiwacze ( chociaż jaki kolor)
_________________
FORUM LPG KME STAG ZENIT
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 28, 2008 19:47   

Ja pozwolę się zapytać i zasugerować. Czy opisane objawy rzeczywiście występują tylko na gazie? Proponowałbym nie przełączać na gaz, aż do osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej i wtedy mocno wdepnąć gaz. Ten prosty i tani test wykonać tylko na zasilaniu benzyną. Jeśli "szarpanie" wystąpi wtedy można wykluczyć winę instalacji gazowej i szukać w osprzęcie silnika, jeśli zaś nie dopatrywać się błędu "gazowników". Wiem że jest wiele źle wykonanych instalacji gazowych ale nie zawsze one są winne "dziwnemu" zachowaniu silników.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Nagrzewnica
UniculTLX Rover serii 800 8 Sro Gru 01, 2010 00:48
UniculTLX
Brak nowych postów [R820] Nie odpala
Yog-Sothoth Rover serii 800 9 Nie Sie 01, 2010 23:45
AndrewS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R820] zamienniki
leo1009 Rover serii 800 1 Pon Maj 27, 2013 19:32
szoso
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 22:31
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink