Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Zatarcie silnika?!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Zatarcie silnika?!

Świeci się kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



  Wysłany: Wto Lut 19, 2008 15:23   [R420] Zatarcie silnika?!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam mam pytanie po ilu mniej więcej kilometrach może zatrzeć sie silnik jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju?! Proszę o poważne odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 22:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 19, 2008 15:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 15:27   

jesli w ogóle nie ma ciśnienia to klika km i już po ptokach. Jeśli jest ciśnienie, ale za niskie, to juz trudno powiedzieć. Silnik ma spory margines bezpieczeństwa pod tym względem, ale lepiej nie przeginać pały.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 15:36   

Bo jest tak... jak sie go zapali dopoki nie nagrzeje sie olej to kontrolka nie swieci i powoli zaczyna zarzyc i co raz mocniej i mocniej az sie zapala...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 15:43   

wg mnie pomiar ciśnienia oleju prawdę powie. A na jakim oleju jeździsz ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 15:48   

Hmm...
Kiedy olej był zmieniany?
Bo jeśli olej był zmieniony i ma właściwą lepkość, to typowałbym zużycie panewek (tak z wspomnień z FSO 125p).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:00   

Olej hmmm 15w40 średniej klasy a olej wraz z nowym filtrem byl zmieniany wczoraj;/
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:03   

Cytat:
Olej hmmm 15w40 średniej klasy a olej wraz z nowym filtrem byl zmieniany wczoraj;/
A wcześniej nic takiego się nie działo? Nie wiem jak w benzyniakach, ale w dieslu czujnik ciśnienia oleju jest w okolicach filtra i pompy, może przy wymianie filtra mechanik poruszał/uszkodził lekko któryś z przewodów czujnika lub odpinał je i usmarował olejem? Zanurkuj tam i sprawdź ;) .
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:11   

thef napisał/a:
A wcześniej nic takiego się nie działo? Nie wiem jak w benzyniakach, ale w dieslu czujnik ciśnienia oleju jest w okolicach filtra i pompy, może przy wymianie filtra mechanik poruszał/uszkodził lekko któryś z przewodów czujnika lub odpinał je i usmarował olejem? Zanurkuj tam i sprawdź .

Ktoś już miał taki problem z uszkodzonym czujnikiem.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:21   

Ja mam ten samochod nawet nie miesiac wiec dlatego jest dla mnie nowoscia nie znam sie za bardzo na mechanice samochodowej jutro zaprowadze go go mechanika zeby zmierzyl cisnienie oleju bo jesli bedzie ono prawidlowe to juz nie bede sie martwil bo najgrozniejsze bedzie za mna a sprawy elektryczne to juz mniejszy wydatek.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:31   

Jeśli objawu nie było wcześniej, to podejrzewałbym uszkodzenie kabelków do czujnika.

Gorszy wariant jest taki, że przed sprzedażą ktoś zalał silnik jakimś gęstym syfem, żeby zatuszować zły stan silnika. :(

Czy przy wymianie oleju mechanik nie mówił, że jakiś dziwny, gęsty?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:44   

no jak to zawsze jest ze z czasem olej w silniku gestnieje ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju no i bylo go troche wiec zmieniono olej i kontrolka zarzy...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:46   

Kic7aj napisał/a:
no jak to zawsze jest ze z czasem olej w silniku gestnieje ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju no i bylo go troche wiec zmieniono olej i kontrolka zarzy...

Tak szczerze to nic nie zrozumiałem...
Przydałyby się jakieś przecinki i kropki, bo na prawdę nie wiem co chciałeś napisać... :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:47   

no ale gdyby przypuscmy wlal taki gesty syf to czy cisnienie byloby inne?? wydaje mi sie ze czujnik musialby tez swiecic ale nie wiem... silniczek chodzi ladnie cichutko i z ta zarzaca kontrolka juz zrobil pewnie z 10km...

[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 16:48 ]
no jak to zawsze jest ze z czasem olej w silniku gestnieje. ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju. bylo go malo, wiec zmieniono olej i kontrolka zarzy...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:55   

Kic7aj napisał/a:
no ale gdyby przypuscmy wlal taki gesty syf to czy cisnienie byloby inne??

Tak - to tak jak na zimnym silniku masz znacznie wyższe ciśnienie niż na ciepłym, bo olej jest gęstszy, a dodatkowo uszczelnia ewentualne miejsca gdzie może coś być nie tak...
Kic7aj napisał/a:
ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju

I rozumiem, że wtedy się nie żarzyło...

No nic. Na razie poczekajmy na wynik pomiaru ciśnienia i sprawdzenie czujnika, a potem będziemy główkować.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kic7aj 



Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 20
Skąd: Września



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 17:01   

od miejsca kupna do mojego domu bylo 35 km, wiec chyba na takim odcinku olej by sie juz rozgrzal?! Ok wszystko jutro sie okaze
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 17:05   

Kic7aj napisał/a:
od miejsca kupna do mojego domu bylo 35 km, wiec chyba na takim odcinku olej by sie juz rozgrzal?!

Tak, ale jeśli auto zostało zalane czymś gęstym to ciśnienie nadal byłoby wyższe niż przy rozgrzanym, właściwym oleju.
Zobaczymy jak wszystko sprawdzisz.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 17:41   

postaraj się zmierzyć ciśnienie smarowania, albo poprostu podmienić czujnik, bo może poprostu on jest zaklejony ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 18:40   

olej nie gęstnieje tylko staje się coraz rzadszy, tj. wylewa się go jak wode
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 18:56   

Kic7aj napisał/a:
Witam mam pytanie po ilu mniej więcej kilometrach może zatrzeć sie silnik jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju?!
Brt napisał/a:
jesli w ogóle nie ma ciśnienia to klika km i już po ptokach

jeżeli nie ma ciśnienia to i nawet kilku km auto nie ujedzie ... niemal "od razu" zdechnie na postoju i tyle :neutral:
maciej napisał/a:
Bo jeśli olej był zmieniony i ma właściwą lepkość, to typowałbym zużycie panewek

ku temu bym się skłaniał :mrgreen:
Kic7aj napisał/a:
utro zaprowadze go go mechanika zeby zmierzyl cisnienie oleju

i od tego właśnie zacznij :mrgreen: ... a po jego (mechanika) opinii będziemy dalej próbować coś zaradzić ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 20:51   

trudno powiedziec ile wytrzyma, gdzies na necie jest filmik z palowania 125p ze spuszczonym olejem i plynem chlodzącym i to przy duzych obrotach
z tego co pamietam to chodzil tak co najmniej 10 min

musisz manometrem sprawdzic cisnienie oleju, podejrzewam ze to nie jest czujnik,
a to dlatego ze tak jak pisal Maciek, kontrolka najpierw sie nie swieci, bo olej jest gesty, dopiero potem sie żarzy jak olej zaczyna sie rozgrzewac
oczywiscie czujnik tez sprawdź
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Przegrzewanie się silnika
Luigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 08, 2008 20:34
Luigi
Brak nowych postów [R420] Poszukuję silnika 2.0 16V Si
Pako93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Lip 31, 2018 13:57
slax
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420] Wymiana silnika
VOYTAZ89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Paź 09, 2014 07:27
Adrian
Brak nowych postów [R420] Kontrolka silnika
werbas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Gru 18, 2007 12:00
piter34
Brak nowych postów [R420] Poduszka silnika
nową poduszkę mocującom silnik!a nie moge jej dostać w zadnym sklepie! jeki zamiennik?
rangers Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Paź 29, 2007 11:49
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink